ik denk dat dit ook weer per persoon verschilt, zelf was ik pas 17 weken zwanger toen t gebeurde ,
en dan duurt t ontzwangeren veel minder lang…en ja als je eenmaal zwanger bent geweest en je kindje hebt verloren wil je maar één ding…
Dus ik snap dat t goed bedoeld is maar t gevoel is toch altijd groter dan t verstand…je wil gewoon graag een kind!
plus dat we gewoon weer zwanger mogen worden van onze gyn dus die zou dit ook niet zeggen als ik nog langer moest wachten ivm ontzwangeren enzo
Nou ik ben net wakker ga zo ontbijten straks nog wat laatste inkopen doen en het laatste stukje behangen.
Vanavond lekker de nieuwste film van Harry Potter kijken…leuk!
Wens iedereen ondanks het grote verdriet en gemis, voor sommigen met een nieuw leven in hun buik en voor anderen het grote verlangen hier naar
hele fijne kerstdagen toe…probeer er toch gezellige dagen van te maken en weet dat er een hele grote ster over ons zal stralen… :**:
Onze engeltjes zijn heel dicht bij ons…
Jolanda: Wat een fijn nieuws. :-* :thumbup: Daar mogen heel wat andere bazen een voorbeeld aan nemen!!!
En wat lief van Frenk dat hij zo’n mooi, symbolisch hangertje voor je armband erbij heeft gekocht.
Karin, Anne en Jo: Ja, we snappen hier allemaal zo goed dat het wachten eigenlijk geen optie is! Ik geloof er wel in dat je lichaam zelf wel beslist of het al “tijd is” voor een nieuwe zwangerschap. Je kunt het helaas niet afdwingen. Ik denk als je er teveel mee bezig bent, de teleurstelling telkens des te groter is. Als je het op z’n beloop laat (natuurlijk wel een beetje gericht klussen) zul je beter deze periode doorkomen tot een volgende zwangerschap.
Net toen ik begin dit jaar zoiets had van: ben het zat om zo bezig te zijn met zwanger worden, daar hou ik mee op…werd ik zwanger.
Meiden, hoop echt dat jullie snel weer zwanger zijn!! :hug: :-
Bieke: beterschap voor jullie daar!!!
Nou, verder effe niks te melden.
Alvast fijne dagen meiden :-
Al begrijp ik heel goed dat het voor sommigen hier nu heel moeilijk zal zijn. De “feestdagen” van vorig jaar staan me nog goed bij
Daarom zal deze kerst heel speciaal zijn voor ons, maar sta ik zeker stil bij alle nieuwe vlinderkindjes die er dit jaar zijn bijgekomen
Met Oud&Nieuw gaan er hier trouwens twee super mooie pijlen :: :: de lucht in.
Met een kusje van papa en mama erop voor onze mannetjes.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
dames, ik lees elke dag bij maar het wordt nu wat moeilijker voor me om bij te houden, daar ik nu veel plat lig, het begint zwaar te worden maar het lukt wel, het verlangen zit nu zo diep dat wel hopen dat alles verder zo goed blijft verlopen.
want Anne zoals je beschreef, ik begrijp dat jullie verlangen zoo groot is, wij hebben het ook allemaal doorstaan dat onwijs verlangen om terug zwanger te worden, en je wordt er als het ware gek van op een eind he, van mij was het toch zo, ik was na vijf maand terug zwanger en na 8 weken eindigde dit terug in een MA, wat me toen wel redelijk in een dip gezet heeft, en achteraf gezien was ik er nog niet klaar voor na Senne* vond ik, ik dacht dat ik het al aankon en zo maar dit heeft me doen inzien dat je er toch je tijd voor moet nemen meis, en het is ook zo moeilijk he, maar ik geef je alvast een dikke knuffel aan al jullie dames!! 2008 brengt heus nieuw leven! maar neem jullie tijd dan wel voor jullie psyche, dat heb ik eerlijk gezegd achteraf ondervonden, ik kan nu wat meer genieten van mijn zwangerschap op gebied van rustig zijn, alhoewel de schrik altijd blijft hoor maar toch is er het verschil bij de laatste zwangerschap.
succes dames maar forceer jullie niet… :-* :-* :hug: :hug:
iedereen ‘prettige’ kerstdagen!!! hier brandt alvast een kaarsje voor alle engeltjes :kaars:
:hug: :hug:
Bieke meis wat een ziekenboeg bij jullie… :hug: :hug: beterschap daar meis…
hoe is het met je schoonmoeder?
groetjes lynn mama van senne* en ???
Ik begrijp ook heel goed dat t verlangen ontzettend groot is, want je wilt graag n kindje en
dat mag dan niet blijven en je wilt heel graag toch weer n kindje. Dat is heel logisch en dat verlangen
kan zo heftig zijn dat t lichamelijk zelfs gewoon zeer doet.
Toen Loek overleed bleek ik zwanger te zijn door het spiraal heen en dat was heel vreemd. Het
is toen uitgelopen op n ma en vond dat heel jammer en we hadden zoiets van we gaan er voor.
Niet om Loek te vervangen, maar wel iets waar we ons op konden concentreren en verder
gaan met iets, want je staat zo met lege handen.
Ik kreeg toen we op vakantiewaren 2 maanden na dato n ongeluk waarbij mn voet van mn onderbeen was
en ik denk ook dat dat niet voor niets was, maar ja klussen ging niet echt meer.
Ik heb in die periode, waarbij ik 24 uur pd in bed lag voor 3 maanden, heel veel na kunnen denken
over Loek en hoe dat t verder moest en die periode heb ik echt wel nodig gehad.
Ik kreeg van de chirurg groen licht voor mn voet, want ja je komt aan en kan dat wel en ja
We waren die maand erna direct zwanger en was dolgelukkig. Ik ben achteraf wel heel blij
dat t zo heeft moeten lopen en wil jullie zeker n hart onder de riem steken en ik weet zeker
dat er bij jullie nieuw leven zal komen :-
Wanneer dat weet ik niet, want daar gaat niemand over maar komen zal t :hug:
Lynn meis ik kan me helemaal voorstellen dat t zwaar wordt met t platliggen. Weet er alles van
en dat is echt heel zwaar, maar meid kom hier maar lekker van je af schrijven als dat helpt.
We zijn er voor je :-
Chantal bij jullie gelukkig iid ook n mooiere kerst dan vorig jaar
Hier gaan er ook nog pijlen voor Loek de lucht in
Ga mn moppie uit bed halen en weer knuffelen. Ik merk toch dat als ik hier kom mezelf
weer gelukkig prijs met Fieke en ga er weer van genieten, want weet dat dat niet
bij iedereen zo is. Weet niet of julliet begrijpen, maar weet t niet anders te verwoorden :shifty:
Straks ook nog even naar Loek om alles n beetje op te ruimen zodat ie zn visite woensdag n
beetje netjes kan ontvangen, want t zal wel weer druk worden bij mn mannetje :thumbup:
Iedereen n beetje warme en gezellige dagen omringd met Liefde en genegenheid
Liefs Viola
Ineke dank je wel jij ook een hele fijne kerst, en ik hoop dat jouw wens volgend jaar ook eindelijk eens uit mag komen.
Idd je kind een zwangerschap niet afdwingen je moet er gewoon klaar voor wezen lichamelijk en geestelijk klinkt stom en makkelijk omdat ik nu Quillan heb maar ik weet echt wel hoe het voelt. Echt dames neem de tijd voor je verdriet dat is ook zo belangrijk.
Ik wens iedereen een heel fijn kerstfeest met een lach en een traan. Maar ik hoop dat de lach mag overheersen.
Liefs marielle :vlinder:
hoi meiden, ja t is allemaal heel erg herkenbaar voor jullie maar ook door wat jullie schrijven voor ons.
Ik ben nu al ruim 8 weken thuis en merk dat ik door de rust die ik heb gekregen veel tijd heb gehad om t verdriet te kunnen verwerken
Ben blij dat ik niet na 4 weken ofzo alweer ben gaan werken, maar rustig de tijd heb gehad.
Merk dat de scherpe kantjes van t verdriet gaan slijten ook al missen we haar nog iedere dag!!!
En ik ben ook van mening dat als mijn lichaam er nog niet klaar voor is ik ook niet zwanger zal raken.
Ben wel blij dat mijn cyclus er weer is, zodat we iig wel ons best hebben kunnen doen en dan is t nu weer in handen van de natuur
Ik wens iedereen hier een fijne kerstavond toe, idd wat Marielle al schrijft met een lach en een traan…en in gedachten bij onze lieve engeltjes :**: :kaars:
Viola
Heb jij een kerstkaart gestuurd :think:
Ik heb er namelijk één zonder een afzender, dus ik twijfel nu :oops: van wie hij is :oops:
Viola bedankt voor je ontzettende lieve kaart, wat een schatjes en mooi met die vlinder.
Viola: Leuk, leuk, weer een fotokerstkaart ontvangen!!!
Echt superliefff! :inlove: hahaha en Sep als hert!! :lol: :lol:
Hij vind het wel best zo he met Fieke! :thumbup: :mrgreen:
Victoria die kan van mij zijn ja
Fieke in de mand met onze eigen renhond :mrgreen:
Chantal hij vindt t idd allemaal wel best als hij er maar bij mag wezen
@tante polla wrote:
Victoria die kan van mij zijn ja
Fieke in de mand met onze eigen renhond :mrgreen:
Chantal hij vindt t idd allemaal wel best als hij er maar bij mag wezen
Ja had ik het toch goed :inlove:
Hij is leuk, ik zag een vlinder dus dacht dat moet hier van zijn :-*
Ik heb niets teruggelezen, Senne is nog steeds heel erg ziek, de ha is nu al 2x geweest en sinds gisteren krijgt hij antibiotica, vannacht weer 40°C, arm jochie! :cry:
Gisterenavond dan alleen kerstavond gevierd in een zaaltje die wij ieder jaar huren met kerstavond met mijn ouders, broers en zussen, lekker fondue gegeten! :drool:
Marino heeft op de kindjes gepast.
Voor het avondfeest was er eerst nog een kinderfeestje met cadeautjes van 17u tot 19.30u.
Broes kreeg van mijn broer (zijn peter) een hele grote tractor voor in de tuin, zijn oogjes blonken, geweldig! :inlove:
Jammer dat Senne er niet bij kon zijn, hij bleef thuis met Marino, arm ding!
Zijn cadeautjes volgen nog.
Ik heb ook weer hele leuke dingen gekregen en een heel mooi zelfgemaakt schilderijtje van mijn moeder voor Robbe*, ontzettend mooi!!
Foto's volgen nog! :-*
Sorry voor egoberichtjes! :oops:
Ik wens jullie allemaal nog een fijne kerst toe! :inlove: :-*
Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst toe.
Liefs Marielle :vlinder:
Van ons hier ook een fijne kerst voor iedereen :-* .
(Ik wens dat iedereen volgend jaar met een mooie, gezonde beeb of een dikke buik onder de kerstboom zit)
Viola; Een dikke :hug: voor morgen…
P.s. eindelijk wat foto’s of het sf gegooid :mrgreen:
LOEK
Twee jaar alweer, wat een grote vent
Wat had je al veel geleerd in die tijd!
Springen, dansen, zingen en roepen
Cadeautjes open maken, en veel snoepen
Jouw mama en papa missen je nog elke dag
Dromen van je lieve snoetje en vrolijke lach
Gelukkige verjaardag, kleine kapoen
Duizenden knuffels, en een dikke zoen!
Viola en man, heel veel sterkte vandaag en ook een beetje een verjaardagszoentje voor kleine Loek*, vandaag zou hij 2 geworden zijn,…
Een flinke peuter die door het huis zou rennen, maar helaas kleine Loek*, je mocht maar 5 maandjes oud worden …
Altijd zullen we ons afvragen hoe je nu zou geweest zijn lieve man…
Loek*, één ding is zeker, … mama en papa houden zielsveel van jou, kleine kapoen … :hug: :-
Ik brand een kaarsje… :kaars: :-
Viola gister helemaal vergeten maar ik sluit me graag aan bij de mooie woorden van Bieke.
Hoe is het gisteren gegaan?
Liefs Jel :vlinder:
Viola: Hoop dat jullie toch mooie dagen hebben gehad en hebben genoten van jullie mooie meid!
Een vlinderkusje :-* voor jullie Loek :**: Alweer 2 jaar :kaars: :kaars:
Jolanda: Hoe waren jullie dagen? :hug:
En wat een mooie, lieve foto’s in het sf van jullie meiden! :-*
Anne en Karin: ook de dagen een beetje doorgekomen? :hug:
Lynnty: Lijkt me wel speciaal zo met een dikke buik de kerstdagen vieren.
Verder alles goed met je?
Bieke: hoe gaat het nu met je mannetjes?
Hier gezellige dagen gehad. Jasmijn is er behoorlijk moe van, want ze is erg huilerig meteen na de fles…maar slaapt ook meteen nadat ik haar in bed heb gelegd! En das echt bijzonder hoor!
Maar goed, er zit ook weer een sprongetje aan te komen. :think: :shifty:
Loop wat achter in het huishouden en ga strakkies maar eens wat doen.
Viola; Erg dubbel denk ik jullie dagen :hug: .
We hebben ze hier doorstaan hoor!
Ik kan me op de één of andere manier instellen op dit soort dingen.
Heb veel meer moeite met momenten die onverwachts komen.
En tuurlijk ben ik ook boos en verdrietig geweest de afgelopen dagen.
De meeste mensen omschrijven dit soort tijden “alsof je in een achtbaan zit”, maar ik heb meer het gevoel dat ik in de “Piranha van de Efteling” zit;
af en toe vaar je een stukje rustig, maar daarna wordt je in 1x BOEM van de ene naar de andere kant geketst en wordt je kleddernat, dan klim je rustig een stukje omhoog en KLABAM, val je weer keihard naar beneden.
Wat me het meest irriteert van deze tijd, is dat ik vorig jaar ook in het zelfde pakket zat en dat ik toen dacht dat het deze kerst en oud- en nieuw wel beter zou gaan, ik dacht dat het niet erger kon worden…
Stom he??
Waar ik nu ook erg tegenop zie, wat ik niet verwacht had…één van mijn beste vriendinnen is vandaag uitgerekend (we zijn 3x samen zwanger geweest…) en dat heb ik niet in de hand.
Als ze bevallen is, dan belt ze meteen.
Ik heb alles onder controle, zolang ik ook maar de regie in handen heb en dat is nu dus juist niet het geval, kindjes komen wanneer ze maar willen…dus het tijdstip van dat telefoontje heb ik niet in de hand.
We hebben afgesproken, dat het verder alllemaal niet uitmaakt hoe of wat ik zal reageren enz bedoel het is natuurlijk een goede vriendin en ik wil het ook niet missen, maar ben bang dat misschien dan wel "dat grote gat’ komt…
Ik moet nog steeds het kleed afmaken, wat haar kraamkado is, maar elk steekje doet pijn…vorig jaar zat ik ook al een boxkleed voor een ander te maken en zat ik ook met lege handen…
We hebben trouwens een bestemming/urntje gevonden voor Liv!
We moeten straks even bellen/langs gaan bij de juwelier (geen sieraad hoor) om te kijken of het mogelijk is wat we willen, maar denk dat het gaat lukken.
Als het lukt laat ik weten wat het is .
Het past heel erg bij ons en bij Liv.
Eerste kerstdag zijn we uit eten geweest en ik was zo trots op mijn meiden !
Ze hebben 3 uur op hun stoeltje gezeten in het restaurant!!!
En ze vonden het nog leuk ook!!!
Het restaurant had het ook leuk voor hun gedaan hoor, kregen wij een “amuse”, kregen zij een weelderig opgemaakt stuk frikandel .
Gisteravond mocht Isa voor het eerst bij Britt op zolder “logeren”, maar wij hebben zulke gekke kinderen; Britt las Isa een boekje voor en toen gingen ze gewoon slapen !
Vanochtend waren ze wel een beetje vroeg; 6.00 uur en Frenk had tot 2.00 uur liggen snurken, dus euhhhh
Meiden dank jullie wel :hug:
Jolanda t enige wat ik kan zeggen is dat ik wet hoe je je voelt, maar daar heb je zo weinig aan :-*
Ik wil je iig n dikke :hug: geven.
Jouw meiden hebben t super gedaan lees ik dus je mag met recht trots zijn
Chantal hier ook n meisje dat heel erg vermoeid is :?
Sprongetje heeft ze daar veel last van ?
Hier wel t geval helaas voor Fieke want ze zit zichzelf zo in de weg
Bieke bedankt voor t mooie gedichtje. We waren allebei erg ontroerd
Gisteren zijn we goed doorgekomen. Het was natuurlijk niet leuk, maar Fieke heeft veel pijn weggenomen
en dat was wel heel erg fijn. Moest ik huilen dan trok mevrouw dr liefste gezichtje en dan smelt je
weer gewoon. Ik heb iets heel moois gekregen van Joost en heb t geplaatst op t sf
Moet weer gaan want Fieke is wakker Ms tot straks
Liefs Viola
viola meis Loek* alweer twee jaar, :hug: :hug: :kaars: :kaars:
wat gaat het hard he meis…
hier gaat alles ok, we verlangen ons … naar onze dame…
straks op kraambezoek van een vriendin van me, ze is met kerst bevallen van een dochtertje Louise, straks even gaan kwijlen :mrgreen: :mrgreen: