zou jij je kind bij een gastouder brengen als! up p4 22 mei

@belle wrote:

Het huis van Klavertje4 is zeer schoon en de kinderen en papa en mama lopen er altijd netjes gekleed bij. Ook de achtertuin ligt er mooi bij: gemaaid gras en een onkruidvrije border.




Het gaat in deze toch niet specifiek om Klavertje4?



Als bij Klavertje4 een paar kleine ‘slordigheidjes’ zijn en bij haar buurvrouw niet, met verder exact dezelfde kwaliteiten, dan kies ik toch voor de buurvrouw. Noem mij maar een mierenneuker.

Ik zou zeggen: ik kies JUIST voor deze gastouder.



Ik word zelf altijd heel kriebelig van kraaknette huizen, perfecte tuinen en onbeschadigde meubels. Voor mij zijn dat tekenen dat kinderen daar geen kind kunnen zijn.(hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik DENK dat altijd)



Een go die lekker met de kinderen bezig is, en de gesteldheid van haar huis en tuin duidelijk op een lager plan zet is voor mij een topgastouder :thumbup:

@hanneke wrote:

Ik zou zeggen: ik kies JUIST voor deze gastouder.



Ik word zelf altijd heel kriebelig van kraaknette huizen, perfecte tuinen en onbeschadigde meubels. Voor mij zijn dat tekenen dat kinderen daar geen kind kunnen zijn.(hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik DENK dat altijd)



Een go die lekker met de kinderen bezig is, en de gesteldheid van haar huis en tuin duidelijk op een lager plan zet is voor mij een topgastouder :thumbup:




Vind ik ook een beetje ver gaan moet ik zeggen, je kunt ook bezig zijn met kinderen en huis en tuin netjes houden. En meubels hoeven ook niet gesloopt te worden vind ik… :think:



Als ik mijn kind ergens breng wil ik dat het er schoon en veilig is en dat ik een goed gevoel erbij heb…

De situatie van klavertje4 ken ik niet, dus is moeilijk over te oordelen, maar ik denk wel dat mensen afgaan op de 1e indruk en als er dan wat slordige puntjes zijn dan kan dat mensen een slechte indruk geven.

@Janet76 wrote:

@hanneke wrote:
Ik zou zeggen: ik kies JUIST voor deze gastouder.



Ik word zelf altijd heel kriebelig van kraaknette huizen, perfecte tuinen en onbeschadigde meubels. Voor mij zijn dat tekenen dat kinderen daar geen kind kunnen zijn.(hoeft niet zo te zijn hoor, maar ik DENK dat altijd)



Een go die lekker met de kinderen bezig is, en de gesteldheid van haar huis en tuin duidelijk op een lager plan zet is voor mij een topgastouder :thumbup:




Vind ik ook een beetje ver gaan moet ik zeggen, je kunt ook bezig zijn met kinderen en huis en tuin netjes houden. En meubels hoeven ook niet gesloopt te worden vind ik… :think:



Als ik mijn kind ergens breng wil ik dat het er schoon en veilig is en dat ik een goed gevoel erbij heb…

De situatie van klavertje4 ken ik niet, dus is moeilijk over te oordelen, maar ik denk wel dat mensen afgaan op de 1e indruk en als er dan wat slordige puntjes zijn dan kan dat mensen een slechte indruk geven.




ik denk er het zelfde over als hanneke.

en netjes is iets anders als perfect. mijn huis is ook netjes en schoon, maar perfect is het zeker niet.

hygeine en veiligheid vind ik belangrijker.

Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. Wat de een goed vindt kan voor de ander juist een probleem zijn.



Maar een kind kan niet lekker spelen wanneer hij steeds moet uitkijken voor de meubels en de spullen. Slopen hoeft natuurlijk ook niet, uiteraard, maar in een huis met kleine kinderen moet je kunnen zien dat er geleefd wordt denk ik.

Tuurlijk je mag best zien dat er kinderen zijn en ze moeten ook gewoon kunnen spelen, dat zie je hier bij ons ook wel en dat mag je van mij dus ook best kunnen zien bij een gastouder. Maar er zijn wel grenzen…en idd wat die grenzen zijn is voor iedereen verschillend.



Ik denk wel dat iemand van een gastouderbureau daar kijk op heeft, tenminsten daar ga ik vanuit, de dame die bij klavertje4 is geweest zal wel weten waar ouders vaak op afhaken. Ze heeft deze punten genoemd bij klavertje4 ik denk ook om die reden dat ze er wat aan kan doen wil ze gastouder zijn.

Dus, ik zou ook proberen zoveel mogelijk de dingen aan te passen als je graag gastouder wil zijn. Het moet dan wel te doen zijn, vraagt ze echt dingen die niet haalbaar zijn dan kun je beter een ander bureau zoeken. Maar nogmaals ik ken de situatie van klavertje niet, dus dan is het moeilijk om daar echt goed over te oordelen

hoi,



ik heb gestemd ja, tuurlijk maak je altijd een kennismakingsgesprek,

naar op dit soort puntjes afwijzen :shock:

waar woon je ik zoek nog een gastouder voor een heel makkelijk kindje :mrgreen:





gr melanie.

ik heb trouwens nog bij die vrouw aangegeven dat we ons huis aan het opknappen zijn… doordat we financieel een zeer moeilijke tijd hebben gehad is het nog niet opgeknapt… maar we zijn daar nu kamer voor kamer mee bezig…

Als ik tussen twee gastouders kon kiezen met als enige verschil dat bij de 1 alles spik en span is en bij de ander alles wel schoon, maar waar duidelijk geleefd wordt… Dan ga ik toch echt voor het huis waarin geleefd wordt.

Ik vind het fijn, dat je hier kan zien dat er kinderen leven. Butsen in de tafel, verf van de plinten af omdat ze als stootranden worden gebruikt en af en toe een pennestreep op het bankstel (omdat ze in een onbewaakt ogenblik besluiten daarop te tekenen… :wall: )

Ik vind dat fijn.

Ik zou willen dat het er bij mijn Gastouder net zo uitzag als bij mij. Dus aan het einde van de dag koekkruimels op de vloer en rondslingerend speelgoed, zandbakzand over het terras ed. Maar half gesloopte meubels en diepe krassen in de tafel is voor mij een no go! Ik vindt dat je meubels niet als springkussen of glijbaan hoeft te gebruiken. Ook is het een kleine moeite om iets op de tafel te leggen zodat er geen krassen op komen. Gordijnen te lang? Ach dat is gewoon trendy :mrgreen: Maar een peutervoetje kan er zo achter haken en dan is het dus niet echt veilig. Behang los? Tja als het gastkindje er nog meer aan trekt dan heb je natuurlijk de poppen aan het dansen. ( de ouders van het kindje moeten dan misschien gaan vergoeden en … Het kindje leert iets bij de GO wat waarschijnlijk thuis niet mag)



Ik heb gestemt op ja natuurlijk, maar als ik er zo over nadenk… Dan had ik een andere keuze gemaakt.

Kan je zien hoe verschillend mensen zijn!

Ik leg expres niks op tafel want met al die kleine kinderen hier ligt dat er zo af en dat vind ik link.

Hier mogen ze gewoon aan de keukentafel spelen met autootjes, potloden, duplo etc. En dat de tafel er dan geleefd uit komt te zien: ja, dat kan!

En natuurlijk mogen ze niet expres mijn tafel afraggen, dus wijs ik ze terecht als ze met hun autootjes mijn tafel expres in elkaar willen beuken. Maar als het toch eens mis gaat (en dat gaat het gewoon altijd als je kleine kinderen hebt) dan is het geen drama.



Heb je nog een ander GOB in de buurt Klavertje4? En anders gewoon een leuke advertentie op MP; heeft hier ook gewerkt :smiley:

@Peetje wrote:

Ik heb in eerste instantie “ja, natuurlijk!” gestemt. Omdat het absoluut geen redenen zijn om m’n kind niet te brengen. Alleen denk ik wel dat je een betere indruk maakt wanneer die kleine puntjes opgelost zijn. En bij een keuze tussen 2 in mijn ogen geschikte gastouders, zal degene waarbij het huis er het schoonst en verzorgst uitziet toch de voorkeur hebben.




ik denk idd dat veel ouders zo denken, en ik vraag me af wat al die vrouwen die hier reageren met ‘ow wat belachelijk’ zouden doen als ze de keus echt zouden hebben :think:



Ik ben zelf meer zoals frischling; ik zou me juist heel erg ongemakkelijk voelen als nano in een super steriel huis terecht zou komen. ik heb zelf een enorm leefhuis, en dat vind ik erg prettig.

werk zelf als gastouder en heb hier ook controlle gehad van gob vind te lange gordijnen op plekken waar kinderen spelen gevaarlijk.

verder is het hier sochtends schoon eind van een oppasdag zeker niet meer,aangezien er geleefd wordt.mijn salontafel wordt niet aan gespeeld dat weten de kindjes,hebben hier eigen speeltafel en eettafel mogen ze aan spelen .kleden vind ik gevaarlijk,alleen als we verven doen we die erop.

achterstalling onderhoud aan het huis hoeft geen probleem te zijn,zolang de persoonlijke verzorging maar goed is.

vind het wel grappig te lezen hoe iedereen er over denkt,mijn huis is volledig op kinderen ingericht.terwijl mijn eigen kinderen inmiddels 21 en 22 jaar oud zijn.hebben afgelopen winter de tuin aan de kinderen aangepast,hele speelhoek gemaakt met rubbertegel en ingegrave trampoline zie mijn www.

Ik ben iemand die het vooral erg belangrijk vind welke sfeer een huiskamer uitstraalt, die straalt als het goed is ook iets uit van het karakter de gastouder. Zo ging Joël naar mensen die een erg net huis hadden (ik ben zooo jaloers, ik krijg het echt nooooit voor elkaar iig niet langer dan 2 minuten…) maar was overduidelijk dat deze mensen Joël erg lief en leuk vonden en werd er vanalles met hem gedaan. Daar was doorslaggevend hoe ze in het gesprek overkwamen en hoe Joël zich daa gedroeg. Mocht het zo zijn geweest dat Joël daar niks had kunnen doen, dan was eht niet doorgegaan. Huis is 2e plaats, gastouder is eerste plaats!

Yanniek gaat naar Frischling. En haar heb ik gevonden via MP (lang leve gob’s waar je ingeschreven staat, maar waar de contactpersonen weigeren buiten hun regio te kijke). Huiskamer daar heeft zeker een rol gespeeld, het deed me erg denken aan mijn huiskamer (zeer kindvriendelijk, en niet moeilijk doen over als een kind speelgoed over de kop trekt). Maar de uiteindelijke doorslag is alles bij elkaar, het delen van bepaalde opvoedvisies, het duidelijk zien dat mijn kind zich op zijn gemak voelt, maar ook weten dat een huis veilig is!. Was er een vijver geweest, dan weet ik bijv. bijna zeker dat Yanniek niet daar was gekomen, ondanks alle andere pluspunten.

Ik kijk niet naar netjes, maar wel naar schoon. En dan heb ik het natuurlijk niet over die ene ranjavlek die net is opgedroogd op de vloer, of die paar broodkruimels na het middageten, of de emmer zand die mijn zoon nét na het stofzuigen omkiepert in huis…Ik bedoel dan echt gewoon dat er niet schoongemaakt is. ik wil dat mijn kind op een schone vloer kan spelen, en dat als hij dingen aanraakt, ze niet plakken van nooit schoongemaakt te zijn.

Het is voor mij een optelsom, het een kan niet zonder het ander.

@fiep klophout wrote:

@Peetje wrote:
Ik heb in eerste instantie “ja, natuurlijk!” gestemt. Omdat het absoluut geen redenen zijn om m’n kind niet te brengen. Alleen denk ik wel dat je een betere indruk maakt wanneer die kleine puntjes opgelost zijn. En bij een keuze tussen 2 in mijn ogen geschikte gastouders, zal degene waarbij het huis er het schoonst en verzorgst uitziet toch de voorkeur hebben.




ik denk idd dat veel ouders zo denken, en ik vraag me af wat al die vrouwen die hier reageren met ‘ow wat belachelijk’ zouden doen als ze de keus echt zouden hebben :think:



Ik ben zelf meer zoals frischling; ik zou me juist heel erg ongemakkelijk voelen als nano in een super steriel huis terecht zou komen. ik heb zelf een enorm leefhuis, en dat vind ik erg prettig.




Maar er is toch een heel gat tussen super steriel huis en ´onverzorgd´…



Hier wordt ook geleefd. Hier is het aan het einde van de dag ook een puinzooi. Wát, nadat we een uur uit bed zijn is het al een meuk. Maar dat heeft volgens mij niks te maken met de kleinigheidjes die eerder werden aangehaald.

ik krijg net een bericht van het gastouderburo… niet te geloven toch…





Hallo



Zoals afgesproken zou ik nog even contact met je opnemen over in het bestand opnemen van jou als gastouder.

Ik heb je 2 keer gebeld echter geen gehoor.

Omdat ik er niet te lang mee wil wachten mail je toch maar hoewel ik je het liefst dit persoonlijk had verteld.

Na overleg met een collega hebben we besloten om je niet op te nemen in het bestand.

Zoals ik je tijdens de intake al heb verteld is de uitstraling van je woning en de tuin niet representatief genoeg om je op te nemen in het bestand.

Mocht het in de toekomst veranderen omdat jullie financiele situatie verbeterd is en het niet aan je persoonlijk ligt kun je altijd weer contact opnemen.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd,



Met vriendelijke groet,





Die gaan dus een hEEEEEELE onvriendelijke mail krijgen!!

Nou, ben nu wel heeeeeel benieuwd naar jouw huis zeg…



Wat voor kindjes moest je wel niet opvangen? Amalia, Alexia en Ariane? :lol:



Nee, vind het echt een rare gang van zaken. Ik zou zeggen: neem contact op met een ander GOB. Second opinion!

@klavertje4 wrote:

ik krijg net een bericht van het gastouderburo… niet te geloven toch…





Hallo



Zoals afgesproken zou ik nog even contact met je opnemen over in het bestand opnemen van jou als gastouder.

Ik heb je 2 keer gebeld echter geen gehoor.

Omdat ik er niet te lang mee wil wachten mail je toch maar hoewel ik je het liefst dit persoonlijk had verteld.

Na overleg met een collega hebben we besloten om je niet op te nemen in het bestand.

Zoals ik je tijdens de intake al heb verteld is de uitstraling van je woning en de tuin niet representatief genoeg om je op te nemen in het bestand.

Mocht het in de toekomst veranderen omdat jullie financiele situatie verbeterd is en het niet aan je persoonlijk ligt kun je altijd weer contact opnemen.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd,



Met vriendelijke groet,





Die gaan dus een hEEEEEELE onvriendelijke mail krijgen!!




En dat laatste zou ik dus zeker niet doen! Ze schrijven heel duidelijk dat het niet aan jou persoonliljk ligtr maar aan je woning. Ze hebben je de punten gegeven waar het aan schort en die kun je misschien met weinig geld aanpakken. Dan kun je het alsnog een keer proberen. Immers dat vragen ze ook van je? ( “kun je altijd weer contact opnemen”) Als je nu een hele boze mail gaat sturen dan verknal je je persoonlijkheid in hun ogen ook nog.



(overigens is het wel rendabel om via een gastouderburo te werken? Mijn nicht stopt er juist mee omdat het gewoon niets opleverd. Financiel dan he.Als je het doet omdat je het heel erg leuk vindt dan is het anders. maar meestal doen mensen dit omdat het ook nog iets oplevert toch? )

Ik kan me jouw reactie wel voorstellen…je bent teleurgesteld, maar ik zou me toch proberen in te houden en idd geen onvriendelijke mail terug sturen, maar toch kan ik me hun ook wel voorstellen…

Het is moeilijk om er over te oordelen voor mensen die je huis niet kennen.

Ze geeft wel aan dat het niet aan jou ligt en ze geven je wel een kans om dingen te verbeteren als je echt graag gastouder wil zijn. Het is dus aan jou wat je wil. Ben je het er echt niet mee eens, ja dan kun je je afvragen of je wel via hun wil werken en dan moet je kijken of het bij een ander gastouderbureau wel lukt.



Maar ik vraag me af of niet alle gastouderbureau’s zo werken, ze zullen denk ik allemaal wel kijken of een huis van een eventuele gastouder er representatief genoeg uitziet.

@ariel wrote:

@klavertje4 wrote:
ik krijg net een bericht van het gastouderburo… niet te geloven toch…





Hallo



Zoals afgesproken zou ik nog even contact met je opnemen over in het bestand opnemen van jou als gastouder.

Ik heb je 2 keer gebeld echter geen gehoor.

Omdat ik er niet te lang mee wil wachten mail je toch maar hoewel ik je het liefst dit persoonlijk had verteld.

Na overleg met een collega hebben we besloten om je niet op te nemen in het bestand.

Zoals ik je tijdens de intake al heb verteld is de uitstraling van je woning en de tuin niet representatief genoeg om je op te nemen in het bestand.

Mocht het in de toekomst veranderen omdat jullie financiele situatie verbeterd is en het niet aan je persoonlijk ligt kun je altijd weer contact opnemen.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd,



Met vriendelijke groet,





Die gaan dus een hEEEEEELE onvriendelijke mail krijgen!!




En dat laatste zou ik dus zeker niet doen! Ze schrijven heel duidelijk dat het niet aan jou persoonliljk ligtr maar aan je woning. Ze hebben je de punten gegeven waar het aan schort en die kun je misschien met weinig geld aanpakken. Dan kun je het alsnog een keer proberen. Immers dat vragen ze ook van je? ( “kun je altijd weer contact opnemen”) Als je nu een hele boze mail gaat sturen dan verknal je je persoonlijkheid in hun ogen ook nog.



(overigens is het wel rendabel om via een gastouderburo te werken? Mijn nicht stopt er juist mee omdat het gewoon niets opleverd. Financiel dan he.Als je het doet omdat je het heel erg leuk vindt dan is het anders. maar meestal doen mensen dit omdat het ook nog iets oplevert toch? )






Het zijn punten die mi nergens op slaan… dus ja ze krijgen wel een onvriendelijke mial… want ik wil toch niks meer met ze te maken hebben…



ik heb in het gesprek al aangegeven dat we aan het opknappen zijn… we zijn en waren er al mee bezig… maar dat interesseerde haar blijkbaar niet… want daar praatte ze gewoon overheen…



nee ik werk niet meer met ze samen… ik zoek wel een ander gastouderburo…





het gaat dus echt alleen maar over die punten die ik in de beginpost noemde… en aan de poll te zien brengen de meeste mensen hun kind gewoon bij een gastouder in deze situatie