Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (10)

Hoi Jeanette,



Bedankt voor je welkom…had jullie idd in andere omstadigheden ontmoet maar ja…zie dat t bij jou ook nog maar kortgeleden is gebeurt…

Hoe is t nu met jou???



Ja weer zwanger worden…tell me! :slight_smile: Wil ook niks liever, dacht mijn eisprong gehad te hebben maar neehoor geen :twisted: te bekennen dus verkeerd gevoeld…

gaan er nu ook niet op wachten en zien wel wat er gebeurd. Morgen terug naar de gyn ben benieuwd wat ze gaat zeggen

Vanwege de aandoening bij Manon* ben ik al wel met die hoge dosis foliumzuur gestart.



Nou omdat je zo zielig bent vandaag met je keelpijn enzo even een heeeeeeeeeeellllleeeeee dikke knuffel :hug: :hug: :hug:

ja leuk he die plaatjes van forever friends… :smiley:



fijne zondag allemaal!!!



liefs Anne

Jolanda, ik was ook na een krappe 4 maanden weeer zwanger, ennuuh rust nemen in die tussentijd. Tja, ik heb niet gewerkt als je dat bedoeld ( ik zat nog in mn verlof gewoon ook) Maar of je het rust noemt. Ik heb de tijd hard nodig gehad voor mezelf, en het verwerken ( hoewel alle woorden als verwerken, en " een plaatsje geven" de lading niet dekken, je geeft het nooit echt een plaatsje en je komt er nooit echt overheen)

Ik denk niet dat het qua gevoel had uitgemaakt of ik nou nog een half jaar had gewacht met zwanger worden. Lekker doen wat je zelf wil, en hecht geen waarde aan menigen van mensen vanbuitenaf.

En trouwens, heel begrijpelijk dat je nu even geen zin hebt in de nov. mama’s met hun blije babyverhalen natuurlijk!!



Chantal , wat een schatje die Jasmijn !! :inlove:



Oh en Evelien, nog gefeliciteeerd, drukke dag vandaag???



Hier gaat het goed. Gisteren met Finn bij Sinterklaas op mijn werk geweest, was echt superleuk om mn collega’s weer eens te zien. Alleen de foto’s zijn bijna allemaal mislukt baaaalen!

Linda; euhm ik bedoelde :oops: , hebben jullie (jij en Evelien) een bepaalde tijd je lichaam ook rust gegeven, een (aantal) cylus overgeslagen???

En had je het idee dat je lichaam voldoende hersteld was??

Anne

Jij ook helaas welkom :-* :hug:



Jeanette

Ik had 9 maanden later een positieve test.

Tot die tijd was ik er elke dag mee bezig. Wij moesten het helaas via het ziekenhuis IUI en die bepaalde dat wij pas na 5 maanden weer er voor mochten gaan.

Volgens hun zodat je eerst je menstruatie krijgt en dan dat je niet in dezelfde periode bent uitgerekend.

Maar volgens mijn gynaecoloog, kan je lichaam het gelijk weer aan :hug:

Hij begreep dat de drang om zwanger te worden groot was.

Jolanda: Ja, ik herken meteen wat je schrijft! Deze beeb heeft ook echt rust en regelmaat nodig en vooral geen overbodige prikkels want dan zijn we de pineut. Wij zien nu ook in dat we het in het begin niet helemaal goed hebben aangepakt. En gelukkig hebben we verdere problemen voorkomen doordat we zo snel over zijn gegaan op de “nieuwe aanpak”!

En idd dat inbakeren en vooral de geruststelling: je hebt gegeten, schone luier, je bent nu gewoon moe en hebt een inslaaphuiltje nodig. Het is voor ons een verademing, ook wij weten nu waar we aan toe zijn.

En meid, ik begrijp het helemaal dat je de Nov.mama’s laat voor wat het is.

En oh, die drang om weer zo snel mogelijk zwanger te worden!!! Zooo herkenbaar!!! Zat ook hele dagen achter zwanger-worden-internetsites om alles in me op te nemen. Voelde me op een gegeven moment gewoon een soort van “vruchtbaarheids-deskundige” :lol: :shifty:

Maar ja, was achteraf gezien natuurlijk niet goed om er zo heftig mee bezig te zijn. (werd echt een obsessie!)

Maar heus, het zwanger worden bij jullie komt echt goed! :hug:

Beterschap! :-



Net als bij Anne! Wat goed dat je alweer in de babykamer bezig bent geweest. Idd, nu mag je het zelf doen!



Linda: he wat balen van die foto’s!!! iig wel een leuke dag gehad! En volgend jaar weer foto’s maken!



Lynnty: Ik ken de angst natuurlijk voor vroeggeboorte. Probeerde iedere keer bij angst voor mezelf te relativeren dat dit een andere zwangerschap was. En dat is bij jou natuurlijk ook zo. Dit keer blijft beebje lekker zitten, daar mogen we nu toch wel vanuit gaan! :-




Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Jolanda, wat dat betreft niet nee. Ik was nog niet ongesteld geweest in die tussentijd, en ook nog niet aan de pil begonnen. We hadden zoiets van, we zien wel. Het is niet waarschijnlijk dat we binnen 3 maanden meteen weer zwanger worden als ik nog geen menstruatie heb gehad. Maargoed, toen ik eind januari nogsteeds niet ongesteld was heb ik er maar eens een testje tegenaan gegooid, en ja hoor…

En de zwangerschap viel reuze mee zo dicht op elkaar. Ik heb alleen last van mn bekken gehad de 2e keer, en ik was mn kilootjes van de 1e nog neit kwijt.



liefs

Mijn verjaadag was gisteren goed geslaagd, erg gezellig :thumbup: Alleen wil Tejo als het zo gezellig is erbij zijn en heeft hij gisteren dus veels te weinig geslapen (wel op tijd in bed, daar jammeren eindelijk slapen en dan weer veels te snel wakker en niet meer willen slapen)

Vanmorgen kwam hij ook weer vroeg (ff voor 6n :shock: , Rinse mocht lekker opstaan :stuck_out_tongue: ) Daarna heeft hij wel weer lang geslapen en Rinse overigens ook :lol:



Jolanda, Ik was na zo’n 4 maanden weer zwanger (de eisprong was op een paar dagen na 4 maanden later dan de geboortedag van Jelte* en dan krijg je natuurlijk ook weer 2 weken cadeau)

Bij Jelte* had ik al last gekregen van mijn bekken en bij Tejo kreeg ik er al sneller weer last van. Dat is dan ook de enige reden die ik kan bedenken dat het niet verstandig was om snel zwanger te raken.

Ik wist ook wel dat ik lichamelijk nog niet goed hersteld was. In het dagelijkse leven merkte ik dat niet, maar volleyballen kon ik nog niet geheel pijnloos (daarom volleybal ik nu ook nog niet, da’s niet leuk namelijk met pijn te sporten)

Ik was wel alweer aan het werk, maar nog net niet 100% (2 of 3 weken later pas, heb het langzaam weer opgebouwd :thumbup: )



Wij waren er ook erg mee bezig om zwanger te worden. Voor Jelte* had ik een behoorlijk onregelmatige cyclus, dus hield ik mijn cyclus goed in de gaten. Omdat ik bang was dat hij weer zo onregelmatig zou worden ben ik ook gaan temperaturen om mijn eisprong te spotten. Voor mijn gevoel heb ik er geen obsessie van gemaakt, maar ermee bezig waren we dus wel behoorlijk :slight_smile:



Sterkte overigens met je keelpijn :hug:



Linda, jammer dat bijna alle foto’s mislukt zijn. Dus of je moet nog een keer langs je collega’s of je moet Finn voor 5 december ergens nog bij een sinterklaas op schoot krijgen :lol:

Vrijdag gaat Tejo bij Sinterklaas op schoot! De enige echte (mijn schoonvader) Zondag vieren we overigens voor het eerst weer eens Sinterklaas. Ik heb er al zin in.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

fijn dat je zo’n gezellige verjaardag hebt gehad Evelien!



wb weer gaan werken…had mijn vriendin daarstraks aan de telefoon en die vroeg of ik alweer werkte…gister over nagedacht en kreeg t er benauwd van…

voor dit gebeurde was ik bezig collega in te werken die t zou gaan overnemen tijdens mijn verlof, werkte echt al naar mijn erlof toe en nu…ja wat nu…

gewoon weer gaan werken net of er niks is gebeurd???ik kan niet zomaar weer de draad oppakken hoor…het idee dat ik na mijn verlof 20 uur ging werken vond ik heerlijk…

nu weer 32 uur gaan werken…bah zie er erg tegenop. Hoe ik t ook uitlegde mijn vriendin snapte t niet. :doh:

Ik ga morgen de arbo bellen, ga 11 dec mee met de pv van mijn werk en als dat goed gaat wil ik daarna therapeutische basis weer wat gaan doen…

het is dan 6 weken na mijn bevalling…hoe hebben jullie dit gedaan???

Het lijkt wel of mijn hele toekomst nu in duigen is gevallen…herkennen jullie dit?



liefs Anne

Het idee dat ik moest gaan werken maakte mij ook bang.

Maar ik kreeg gewoon zwangerschapsverlof (zat ik toen al in, ik was 38 weken zwanger namelijk)

Ik heb me daarna ook ziekgemeld, maar dit meer omdat de verstandhouding tussen mij en mijn bazin niet meer goed was.

Ik zit nu na 2 jaar nog thuis :oops: 100% betaald :wink: maar ben nu via de reïntegratie bureau op zoek naar een leuke baan :angel:



Dus of zwangerschapsverlof of ziek melden :-* :hug:

En als je vriendin het niet begrijpt :thumbdown: dan vind ik haar niet echt een goede vriendin :silenced:

ja ik heb me meteen ziekgemeld toen de echo niet goed was en komende week zit ik 5 weken thuis en dat voelt nog goed.

heb ook niks vernomen zelf van de arbo… :o



ja mijn vriendin heeft een hele hoge functie en ik heb gewoon een kantoorbaan waarvan ik zoiets heb van…ik verdien geld heb t gezellig

met mijn collega’s en meer eisen stel ik er niet aan…ben niet zo carriere type zegmaar…

vond t dan ook heerlijk 20 uur te gaan werken keek er echt naar uit en heb de laatste 2 maanden echt zoiets gehad van…lekker belangrijk allemaal



ik wacht even af wat de arbo zegt als ik bel… lijkt me t handigste

mijn vriendin snapt denk ik niet echt wat dit psychisch met je doet he

Je hele toekomst ligt in duigen, een beetje je proberen in te leven vind ik dat … :shifty:

Mijn vriendinnen waren helemaal aangeslagen wat er ons was overkomen.

Zelfs mijn zusje en andere die geen kinderen hadden, waren echt heel erg verdrietig en medelevend.

En ik was altijd een carriere type en had een hoge functie en mijn zusje, geen kinderen, heeft een goed betaalde baan, gaan op verre dure reizen.

Maar na Vera* ziet ze ook dat het leven niet alleen uit werken bestaat.

Als je dan ziet hoe mijn bazin mij heeft behandeld :hand: Terwijl ik me daar jaren kapot heb gewerkt en eigenlijk het bedrijf voor haar heb opgezet :hand:



Ze is nu een tijd geleden zelf eruit gewerkt :dance:



Anne luister naar je eigen gevoel, als jij er niet aan toe bent, dan ben je dat nog niet. :-* :hug:

ja ik ben er gewoon nog niet aan toe…ben er nog niet aantoe om Manon* los te laten en voor mijn gevoel doe ik dat als ik weer ga werken :?

Gelukkig zijn ze erg makkelijk op mijn werk, ze hebben nog nergens naar gevraagd en ik moet proberen mijn eigen weg te gaan

maar merk dat ik nog niet zoveel kan hebben en als iemand iets kritisch tegen me zegt ik dan helemaal van slag ben…



bedankt voor je advies :thumbup:

Als je hele leuke collega’s hebt, is het wel fijn om af en toe een keer langs te gaan voor een kop koffie.

Zo kun je kijken of je er kracht voor hebt, om het weer te proberen :hug:

ik ga 11 dec mee uitje van de pv dan gaan we kerststukjes maken en heb met mezelf afgesproken als dat goed voelt ik weer ga beginnen



en dinsdag komen er 3 collega’s een bakkie doen bij me :slight_smile:

Hallo allemaal,



Ik wil me hier ook aansluiten als het mag :smiley:

Nog maar heel kort geleden hebben wij ons zoontje Zev* verloren en toch willen wij voor een tweede gaan. Hopelijk mogen wij snel weer zwanger zijn ook al zal ik dat heel eng vinden. :?

Anne

Dat is iig heel fijn.

Dat had ik dus niet :thumbdown:

Ja wel collega’s maar het bedrijf :thumbdown:



Suuzeke

Ook jij helaas welkom hier :hug:

Ik heb ook jou verhaal gelezen :-* :hug:



En over het eng vinden. Tuurlijk wordt het een spannende zwangerschap, maar het is het echt allemaal waard hoor dames :-*

Hoi Suuzeke, Welkom hier, veel sterkte nog met het verlies van jullie zoontje Zev :**:

Ik hoop van harte dat jullie snel zwanger worden van jullie 2e kindje…het zal heel eng zijn dat heb ik zelf ook maar moet proberen positief te zijn voor de toekomst



Victoria, ik bof heel erg met collega’s en bedrijf dat besef ik erg goed…

vooral in dit soort tijden ga ja dat extra realiseren en waarderen :thumbup:

Ik heb me destijds ook nog ziekgemeld na mijn verlof, Lara is op 23 september geboren, en ik ben in februari dit jaar weer gaan werken, en ergens anders wel te verstaan. Ik heb mijn oude baan opgezegd. Ik kon er niet meer tegen om alleen maar gezien te worden als Linda, de mama van dat kindje dat overleden is. En niet meer gewoon als Linda. Ik was zat om zielig gevonden te worden, en zat van het voorzichtig behandeld worden. Neem gewoon je tijd hoor Anne, het is neit niks wat je hebt meegemaakt. En soms vinden buitenstaanders het moeilijk om zoiets te begrijpen.



Ik vind het “fijn” voor jullie dat er nu hier een nieuw cluppie is die in dezelfde fase zitten. Veel van ons hebben inmiddels een 2e kindje, of zijn zwanger. Ik heb enorm veel steun gehad hier al die tijd, en nu nog trouwens!!! En ik gun jullie ook zo’n fijne uitlaatklep!!

De meiden hier slepen je echt overal doorheen!!

Hoi hoi …



ook ik heb jullie weer gevonden hihi … leuk zeg weer een nieuw deeltje…



@anne en suuzeke… beiden welkom hier (helaas), ik hoop ook dat jullie net als de meeste meiden hier veel steun uit kunnen halen in en na deze droevige verdrietige periode waar jullie beiden in zitten



@jolanda… ik snap je helemaal met de nov. mamma;s want ik had dat vorig jaar met de juli mamma’s op een gegeven moment kwam ik daar dus ook helemaal nie meer… ze hadden toch een heel andere gespreks stof dalijk waar ik vorig jaar helemaal nik mee kon ook omdat ik al zo’n end uit de babytijd was met Evert die werd tenslotte toen al 6 dus ja van hem wist ik nie veel mer



@evelien… gefeliciteerd nog met je verjaardag



@linda, jammer zeg dat de foto’s mislukt zijn …



hier vandaag zijn we heel druk geweest in het huis (waar we nu wonen) … jaap is al bezig geweest met spullen te repareren in huis hier omdat we het 28 december moeten opleveren…

gister zijn we de hele middag in onze nieuwe huis bezig geweest en als ik me nu ga bedenken dat we over 3 weken (15 december) over moeten huizen en dat er nu nog de meeste dingen gebeuren moeten worden… krijg ik het al benauwd… :roll: :roll: :roll:

Mijn stiefpa is al een heel end gekomen gelukkig met Evert zijn slaapkamer op zolder dus dat scheelt alweer…



morgen moeten we met Daylian naar het zh krijgen we om ons gerust te stellen een uitgebreide polisch psreekuur voor hem … en gaat de arts nogmaals naar hem kijken of hij niks mankeert… maar heb der alle vertrouwen in sinds afgelopen week dat het goed mag gaan met hem…



maar dan heb ik nog een vraagje, aangezien ik geen bv meer geef maar de fles… zou ik graag weer aan de pil of zo willen maar weten jullie wanneer ik dat het beste weer kan gaan doen volgens mij is het het beste als ik mijn eerste ongi afwacht of nie??



liefss :vlinder:

He dames vandaag bij mijn ouders geweest Quillan is stapelgek op mijn vader en andersom ook zo leuk om te zien.



Ik was precies 9 maanden na Luna weer zwanger, ik ben bevallen met een ks en het was idd beter om niet binnen een jaar te bevallen. Vond het lichamelijk niet een zware zwangerschap maar emotioneel pffft heel zwaar ik ben natuurlijk ook in die tijd nog eens gescheiden ja mooi gepland allemaal maar goed dat is nou eenmaal zo gegaan. Maar oh wat ben ik blij met die kleine jongen van me.



Suuzeke jij ook welkom hier.



Liefs Jel :vlinder: