zou jij je kind bij een gastouder brengen als! up p4 22 mei

@klavertje4 wrote:

@Mutsie86 wrote:


Ik moest ook die lijst invullen en toen kwam ik erachter dat de spijlen boven aan de trap (zo’n balustrade) teveel uit elkaar stonden.




maar dat gaat om veiligheid.. en dat snap ik dan weer wel...


Maar behang kunnen kinderen verder los trekken en opeten ofzo..

Ik had me trouwens alleen op gegeven voor kinderen die al op de basisschool zitten en alleen opvang na school nodig hebben. Die hebben boven dus niets te zoeken. Maar het hoort erbij allemaal.

Maar die andere punten vind ik echt belachelijk!!

@Mutsie86 wrote:

@klavertje4 wrote:
@Mutsie86 wrote:


Ik moest ook die lijst invullen en toen kwam ik erachter dat de spijlen boven aan de trap (zo’n balustrade) teveel uit elkaar stonden.




maar dat gaat om veiligheid.. en dat snap ik dan weer wel...


Maar behang kunnen kinderen verder los trekken en opeten ofzo..

Ik had me trouwens alleen op gegeven voor kinderen die al op de basisschool zitten en alleen opvang na school nodig hebben. Die hebben boven dus niets te zoeken. Maar het hoort erbij allemaal.


het zit boven op onze slaapkamer... daar mogen ze niet komen :wink:

@Woezel wrote:

Goedkope oplossingen:



men neemt lijm… en plak stukje behang wat los zit weer terug vast.

Tuin gewoon even goed grasmaaien en planten evt in 1 hoekje zetten bij elkaar.

Zorg voor genoeg speelgoed voor in tuin.



Lange gordijnen? bij Hema denk ik verkopen ze ook van die speciale lint waardoor je gordijn stuk kan omvouwen en vast kan strijken zodat ze op goede hoogte zitten.



allemaal goedkope oplossingen en erg snel.



Plinten… gewoon even een keer moeite nemen en lichte kleur nemen bijv en dan verven.



Getekend op muur? Koop schoolbordverf bij Hema en hang daaromheen een lijst (evt zelf maken).

Probleem opgelost… je ziet gekleur niet meer en op die plek kunnen ze dan gewoon met krijt lekker krijten. (onder toezicht).



Verder zie ik geen problemen eigenlijk?




ik snap wel dat er oplossingen voor zijn… maar het gaat mij er om dat je om die punten dan dus bij hun blijkbaar geen gastouder kna worden…



het gras was trouwens keurig gemaaid :wink: en er is zat speelgoed…

@klavertje4 wrote:

@Mutsie86 wrote:
@klavertje4 wrote:
@Mutsie86 wrote:


Ik moest ook die lijst invullen en toen kwam ik erachter dat de spijlen boven aan de trap (zo’n balustrade) teveel uit elkaar stonden.




maar dat gaat om veiligheid.. en dat snap ik dan weer wel...


Maar behang kunnen kinderen verder los trekken en opeten ofzo..

Ik had me trouwens alleen op gegeven voor kinderen die al op de basisschool zitten en alleen opvang na school nodig hebben. Die hebben boven dus niets te zoeken. Maar het hoort erbij allemaal.


nee maar word wel meegerekend in de veiligheid. Bij mij komen de kinderen niet eens boven. (Als ze niet hoeven te slapen hebben ze er niets te zoeken.) Soms zit het echt gewoon krom in elkaar :?

het zit boven op onze slaapkamer... daar mogen ze niet komen :wink:

Gauw een normaal GOB zoeken dus!

Wat een onzin :lol:



Die lange gordijnen zitten op jullie slaapkamer begreep ik??? Daar heeft zo’n bureauvrouw helemaal niks te zoeken?



Wij hebben bijna alleen maar gras achter: heerlijk voor de kinderen!

Lange gordijnen hebben we niet, maar wel van die goedkope jalouzieen.

En ongeverfde plinten hebben we heel veel in de woonkamer: de kinderen rammen er iets teveel tegenaan met autootjes en loopwagens, tja…

Over behang zal ik het maar niet hebben… Dochter heeft zelf behangen op haar slaapkamer :smiley:



Maar het is hier schoon, netjes, gezellig en veilig. Daar gaat het om lijkt mij. Niet om je plinten of je gordijnen.

Mag ik vragen of dat echt alleen de redenen zijn?!

Ik kan het me zo moeilijk voorstellen en anders niet wakker van liggen en ander bureau zoeken!

oh :shock:



Toen ik in oktober vorig jaar mijn gastouderaanvraag deed, kwam ze hier thuis… ons huis was nog helemaal niet af, ik had geen eens een wc beneden, dat was gewoon een kaal hok met leidingen.

De muur van onze keuken stond nog niet, dus je zag de stroomdraden en de afvoerleiding van de vaatwasser hangen.

Plintjes op het laminaat ontbraken nog en in de kieren lag dus best wat vuil.

Plinten beneden heb ik heden ten daage nog niet.



De tuin hier is ook enkel terras en gras en een lading kinderspeelgoed erin. Waarom… omdat ik een kindertuin heb, het is denk ik verder de sjofelste tuin van het rijtje. Bij ons geen frutsels en niet netjes opgeruimd maar overal fietsjes, tractors, zandbak spul een omgevallen glijbaan (die ze steeds zelf weer rechtop zetten en weer omgooien) enz.

Aan het eind van de dag ligt er meer zand op het terras dan er nog in de zandbak zit… ja en?



Mijn gordijnen zijn wel goed van lengte, maar ons keuken gordijn zit onder de vlekken omdat er voor die ene baan een prullenbak staan en mijn man niets kan weggooien aan koffie en melk en zo zonder te smeren.



Toch was dat allemaal geen punt hoor, ze gingen ervan uit dat ik toezicht houd en dat we zulke dingen nog wel zouden afmaken. Klopte ook. Maar het is niet snel gegaan dus…



Ik vind dit gezeik van de bovenste plank :hand:

Mijn hemel zeg wat een maf gedoe!!! Vind het echt nergens over gaan.

Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat Klavertje4 echt een hele geschikte oppas is. Ze heeft veel geduld, doet leuke dingen met de kinderen, maar is als het moet is ze streng en mijn kinderen zijn gek op haar.



Even heel persoonlijk, maar wel horend bij dit onderwerp: tot voor kort heeft mijn schoonzusje als onze gastouder gewerkt, maar zijn wilde in de schoonmaak gaan werken. Klavertje4 heeft toen ook aangeboden om op mijn kinderen te gaan passen als gastouder. Ik heb er heel lang over nagedacht maar uiteindelijk toch geweigerd. Reden voor mijn weigering was dat ze net wat te ver van ons vandaan woont en ik graag een gastouder wilde waar ik geen persoonlijke band mee heb. Ik vond de combinatie prive/zakelijk (gastouderopvang) erg moeilijk te combineren en wilde mijn vriendschap met Klavertje4 om wat voor reden niet in gevaar brengen.

Wat betreft haar huis heb ik geen moment er aan gedacht dat het niet geschikt is voor kinderopvang. Ik vind het zo belachelijk :snooty:

Wij waren toen ook aan het verbouwen op zolder, heb ook verteld dat we daarna de slaapkamers zouden doen. Heeft ze niets van gezegd (ze heeft wel gekeken hoe manlief aan het werk was, die was toen een dag vrij en druk bezig)



Ik heb even in mijn veiligheidsboekje gekeken

kan alleen iets vinden over te lange gordijnen:

Kleine kinderen, vooral baby’s, kunnen verstrikt raken in te lange gordijnen.



Maar over die andere punten heb ik niets van gelezen, ik zou dus ook kijken naar een ander gastouderbureau.

Toch is er een aantal moeders/ouders dat de kinderen niet bij zo’n gastouder zou brengen (zie poll)

Ik ben serieus nieuwsgierig naar het waarom: kan iemand dat aangeven?

Klavertje, heb je dan niet de kans gekregen om die dingen aan te passen en dan wel als gastouder aan de slag te mogen?



Ik vind ook dit verhaal weer een aparte manier van omgaan met mensen, ben dan ook erg nieuwsgierig wat die mevrouw nog meer voor redenen heeft…



Sneu voor je, maar probeer te achterhalen wat je eraan kunt doen om het huis wel naar hun wensen aan te passen :wink:

Ik heb anders gestemd.



Ik zou dus naar het totaal plaatje kijken.

Als de gastouder er zelf verzorgd uitziet, het huis voor laten we zeggen 80 procent goed is onderhouden en de kinderen van haarzelf er gezond en verzorgd uitzien, dan zou geen tekening op de muur, geen te lang gordijn, geen ontbrekende plint me ervan weerhouden om mijn kinderen toch bij haar te brengen.



Maar ik heb ooit zelf oppas gezocht voor Aniek toen en kwam ook eens bij een vrouw waarvan het huis slecht was onderhouden en er sjofel uitzag. De verf bladderde van de ramen, het onkruid stond huizenhoog in de voortuin, de achtertuin had gras, maar was meer kaal gelopen dan gras en er lagen allemaal matten om dat te camoufleren en de glijbaan was vies en de fietsjes verroest.

De vrouw zelf deed open en liep in joggingbroek en slobbertrui, haar haren waren vettig en zaten in een staart. Haar eigen kinderen liepen in een romper en op blote voeten (ja ze moesten nog aangekleed) en daar viel ik dus wel over te lange gordijnen, die lagen opgehoopt op de vensterbank. de muren waren op meerdere plekken vies en beklad en de vloer was allesbehalve schoon.



Het maakte op mij een nogal verwaarloosde sjofele indruk en ja, daar knapte ik wel op af.

Voor mij geld dat aandacht voor je huis en eigendommen betekent dat je een bewust mens bent en je dus ook bewust en met aandacht om zal gaan met mijn kinderen.

Anderzijds geeft een verwaarloosd huis de indruk dat je een redelijk laks mens bent en wie weet ga je dan ook laks met mijn kind om.



Maar dat is niet wat Klavertje beschrijft, ze beschrijft een paar vage details maar geeft aan dat haar gras gewoon netjes gemaaid is.

Ben 1 x bij haar langsgereden om een bedje te brengen, maar zowel zij als haar man zagen er niet sjofel uit, dus in dit geval blijf ik het echt geneuzel vinden. Lijkt wel of de vrouw in kwestie gewoon meteen al geen klik had met klavertje en dingen is gaan zoeken?

ja natuurlijk … waarom niet !!!

Ik heb ook anders gestemd!! IK moet het met eigen ogen zien en ervaren en weten hoe mijn gevoel erbij is, sorrie kan het zo niet 123 zeggen. Maar meid ga lekker op zoek naar een ander gob als daadwerkelijk onzin is kom je zo aan de bak ergens anders!!!

ik vind het ronduit belachelijk!! :snooty: Ik ben zelf gastouder en heb dit echt nog nooit gehoord dat ze over zulke dingen gaan lopen muggenziften :naughty:



Nee hoor meis, volgens mij had dat gasouderburo-mevrouwtje gewoon een slechte bui en heeft ze dat op jouw afgereageerd. Echt ronduit slecht!

Ik zou zeggen, schrijf je in bij een ander gastouderburo en probeer het nog eens.



ps…ik ben nu wel nieuwsgierig naar de naam van dat buro :shifty:



sterkte en trek het je niet persoonlijk aan hoor! :-*



Groetjes Jiska

mijn vorige gastouder was een filipijnse vrouw, en haar vorige gastkindje werd door de ouders weggehaald omdat ze haar inrichting niet mooi vonden :? Ze hadden letterlijk gezegd dat ze haar bankstel niks vonden (een ‘prachtig’ filipijns aandoend bloemetjesbankstel). :shock: Mijn mond viel open. dat er dus echt ouders zijn die vinden dat hun kinderen te goed of zo zijn voor mensen met andere smaak of andere stand. Arme arme kinderen…



Dat ouders zo kortzichtig zijn, is 1 ding, maar dat ook het gob daar niet doorheen kan kijken, vind ik wel behoorlijk triest.

Ik heb in eerste instantie “ja, natuurlijk!” gestemt. Omdat het absoluut geen redenen zijn om m’n kind niet te brengen. Alleen denk ik wel dat je een betere indruk maakt wanneer die kleine puntjes opgelost zijn. En bij een keuze tussen 2 in mijn ogen geschikte gastouders, zal degene waarbij het huis er het schoonst en verzorgst uitziet toch de voorkeur hebben.

wat een belachelijke gang van zaken meid!



Dat moet jij weer treffen :wall: :wall:



Op zoek naar een ander buro zou ik zeggen…!

Het huis van Klavertje4 is zeer schoon en de kinderen en papa en mama lopen er altijd netjes gekleed bij. Ook de achtertuin ligt er mooi bij: gemaaid gras en een onkruidvrije border.