zwanger willen worden en diabetes type 2

hoi



sorry beetje late reactie maar had die van 6 juni niet gezien erg he?

maar over clomid het was 5 dagen 1 tablet per dag van 50 mg.

ik kon niet echt zeggen dat ik door clomid afviel,eerder weer aan kwam,maar dat kan ook zijn door dat ik humeurswisselingen kreeg ik meer ging eten en daardoor aan kwam.

ik heb geen antwoord gehad waarom ik niet gelijk mag spuiten terwijl ik een zwangerschapswens heb.ik wou dat 10 juni gaan vragen en daarna 16 juni,maar allebei de afspraken zijn af gezegd en nu kan ik pas 18 juli terecht.dus dat word nog heel lang wachten voor dat ik daar miss ooit antwoord op krijg.

maar vragen staat vrij bij mij hoor of ik ook het antwoord geef wat je wil horen is punt twee ntl.

ik ben met de andere tabletten wel tevreden want mijn suikers zijn nu redelijk laag(behalve vorige week zondag 21,9 daar schrok ik wel van).

maar ja kon het wel weer terug halen op verkeerd gegeten.



hoe gaat het nu met jou?

heb jij je suikers al redelijk stabiel?

heb jij geen last van humeurswisseling door de clomid?



ik hoor het wel.



groetjes annie

Hoi Annie,



Hier zijn de suikers goed, en clomid helpt idd niet bij het afvallen…Door de stemmingswisselingen heb je meer zin in andere dingen…hihi begrijp wat je bedoeld…Nee i heb gelukkig geen last gehad van stemmingswisselingen, af en toe had ik het warm en hoofdpijnvooral voor mijn ei, maar daarna ginghet wel weer…

Eeeks 21.9 is wel heel hoog, kijk dat meot je nou niet hebben als je een zwangerschapswens hebt, want dat kan de foetus echt niet aan…sorry als het bot over komt maar zo is het niet bedoeld…het is meer meedenkend en zoals je al gemerkt heb ben ik helemaal van goed gereguleerd de zwangerschap in…maar gelukkig doen ze behalve op die dag wel goed hun werk…

het is ook wat dat je afspraak zover naar voren is geschoven, nou ja zullen we maar zeggen beter later dan nooit…



Hee hoop weer van je tehoren en sterkte met alles…



Groetjes, Oemeima

hoi oemeima,



het komt helemaal niet bot over.ik ben aardig wat gewent.

ik kan zelf nl op zijn tijd ook aardig bot uit de hoek komen.

maar ik weet dat een kindje zulke hoge pieken niet aan kan.

ik heb nl naast mijn diabetes en trage schildklier ook een eetprobleem die de laatste tijd aardig goed ging maar nu ik door de nieuwe tabletten geen maag- en darmklachten meer heb wel weer omhoog komt.

gevolg dus bij tijd en wijlen te hoog suiker.

ik ben me nu ook harder aan het graven naar eten met minder kh voor als ik toch een eetbui krijg.

ik had een klein beetje gehoopt in aug weer te mogen beginnen maar ik ben bang dat het door mijn eetprobleem wel is langer kan gaan duren.

wat de afspraak betreft tuurlijk beter laat dan nooit,maaar ik vergeet altijd mijn vragen op te schrijven en ben dan bang dat ik ze vergeet en er veel later weer achter kom of zo.

ik weet het moet mezelf aan leren het op te gaan schrijven en dan niet zon muts te zijn om het briefje te vergeten mee te nemen.hihihihihi

ik ben soms echt zon vergeet me nietje.

maar iid geval ben ik blij te horen dat de suikers bij jou goed gaan(is er miss nog hoop voor mij :oops: ) en ik kan alleen zeggen wees blij dat je met de clomid geen last van humeurswisselingen hebt,want ik heb die als een ramp ervaren.de laatste keer had ik er geen last meer van dus begon er denk ik aan te wennen en toen moest ik stoppen dus ben bang dat als ik er weer mee mag beginnen dat ik er eerst weer last van ga krijgen.dan maar hopen dat ik gelijk bij de eerste nieuwe ronde zwanger word.dan krijg wisselingen door de zwangerschap en niet van de clomid.heb ik een beter excuus :lol: .



nou ik hoor je wel weer en veel suc6 met zwanger worden.

laat je het me wel weten als je zwanger bent?zou ik ontzettend leuk vinden.(als ik nog internet heb dan anders wil ik je vragen of je het via rhiannon wil laten weten,die heeft mijn telefoonnummer)



groetjes annie

Hoi Annie,



Ik hoop voor je dat je alles onder controle krijgt. Maar het moet lukken je weet dathet voor een goede doel is da tje je zuikers op orde hebt dus kom op meis je kan het…



Waarom en vanaf wanneer heb je geen internet meer dan??? en ik zal het je zeker laten weten …



Trouwens een vraagje, ga jij ook naar de pedicure?? dat is zo’n beetje de enige voordeel soms van diabetes…je lekker laten verzorgen…nou ja je voeten dan…ik moet maandag weer heen kan mij er nu al op verheugen gek is dat he…



Geniet van het mooie weer en succes met je suikers…



Liefs Oemeima

hoi oemeima,



ik ben niet tevreden over de provider die ik heb,dus die gaat er per 18 juli uit(wegens contract nog zo lang doorlopend).

ook hebben mijn vriend en ik wat schulden waardoor we hebben gezegd van eerst een aantal daarvan oplossen en dan gaan we kijken naar een andere provider en nemen weer internet.

we hebben allebei forums waar we graag komen dus terug komen doe ik dat is zeker alleen nog niet het wanneer.

ik ga nog niet naar een pedicure.ik weet niet of mijn ziekenfonds dat vergoed en door de schulden moet ik heel voorzichtig zijn met wat ik allemaal doe.

het is niet zo dat we helemaal niets meer kunnen,maar we moeten wel prioriteiten stellen en iets meer dan een huishouden die geen schulden heeft zal ik maar zeggen.

ik heb trouwens gister weer de hele dag suikers geprikt(1x in de week moet ik 7x prikken) enik kwam niet boven de 8.0 dus dat was een goeie dag al zeg ik het zelf :lol:



zo ik hoop je vragen te hebben beantwoord en anders hoor ik het nog wel.

geniet maandag maar van de pedicure,want ik weet wel wat het is,omdat ik behandeld ben door een pedicure een aantal keer toen ik nog bij mijn ouders woonde 7 jaar geleden dus. :shock:



groetjesannie

hallo,



Ik heb ook ff meegelezen.

Maar is dat nodig dan een pedicure als je diabeet bent?

Ik heb er nog niks over gehoord!



ik wil ook nog ff zeggen sucses dames en jullie krijgen ook wel groen licht het kost gewoon wat tijd om de suikers goed op regel te krijgen.



Met mijn suikers gaat het wel goed een hele enlele keer zit ik boven de 7 maar ik raak niet meer zo snel in paniek.



groetjes esmie

Hoi,



Annie, dat vasn de providers ken ik ook, we gaan ook deze afzeggen maar we wetenniet precies wanneer…maar goed…Ik begrijp ook wat je bedoelt met eerst de schulden een beetje aflossen, hebben wij ook gedaan nu zitten we net weer met onze kin bove water dus het heeft zisjn tijd nodig en inderdaad prioriteit stellen… De pedicure wordt bij mij wel vergoed, ik moet het wel vooruit betalen maar krijg het daarna vergoed (ben ook ziekenfonds)…



Esmie, pedicure is nodig omdat ze je voeten in de gaten houden, doordat we suiker hebben kunnen wondjes en dergelijke aan benen (vooral als ze door de suiker aangetast zijn/ kunnen worden) slecht/ minder snel genezen, daarom is het goed om bij een pedicure te lopen…goed verzorgde benen bij diabetici is een pre…



Annie deze maand is door de gootsteen gelopen, heb net ontdekt dat de duivels mij gevonden hebben dus ben erg verdrietig en ontdaan…ik hoop echt dat jij meer geluk hebt…



Esmie, geniet van je zwangerschap en je hebt mooie glucose waardes ala je onder de 7 blijft…petje af hoor…trouwensik heb ook groen licht hoor om zwanger te worden glychb was 5.9 dus ook netjes…



Tot gauw,



Oemeima

hoi



oemeima he bah wat is dat balen zeg.ik weet hoe het voelt om iedere maand teleurgesteld te worden,maar kop op meid weer een nieuwe maand in zich en zo als je bij esmie ziet het kan ons ook echt wel lukken.



esmie wat leuk dat je weer is langs komt.

wat oemeima vertelde over de pedicure wist ik al wel maar ook bij mij hebben ze er nog niets over gezegd.



ik ben trouwens ook ziekenfonds verzekerd maar ja met de nieuwe regelingen enzo ben ik niet op de hoogte of het er in zit en op het ogenblik hou ik zelf mijn voeten of evt ergens anders wondjes in de gaten.



oemeima sterkte deze dagen en esmie hopelijk tot de volgende keer.



groetjes annie

hoi dames,



bedankt voor de uitleg ik zal het dinsdag ook even aan mijn dbv vragen.

ik heb wel erg last van tintelingen onder mijn voeten :think: is dit ook iets wat erbij hoort?



groetjes esmie

hoi esmie,



ik denk dat ik weet wat je bedoelt.het gevoel heb ik ook,maar of dat door de diabetes komt of door iets anders durf ik niet te zeggen.

maar hoe is het met jou?

hou je het nog uit met deze warme dagen?

ik ga ws toch nog redelijk snel aan de insuline.dat gaat de dietiste van het ziekenhuis proberen omdat mijn kinderwens weer heel erg naar voren komt.dus ze gaat kijken of ze dat bij de internist en diabesverpeekundige voor elkaar kan krijgen.

ik hoop het want dan kan ik het insuline leren prikken en op orde krijgen voor ik zwanger hoop te zijn.

nou ik heb het iig heel erg warm en ik ben nog niet eens zwanger dus wat zal het voor jou wel niet zijn?



groetjes annie

hoi annie,



ik vind het nog wel mee vallen in de warmte heb alleen heel erg last van vocht in mijn enkels en voeten.

ik heb trouwens een insulinepomp en ik wil nooit meer over naar het spuiten.met een insulinepomp is alles veel makkelijker ik voel mij veel vrijer :slight_smile: .



toen ik begon met spuiten had ik mijn suikers best wel snel onder controle ik hoop dat jij het ook snel onder controle hebt.



groetjes esmie

Hoi Esmie en Annie,



Ben blij dat het goed met jullie gaat. Hier gaat het ook redelijk. ben al een beetje over de grote teleurstelling, ga nog een maand clomid slikken, en dan mag ik weer zonder proberen, omdat ik best veel ben afgevallen, dus dan maar weer kijken of mijn lichaam het weer aankan. Suikers zijn verder goed dus, we kunnen er wel voor gaan. Pedicure was heerlijk, maar nu de hele dag gelopen heb wel zere voeten…maar ja zeker het is zeker de moeite waard, dus esmie zeker voorleggen…



Hoop dat julli een beetje hebt genoten van de warme weer…en Annie ik hoop voor je dat je dietiste het voor elkaar krijgt…Esmie, jij ook een pomp (ik niet hoor maar ken veel die het wel hebben), de meeste willen ook niet terug op spuiten…ben blij voor je dat je goed geregeld bent.



Meiden tot gauw,



Oemeima

hoi meiden,



ik ben blij dat jullie niet zoveel last van de warmte hebben.

het is hier vooral benauwd en daar heb ik wel last van.

het is hier in huis ook 34 graden met de ven aan.ik heb helaas geen tuin of balkon om op te zitten in de schaduw.ik heb het gevoel dat ze een kraan boven mijn hoofd hebben los gezet ik blijf zweten of ik nu wel wat doe of helemaal niets.maar ach ja in nederland is het hollen of stil staan.



esmie ik ken nog 2 mensen die een pomp hebben en ook zij zweren erbij.

maar als het goed is dan ga ik na de zwangerschap(ik hoop na een 2de) weer over op tabletten dus ik zal wel niet aan een pomp komen of het moet allemaal met mij gaan veranderen.



oemeima de zere voeten waren hopenlijk zo over want dat is geen pretje maar het is wel prettig als ze onder handen worden genomen en er nog iemand op let voor evt verwondingen etc.



ik moet vandaag weer 7x bloedprikken(bah) en na het ontbij(anderhalf uur later) een 10,5 maar ja beter dan een 14 of 21,9.maar ik zal blij zijn als alles toch meer onder de 7 bleef.

nou ik hoor jullie wel weer.



groetjes annie

Hoi Annie,



De warmte is idd niet altijd even lekker, maar moet wel zeggen dat ik genoten heb van het weer omdat ik de hele dag in een koelcel (kantoor met airco) werk dan vindt ik het mooie weer buiten gewoon om van te genieten…



Zere voeten zijn over hoor, en ze zijn weer lekker kortgeknipt en eeltvrij

Mijn suikers gaat het op zich heel goed, spuit niet overdreven veel, van de vier keer dat ik moet spuiten spuit ik maar drie keer, en de suikers zijn mooi onder de 7… Verder heb ik de tweede kuur clomid weer achter de kiezen, dus we zullen zien wat deze maand brengt…



Weet je al meer van de internist of je mag spuiten en wanneer???



Fijne zonnige dag toegewenst

hoi oemeima,



ik heb telefoon van de dietiste gehad(die heeft nl als nog contact op genomen met de internist en diabetesverpleegkundige vanwege mijn zwangerschapswens)en 18 juli dan krijg ik de recepten voor insuline en leert de diabetesverpleegkundige mij prikken.dus zo als het er nu uit ziet gaat dat 18 a 19 juli gebeuren.



knap hoor met 3x spuiten onder de 7 blijven.

spannend nieuwe ronde en nu maar heel hard :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



ik wil ook weer!!!maar ja nog “even” wachten.



groetjes annie

Hoi Annie,



Nou het is bijna zover en je mag gaan spuiten, in het begin is het erg wennen maar daarna denk je er niet eens meer bij na…

Ik spuit de laatste dagen weer maar twee keer heel apart hoe het bij mij schommelt, maar wel heel lekker hoor.

Ik zit nu inmiddels al in mijn tweede periode en ben nu weer aan het wachten. Dacht zelf dat ik mijn ei vorige week heb gehad, en dat gaf mijn temp ook wel aan. ik hou mijn temp bij op fertility friend en die gaf in eens dat ik drie dagen later pas mijn ei heb gehad…ik hou mijn eigen aan, want rond die eerste datum voelde ik ook van alles,… nou ja afwachten maar weer… Wanneer denk jij te beginnen met weer gericht klussen?? Hoe gaat het nu met je? en met de metformine?

Hoop dat alles goed met je gaat en weer wat van je tehoren,

Sorry dat het bij mij zo lang duurde voordat ik reageerde maar had het erg druk en ben niet weer op kok geweest.



Groetjes, Oemeima

hoi oemeima



ondertussen is er bij mij weer heel veel veranderd.

ik ga 18 juli niet over op insuline(wel de prikinstructies ivbm de vakanties van hun).het gaat zo als het er nu uit ziet augustus worden,omdat de internist eerst de uitslag van mijn schildklier wil weten.dus nu zit ik te hopen dat ik in september weer mag beginnen , want als ik in aug ga spuiten dan zal mijn lichaam er toch echt eerst aan moeten wennen om te stabilizeren.ik zit nu aan de avandement en ameryl en daar gaat het redelijk goed mee(eigenlijk heel goed het is mijn eetstoornis/ikzelf die nog wel is roet in het eten gooit).dus ik moet nog een tijdje tanden knaarssen voor ik weer gericht mag klussen.



je kan het beste je eigen gevoel aan houden hoor,als jij denkt van dan was mijn eisprong en ook de temp bevestigd dat dan moet je dat gewoon aan houden.jij voelt het het beste niet een ander iets.

ik weet nl niet wat het is wat jij gebruikt.

maar zo te lezen gaat het met jou wel goed als je maar 2x hoeft te spuiten.knap hoor.

na 18 juli zal ik helaas niet zo vaak meer hier komen omdat ik tijdelijk geen internet meer heb.

ik hoop het na 1 september wel weer te hebben.

dus als ik je niet meer voor 1 sept spreek(probeer wel is via kennisen te komen kijken hoor) wens ik je heel veel suc6 met zwanger worden en de diabetes.

en laat het me horen via pb of rhiannon dat je zwanger bent als het gelukt is he.zou ik wel heel leuk vinden.



groetjes annie

nou dames ik wens jullie heel veel suc6 met alles waar jullie mee bezig zijn.l

ik ben tijdelijk weg en tot heel gauw weer hoop ik.



groetjes annie

Hoi Annie,



Ik hoop dat het gauw september is en je mag gaan klussen… He tis idd niet handig om te beginnen met spuiten en je op vakantie gaat, In het begin heb je de diabetes verpleegkundige wat meer nodig, zij kan je handvatten geven over hoe je er mee om moet gaan en dergelijke, dus na je vakantie maar weer…



Hier nog niet veel nieuws te melden, vandaag mijn NOd als ik mijn ei dag 17 heb gehad, wat ik zelf denk, maar zondag, wat mijn temp aangeeft, pas als ik mijn ei op dag 20 heb gehad…dus wacht zondag af…ben benieuwd of het wat is…



Hoop dat het goed met je gaat en gauw weer eens een berichtje van je lees…



Groetjes oemeima

Hoi Annie,



De duivels hebben mij gevonden dus weer een maand naar de knoppe, baal er ontzettend van, maa rja wat doe je er aan??? niets…

Hoop dat alles goed met je gaat en dat je gauw eens wat van je laat horen.



Heel veel goeds,



Oemeima