ja we willen de hele babykamer in winny-style hebben en dit mocht dan niet ontbreken he :naughty:
en ja tis een werkje maar dan heb je ook wat en vindt t nu ook wel fijn zeker nu t 's avonds zo donker is lekker kaarsjes aan en gezellig op de bank…
mooi kado van je tante Lynn! die is er ook wel even zoet meegeweest
zat overigens donderdag naar babyboom te kijken (ja weet t niet erg handig nu )
maar die eerste baby die werd geboren dat was in dezelfde verloskamer als wij!!! heb meteen weggezapt…kon t niet meer aanzien…
oww meis wat confronterend :hug: :hug:
Anne; Die baby van Carola bij babyboom die werd in Tergooi Blaricum geboren, maar jij woont toch in Zuid-Holland?
Maar ik weet niet welke bevalling jij dan bedoeld??
Haar vliezen werden gebroken door dokter Dik (werd ook nog bij naam genoemd) de meest beruchte gyn van het Gooi (is sociaal niet de meest vaardige man…, ik heb m gelukkig nooit op k*tmomenten gehad…)
En dat was in de verloskamer waar ik dit keer begonnen ben, maar waar we tevens het slechte nieuws kregen.
En ik heb ook met mijn stomme hoofd zitten kijken, hoezo jezelf pijnigen, maar schrok erg van die verloskamer.
Gelukkig is Isa in de andere verloskamer geboren.
Maar de meeste verloskamers lijken op elkaar, dus misschien kan het zijn dat je die van jullie daarin herkende, maar dit was écht in Blaricum (helaas ), zelfs de verloskundige die de bevalling begeleide woont twee huizen verder bij mijn schoonouders in de straat.
Ik zal nog fotootje maken morgen van wat mijn moeder voor Liv heeft gemaakt, echt heel mooi bloemenmeisje.
hoi Jeanette, het was in Vlaardingen ze begonnen er meteen mee het was Martine en ze lieten niks van de bevalling zelf zien
alleen toen ze bevallen was… maar ik zag de blauwe deur en nummer 5 en dacht…Neeeehhhhh dat is onze kamer!!!
ja idd hoe bedoel je jezelf pijnigen… moet ook eigenlijk niet kijken maar ja…eigenwijs he
zat een week na de bevalling zelfs al naar die docu te kijken van het zkhs in Groningen meen ik over te vroeg geboren kindjes en tot hoever ze gaan…
dan biggelen de tranen over je wangen hoor
ben benieuwd wat je moeder heeft gemaakt voor Liv
ik ga nog even wat te drinken maken, morgen niks op t programma rest va de week krijg ik steeds bezoek wel gezellig hoor
Oh ja en ik was natuurlijk helemaal gefocused op Blaricum, nou da’s ook toevallig, zaten we allebei naar “onze verloskamer” te kijken.
Hoezo jezelf pijnigen he??
Maar keek ook voor die tijd en hoop er nu nog iets van op te steken voor “de volgende ronde” of zo…
En traantjes die los komen moeten er denk ik toch wel uit.
Dan maar op donderdagavond voor de tv in mijn uppie boven in bed .
Ik heb geen geduld voor borduren, maar mijn moeder en moeder van mijn vriendinnetje wel (die heeft voor de andere twee gemaakt).
Ik maak zelf wel boxkleden, had die van mij gepimpt met roze en groene fleece.
En heb vorig jaar een witte brodderie gequild voor een vriendin (heb ik nog geen foto van, balen).
Maar nu ben ik nog met één bezig voor een vriendinnetje die over 3 weken is uitgerekend.
Ben ik weeeeeeeeeer voor een ander bezig, terwijl ik zelf verdrietig ben…
ja erg is dat dan he…hebben we zo’n verdriet en gaan we dit onszelf aandoen door naar die serie te kijken…
stomme is dat we vorige week nog terug zijn geweest naar de verlosafdeling en hadden er helemaal geen last van
en ik zie de kamer op tv en hopppp janken geblazen…
maar ja t luchtte inderdaad wel weer op
oke nou je bent dan ook behoorlijk creatief zeg! van deze maak je toch wel een foto he?
hopelijk ben je er gauw weer eentje voor jezelf gaan maken…
Anne, wat confronterend ja! :hug: :-
Nu we toch creatief bezig zijn wil ik ook wat showen! .
Ik heb een kerstkaart gemaakt (niet om op te sturen, gewoon voor mezelf) en ik kreeg van medekokdames het commentaar dat ze Robbe er liever niet bij zagen met foto, hij hoort er wel bij zeiden ze maar een foto vinden ze té!
Wat vinden jullie?
Ik plaats de kaart hier even met Robbe* er bij (heb hem ook zonder Robbe* er op).
Ik schrok eerlijk gezegd van de reacties van de anderen… :oops:
En deze heb ik daarnet gemaakt, het is voor het eerst dat ik dit doe en ik vind het wel leuk om te doen! :dance: :inlove:
Die kleine hier is Senne!
ik begrijp eigenlijk niet waarom Robbe* er niet zou bij mogen staan, hij is je zoontje dus van mij zou hij erop mogen, begrijp eigenlijk niet dat ze dit confronterend noemen hoor, van mij staat senne* overal bij, dit is ons ding ook he, hij is een volwaardig kindje he, en ik vind het trouwens een heel mooi kaartje hoor bieke!! :inlove:
ik zou er niet van wakker liggen meis, gewoon je ding doen! :hug: :-*
Danjewel Lynn, ik dacht al dat het aan mij lag … :oops: :-*
:shock: 5 bladzijden, ben ik er een paar dagen niet :mrgreen:
Helaas moet ik er ook alweer vandoor… bedtijd en Tejo moet nog zijn laatste fles.
ff kort nog proberen
Jolanda, wat ontzwangeren betreft zie ik eigenlijk als enige verschil dat ik vorig jaar 3 weken heb gevloeid, 1 week niet en toen alweer ongi.
Nu heb ik natuurlijk bv gegeven. 1 week echt gevloeid en daarna maar een beetje niet noemenswaardig.
Echter ik ben inmiddels 2,5 maand gestopt met bv en nog steeds geen ongi te bekennen :roll: Ik moet bekennen dat ik er inmiddels wel naar verlang (ff afkloppen, want als het zover is dan zal het vast heftig zijn en zal ik er zeker niet blij mee zijn)
:shifty: de rest ben ik eigenlijk alweer een beetje kwijt. Hier geen vreemde dingen in huis meegemaakt. Van borduren of naaien weet ik ook niets (maar ik heb wel een superhandige schoonmoeder )
Afgelopen paar dagen druk geweest, of eigenlijk niet eens zozeer druk, maar gewoon toevallig niet thuis. Vrijdag naar mijn schoonouders, want mijn schoonvader is elk jaar sinterklaas voor de korfbal en dat was dus vrijdag (en woensdag de huisbezoeken)
Zaterdag naar mijn zus, want een kado was wel besteld, maar niet optijd binnen en was hier in de winkel nog wel te koop (nouja, moest wel apart gelegd worden, want anders was het er ook niet geweest). Kado dus nog gebracht, want zij vierden zaterdagavond al sinterklaas.
Wij vierden het bij mijn schoonzus met de familie op zondag. Voor het eerst ipv kerst, want mijn schoonzus en vriend zitten dan (heel vervelend) in Nieuw Zeeland.
En vandaag gefitnessed (2 weken gratis uitproberen :dance: ) en daarna geshopt. Twee houten treinstellen lijkt mij een beetje teveel, dus omgeruild voor wat anders.
Ik kwam ook nog een kennisje tegen. Ik ken haar van vroeger van de volleybal en kwam haar vorig jaar tegen bij zwangerschapszwemmen. Vlak voor de bevalling van Jelte* had ik haar nog gezien met haar kindje, die overigens net uit het ziekenhuis was waar ze 6 weken ivm hartproblemen in had gelegen.
Met koninginnedag kwam ik haar ook tegen en heb toen nog wel hallo gezegt, maar snel doorgelopen. Ik had er toen gewoon geen zin in om uit te leggen waar Jelte* was.
Nu dus wel met haar gebabbeld. Erg fijn haar even gesproken te hebben.
Ik zat later te denken, dat ik in het begin ook heel erg bang ben geweest om oa haar tegen te komen. Juist omdat ik haar vlak voor de geboorte van Jelte* nog zomaar was tegengekomen met haar baby.
Ik ben wel blij dat zij nu ook op de hoogte is.
Ik ga nu echt… is toch weer veel te lang geworden :wall:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
jeetje wat zijn julle crea met de kerstkaarten! is daar een speciaal programma voor???
nou enne Bieke niks van aantrekken…Robbe* hoort er gewoon bij! Typische reactie van mensen die het niet snappen
Als jullie je hier goed bij voelen moet je het gewoon doen en je niet laten leiden door wat anderen zeggen
slaap lekker allemaal!
Zo mooi gemaakt Bieke :-
Ik ben ook wel benieuwd hoe je aan die achtergronden komt
En ik vind dat jijzelf je gevoel moet volgen. Andere die dit niet hebben meegemaakt begrijpen dat toch niet :-
Meiden ook ik keek in het begin allerlei programma’s en kon me boos maken over bepaalde reclames
Maar ik was op iedereen boos, dat is langzaam weggegaan.
Zo het is weer december, de feestdagen komen eraan.
En voor ons is het bijna 2 jaar geleden Wat gaat het toch hard.
Ik ben gelukkig dat Sophie er nu is, maar ooh ohh er had er één van 2 jaar nu rond moeten lopen
Ook kan mijn schoonzus ieder moment bevallen, dus spannende tijden.
Ik ga slapen :-*
Bieke, natuurlijk hoort Robbe* er gewoon bij!
Alleen kan ik ook begrijpen dat dat voor vele mensen erg confronterend is.
Ik houd het bij de kerstkaart ook weer gewoon op een vlindertje. Ik liet de kaart aan mijn moeder zien (ik was ermee bezig toen ze van de week langskwam) en toen vroeg ze waarom dat vlindertje bij onze namen. Dus ik: Dat is Jelte*. Ik denk dat ik voor mijn moeder er beter gewoon Jelte* bij had kunnen zetten. Dat snapt ze beter
Maar goed, zelf heb ik er gewoon niet meer zo’n behoefte aan om steeds Jelte* zijn naam erbij te zetten. Ik vind dat juist confronterend, vooral ook tegen mezelf. Ik houd het dus gewoon op een vlindertje, net zoals bij het geboortekaartje van Tejo of andere kaartjes (niet allemaal, ligt er ook wel aan naar wie de kaart gaat en waarvoor) die we versturen.
En nu ga ik echt, hoor!!!
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Goeiemorgen
Bieke ik vind hem prachtig echt super gaaf, vooral die ene kaart met al je kindjes erop ze horen er zo bij allemaal ook Robbe lieverd :-* Tuurlijk snap ik wel dat sommige mensen het eng vinden, maar hij is van jou en ja dan kijken ze maar niet. Hun zullen nooit de pijn godzijdank voelen die wij voelen, dus snappen ons gevoel er ook niet bij.
Ik schrijf op al mijn kaarten Luna :vlinder: erbij dat voelt voor mij goed, dus doe ik dat ook gewoon.
En hier in huis hangt een prachtig canvas doek van haar, en die mooie tekening van hun samen ben ik zo blij mee.
Liefs Jel :vlinder:
hoi hoi …
@anne en jolanda, :hug: … is ook best wel moeilijk sommige dingen op tv… ik zat ook toen dat programma kwetsbaar begin te kijken terwijl ik net bevallen was… en ook toen volop verdriet hier want zag ons weer helemaal bij onze meisje zitten bij der bedje … met alle toeters en bellen…
@bieke… ik vind het ook een supermooi kaartje, en tuurlijk hoort Robbe bij jullie en als je der goed bij voelt dan moet je die ook gewoon doen…
ik had vorig jaar dus ook zelf een kerst kaart gemaakt met Evert en Ghislaine der op (misschien dat jullie dat nog kunnen herinneren), en dat terwijl Ghislaine op die kaart nog gezond lijkt kreeg ik daar ook heel veel rot reacties der op… sommige mensen vonden ook dat ik dat niet had moeten doen want was te confronterend ofzo en die mensen hebben ook dat kaartje dus niet tussen andere kerstkaartjes ingezet … dus dat deed ook best wel pijn als je dan bij die mensen op bezoek kwam en je zag alle kaartjes hangen behalve de jouwes…
nu zet ik ook nog steeds Ghislaine der naam op elke kaart en bij sommige kaartjes doe ik en vlinder met der naam der in… maar heb zoiets zij hoort ook bij ons gezin…
@victoria… :hug: … voor jullie ook al bijna 2 jaar geleden wat gaat de tijd hard dan…
ff wat over onze huis… gisteraaf is onze slaapkamer helemaal afgemaakt volgens jaap is het heel mooi geworden spachtelputzz met terracotta kleur, ga vanmiddag ff kijken naar het resultaat ben nu wel heel benieuwd en op Daylian zijn kamer is ook al 1 wand klaar die heeft dus 1 blauwe wand… dus Jaap heeft ff geregeld dat ie langs de laminaatboer kon om de pallet laminaat op kan halen dus die brengt ie vanmiddag ook ff thuis… dus dan kan mijn stiefpa vanaaf of morgen met laminaat beginnen in onze slaapkamer…
dus zo komen we der langzaam aan wel …
liefss :vlinder:
miranda, ik herinner je kaartje nog van vorig jaar, en vond het zelfs heel mooi hier heeft hij wel tussen mijn kaartjes gestaan hoor!!, ik begrijp het soms niet dat mensen dat confronterend vinden, hier hebben we al es commentaar gekregen dat juist Senne* zijn naam er bij stond, ze zeiden van jullie blijven rouwen zo! :shock: ik was wel even sprakeloos toen, en zeer :twisted: tegelijk maar ach, ik laat ze denken nu, en doe waar ik zin in heb en me goed bij voel…
leuk miranda dat jullie kamers in afwerkingsfase zijn meis!! maar een vraagje, mogen jullie die kamers al schilderen? :o normaal moet je toch een jaar wachten eer het pleisterwerk droog is en dan te schilderen? ale ja ik weet het niet hoor, maar hier hoor ik dat toch veel van mensen die in nieuwbouws trekken dat ze daar nog een jaar mee moeten wachten of zo…
Victoria meis, alweer bijna 2 jaar :hug: wat gaat de tijd snel he. hou jullie goed he meis… :-
hier alles ok. de zenuwen van zondag en gisteren zijn wat voorbij nu we kijken nu uit naar onze meid, want we verlangen er enoorm naar, verder doet ze het goed ze heeft sinds een eindje haar vaste trapuurtjes :mrgreen: :inlove: wel leuk hoor…
heeft er al iemand iets van vlindermama gehoord? :think:
groetjes lynn mama van senne en ???
Lief van jullie meiden, het is zo fijn om met mensen te kunnen praten die écht weten wat je hebt meegemaakt! :-
Ik maak die kaarten voor in mijn album en om digitaal te leren scrappen was deze kaart bedoeld, mijn eerste probeersel dus …
Ik zou zo’n kaart denk ik ook niet opsturen omdat ik Robbe zelf te persoonlijk vind, misschien wel naar hele dichte familie maar zeker niet naar iedereen, ik zou me zelf onwennig voelen met het idee dat iedereen dan een foto heeft van hem… :think: .
Maar ik vond die reactie van medekokkers toch best wel weer conforonterend en hard…
Victoria, die achtergronden maak ik eigenlijk voor een groot stuk zelf, maar je kan wel een basis vinden en dan zoek je op freebies, HIER vind je een boel links om te kunnen scrappen! :-*
Alweer bijna 2 jaar ja, wat moeilijk hé, de tijd gaat zo snel en het lijkt soms nog zo dichtbij… :hug: .
Miranda, wat vreselijk zeg die reacties en dan dat je kaartje er bij sommigen gewoon niet werd bijgehangen! :shock:
Dat moet erg pijnlijk geweest zijn! :hug:
Lynn, djeezes, ‘je blijft rouwen zo’, ja, wat denken ze, dat je zonder foto minder aan hem zou denken ofzo? :roll:
Mensen kunnen soms zo kortzichtig zijn, bah!
Ik ga straks de kerstboom zetten! :oops:
Ben net gaan shoppen en heb héle leuke (onbreekbare!!) spullen mee, echt mooi en leuk!!
Ik neem er een foto van wanneer hij klaar is! :dance:
De kindjes zijn bij de dagmoeder en dus kan ik rustig mijn boom aankleden, ben benieuwd hoe ze zullen reageren vanavond! :inlove:
hoi meiden
jeetje zeg, ik dacht dat t wel meeviel deze 1e ongi maarre poehee ik loop sinds vanmorgen helemaal leeg!!! :evil:
vrijdag begon t, niet echt veel og en zaterdag bijna niks. Zondag weer vloeien en gister ook nog wat en sinds een uurtje loop ik nu he-le-maal leeg!!!
Loop ieder uur naar de wc echt vreselijk zeg. Sorry even mijn klaaguurtje :o
Bieke, vind t nogsteeds een rare reactie zeker als je bedenkt dat ze van het medekokkers zijn erg teleurstellend dan he.
En zo jij bent er vlot bij met de kerstboom hihi
Veel plezier met t opzetten!
Miranda, het gaat idd goed in het nieuwe huis, voor je gevoel misschien niet snel genoeg maar als ik zo lees best snel. veel succes!
Ik ga nog even theedrinken en houd me maar rustig vandaag…
:lol: :lol: :lol: wat raar he bieke, jurgen heeft net de kerstspullen van de zolder gehaald :lol: ik zet em ook straks, kzie het helemaal zitten, die kerstperiode…