zwanger willen worden en diabetes type 2

hoi oemeima,



helaas nog geen internet maar heb wel even de kans om te komen kijken.

balen meid dat je toch weer de rode duivels op bezoek hebt.

het enige wat ik kan zeggen en helaas een beetje cliche is op naar de volgende ronde.

houd de moed er in meid en kop op.



ik zelf zit weer met te hoge suikers en nog steeds op de tabletten.

toch ga ik proberen(of het lukt is een andere vraag)om de internist zover te krijgen om op insuline over te gaan.moet er aan komende dinsdag naar toe.

niet om zwanger te worden,want ik denk zelf dat dat dit jaar niet meer gebeurt,maar omdat het dan makkelijker te reguleren valt omdat je dan bij kan spuiten en de vakantie is toch maar drie dagen en in het weekend dus dan hoeft ik toch niet naar de diabetesverpleegkundige.

ws is ook de schildklier nog niet helemaal op orde want hij had het er over dat hij me op 1,50mg thyrax wou zetten en ik zit nu op de 1,0mg

dus heb er nog 0,50 te gaan of daar reageerd mijn lichaam wel goed op?

maar dat hoor ik dinsdag wel.

voor de rest gaat het wel goed ben nu 7 dagen over tijd maar de clomid is er nu denk ik echt uit mijn lichaam want dit is de derde cyclus zonder voor mij en ik was nooit iedere maand ongi dus denk dat ik nu weer in die periodes terecht ben gekomen.



nou als alles goed gaat dan heb ik in sept weer zelf internet en kom ik weer bijna iedere dag snuffelen en kijken hier.

dus ik hoop dat je wel weer wat neer gaat zetten hier.

andere mensen zijn hier ook van harte welkom hoor!!!

esmie hoe gaat het met jou???

is de kleine al geboren?ik weet niet meer hoever je was. :oops: :oops: :oops:



groetjes annie

Hoi Annie,



Leuk dat je even reageert, ik zit inmiddels weer in mijn wachtweken en wordt gek van mijn lichaam, maar ga er maar vanuit dat de duivels binnenkort komen dan kan het niet tegenvallen. ahum…het valt hoe dan ook tegen maar ja…

Hoe was het bij jou vandaag bij de internist?? Gaat die medicijn wel samen met zwangerschap en ja ik denk ook dat het wel slim is om jezelf al met spuiten te reguleren, en als je maar drie dagen gaat hoef je je ook gen zorgen te maken zolang je kontakt op kunt nemen met een diabetesverpleegkundige als je het even niet meer weet…maar op zich is het niet zo heel moeilijk, je moet alleen opletten dat je niet te veel spuit…en anders kun je mij even mailen dan help ik je er ook wel doorheen ben ook verpleegkundige, haha…

Hoop dat je schildklierwerking goed weer op orde is en dat je suiker gereguleerd is zodat je er weer voor kunt gaan… Heb je al wel getest dan?? of heb je zo wie zo veilig gedaan deze maand???



Hoop weer gauw wat van je te horen,

heel veel succes met alles en laat even weten heo en wat je hebt gehoord bij de internist…



Liefs Oemeima

hallo,



neee ik ben er nog niet hoor moet nog 10 weken,maar leuk dat je aan mij denkt.

met mijn suikers gaat het nog steeds heel goed :slight_smile: ik merk wel dat ik nou meer insuline nodig heb maar dat had mijn internist al gezegt.



we krijgen een zoon :inlove:



als het zover is dan laat ik het jullie ook weten.



groetjes esmie

Esmie, gefeliciteerd een zoon , leuk hoor al een leuke naam bedacht???

En mooi dat je suikers zo goed zijn, en ja bij mijn vorige zwangerschap hadden ze dat ook tegen mij gezegd dat het na trimesters wel eens over de kop zou kunnen gaan met de insuline, maar dat maakt niet zoveel uit zolang alles goed is en je het goed onder controle kunt houden… Nog een geweldige 10 laatste weekjes en laat gewoon af en toe wat van je horen, gezellig…



Liefs Oemeima

hoi hoi



ben ik weer even.



leuk esmie een zoon en voor je het weet dan is de 10 weken voorbij hoor.



oemeima ik zal het aanbod in het achterhoofd houden om je te mailen.

ik ben bij de internist geweest en de tabletten zijn verhoogd en 26 sept(na het weekendje weg)ga ik over op insuline.

ook ben ik niet zwanger heb net de duivels weer gehad dus dat scheelt, want met de tabletten die ik heb mag ik absoluut niet zwanger worden.

nee helemaal veilig doen we het niet maar ik probeer zoveel mogelijk wel op de vruchtbare periodes te letten en miss heel verkeerd van mij maar ik heb het gevoel dat ik zo toch niet meer zwanger raak dat ik daar de clomid voor nodig heb die ik dus nu niet slik.

ik zal daarom wel blij zijn als ik spuit zodat dat veilig is al ben ik heel eerlijk gezegt dus wel een beetje bang om te spuiten maar het is voor een goed doel he.

met mijn suikers gaat het nu beter door de verhoogde dosis en ik ben nog meer gaan lopen.laten we hopen dat dat blijft helpen ook als ik zwanger ben.

ik hoop voor jou trouwens dat de :twisted: weg blijven en dat het raak is word het wel tijd voor toch?

maar anders helaas weer op met de volgende ronde.

nou tot hopelijk zo snel mogelijk weer.



groetjes annie

Hallo,



Hoe gaat het met jullie??



Hier gaat alles nog :thumbup: de suikers gaan wel meer omhoog maar ik wist dat dat kon gebeuren.Moet gewoon mijn pompje aanpassen.



groetjes esmie

Hoi Esmie,



Je zit in de derde trimester dan kunnen de suikers idd weer wat schommelen, maar gelukkig heb je je het al helemaal eigen gemaakt dus dat komt ook wel weer goed…Hoe zit het verder met de grote van de beeb en teveel vruchtwater, ja op zich kun je er niks aan doen, maar ben wel benieuwd naar hoe het bij jou gaat… En dan had ik eigenlijk nog een vraagje, zou jij nu nog op vakantie durven gaan, en dan bedoel ik niet in de benelux maar meer daarom heen??? ZOu dat trouwens uberhaupt kunnen met al die controles bij gyn en internist???



Annie, heb je alweer internet??? Hoe gaat het met spuiten of ben je nog niet begonnen???



En ik, ik zit in mijn wachtweken, heb deze maand geen Clomid gebruikt, dus het is zo wie zo spannend of ik wel een ei heb gehad…volgende week heb ik gyn bezoek, verder zijn mijn suikers goed, ben wel benieuwd naar wat mijn glychb is maar dat hoor ik volgende week van de internist, dus volgende week een weekje ziekenhuis lopen…En verder afwachten afwachten afwachten…



Liefs Oemeima

Hoi Oemeima,



De grote van de baby is tot nu toe heel goed niet te groot hoor.

Het is gewoon net als een normale zwangerschap,maar ik moet wel goed op de suikers letten want anders word hij als nog te groot.



Ikzelf durfde niet op vakantie te gaan ik heb te weinig vertrouwen in mijn lichaam gekregen na alles wat er is gebeurd.



groetjes esmie

hallo dames,



sinds vandaag weer zelf internet joepie!!!

ik had alleen moeite om op kok te komen maar nu gelukt.

sinds 26 sept zit ik aan de insuline en het valt me gelukkig mee wat de pijn betreft.ik zit nog niet op de goede hoogte of eenheden of hoe je het ook noemt.mijn suikers zijn vaak zat nog te hoog en de aller eerst ochtend insuline bezorgde een blauwe plek :oops: .

maar ja ik heb mezelf nog nooit met injecties geprikt hihihi.



hoe gaat het met jullie?

heb je de uitslag van je glychb al oemeima?

esmie gaat het al beter met je suikers?



ik mag nog niet bij spuiten ze willen eerst zo kijken hoever ze moeten gaan denk ik.



nou ik hoop snel weer wat over en van jullie te lezen.



groetjes annie

Hallo Annie,



Mooi dat het spuiten wel bevalt.

Je leert op den duur zelf wel om bij te spuiten dat deed ik ook al na een korte tijd.



Met mij gaat het wel goed,de suikers gaan alleen wel heel erg omhoog ik moet ook veel meer insuline gebruiken(wel 3x zoveel).Maar de kleine doet het goed :smiley: .Alleen is mijn bloeddruk iets verhoogt en ik moet het ook rustig aan doen want andrs word ik al opgenomen.



Het aftellen is begonnen en begin het wel eng te vinden :?



groetjes esmie

Hee meiden,



Hier was de glychb 5.7 en de internist was daar heel dik tevreden mee, hij vond mij strak gereguleerd, en was trots op me dat ik zoveel ben afgevalllen, dus jahet klonk allemaal veel belovend…



Inmiddels ookal weer bij de gyn geweest omdatik deze maand geen clomid heb geslikt en ik zo gehoopt had dat mijn cyclus zihc weer ozu herstellen maar tot op heden dag44 nog geen onig, en volgens mijn temp geen ei dus balen… :cry: :cry: :cry: moet donderdag alweer heen, dan krijg ik te horen hoever ik twee weken geleden was want zij kon ook niet aan mijn bm opmaken of ik wel of geen ei had gehad, dus moest ik progesteron prikken…nou ben benieuwd…



Annie, blij te horen dat je al aan het spuiten bent, nu dit nog even onder de knie krijgen en je kunt gaan voor een mooie beeb ik hoop voor je dat het gauw raak is…bijspuiten en dergelijke leer je nog wel, nu in het begin is het idd beter om eerst te weten hoe je zit…welke insuline spuit je en hoevaak???



Esmie, ga je uit van een volledige zt vanje zwangerschap of hebben ze al aangekondigd dat ze het eerder halen???wat ze meestal doen met suikerbeebs???



Ik ga maar weer eens wat doen, ben echt te moe om ook maar een poot uitte steken…bleh…

nou oemeima dat klinkt allemaal heel erg goed.

zo ver ben ik nog niet maar kom er wel(hoop ik)



ik spuit 3x daags actrapid en 1x voor het slapen gaan insulatard.

nu nog 3x 6 eenheden en 1x 8 eenheden maar aan de controles van de suikers te zien zal het nog verhoogd moeten worden want ik zit steeds rond de 14 en begin smorgens nuchter vaak met 7 of hoger.

maar ik heb deze week ook nog niet gelopen alleen mijn huishouding gedaan en dat bezorgd me veel lichamelijke klachten waardoor ik dus niet gelopen heb.

donderdag in iig zwemmen en ik weet het ik moet ook weer gaan lopen want het heeft wel een positief effect op de suikers.



he esmie het aftellen is echt begonnen.

ik hoop dat je de zwangerschap helemaal kan uitzitten.

ik heb gehoord dat dat ook voor suikerbaby’s zoals oemeima het zegt het ook beter is.

zo te horen heb jij het bijstellen van de suikers al goed onder controle.

knap hoor.

ik hoop dat het mij ook gaat lukken over een tijdje.



groetjes annie

Hallo dames,



Zolang ik en de kleine ons goed voelen gaan ze niet eerder halen.



En we voelen ons nog goed :wink:



En ik heb nog een tip voor jullie als jullie zwanger zijn probeer er toch echt van te genieten.Als ik er op terug kijk heb ik me zorgen gemaakt om niks,en er te weinig van genoten.



groetjes esmie

hoi esmie



ik denk dat ik niet de hele zwangerschap zal kunnen genieten want ik heb 2 mk’s achter de rug dus ik zal echt voorbij een bepaalde periode moeten zijn en dan ben ik echt van plan om er van te gaan genieten.ondanks het goed op moeten letten van de suikers enzo maar dat wil ik de pret echt niet laten drukken.zoveel vrouwen hebben diabetes en zijn meer dan 1x zwanger geweest dus het hoeft echt geen ramp te zijn denk ik dan.het moet een mooie tijd gaan worden(met kwaaltjes en al :wink: ).



ik zit nog steeds op de zelfde dosis maar doordat ik weer meer aan het bewegen ben gaat ook de suiker naar beneden,maar nog niet goed genoeg tussen de marges.

ik zou woensdag gebeld worden door de diabetesverpleegkundige maar ik heb nog steeds niets gehoord.

ik moet 12 okt toch naar haar toe dus die tijd die ik nog heb naar daar grijp ik aan om toch vor mekaar te krijgen op deze dosering te kunnen blijven.dus kijken hoeveel ik moet bewegen en wat ik allemaal qua eten moet veranderen.

ik wil nl zo laag mogelijke dosering hebben als ik zwanger ben in de hoop dat ik niet naar een erge hoge dosering moet als ik zwanger ben al ligt dat volgens mij ook erg aan de baby zelf :eh:

maar alles wat ik kan doen dat helpt wil ik ook echt gaan doen.

nu maar hopen dat ik mijn eetstoornis dan ook in de hand kan houden :roll:



nou esmie ik ben blij dat alles goed met je gaat en dat je gewoon rustig de rit uit kan zitten en dan een wolk van een zoon krijgt.



oemeima hoe is het met jou nu?



groetjes annie

Hoi Esmie en Annie,



Esmie, laat je het ons wel weten wanneer het zover is, ben heel benieuwd en hoop natuurlijk dat je een normale bevalling kunt hebben, want dat is bij veel diabetes zwangeren niet weggelegd…



Annie, goed hoor dat je zo goed bezeig bent met je suiker, ik hoop dat je gauw groen licht krijgt, zag dat gister een jaar geleden was dat je een mk hebt gehad voor mij is die datum aankomende vrijdag, ben er wel veel mee bezig, maar ja hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt…

En oh ja dat je straks meer moet spuiten voorkom je niet door nu goed te zitten, helaas…je lichaam zal er zekr om vragen mar op zich is het geen punt, had mijn internist ook gevraagd van is dat niet veel wat ik spuit toen zei hij als je lichaam het nodig heeft en je het daardoor wel goed regeld, dan moet je niet teveel naar de cijfertjes kijken… en eigenlijk is dat ook wel zo…



hier gaat het goed met de suikers ondanks dat ik mee doe aan de ramadan, islamitische vasten maand…Kan gelukkig mijn suiker redelijk goed in het gereel houden…Zal zelf ook niet onbezorg een zwangerschap ingaan, ook in verband met mk, maar niet zo zeer om mijn suiker daar ben ik wel baas over zeg maar…heb net een cyclus oznder clomid achter de rug en helaas zonder resultaat donderdag groeide er wel wat maar de gyn wil het gewoon afbreken omdat ik vandaag op dag 51 zit, zelf ben ik nog niet van overtuigd en wacht nog even een week en dan zien we wel verder, dit omdat ik al wel een week een hoge temp heb en dus in dubio zit…maar ja wat is een week op 51 dagen,???



Jee, zit weer aardig op de praatstoel, zal er een eind aan brouwen, hoop dat alle s ook met jullie goed gaat en een fijne zondag…



Liefs oemeima

hoi oemeima,

waarom wil de gyn het gewoon afbreken en wat wil hij precies afbreken?dat kan ik niet echt in je verhaal terug lezen.maar het was niet gister maar vandaag dat het een jaar geleden is mijn laatste mk.ik voel me er best een beetje verdrietig over maar er iets aan veranderen kan ik niet,dus concentreer ik me liever op het me goed voelen en goed gereguleerd zijn enzo.zodat ik hopelijk snel weer van start kan gaan met hopelijk betere resultaten.daar hou ik me nu zoveel mogelijk aan vast.

ik ben ook wel blij dat ik me nu beter kan bewegen en me lekkerder voel hoor.nu maar hopen dat ik dat vast kan houden.

ik vroeg me wel is af of mensen die met de ramadan en zulk soort feesten mee doen en dus suiker hebben hoe zij dat doen want op zich moet je toch betijds iedere keer eten zodat je suikers op peil blijven?of verander jij dan gewoon het ritme van dag naar nacht?ik zou het trouwens niet vol kunnen houden als ik overdag dus niet mag eten maar wel wakker moet zijn en dan savonds en sochtend heeeeeel erg vroeg wel.maar ja dat komt misschien door mijn eetstoornis dat weet ik niet.



zo je bent dus niet de enige die op de praatstoel zit :lol: :lol: :lol:



ik wens jou en esmie ook een fijne zondag.



groetjes annie

hallo dames,



Ik laat het jullie zeker weten hoe het allemaal is verlopen :wink:



Ik vraag mij ook welaf of het wel verstandig is om mee te doen aan de ramadan,ik bedoel je moet toch wel 3xper dag gaan eten.

Ik hoop voor je dat het goed onder controle kan houden.



Annie je moet je niet druk maken om de hoeveelheid dat je spuit hoor.Je moet net zoveel spuiten als dat jou lichaam nodig heeft,en tijdens een zwangerschap is dat vaak ook meer dan anders.

Ik spuit nou al wel bijna 3x zoveel dan normaal.



groetjes esmie

hoi dames,

dat ik zo iets heb van liever een mindere hoeveelheid spuiten of slikken hoe beter,komt omdat mij dat is mee geven van huis uit.

je moest alles er aan doen wat je kan om maar niet aan de medicatie te zitten.

ik weet dat ik er nooit meer van af zal komen.ik slik tabletten voor een trage schildklier en spuit nu dan insuline omdat ik zwanger wil worden en ze hebben al gezegd dat na de zwangerschap ik weer over moet naar de tabletten maar ik wil het liefst als het mogelijk is 2 kids dus ga er van uit 2 zwangerschappen moet ik dan eerst weer over op tabletten en dan weer insuline als ik voor de tweede wil gaan?zal het in december is aan de internist vragen.maar ik maak me nu veel minder druk om de hoeveelheid omdat iedereen dus zegt het is helemaal afhankelijk van de baby.



nou tot hoors maar weer.



annie

Hallo Lady’s



Meiden, ik doe mee aan de ramadan omdat ik er dus qua suiker niet zoveel hinder van heb…mocht ik dus heel erg ontregeld worden of er ziek van worden dan mag ik niet eens vasten, dus het een ieder zieke zijn eigen keus, kan ik het aan ja dan doet hij mee kan hij/zij het niet aan of wordt het hem ten strengste verboden door artsen dan mag hij/zij eten…ook als je een dag begint met vasten maar je gaat richting een hypo dan moet je eten…dus de regels wat betreft meedoen zijn heel soepel voor zieken, zwangeren en zogenden…



Mijn gyn wilde dus mijn cyclus afbreken, omdat er niet zoveel schot in zit…ben tot op heden nog niet aan de provera begonnen, hoop eigenlijk dat het vanzelf komt, zit volgens mijn temp op dag 10 dpo,bij cyclus dag 54, dus ik zie het nog even aan…waarschijnlijk houdt mijn lichaam mij gewoon voor de gek en dan moet ik alsnog die provera slikken, maar ja dat zien we dan wel…



Esmie, spannend hoor het kan nu bijna elk moment, hoop natuurlijk dat hij gewoon blijft zitten tot de d-day…ben beneiuwd…hoe waren jou glychb’s gedurende de zwangerschap???



Annie, ik ken het gevoel van hoe lager hoe beter, heb ik ook heel lang aan vast meoten houden, loog mijzelf ook voor dat het niet veel was, maar nu ben ik helemaal tevreden, spuit dus maar twee keer op een dag, een keer langwerkende en eenmaal kortwerkende en meer is niet nodig mijn lichaam blijft heel netjes tussen de 4 en 6, dus mag niet klagen… Heb jij aleens glychb geprikt???

Mijn glychb was 5.7 dus de internist was erg tevreden…



binnenkort heb ik geen internet meer dus als ik heel stil wordt dan ligt het daaraan…hoop dat het goed met jullie gaat…



Groetjes en veel liefs, Oemeima

hoi oemeima,



gelukkig dat je met ramadan toch in geval van nood(hypo enzo) toch overdag kan eten dat scheelt wel als je dat weet.ik hoop dat alles goed blijft gaan zodat je de ramadan vol kan houden.



wat de gyn betreft je moet doen wat je hart jou in geeft.



met mij gaat het sinds 4 okt heel goed ik ben nog maar een paar keer boven de 8 geweest en 3x een hypo gehad en gelukkig maar kleintjes die ik aan voelde komen dus kon er zelf netjes op reagern.

mijn glychb was in aug 10,2 dus nog te hoog,maar ik hoop in december dat het dan echt lager zit en het liefst ntl binnen de marges zodat ik hopelijk weer groenlicht krijg om te gaan starten.

ik heb ondertussen 3 blauwe plekken op gelopen van het verkeerd prikken.maar voor de rest moet ik zeggen valt het me nog steeds mee al is het soms wel wat gevoeliger dan in het begin maar miss komt dat ook wel omdat de gevreesde datum :evil: weer dichterbij komt en mijn buik dan altijd wat opgezetter is.



krijg je wel weer internet of kom je soms miss via een ander nog wel is kijken of moeten we afscheid van je nemen?

ik hoop dat je nog wel is kan blijven komen want ik leer genoeg nog van jou en ook van esmie.

iig wens je je veel suc6 met alles wat je nog wil bereiken.



esmie hoe is het met jou?begint er al wat te kribelen of zo dat de kleine aan geeft dat hij er uit wil?



groetjes annie