Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (10)

leuk zeg marielle dat je vader en Quillan zo gek met me kaar zijn…



we zijn overigens vandaag voor het eerst met Daylian naar Ghislaine toegeweest … hij was de hele tijd aan het slapen en we komen bij Ghislaine aan en meneer is klaar wakker… dus hebben we samen met ff gezeten daar hij op pappa zijn knie tuurlijk… en het zonnetje brak ff tussen de buien door… :smiley: :smiley:



lieffs :vlinder:

Suuzeke; Had jouw verhaal natuurlijk ook gelezen, helaas…

Maar ben “blij” dat je ook hier gaat schrijven, spiek toch elke keer even ook bij jouw vlindertopic hoe het met je gaat, maar dan kan ik dat nu gewoon hier lezen :-* .



Victoria; Daar kan ik me dus zooooo boos over maken af en toe.

Net als bij Rhiannon, dat zo’n “witte jas” dan moet bepalen wanneer je weer mag…

Elke idioot kan/mag zelf bepalen wanneer ze gaat proberen zwanger te worden en jullie zijn helemaal afhankelijk van iemand anders, grrrrrrrrr.

Ik denk dat als de uitslagen van de onderzoeken verder niets geks aangeven, we gewoon de natuur zijn gang laten gaan…

Vorig jaar had ik een ma rond 13/14 weken (vruchtje was al eerder gestopt, maar had nog geen echo gehad…) en toen was ik ook helemaal gefixeerd op zwanger worden, maar heeft toen 5 cyclus geduurd, dus ik denk dat je lichaam toch niet eerder zwanger wordt dan dat je er aan toe bent of zo.



Tja en qua werk…ik werk natuurlijk al een aantal jaren parttime.

En heb nu nog verlof tot half januari.

Maar bij mij ligt het probleem juist andersom…ik zou januari opvullen met vrije dagen en daarna t/m 1 juni volledig ouderschapsverlof hebben.

Wilde juist lekker de tijd nemen om te genieten…

Er zit nu een vervanger op mijn plek, die kan je ook niet zomaar weg sturen, die heeft een contract.

En ik vind het eigenlijk ook wel zonde om mijn verlof op te nemen, want dat kost me mijn gespaarde levensloopcentjes.

En had eigenlijk mijn verlof willen benutten om of voor mezelf te beginnen of een andere baan te zoeken.

Nu denk ik dat ik toch maar terug ga, maar dan kan ik wéér terug na een k*tsituatie net als vorig jaar…

Er vanuit gaande dat ik weer zwanger zal en mag worden hebben we nu wel besloten, dat als het weer zover is, ik na mijn verlof mijn baan alsnog op zeg.

Het zal wel krapjes worden, maar ehhh ja, dat zien we dan wel weer.

Suuzeke: Welkom meid!! :hug: Helaas betekent dat wederom een :vlinder: kindje erbij :cry: . Heb je verhaal ook gelezen op vlinderpraat.

Hopelijk mogen ook jullie weer snel zwanger zijn! :-

Hier vonden we het ook eng om weer zwanger te worden. :shifty: Maar ja, dat gedeelte kun je niet overslaan. En toen ik zwanger was dacht ik, kon ik maar een winterslaap van 8 maanden houden en wakker worden met ons kindje in m’n armen. De zwangerschap was geestelijk zwaar, zeker tegen de uitgerekende datum, maar het was het dubbel en dwars waard!!



Anne: ja, dat gevoel dat heel je toekomst in duigen ligt herken ik wel uit de periode dat wij net onze mannetjes waren verloren.

Vanaf het moment dat je positief test ben je je aan het voorbereiden op de komst van je kindje. Je fantaseert over hoe het zal zijn en begint aan een mooi babykamertje, je schaft al heel wat spullen aan en dan…met een vreselijk harde klap valt je droom in duigen en daarmee natuurlijk ook je toekomstbeeld die je hebt gevormd in de weken dat je zwanger was.

En het werken komt vanzelf wel weer. Ik werk momenteel niet (en vlakvoor mijn zwanger van de tweeling had ik ontslag genomen) dus ik hoefde niet aan werken te denken. Had het ook niet op kunnen brengen.

Dus neem je tijd, daar moeten ze echt alle begrip voor hebben!! :hug:

En heel jammer dat je “vriendin” het allemaal niet begrijpt. Zo ben ik vorig mijn beste vriendin “verloren”.



Miranda: oh, wat mooi dat dan net het zonnetje effe doorbreekt. En Dylian lekker wakker om de mooie plek van zijn zusje en Opa te bekijken! :-


En ik heb er ook alle vertrouwen in dat het helemaal goed zit met jullie mooie mannetje hoor!! :thumbup:

En pfff…die verhuizing. Zwaar hoor! Gewoon lekker aan iedereen hulp vragen!!

En ik zou eerst die eerste ongi afwachten en dan weer beginnen met de pil.



Marielle: Leuk he, die Opa’s :inlove:

En tja, wie smelt er niet bij het zien van Quillan :mrgreen: :inlove:

Het is ook zo’n lekker vrolijk mannetje!!



Evelien: super! :thumbup: toch een gezellige verjaardag (ook al hou je er niet van om je verjaardag te vieren…hou ik zelf ook niet zo van :wink: )

En wat leuk dat je schoonvader de enige echte Sint is vrijdag!! :mrgreen:

Wel foto’s showen hoor!!!

Wij gaan het volgend jaar vieren, al zullen we dit jaar vast al wat krijgen van de opa’s en oma’s!! :lol: :mrgreen:



Victoria: En weet je al wel wat voor soort baan je wilt? Hoop iig dat je snel wat leuks vind!

Maar voorlopig nog even full-time genieten van je mooie meid! :inlove:



Viola: Alles goed met Fieke?!



Linda: Dikke kus voor jullie lekkere mannetje :inlove: Leuke foto’s in het sf gezien :inlove: :thumbup:



Lynnty: Kun je je nog een beetje vermaken zo?



Hoe zou het trouwens zijn met Vlindermama? Zou ze al bevallen zijn?



Hier gaat het goed! Weer een “ritme” gevonden…zo tussen de voedingen door :mrgreen: Ben weer lekker aan de slag in huis. Maar probeer 's middags nog wel even mijn schoonheidsslaapje 8) te doen.



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Jeetje wat is er weer veel geschreven :thumbup:

Weet niet hoelang ik kan blijven want jullie weten Fieke slaapt snachts heel goed maar overdag

dus echt niet, maar ga nu n beginntje maken :wink:



Suuzeke jij helaas ook welkom hier :hug:



Anne wat goed van e dat je babykamer op gaat. Die is heer heel lang gesloten gebleven.



Chantal wat fijn dat t beter gaat nu met jullie en Jasmijn en zeker je schoonheidsslaapje meepakken

hoor meid :wink:

WOu dat ik dt kon, maar helaas laat Fieke dat niet toe :think:



Miranda heel veel succes vandaag in het zh. Wat gaan ze eigenlijk nu onderzoeken ?

Oh die verhuizing. Ik zou er niet aan moeten denkn dus ik zou zeggen veel mensen in schakelen

en die lekker laten helpen :wink:

Wat mooi dat de zon doorbrak. Moet n geweldig speciaal moment zijn geweest :-*



Jolanda jij kunt er toch niets aan doen dat t zo gelopen is en ik zou t gewoon op tafel leggen

dat je in deze situatie het liever op n andere manier wilt doen met je dagen en je verlof



Victoria weet jij al weer wat je doen gaat ?



Over t zwanger worden. Ja :think: Ik heb wel in de tress gezeten, maar dat komt meer door

de dames hier van wat ze hebben meegemaakt. Ik had er bij Loek niet eens bij stil gestaan dat

hij doodgeboren zou kunen worden :cry: , maar daar hield ik nu wel heel erg rekening mee.

Voor mij is nu de spannendste tijd door naar die 4,5 maand, maar 1 ding weet ik heel zeker.

Het is duidelijk de moeite waard om weer zwanger te mogen zijn.



Over t werk. Ik ben nadat Loek is overleden thuis gekomen en ik kreeg van mn baas alle ruimte

en er werd gezged dat ik maar weer moest zien wanneer ik weer kwam werken. Ik kreeg toen n

ongeluk tussendoor en ben toen pas gaan werken in Januari en Loek is in mei gestorven en ben dus

heel erg blij met de tijd die ik heb gekregen ook al heb ik daar heel erg veel pijn voor moeten

lijden. Ik zie nu wel weer heel erg op tegen te gaan werken in januari. Ik moet Fieke weer

achterlaten ij t kdv, maar ik weet zeker dat ze daar heel goed voor haar zullen zorgen, want dat

hebben ze bij Loek ook gedaan, maar ik zit zo ver weg .

Ik ben dus benieuwd hoe dat dat gaat lopen.



We hebben weer n gezellig weekend gehad. Joost was vrijdagavond naar de carnavalsvereniging en

ik heb dus heerlijk n avondje alleen op de bank tv zitten kijken met lekker pelpinda’s op schoot.

Zaterdag heb ik mn dingetjes gedaan in mn huishouden en zijn we smiddag nog naar de Ikea

geweest voor surprisepullen en naar de prenatal geweest voor de doos en ik wilde nog t

Oei ik groeiboek en heb zon chattig pakje voor de baby (die nog geboren moet worden) van de meter

van Fieke gekocht.

Zaterdagavond zijn we naar n verjaardag geweest van hele goede vriendjes en hebben we Fieke daar

op bed gelegd. Nou ja gewoon in de kinderwagenbak :wink: en t was daar nogal remoerig

met n hok vol visite beneden en de kinderen die boven aan t spelen waren, maar moet zeggen dat

Fieke zich heel netjes gedragen en heerlijk heeft ligge slapen. e zijn om 01.00 naar huis gegaan

en ik heb haar zo over kunnen leggen in haar eigen bed en ze is gewoon verder gegaan met slapen en

was weer pas om 09.00 wakker :dance: dus ik is trots.

Gisteren nog op visite geweest bij onze beste vrienden en t was weer beregezellig :thumbup: en

daarna hebben we hier thuis gezellig op de bank gezeten bij de kachel, want t was echt vies weer, en

heerlijktv zitten kijken en met Fieke zitten spelen :mrgreen: .

Gisteren avond op tijd naar bed, eigenlijk gelijk met Fieke om 21.30 en we hebben dus samen bijna

de klok rond geslapen, want heb Fieke vanmorgen om 08.30 wakker gemaakt.



Ga zometeen nog wat boodshapjes doen en vanmiddag lekker naar t bos met Sep :dance:

Fieke is weer wakker dus meiden tot snel



Liefs Viola

Jeetje wat is er veel geschreven opeens :slight_smile:

Suuzeke, uiteraard ben jij ook welkom hier.

Ik zat uiteraard ook al in mijn zwangerschapsverlof (38 weken) toen Jelte* werd geboren en ben na mijn verlof weer rustig aan begonnen. Tijdens mijn verlof ben ik 1 keer op mijn werk langsgeweest en daar eerst met mijn manager fijn gebabbeld en daarna met een paar collega’s. Wel in een hoekje in het bedrijfrestaurant, want ik vond het doodeng om gewoon op mijn werkplek te zitten. Was ook een kantoortuin, dus dan kom je veels te veel mensen tegen en ik had geen zin om het steeds te moeten vertellen, want je weet natuurlijk niet wie nu inmiddels allemaal op de hoogte zijn.



In elk geval heb ik mijn uren na mijn verlof heel rustig opgebouwd. Ik ben halve dagen begonnen en heb het daarna opgebouwd met een uurtje extra (2 weken 4 uur, 2 weken 5 uur, 2 weken 6 uur, 2 weken 7á8 uur)

Ik vond het helemaal perfect zo en ik merkte ook dat wanneer ik toch een keer een uurtje langer bleef, omdat het best ging en ik wat af wilde hebben. Dat je dan merkt dat je toch weer doodmoe thuiskomt.



Ik had overigens ook het voordeel, dat mijn afdeling ging verhuizen naar Beek (ongeveer 3 uur rijden, dus niemand die daar heen ging). Een heleboel hadden al elders een baan en tijdelijk zaten er ivm de overgang uitzendkrachten. Ik kende dus niet veel mensen en ook werd het steeds rustiger bij ons op de verdieping.

In Januari (toen eind oktober) ben ik zelf op een geheel andere afdeling in Rotterdam gaan werken (daarvoor in Amsterdam). Ik kende daar wel een paar mensen, maar het was gewoon een heel andere sfeer. Een sfeer waarin ik mij ook veel prettiger voelde. 2 weken later vertelde ik dat ik weer zwanger was (durfde eerst niet zo goed, was toen 9 weken zwanger) en iedereen was superpositief daarover en ivm een vraag hoe ik eronder was ivm Jelte* kwam toen ook een heel fijn gesprek over Jelte* op gang. Wat bleek. Zij durfde er niet naar te vragen en ik wilde er niet zomaar over beginnen.

Eigenlijk best jammer dat ik nu gestopt ben met werken (ivm de goede sfeer enzo), maar door Jelte* wist ik nu 100% zeker dat ik er full-time wil zijn voor Tejo. Eerst zou ik namelijk ook van 40 uur naar 20 uur gaan (2,5 dag) Maar meer om in de markt te blijven, dan dat ik wilde blijven werken.

Ik zie wel, wanneer ik weer de behoefte heb om te gaan werken. Gelukkig heb ik de keuze om thuis te blijven :dance:



Heel verhaal, ook telefoon tussendoor gehad en ik begin af en toe een kreetje te horen van Tejo. Ik moet er dus weer vandoor.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Euhm nog even een vraagje lanceren…



Hebben jullie met de gyn iets kunnen afspreken van te voren over het eerder halen van je kindje bij een volgende zwangerschap??

Ik denk dat ik het nooit meer trek om tot 40 weken te lopen.

Vooral Frenk wil dat eigenlijk zwart-op-wit :mrgreen: .

Jolanda ik kan me voorstellen dat je dat zwart op wit wilt hebben :hug:

Hier was dat niet aan de orde, maar heb t dus toch gevraagd en ze hebben Fieke dus ook eerder

gehaald omdat ik n gyn had die daar heel erg voor open stond.

Ik neem aan dat je nog n nagesprek hebt bij de gyn en ik zou t dan dus ook al aankaarten en

sowieso als je weer in verwachting bent en je komt daar dan dus ook al aankaarten.

Spreek je angsten en gevoelens daar altijd uit dan weten ze er iig altijd van.

Wij hebben bij de nacontrole van de bevalling van Lara het er uitgebreid over gehad.

Wij hebben ook aangegeven dat we supergraag weer een 2e kindje zouden willen, maar het niet aandurfde om 40 weken vol te maken.

Nou dat was geen enkel probleem, we hebben dus nog voordat ik zwanger was afgesproken dat straks het kindje in week 37/38 en met de keizersnede gehaald zou worden.



Uiteindelijk is Finn met 37w5d geboren met ks! Ik vond het erg prettig omdat het allemaal heel erg overzichtelijk was.

Aan het einde van de zwangerschap mochten we ook zxo vaak als we wilde op controle komen.

Tijdens het nagesprek hebben wij het er ook met de gyn over gehad en hij gaf aan de ze mij niet overtijd zouden laten lopen :? Overtijd dat betekend dus 40 weken, alleen zat ik met een 38 weken grens en wilde eigenlijk daar niet overheen gaan.

Mijn gyn is er dan ook niet erg happig op om babies eerder dan 38 weken te gaan halen. En gaf aan (toen ik zwanger was) dat het ook helemaal aan de groei van de baby zou afhangen, maar dat ik wel goed gecontroleerd werd enzo. Tejo groeide en deed het hartstikke goed en ik was dan ook dolblij dat hij met precies 38 weken gehaald mocht worden.

Met 38 weken zou ik dus ingeleid worden, maar ook toen heeft de gyn mij gewaarschuwd dat het best kon zijn dat alles potdicht was en dat het best kon zijn dat er besloten zou worden dat ik een paar dagen later maar moest terug komen of dat de bevalling heel lang kon duren.

:thumbup: Bij het inleiden bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben en nog geen 2,5 uur later lag Tejo op mijn borst. :dance:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Jolanda ik had ook afgesproken in het nagesprek met de gyn, dat een evt. tweede kindje met de ks eerder gehaald zou worden. Ik kon het niet weer aan om weer overtijd te gaan. Quillan is gehaald met precies 39 weken.

Oja, omdat ik een medische indicatie nu had ben ik gelijk naar de gyn gegaan. Achteraf gezien had de verloskundige dezelfde echo’s enzo kunnen doen en mij later ook kunnen overdragen aan het ziekenhuis. Ik had veel liever onder controle willen zijn van de verloskundige dan de gyn. Niets tegen mijn gyn hoor. Maar ik vind de verloskundige veel persoonlijker en geen wachttijden van gemiddeld een uur bij een controle :?



Wat dat betreft, doe waar jij jezelf het prettigst bij voelt en vraag na naar de mogelijkheden.



8) Eerst maar weer zwanger worden :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Grappig Eef dat had ik dus totaal niet, ik was blij dat ik bij de gyn zat direct al vanaf het begin. Ik heb geen vertrouwen in de vk had ook steeds een ander toen, en zo vaak gehad dat ze het hartje niet konden vinden heel vervelend. Nee ik zweer bij de gyn nu had ik het voordeel dat dat een moeder was, van 1 van de kindjes van mijn werk.

Ik heb hier geen ervaring mee aangezien wij de zwangerschap juist zo là ng mogelijk probeerden te rekken … helemaal anders dus.



Lynn, nog iets gehoord over jullie huisje? :pray: :thumbup:

@marielle wrote:

Grappig Eef dat had ik dus totaal niet, ik was blij dat ik bij de gyn zat direct al vanaf het begin. Ik heb geen vertrouwen in de vk had ook steeds een ander toen, en zo vaak gehad dat ze het hartje niet konden vinden heel vervelend. Nee ik zweer bij de gyn nu had ik het voordeel dat dat een moeder was, van 1 van de kindjes van mijn werk.
Ik vond het juist erg prettig bij de verloskundige. Ook hier een praktijk met 5 (of waren het er 6?) verschillende, maar met geen 1 een slechte ervaring. De 2 die ik het minste vond heb ik uiteindelijk na de bevalling van Jelte* het meeste contact gehad (kwamen langs, voor nacontrolles en kijken hoe het ging enzo) Diezelfde 2 zijn ook na de geboorte van Tejo langsgekomen voor de nacontrolles. Ik zou het niet anders gewilt hebben (bij wijze van)



Met de gyn ook een prima band hoor :thumbup: Ik dacht dat welke gyn het moest worden niet uitmaakte maar na het eerste consult met een andere gyn, had ik een rara nasmaak. Bij het maken van de volgende afspraak zagen we toen onze gyn die ook dienst had tijdens de bevalling van Jelte* en die groete ons en vroeg hoe het ging enzo. We zijn gelijk overgestapt naar hem.

Beide bevallingen zijn overigens niet door hem uitgevoerd. Het liefst had ik bij Tejo weer dezelfde als bij Jelte* (zij doet ook de echo’s in het ziekenhuis, dus heb haar wel daarvoor gehad). Helaas was dat niet het geval. Sterker nog, het ging zo snel, dat de verpleegkundige de bevalling heeft gedaan :lol: De co-assistent was net op tijd om de navelstreng door te knippen. Die zat weer 2 keer om het nekkie heen en Tejo kon ook niet verder geboren worden, vandaar dat het snel moest gebeuren en dat Rinse pas later nogmaals de navelstreng heeft doorgeknipt.



Wat mij zo tegenviel dat ik bij de gyn zat, was het lange wachten steeds voor de controles. Bij de verloskundige moest ik soms wel een paar minuten wachten. Dat is heel wat anders dan een uur of 2 uur wachten. (slechts 1 keer waren we vrijwel gelijk aan de beurt)



Mijn buurvrouw was bijna 6 maanden zwanger toen Jelte* werd geboren en de verloskundige (zelfde praktijk als ik) gaf bij haar ook aan dat ze niet zo lang had hoeven wachten op de afspraak, maar dat ze ook gewoon had mogen bellen voor een eerdere afspraak ivm het gebeuren van ons. Dan hadden ze daarover kunnen praten en al wat eerder kunnen geruststellen (in hoeverre dat natuurlijk kan)

Hier dus alleen maar heel positief over de verloskundigen.



Bij een volgende zwangerschap (nu nog ff niet, nu moet ik toch echt eerst herstellen :wink: ) ga ik zeker naar de verloskundige en met hun bespreken hoe naar die 38 weken.

Want ook nu nog durf ik niet over die 38 weken heen.

8) Gezien het feit ik met 38 weken nu al 3 cm onsluiting had en de bevalling daarna vrij snel is gegaan. Vraag ik mij af of zij niet met 38 weken willen gaan kijken en eventueel de vliezen willen breken. :mrgreen: In mijn ogen is dat wat er nu ook is gebeurd.

En thuisbevallen zou ik eigenlijk best mee willen maken. Of eigenlijk, ik wil nog steeds graag een badbevalling.



Ik loop ver vooruit… :silenced:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

En dan nog waar ik vanmorgen niet meer aan toe kwam. :slight_smile: (eigenlijk moet ik stofzuigen, vandaar dat ik zo aan het kletsen ben :mrgreen: )



Miranda, Jeetje da’s alweer snel zeg :thumbup: Jullie hebben de sleutel van jullie nieuwe villa al? Heel veel succes met deligeren! :mrgreen:



Chantal, fijn dat je je “ritme” hebt gevonden :thumbup: Lukt het met de schoonheidsslaapjes? Ik kwam daar vaak pas rond 3 of 4 uur aan toe (of nog later) En op een gegeven moment ben ik ze helemaal maar over gaan slaan. Vandaar ook dat ik KOK tijd heb :lol:

Ik probeer 's avonds gewoon op tijd in bed te liggen.



vlindermama? ff opgezocht, in juli heeft ze voor het laatst gepost dat ze net haar 20 weken echo had gehad en dat die helemaal OK was. Volgens de banner is ze nu 37w2d. Spannend dus ook voor haar.

Als je nog meeleest, heel veel succes :thumbup: :thumbup:



Ik kan inmiddels niet meer verder teruglezen terwijl ik typ…

ff nog uit mijn hoofd. Miranda, wat voor onderzoek krijgt Damian? Een specifieke om te kijken of hij niet hetzelfde heeft als Ghislaine* (of gedeeltelijk?) of extra controle of hij gewoon helemaal gezond is :thumbup: (of komt dat een beetje op hetzelfde neer?)



De eerste keer dat wij met Tejo bij Jelte* langsgingen sliep Tejo. (daarvoor niet), de tweede keer ook. :lol: De derde keer deed hij wel even zijn ogen open.

Nu is het ook al snel net dat hij weer moe is en slaapt als we langs willen gaan. Daarom hebben we het ook al een paar keer gecombineerd met naar mijn moeder gaan. Dan droppen we Tejo daar eerst en gaan wij nog ff naar Jelte* en daarna terug naar mijn moeder. (Mijn moeder woont hier overigens op loopafstand. Helaas is Jelte* iets te ver om even naar toe te lopen)



ohoh, ik hoor gehuil.



:-* liefs, Evelien :vlinder:

hallo dames,



hier ben ik eindelijk weer eens, heb goed weekend gehad, mannetje heeft me in de watten gelegd, hij heeft verse wafels gebakken en eten klaargemaakt, een en al verwennerij dus :mrgreen: , maar hier gaat het goed met onze dame, alhoewel het blijft :pray: :pray: dat ze blijft zitten.

nu de week van Senne* nadert, heb al wat moeilijke momenten gehad, maar we slaan er ons wel door, ik probeer me ook zo recht" mogelijk te houden voor onze dame.



jullie hebben ook al heel wat bijgetypt he, en dan te moeten zien dat er nog iemand bijgekomen is, om mee te typen, pfff welkom suuzeke :frowning: :hug:

ik las hier veel over terug zwanger worden, daarmee moet je je gevoel volgen dames!! alhoewel ik een spoedkeizersnede had zei de gyn ook te wachten tot 8 maand na bevalling, maar na 5 maand was ik terug zwanger, die helaas een miskraam werd. achteraf gezien moet ik wel zeggen dat we het klussen voor een eind hebben stilgelegd toen, ik zat diep toen en kon het nog niet echt aan om terug zwanger te worden dichtbij. ik merkte toen ook wel op dat het hele gebeuren rond Senne* nog niet genoeg verwerkt was, ik emotioneel heel zwak stond. daarmee hebben we alles uit ons hoofd gezet en gezegd van we zien het wel wanneer het komt een volgende zwangerschap. we kijken er nu ook heel anders tegenaan.

goeie moed dames, volg jullie gevoel en maak allesinds dat jullie je sterk genoeg voelen eer je terug aan een zwangerschap begint. dan zowel lichaamelijk als psychisch.

dit heb ik toch wel bij mezelf opgemerkt achteraf en is ook de enige raad die ik jullie kan geven.



viola hoe is het met Fieke??



Evelien nog een gelukkige verjaardag gewenst!!! ben laat he :oops: maar had het nog niet gezien.

hoe gaat het met Tejo??



Chantal blij te lezen dat jullie dame het goed doet!!! en wat een mooie meis he :inlove: :inlove:

hier gaat het voorlopig prima, houden zo he…



Bieke van het huis weten we nog niets dus het is nog even wachten… :shifty:



Victoria hoe gaat het met sophie?? heb je al iets op het zicht qua werk?



Miranda leuk dat jullie binnenkort in jullie stekje mogen he!! het komt heus ok hoor meis!! goed dat Daylian het goed doet :thumbup:



groetjes lynn mama van senne* en ???

hahahah evelien… spraakwaterval, pf beter gezegd typwaterval :smiley:



Wat betreft gyn vs verloskundige



Ik vond het echt superfijn om bij de gyn te zijn deze zwangerschap. Al was het alleen al om het feit dat hij in de mogelijkheid was iedere keer een echo te maken, en ik voelde me daar gewoon veiliger. Ik had dan ook een hele fijne gyn, een man die sprekent op Robin Williams ( die acteur) lijkt.

Eigenlijk zou Finn met precies 38 wkn gehaald worden, maar omdat mijn eigen gyn die dag geen ok draaide, mocht het 3 dagen eerder. Hij was echt heel begrijpend, en toch niet betuttelend! Ik voelde me altijd erg gelijkwaardig, in tegenstelling tot een paar anderen die ik af en toe bij een controle had.



Maar met mijn verloskundige heb ik ook contact gehad deze zwangerschap. Ze is zo’n schat van een mens, ze belde regelmatig om te vragen hoe het ging en om te vragen of ze iets voor me kon betekenen. Zij heeft dan ook de nacontrole gedaan. Dus dat was wel fijn, toch nog fijn knus thuis de verloskundige op bezoek :slight_smile:

He Lynnt we typen tegelijk een bericht!!



Fijn dat jullie mini-lynn het zou goed doet :slight_smile: Ik begrijp goed dat het moeilijk is rond de tijd van Senne. Hou moed hoor!! Dit meisje heeft een super bescherm engeltje!! ( en alle vlindervriendjes en vriendinnetjes van Senne doen vast ook mee )

Wat een lieverd, die Jurgen, kan hij hier ook niet een keer wafels komen bakken mmmmmmm met warme kersen en slagroom

pfff al dat getyp hier :lol: :lol:

inderdaad hetzefde getypt, linda, oja hier waren het wafels met warme chocolade saus en slagroom en poedersuiker mmmmmmmmmm :drool: :lol: :lol: ga direct nog eentje opwarmen si :lol: :lol: maar ik zal het eens vragen of hij zin heeft er te komen bakken :lol: :lol:



bedankt linda, maar we houden goeie moed, Senne* wordt hier niet vergeten nog steeds heeft hij iedere dag zijn kaarsje die brandt maar nu sta je toch wel es stil van pff :think: " binnen een week hadden we toen al een kindje" tblijft ook nog steeds zo onvoorstelbaar, als ik er nu zo aan terug denk, het is ook allemaal zo snel gegaan en we zaten ook als het ware in een roes en wirwar van omstandigheden dat ik er toch soms liever niet aan terug denk, toch nu niet . maar we slaan er ons wel door zo.



groetjes lynn mama van senne* en ???

hoi hoi



weet nie of ik het red om op iedereen te antwoorden en te reageren want Daylian kan elk moment wakker worden voor zijn fles en moet eten koken voor Jaap die druk aan hte klussen is hihi…



@lynn… hier :pray: we met je mee… en het gaat allemaal goed komen met jullie !!!



wat betreft vk/gyn



hier was ik ook heel blij dat ik naar de gyn kon, want ze namen nu telkens iedere keer uitgebreid de tijd voor me en dat is bij de vk hier in het dorp dus absoluut nie…

ik heb op een gegeven moment ook aangegeven aan de mijn eigen gyn dat ik het allemaal veel ste spannend en slopend vond en heb gevraagd of ze Daylian ook nie eerder wilden gaan halen… en toen had ze me al toegezegd dat ze in week 39 gingen kijken of de bevalling ingezet kon gaan worden, maar ja dat is dus nu gebeurd met 37 weken en 3 dagen ivm hoge bloeddruk enzo…

verders hier dus wel nacontrole gehad van de vk, op zich best wel fijn maar laatste keer dat ze er was vroeg ze wel weer op een rare toon :think: of het wel zo nodig was geweest om bij de gyn te gaan lopen en of ik dara nu wel wat mee ben opgeschoten enzo :think: :think:…

en als ik weer zwanger zou zijn of we dan wel weer terug bij haar kwamen… maar goed denk nie dat ik dat zou gaan doen want vond dat we in het zh goed behandeld werden en veel persoonlijker dan bij de vk…



maar met Daylian is alles ok :dance: :dance: , ze hebben vanmorgen nogmaals alles na gekeken bij hem hoofdomtrek, vorm van de buik, urine check en dat soort dingen … maar alles was ok, hij zit met de groei boven het gemiddelde van de curve…

en meneer weegt al ruim 4400 gram en is nu 55 cm… dus dat gaat ook allemaal heel goed…

dus we hebben het nu bij de kinderarts voorlopig ook afgesloten, maar als er ooit weer wat met Daylian was dan moesten we gewoon bellen en konden we terug komen met hem…



liefss :vlinder: