:oops: Jeetje, heb ik het verkeerd om gezegt? :lol: Gebeurd mij wel vaker eigenlijk. Zit in de familie denk ik dan maar, mijn moeder ging ook vaak al haar zussen af voordat ze mij naam eens zei :lol:
En ik noem Rinse ook wel eens Marieke ofzo :mrgreen: (zo heet mijn en zijn zus)
Vanmorgen Tejo voor het eerst pap gegeven. Tenminste dat was de bedoeling. 's avonds krijgt hij ook al een tijdje een papfles, maar ik wilde het ook eens 's ochtends doen met een lepeltje.
:o Lust hij het niet. :lol: Nog een paar hapjes geprobeerd, maar het werd alleen maar nog meer een kledderboel, eten ho maar wel huilen. Toen dus toch maar een gewone fles gemaakt. Wel gemakkelijker eigenlijk. Misschien vond Tejo dat ook wel :eh:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
@lynnty wrote:
Heb ze van het kruidvat gehaald die kaartjes maar de prijs weet ik niet meer :oops: de doos is weg daar alle kaartjes verzonden zijn :mrgreen:
Hahaha, ik had het op je geboortekaartjes! :lol:
Hoezo, ben jij zwanger? :lol: :mrgreen:
Maar je kerstkaartje was ook erg leuk hoor, hihihi! 8)
@Zonneschijn wrote:
:oops: Jeetje, heb ik het verkeerd om gezegt? :lol: Gebeurd mij wel vaker eigenlijk. Zit in de familie denk ik dan maar, mijn moeder ging ook vaak al haar zussen af voordat ze mij naam eens zei :lol:
En ik noem Rinse ook wel eens Marieke ofzo :mrgreen: (zo heet mijn en zijn zus)
Ja hihi, ik doe het ook vaak hoor!
Maar Rinse Marieke noemen …? :think: :lol: :mrgreen:
:oops: :oops: :lol: :lol: :lol: ja die geboortekaartjes noemen we plankjes vandaar de verwarring :roll: :lol: :lol: ik zal het maar daarop steken :mrgreen:
de volledige prijs weten we nog niet, daar we zaterdag pas voor een proefdruk gaan, maar we moeten een voorschotje meedoen van 90 euro, maar ik denk wel dat er niet veel meer van onnodige kosten zullen bijkomen zeker :roll: bovenop de totaalprijs dan he, trouwens het is vlak bij jou deur :mrgreen: tis ergens in oostkamp- oedelem, maar kmoet nog es kijken op mappy…
moet je es langs gaan mooie spulletjes hoor daar… zowel voor doopsuiker ook… simpel en toch zo van waarde vind ik.
groetjes lynn mama van senne* en ???
Ja, ik weet dat het van oostkamp komt, bij in-druk!
Maar ik vind nergens geen prijzen! :wall:
Wil je me de volledige prijs voor één plà nkje!! :lol: dan laten weten, ik vind ze erg leuk! :thumbup: :inlove:
tuurlijk :mrgreen: volgende week zaterdag gaan we langs dan laat een pbtje na :-*
Ok bedankt! :thumbup: :-*
Mijn schoonmoeder heeft nu darm-obstructie, ze geeft alles over,…
Ze voorspellen dit weekend nog en dat hoop ik maar voor haar, zo is dit ook niet menswaardig meer…
:kaars:
Och Bieke, dat is zoooo heftig… :hug:
Moet helaas bekennen dat mijn ervaring dan ook is dat het dan heeeel hard gaat…
Hoe gaat het nu eigenlijk met jullie tweeen, nadat hij zo goed geholpen had na je cerclage (zeg ik dat goed :think: )
Lynn; Ik is schieuwnierig :mrgreen:
Roheryn; Euh ik ben bang voor naalden :oops: …
Evelien; Hier lusten ze pap wel met een beetje gepureerde banaan er door.
Vandaag gesprek gehad met de bedrijfsarts…
Ik had verwacht dat zij een soort plan had hoe ik straks het weer op zou kunnen bouwen…niet dus.
Ze wist niet eens van mijn situatie; ze vroeg sinds wanneer ik mij ziek had gemeld en waarvoor…fijn kon ik alles uitleggen en dan te bedenken dat de P&O medewerkers mijn directe collega’s zijn…
Zij vond dat ik maar tegen het eind van mijn verlof (16 jan) maar eens moest kijken hoe het dan ging en misschien kon ik dan wel gewoon werken, of niet…grrrrrrrrrrrrr.
Maar mijn “baas” wilde weten per wanneer hij mijn vervanger moet ontslaan, omdat hij dat toch een maand van tevoren moet doen.
Ik kan gewoon weg de verantwoording nog niet aan om daar straks zonder achtervang te zitten.
Kortom; ik moest zelf maar bepalen wanneer en hoe ik weer ging beginnen volgens haar en als ik dan wel of niet kon werken was dat risico voor mijn werkgever volgens haar, maar hij legde het juist bij mij neer.
Tja en dan merk je dat je gauw uit het veld bent geslagen, ik was helemaal van slag…
Dit kan ik er dan blijkbaar gewoon niet bij hebben.
Hij wilde mijn vervanger tot 1 feb aanhouden, zodat ik 2 weken had om op gang te komen, maar wat als ik dan nog helemaal niet kán werken.
Ik weet dat nu gewoon nog niet…, maar wil ook niet mijn ouderschapsverlof opnemen…poeh…
Toen ben ik naar de huisarts gegaan op goed geluk en (hoera het is een dorp) kon gewoon tussen de afspraken door gaan zitten.
Assistente belde even naar HA dat ik in de wachtkamer zat en binnen een mum van tijd was de wachtkamer leeg .(5 patiënten binnen 15 minuten, een record ?)
Da’s trouwens dezelfde huisarts die acuut haar spreekuur is uitgelopen en naar ons toe is gereden zodra ze het nieuws van Liv hoorde .
Zij heeft nu dus gezegd dat ik pas per 1 feb op AT basis moet beginnen en dan per week 2 uur per werkdag opvoeren, zodat ik 1 maart weer “normaal” werk.
(en gelijk wat voor mijn onderkantje gekregen, hoera ik kan weer zitten )
Nou kijk daar hebben we wat aan!!!
Vervolgens baas weer gebeld (was natuurlijk net eeuwig in bespreking…) en nu ligt het verder bij hem, hij zat wel te mokken, maar hij weet iig dat ik 1 maart weer werk en ik zie dat ook wel zitten.
Ik werk maar 2 dagen, maar heb ook nog twee andere spruiten…
Las net dat Suuzeke zwanger is…ik wil ook…
Ben wel giga blij voor haar!!!
Bieke: :hug:
Jolanda: Jij komt echt aan de beurt hoor!!! :-*
(en hoop echt heeeeel snel )
Nou, das trouwens ook heel slordig dat die bedrijfsarts van niets wist!!! :o :? En ze heeft duidelijk geen idee hoeveel energie dit alles van je vraagt!!!
Het is ook absoluut niet raar dat je het nog lang niet ziet zitten om te gaan werken hoor! Daar is nu gewoon voorlopig nog even geen ruimte voor.
En je kunt toch nu nog niet bepalen hoe je je over een paar weken voelt?! :roll: Dat zien we dan wel weer.
En ik kon niet veel hebben toen, je hoofd loopt al over! :hug:
Nou, gelukkig heb je een fijne ha! En Maart is nog ver weg. Ook nog maar even niet aan denken.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
jolanda meis :hug: doe jij maar rustig aan en gebruik die tijd om alles even op een rijtje te zetten niemand kan hierover oordelen hoeveel tijd je nodig hebt, dat voel je zelf aan…
Bieke meis, zo heftig van je schoonma :hug: :hug: :kaars: ik denk aan jullie :-
suuzeke proficiat meis duimen dat alles ok komt voor je :thumbup: :thumbup: :-
onze snowy staat op sf :mrgreen: :inlove:
Mijn schoonmoeder voelt zich al iets beter, ze krijgt nu cortisone, we wachten nog steeds af.
Jolanda, ik weet dat het dan heel snel kan gaan, het dochtertje van mijn zus kreeg obstructie één dag voor ze overleed…
Lief dat je vraagt hoe het nu met ons gaat, sinds gisteren weer een dipje, … het ging nochtans zo goed …
Mijn geluk wordt keer op keer finaal de grond in geboord en dat doet pijn…
Suuzeke, PROFICIAT! :-*
Jolanda, Ik heb soortgelijk meegemaakt met de arbo :shock:
Ruim een maand voordat ik zou beginnen had ik bij mijn manager al aangegeven dat ik niet zomaar weer wilde beginnen. Hij naar HRM voor een gesprek met de bedrijfsarts te regelen, kon ik daar mee wachten als ik weer ging beginnen (?? zal wel dacht ik)
Vervolgens werd er wel gevraagt hoe ik er zelf over dacht en of ik een voorstel wilde maken.
Ik dus gedaan. (1e week 3 halve dagen, 2e week 4 halve dagen, 3e week 5 halve dagen en vervolgens elke week een dag meer (dus week 4, 5 uur per dag. week 5 6 uur per dag totdat ik weer fulltime werkte)
En uiteraard zouden we tussentijds dan wel kijken hoe het zou gaan.
Dit voorstel moest ik maar met de bedrijfsarts bespreken (arbo dus)
- De week dat ik begon (ik begon trouwens pas op een dinsdag) zat ik in het uiterste puntje van zeeland, want daar werd die dag een collega (de manager die ik een half jaar eerder had gehad) van mij begraven :shock: Heel onverwacht, hij was thuis dood aangetroffen door de politie, nadat hij niet op zijn werk was verschenen. Geen idee wat er was gebeurd, maar het was wel een ongeluk (geen moord of zelfmoord dus)
Mooi begin dus :?
De woensdag bleef ik gewoon thuis, zoals in mijn voorstel en de donderdag had ik pas een gesprek met de arbo. Dit was overigens niet eens een arts, maar gewoon iemand van de arbo :o
Ook zei begon met dat ik sinds eind juni ziek thuis was. Ik kon dus mooi het hele verhaal vertellen (hier overigens een klacht voor ingedient bij de arbo, maar nooit meer wat van gehoord, ook eigenlijk geen zin meer in om daar achteraan te gaan)
Achteraf gezien had ik gewoon weg moeten lopen, moeten ze maar hun huiswerk doen :twisted:
Mijn voorstel wierp ze gelijk weg, was helemaal niets, ging veel te langzaam :eh:
Haar voorstel: 2 weken halve dagen, daarna 2 weken 5uur per dag, daarna 2 weken 6 uur per dag en daarna 7 tot 8 uur. Kortom na precies hetzelfde aantal weken zou ik weer fulltime werken :think:
1 ding is zeker, het is heeeeel vermoeiend weer te beginnen. Tenminste zo heb ik het ervaren. Dit ging mij prima af, maar als ik een keer dacht ik maak dit nog ff af en bleef ik daardoor een uurtje langer, dan kwam ik echt bekaf thuis. Heel raar vond ik dat.
En ik had nog een gelukje op mijn werk. Mijn afdeling ging verhuizen van Amsterdam naar Beek (bij Maastricht zeg maar). Kortom, de helft had inmiddels al een andere baan en hiervoor in de plaats zaten tijdelijk uitzendkrachten. Heel veel mensen kende ik dus niet en omdat ik niet direct met hun te maken had vond ik het ook niet zo nodig. Toen ik bijna weer fulltime werkte, was de club die naar Beek ging ook overgenomen (op een enkele na, ter ondersteuning) en in januari ben ik naar een andere afdeling in Rotterdam gegaan (waar ik het eigenlijk wel veel meer naar mijn zin heb gehad)
Ik denk ook dat ik maar 1 van de weinige ben geweest die het helemaal niet erg vond dat de afdeling naar Beek ging. (Dit wist ik overigens al voor de bevalling, toen vond ik het al prima omdat ik wel aan wat anders toe was, na de bevalling was ik er helemaal blij mee, het liefst was ik gelijk ergens anders begonnen)
Nog even over Tejo. Vanmorgen luste hij de pap wel met een lepeltje :roll: Alleen ging het hem niet snel genoeg, want papa gaf de pap en die vond het maar een gedoe zodat ik uiteindelijk de pap die ook dunner geworden leek te zijn alsnog in een flesje heb gegoten. Papa blij en Tejo ook.
En ik, ik ben lekker gaan shoppen :mrgreen:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
He dames ik ook weer ff, kreeg geen meldingen meer.
Hier alles ok gister lekker naar de sauna geweest en vandaag naar een kerstmarkt.
Jolanda idd lekker rustig aan beginnen meis, neem de tijd en wat een superlieve ha heb jij zeg.
Lynn wat een schatje dat poesje van je, ik wil graag een hondje. Volgend jaar ofzo ergens.
Bieke :hug: hoe is het verder met de thuissituatie gaat het nog allemaal, lijkt me niet makkelijk nu met je schoonmoeder er zo bij
LIefs Marielle :vlinder:
hi meiden, ben weer thuis!
hebben een zalig weekend gehad… :inlove:
even helemaal niks…lekker wandelen, uiteten, uitslapen…mmmm
hebben ook weer even gelachen samen…heerlijk
moet nog even bijlezen hoor…zag wel in de gauwigheid dat Suuzeke zwanger is…wow wat snel!! :mrgreen: super zeg!!!
hoop ook snel leuk nieuws te kunnen brengen we hebben ons best gedaan
geen positieve ovu test nog dus ik denk dat deze morgen/dinsdag komt
begin last te krijgen van pukkels en mijn borsten…steekjes in mijn buik…en dat zijn de signalen van een eisprong volgens mij…
nou fijne avond allemaal!
liefs Anne
Bieke; :hug:
Hoop dat het voor je schoonmoeder een beetje te dragen is zo.
En balen wat betreft jullie twee, je hoopt toch altijd dat zoiets weer goed komt…,lijkt me pittig; schoonmoeder, zwanger en de feestdagen…
Anne; Lekker genoten dus!!
Evelien; Pap met een lepeltje…wat een gedoe he??? Wie dat verzonnen heeft???
Ik denk dat ik het schema wat de HA aangegeven heeft wel ga trekken (vooralsnog)Tja en ik werk natuurlijk ““maar”” 2 dagen, maar het is wel de bedoeling dat het thuis ook nog goed blijft lopen, dat is nu al pittig.
Ik begreep gelukkig van iemand dat het UWV grotendeels telefonisch controleert nu.
Want daar zag ik erg tegenop…ik moest me bij de zwangerschap van Britt wekelijks verantwoorden (zat vanaf 6 maanden thuis wegens harde buiken…), daar werd ik helemaal kriegel van…
Marielle; Nog wat leuks gezien op de kerstmarkt??
En voor iedereen een :hug:
Mariëlle, we doen ons best maar het is echt niet makkelijk na wat er allemaal gebeurd is tussen ons tweeën, geen één van de twee weet of er nog hoop kà n zijn zelfs, … erg moeilijk allemaal!
Evelien, pap met een lepeltje, wat voor pap bedoelen jullie dan eigenlijk?
Bedoelen jullie dan de flesvoeding met een lepeltje geven ofzo i.p.v de fles??
Lynn, hoe laat mag je vandaag? :dance: :inlove:
Ik om 15.30u! :inlove:
:dance: Suuzeke hartelijk gefeliciteerd meid :dance:
Jolanda lekker rustig aan doen hoor meid. Ze kunnen daar wel regeltjes voor hebben, maar die mensen
hebben t a ws niet meegemaakt, hoop t ook niet, en b die zijn er voor t bedrijf en niet voor jou
Je bent ook niet met zn tweeen, want je hebt ook nog 2 meiden rond lopen waar je er voor moet
zijn en daar moeten ze ook maar rekeing mee houden.
Anne fijn weekend gehad dus :thumbup: Lekker !!!
Ik dat jij ook snel n goede test vast mag houden Eerst maar eens goed aan de klus :mrgreen:
Bieke andaag dus weer n echo :dance:
Lynn gave kat :inlove: Hoe doet ze t ?
Bedankt voor je kaartje
Miranda jij ook bedankt
Evelien is volgens mij ook veel makkelijker in de fles dus ik zou dat ook willen :mrgreen:
Wij hebben wel n leuk weekend gehad, maar ja weer te kort voor wat we allemaal wilde doen.
We zijn om n kerstboom geweest en hebben m zelf uitgestoken en past helemaal bij ons
We zijn ook nog bij vrienden geweest en was wederom erg gezellig :thumbup: en hebben
daar lekker frietjes gegeten :drool:
Gisteren hebben we de kerstboom opgetuigd en de kransen voor aan de deur afgemaakt en moet
ze alleen nog ophangen, maar de lijm moest eerst verder goed drogen. Ook Loek zn boom weer
tevoorschijn gehaald en nieuwe baterijen voor zn lampjes erin gedaan. We hadden ook nieuwe beren
gekocht voor in n boom. Hebben we vorig jaar ook gedaa, maar ja er die waren wel n heel eind weg.
Er was gisteren ook kerstmarkt in t dorp met n loterij, maar heb niets gewonnen. Ik had Fieke
meegenomen in de draagdoek, want wist wel dat ik met de kinderwagen niet die tent binnen kon komen.
Ik ben eerder weggegaan dan Joost, want ja Fieke moest eten. Vond t wel jammer, want t was erg
gezellig, maar t was voor Fieke wel genoeg al die indrukken.
Joost kwam 1,5 uur later thuis dan ik en zo blauw als tientje, maar dat had ik wel verwacht, want
er waren heel veel vrienden en dan gaat t hard. Hij was de tent nog niet binnen en stond al
met 3 bietjes in zn handen :lol: en dan gaat t hard
Gisternavond Joost maar n hoop koffie gegeven en veel water zodat ie geen kater zou hebben
en toen hebben we nog gezellig boer zoekt vrouw zitten kijken en was weer erg gezellig.
Vanmorgen was Fieke om 8.00 wakker en ik zag er erg tegenop weer n extreem jengelend kind, maar
ze is wakker geworden en zonder te brullen en ligt nu heel lief te slapenen weer zonder
te huilen dus mama is tot nu toe heel blij. Straks komt mn zusje nog langs :? en verder moet
nu echt mn huishouden er aan geloven.
Oh er is er alweer 1 wakker dus tot later
Dikke :-* Viola
Bieke, veel sterkte met je schoonmoeder :hug:
Jolanda, ik word ook vaak gebeld door t UWV ze zijn nog nooit langsgeweest ze bellen me eens in de maand.
adat ik had verteld wat er aan de hand was werden ze ineens heel mild… :o
en vooral toen ik al een plan had met t opbouwen van mijn uren…
Ik ben net terug van haptotherapie voel me weer een stuk rustiger…
ga over een halfuurtje weer testen, we doen ons best meer kunnen we niet doen he :mrgreen:
Verder een rustige dag, even een wasje draaien en wat strijken
Vanavond weer een kerststukje maken, leuk hoor
Lynn en Bieke veel succes met de echo’s!!! :thumbup:
Anne super dat je weekendje zo goed bevallen is.
Viola een boom die bij jullie past hoezo? :lol:
Bieke meis ik weet er helaas alles van, hoe moeilijk zoiets kan zijn. Sterkte meis en voor vragen je weet me te vinden.
Jolanda de kerstmarkt viel erg tegen dus nee ik heb niks gekocht, goed voor de portemenee.
En Eef waarom pap op een lepeltje? Ik geef Quillan gewoon pap uit de fles met zo’n driestanden speen.
Hier alles goed Quillan loopt al los he, zo leuk nog waggelend net een dronken kerel.
Liefs Marielle :vlinder: