oja anne, ik weet wat je bedoeld met leeglopen, vorig jaar zijn we na de begrafenis van senne* de week er op of zo, eens naar de ardennen geweest om er es uit te zijn van al dat gedoe, en toen kreeg ik wel mijn ongi zeker daar :shock: :? , nah ja eerst ook niet echt erg, maar een dag of twee later zaten we in Durbuy (klein dorpje) op terras, en ineens een volle vloed, man man ik had tijd om naar het toilet te rennen hoor, heb er wel een half uur gezeten zo, jurgen dacht al dat er iets scheelde, hij kwam even checken, en kzei van drink je glas leeg en de mijne ook en betaal want we moeten hier zo snel mogelijk weg :? achteraf kon ik er wel goed me lachen maar het moment zelf :oops: :oops: , er was wel niks aan mijn broek maar vanaf ik recht stond had ik het zitten… :lol: :lol: en wij maar lopen naar de auto om naar ons bungalow te gaan :lol: :lol: wat een gedoe zeg, het heeft wel een dag of twee aangehouden hoor van me toen en sorry voor de details( nogal veel stollingen) :oops: :silenced: , en daarna gewoon hevige maandstonden…
hopelijk ben je er nu snel vanaf meis… :-* en kom je niet tegen zoals ik :lol: :roll:
Hoi Lyn, oh blij te horen dat t niet iets geks is…
bel zo wel even naar de verloskundige voor de zekerheid
Ja stom he eerst 3 dagen niks en nu ineens compleet leeglopen met idd veel oude troep…blegghhhhhh
de buikkrampen zijn er nu ook in alle hevigheid bah zeg
Voor jou toen ook naar ga je even een weekendjeweg om bij te komen van alles en krijg je dit…bah zeg
Hoop maar dat t morgen beter gaat, dan moet ik naar mijn haptotherepie toen en dit ligt niet ech lekker zo op de tafel… :shock:
maar ja ik zie t maar beetje positief…laat t maar lekker helemaal leegspoelen zodat t schoon klaar is voor een nieuw nestje :inlove:
ja het is ook als het ware een vorm van opkuising die je lichaam nog doet, alhoewel ik moet zeggen dat het van mij een keizersnede was, ik weet nu wel niet of dit verschil maakt zo, maar van horen zeggen lijkt het normaal te zijn.
tja dat lijkt me niet lekker voor je morgen, maar haptotherapie wat is dit juist? :oops:
:hug: :hug:
groetjes lynn mama van senne* en ???
Ja Anne herkenbaar hoor, ik was ook in alle hevigheid ongesteld de eerste keer. Heel fijn dat vloeien en die krampen.
Miranda dat schiet al op he met jullie huisje lekker hoor.
Lynn hoe is het met jou, lig je nog veel plat?
verloskundige kon me niet helpen moet toch de huisarts bellen, doe ik zo nog maar eventjes…
vind t zo raar dat t nu ineens zo heftig is, hoort er vast bij maartoch
haptotherapie, ik zie t als een combi van psychologische hulp en massage waardoor je beter leert ontspannen
kan nu beter van me afbijten, zeg vaker nee dus dat is heel fijn :mrgreen:
ga nu even boterham eten…
Hahaha Lynn, 't is weer niet raar hé! :lol: :mrgreen:
Hier staat hij inmiddels al en hij is móóii!! :dance: :inlove:
Anne, wat vervelend voor je zeg! :hug: :-*
Foto’tje plaats ik even in het showforum! :-*
Bieke, domme vraag misschien maar waar vind ik t showforum?? :shock:
Geen domme vraag! :naughty:
Hier vind je de foto’s: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=31829&start=810 :-*
heel byzonder om jullie kindjes te zien…ontroerend… :**:
@lynn… nee hier kun je gewoon gelijk de muren doen…
Evert zijn vader heeft een eigen stucadoorsbedrijf, en die heeft voor ons een heel leuk prijsje gemaakt om het hele huis te stuccen… dus ben der zo blij mee… en alles kan op kleur… en alle kleuren kunnen maakt nie uit… dus … ga dalijk ff kijken in het huis hoe onze kamer is geworden… en aangezien hij echt een wervelwind is kwa werken… is alles zo gepiept en alles is mooi netjes afgewerkt :thumbup: :thumbup: …
pfff daylian is vandaag niet echt in zijn hum dnek ik… loopt alleen maar te huilen en komt bijna nie in slaap … en nu ligt meneer eindelijk te slapen in zijn wipstoel…
maar kan dat kwaad meiden dat hij nu beetje zittend slaapt … want zodra ik hem der uit haal om in zijn bed te leggen dan word ie weer wakker en dat wil ik ook weer nie…
liefss :vlinder:
Nee joh kan geen kwaad, dekentje erover lekker warm
ok thnxx … voor het reageren… wel fijn dat het geen kwaad kan overigens…
maar ja nu moet ik hem weer wakker maken … wnat moet naar school om evert op te halen vind dat altijd zo sneu he … maar ja is nie anders,…
Leuke kerstboom foto’s. Vanavond aan Rinse vragen of hij de kerstzooi van zolder wil halen of morgen maar zelf doen :think:
Overigens hadden we inmiddels ook al een 3e deeltje op het showforum. Daar zojuist ook weer wat foto’s geplaatst. Eh… Chantal? Ik kan Jasmijn niet zien? Ik zie helemaal geen foto’s erbij staan
Wat vreselijk als mensen jou kerstkaartje niet bij de rest neerzetten :x Snap daar niets van.
Ik moest gelijk denken aan het geboorte rouwkaartje van Jelte*. Zo’n 6 of 7 weken later kwam ik bij een vriendin van mij en daar zag ik het kaartje gewoon tussen de anderen geboortekaartjes staan. Zij had namelijk nogal wat kennissen (stuk of 10) die net waren bevallen of nog zwanger waren.
Dat gaf mij zeker een heel fijn gevoel. Ze vertelde ook dat ze daar veel reacties op had gehad. Want vaak worden die kaartjes door bezoek toch even bekeken. De meesten schokken vooral omdat het niet het vrolijke geboortekaartje bleek te zijn wat ze verwachten. Maar een mooi kaartje vonden ze het wel En dat was het natuurlijk ook!
Vorig jaar met kerst hadden we een vlindertje in het kaartje eruit geponst. Daar niet veel reacties op gekregen. Ik kan mij eigenlijk alleen die van de buurvrouw herinneren :think: Aan het vlindertje zag ze dat de kaart waarschijnlijk van ons kwam, ik was onze namen er vergeten bij te schrijven. Voorzichtig vroeg ze dus of het onze kaart was :lol:
En dat is dus ook mijn reden met het vlindertje. De mensen die niet geconfronteerd willen worden, worden niet geconfronteerd en de anderen weten precies dat Jelte* dat vlindertje is.
Miranda, Tejo viel zeker in het begin ook regelmatig in slaap op het wippertje. Of ik legde hem alsnog in de wieg of anders zette ik het wippertje voorzichtig in ligstand. en altijd met dekentje (wikkeldoek eigenlijk) over hem heen.
Vanmorgen viel Tejo zelfs in slaap in de box. Doet hij eigenlijk nooit :think: Ik in dubio of ik hem liet liggen of naar bed zou brengen. Ik heb hem maar naar bed gebracht, want anders wordt hij weer te snel weer wakker. En idd na een uur in bed werd hij even wakker. Even gezegt dat hij nog moest slapen, speentje erin en met zijn konijntje even geaaid en hij slaapt weer :inlove: Ik besef steeds weer wat een makkelijk kind ik toch heb
Anne ik kan je niet echt helpen. Bij mijn 1e ongi na Jelte* zag ik het idd wel behoorlijk druppen als ik op het toilet zat (de eerste dagen). Ik zag het eigenlijk meer als een behoorlijke ongi. Geen rare stolsels ofzoiets gehad.
's nachts legde ik zo’n celstofmatje nog uit mijn kraampakket onder mij. En gebruikte ik natuurlijk ook gewoon maandverband (geen tappons).
Ik wacht hier nu nog steeds op mijn eerste ongi. Ik ben benieuwd hoe heftig die zal zijn :?
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik toonde mijn kaartjes aan mijn zus en ze zei van dat kerstkaartje: ‘je gaat dat toch wel versturen hé!’, en ik zei: ‘kweet niet, dat was niet mijn bedoeling’, en ze zei dat het heel mooi was om te versturen.
Ik zei dat ik het kaartje ook al op een forum getoond had en ze daar zeiden dat ze Robbe* te confronterend vonden en dat vond zij helemaal niet, ze vond ze alledrie erg mooi!
‘Het zijn toch alledrie je kindjes, en Robbe* is óók mooi dus waarom mag hij er dan niet bij?’ zei ze.
Ze zei ook nog dat ik moet doen waar ik me goed bij voel.
Toch fijn om te horen dat niet iedereen mijn kindje confronterend vind, blijft toch hard om te horen, hoe dan ook …
Ik heb mijn voorgaande berichtje ook bij de junimama’s 2005 geplaatst (daar kreeg ik van velen de reactie dat ze Robbe* te confronterend vonden zoals ik al zei hier) en nu kreeg ik dit als reactie:
Bieke, het is ook een heel mooi kaartje en Robbe hoort er ook bij. Je moet ook doen wat jouw gevoel zegt, niet dat van ons. Dit was puur de mening van andere, die krijg je natuurlijk als je zoiets plaatst, maar dat weet je zelf inmiddels ook wel
En ik heb dit terug geschreven:
Ja, ik weet wel dat ik meningen kan krijgen maar ik schrik er toch steeds weer van, ik zou zoiets nooit zo direct durven zeggen tegen iemand die haar kindje verloren heeft… maar dat ligt dan aan mijn karakter.
Ik ga hier heel voorzichtig mee om, misschien omdat ik weet hoe pijnlijk kleine opmerkingen kunnen zijn.
Ik zou nu ondertussen wel al beter moeten weten maar ik blijf schrikken van reacties, ook in mijn directe omgeving, dat zie ik ook met reacties naar mijn zus toe.
Mensen doen dit niet bewust maar ik vind het altijd schrikken dat mensen hun eigen reacties niet overzien of zelfs helemaal niet snappen wat een (soms kleine) opmerking kan betekenen.
Ik weet het niet, ik ben hier altijd heel respectvol en voorzichtig mee…
Ben er wel niet verbitterd om, men weet niet beter, denk ik dan, en dat is maar goed ook …
Een maand alweer…
Had me vandaag heeeeeeeeel anders voorgesteld .
Werd net gebeld door “wij jonge ouders”, volgens hun gegevens was ik onlangs bevallen, grrrrrrrrrrrrrr :evil: .
Heb me via de mail zsm afgemeld en nou bellen ze nog!!
Heb gezegd dat dat zo was, maar dat onze dochter overleden is en “de haak erop gegoooid”, ook dat nog…
Nou proberen ze volgens mij nog te bellen, want de telefoon is al drie keer gegaan met een anoniem nummer, ik neem niet op, geen zin in…
jolanda dikke knufff vanaf hier… :hug: :hug: …
dat probleem had ik vorig jaar dus ook… vandaar dat ik deze keer dus helemaal niks geen pakketen/dozen heb aangevraagd… en moet zeggen lekker rustig hier…
had ook alles afgemeld maar toch steeds bellen enzo… kreeg zelfs in juli bericht van iets dat ik de 1 jaar doos moest ophalen voor Ghislaine :think: :think: … en na 3 weken geen gehoor te geven werd ik gebeld door 1 of andere thee mutzz die mij vroeg wrom ik de doos niet had opgehaald, dus ik uitgelegd dt aik het afgemeld… maar zij hield dus vol van nie :wall: :wall: … dus hier geen dozen/pakketten aangevraagd
Jeanette :hug: 1 maand alweer en dan precies vandaag ook juist ook nog dat rottelefoontje :wall:
Bieke, Het verbaasd mij erg dat het juist de juni 2005 mama’s zijn die zo reageerde :? Goed, berichtje terug overigens. :thumbup: Ik hoop dat er nu een paar dames zijn die zich schamen :naughty:
___
ff een paar telefoontjes tussendoor gehad en type nu weer verder.
- Mijn zus heeft de eerste echo gehad en er was een knipperlichtje :dance:
Vorig jaar is het waarschijnlijk met een week of 7 fout gegaan (echo met 9 weken) dus ze zit nog wel in spanning of het goed blijft gaan. Over 2 weken krijgt ze weer een echo.
- Natuurlijk ff doorbeld naar mijn schoonouders die willen ook graag op de hoogte blijven.
- Rinse ook gebeld, maar dan ook omdat Tejo opeens begon te gillen :o
Ik kijken doet hij het gewoon voor de lol :lol:
Een nieuw geluidje
en nu nog 1, klakken met je mond :inlove:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Jeanette, dat is niet netjes van hen dat ze zomaar de telefoon toesmijten!
Ik kreeg ook een doos een maand na Robbe’s* geboorte, dat was ook erg confronterend! :-
Evelien, nee, ze schamen zich niet hoor, van sommigen krijg ik wel een lief antwoord maar van sommigen vind ik het dan weer wat onvoorzichtiger … :roll:
Ik kopieër even de reacties:
Bieke, ik snap je wel heel goed, maar hoe je het ook wendt of keert het fotootje van Robbe, hoe puur het ook is, heeft natuurlijk een andere uitstraling dan een foto van Broes of Senne.
Natuurlijk mag en moet jij ook doen waar jij je goed bij voelt, maar ik weet bijvoorbeeld dat toen ik zwanger was, ik echt niet naar dit soort foto’s kon kijken. Op mijn werk werd nog wel eens gevraagd of ik foto’s wilde maken van een kindje dat niet levend ter wereld was gekomen. Ik wilde dit niet en ik kon dit ook niet.
Voor jou straalt de foto iets heel anders uit maar het is voor buitenstaanders toch anders.
Ook vond ik het toen ik zwanger was moeilijk om naar jouw avatar te kijken als Robbe er te zien was. Nou voor mij was het dan simpel…ik keek gewoon niet, want ik werd er emotioneel van. Dus jij krijgt hier reacties die pijn doen, maar een fotootje kan dus ook heel confronterend voor een ander zijn en dat doet ook pijn…snap je? Niet verkeerd bedoeld hoor!
Iedereen doet dit soort dingen op zijn eigen manier. Maar wat ik al zei je doet Robbe niet tekort als je hem niet op de kaart zou zetten. Jij houdt van hem, net zoveel als van de anderen. Maar doe waar jij je goed bij voelt!!! :-
Mijn reactie was daarop:
ja dat is natuurlijk wel zo dat zijn foto’tje een andere uitstraling heeft. daar kan niemand omheen, ook ik als mama niet.
Ik vind het heel erg naar en vervelend voor je dat je het zo moeilijk vond om naar mijn avatar te kijken terwijl je zwanger was, maar wat ik heel respectvol vind is dat je er niets over gezegd hebt wat je natuurlijk wel kon gedaan hebben…
Ik snap heel erg goed dat het confronterend kan zijn maar ik vind het erg knap en lief van je dat je het in zijn waarde gelaten hebt! :-*
En dan nog reacties waarop ik nog niets gezegd heb:
Bieke, wil je niet opzettelijk kwetsen natuurlijk, ik hoop dat je dat begrijpt. Het is waar dat ik niet weet wat je hebt doorgemaakt en dat is inderdaad maar goed ook.
En zo maken we dan allemaal wel eens opmerkingen die niet goed vallen, jij gelukkig ook… :mrgreen:
Lieve Bieke, ik heb geloof ik niet op je kaartje gereageerd maar ik ben dus wel een van diegene die het ook niet zo’n goed idee vind om het te versturen.
Dat is ook omdat ik het heel confronterend vind voor mensen. Dus niet omdat ik Robbe wil negeren want Robbe is hoe dan ook jullie eerste zoon en ik begrijp dat jij net zoveel van hem houdt als van je andere zoons.
Ik vergeet ook niet hoeveel verdriet jij er nog van hebt dat weet ik en dat vind ik heel erg voor je.
Maar de opmerkingen over die kaart zijn vlgs mij echt alleen goed bedoeld. :hug: :hug: :hug:
Bietje:
Je weet hoe ik erover denk; Robbe hoort erbij en ik heb geen moeite met zijn foto. Hij (en andere overleden kindjes) hoort erbij en ja… dat is soms erg confronterend.
Ik kan me voorstellen dat je de reacties van sommigen vervelend vind, maar respectloos zijn ze niet.
Je zegt een paar keer geloof ik dat je uit respect niet zegt dat je het eng of zo vind… en dat je het b.v. respectvol vind als er niets iets over gezegd wordt (voorbeeld met je avatar).
Ik vind die twee dingen niet bij elkaar horen. Ik vind eerlijk zeggen wat je voelt en vind wanneer dat gevraagd wordt (en jij vraagt het…) heel respectvol.
Dat het pijn doen kan ik me voorstellen, want Robbe is voor jou natuurlijk gewoon jouw eerste zoon en daarover wil je gewoon niets dan goeds horen (zoals alle moeders bij alle kinderen!!!).
Nou… tot zover hierover…