Wat een kulverhaal van die juf. Ik zou gewoon jullie gevoel volgen en Riven op een andere school doen.
Dat mijn kind apart gezet zou worden om te zorgen dat ie niet lastig gevallen zou worden zou door ons nooit geaccepteerd worden. Dat is geen oplossing voor het probleem, maar een zoethoudertje naar jullie toe.
Ik vind het ook niet kunnen dat er vanuit school geen contact met jullie opgenomen is. Al hadden ze maar gebeld om te zeggen dat ze de situatie eerst intern willen bespreken om er vervolgens op terug te komen.
Het is toch niet overdreven dat ik hem weg wil hebben daar?
als het alleen dit voorval was, of als het alleen was omdat je zoontje (nog) niet zo lekker in de groep ligt, ja dan was het allicht een beetje overdreven geweest om meteen van school te wisselen. En niet alleen overdreven, maar ook niet de juiste oplossing. Want ook op een andere school kan het natuurlijk dat een kind niet goed in de groep ligt, en een kind dan helemaal wel halen is niet het handigst om dan te doen.
Maaaar ik lees in je reacties hier heel wat meer dingen die niet deugen aan de school. En dan denk ik: je moet bij de school van je kind gewoon wel een goed gevoel hebben. Als je dat om wat voor reden niet hebt, en dat is zo structureel dat het niet met een gesprekje (of 2) op te lossen is, dan vind ik het helemaal niet gek om verder te kijken. En dan kun je dat beter nu doen, dan over een paar jaar, als het een veel grotere stap is om van school te wisselen.
ik denk dat het niet werkt om hem bij de andere kinderen weg te houden, of eerder op te halen. Dan krijgt hij een andere positie dus is voer om te pesten…
nee meis doorzetten en voor die andere school kiezen. Beter nu dan als er nog meer gebeurd wat niet hoort!!
Dank je voor jullie reacties, ik voel me daardoor wel wat gesterkt want je denkt toch van ben ik nou gek, of zie ik het nou verkeerd?
Maar we hebben besloten gewoon verder te gaan met die andere school. Vanmorgen nog even bevestigd dat we maandag gewoon komen.
En ik heb overigens nog steeds geen reactie van de directie, dus staat ze netjes. Lijkt mij toch als je een mailtje krijgt met als onderwerp Klacht dat je daar actie op onderneemt.
Maar ja kan mooi in het rijtje met klachten voor de klachtencommissie. Ik ga het vandaag in ieder geval lekker loslaten.
Ik ga straks koekjes bakken met de kleine man en hij wilde een kroon maken, nou dat kan geregeld worden
Ook wilde hij vanmiddag helpen met de tomatensoep dus ik hou hem wel lekker bezig hihi
Nogmaals thanx meiden!
Ik zou zeggen, maak er een gezellige tijd van Wie weet helpt het hem sterker naar school te gaan straks, op de nieuwe school.
Niet aan jezelf twijfelen hoor, er zijn teveel dingen gebeurt op de oude school en die wond aan zijn kin was de druppel. Hoe ze nu (niet) reageren zou je keuze alleen maar moeten bevestigen.
Suc6!
Ronduit belachelijk dat er niet gereageerd wordt op een mail met de titel “Klacht”.
Al zou er op zijn minst maar een mailtje gekomen zijn dat jouw mail in goede orde ontvangen was en dat het in behandeling wordt genomen.
Gezellige dag met z’n tweetjes en succes met de kroon!
En twijfel niet aan jezelf; ieder kind verdient een moeder die net zoals jij over het welzijn van haar kind waakt. Ik zou juist zeggen: goed gedaan! :thumbup:
Jeetje wat een opluchting!
Vanmorgen naar de nieuwe school geweest om te praten en het ging super! Het was veel begrip, ze waren ook kritisch (dus zelf geen oordeel over de VS of ons naar de mond praten) en bereid te gaan voor Riven.
Nou het was zo’n opluchting voor me, ik had er echt slapeloze nachten van!
We mochten kijken in de kleuterklassen en jeetje wat een verschil! Veel meer orde, regelmaat, overzicht, nou ja dingen die veel beter bij Riven passen dan de dierentuin waar hij zat.
Hij was zelf ook enthousiast dus dat was nog het allerbeste van alles.
Deze schoolmevrouw ging ons helpen de overname zo vlot mogelijk te laten lopen, gaf ook aan dat ze wilde dat we op haar locatie kwamen zodat ze het allemaal in de gaten kon houden en omdat we elkaar nou ook een aantal keer gesproken hadden was dan voor ons ook het aanspreekpunt makkelijker.
Ik heb zojuist ook de directie van de VS gesproken, die ging alles uitzoeken, hij had zijn mail nog niet gelezen, maar ging dat nu doen zucht en zou mij dan woensdag terug bellen.
Ik gaf hem aan dat ik hoe dan ook door ging met de andere school en hij zei dat hij me niet in de weg zou zitten. Maar dat hij nog wel een persoonlijk gesprek wilde om het goed af te sluiten.
Dus tja…beetje laat vind ik. Maar ik zal er wel aan mee werken.
Hoe dan ook, ik ben opgelucht en vooral erg blij voor Riven.
Fijn dat de andere school geod beviel :thumbup:
ik zou het gesprek wel aangaan als het even kan. Het is voor de schoolleiding ook belangrijk om te weten hoe eht er daar in die klas aan toe gaat! Als ze signalen krijgen en concreten voorbeelden kunnen ze er hopelijk ook wat aan doen.
Het is soms heel moeilijk nl. als er geen concrete klachten zijn en een leerkracht het zelf niet ziet :silenced:
Wat een belangrijke stap in de goede richting voor het leven van je kind heb je gemaakt! :thumbup:
Heel fijn dat je gevoel bij de nieuwe school meteen goed is.
Hopelijk kunnen ze dankzij jou aanwijzingen van die dierentuin ook een echte kleuterklas maken… dus ga zeker dat gesprek nog aan! En dan hoop ik dat het daar niet een hand-boven-het-hoofd-houd cultuur is want dan veranderd er nog niks!
Wat een verschil in directie, onze directrice zou gelijk alles op alles zetten om het tot de bodem uit te zoeken. En het zou ook echt niet gebeuren dat ze een paar dagen haar mail niet gelezen zou hebben!
Maar wat fijn dat jullie een goed plekje voor Riven gevonden hebben!
Ik hoop echt dat hij zich daar heel snel beter zal voelen en deze geschiedenis snel achter zich kan laten!
Even nieuwsgierig hoor, maar ik las net dat je nog 2 kinderen hebt?!
Zitten zij wel nog op de VS? Of op een andere school en waarom hebben jullie dan voor Riven voor de VS gekozen? :oops: Sorry hoor, maar ben ik gewoon benieuwd naar. :oops:
Nog twee kinderen, nee toch???
Goed dat de nieuwe school prettiger aanvoelde! En eindelijk gebeld door de directie van de VS. Belachelijk laat en belachelijk dat hij/zij nog geen mail had gecheckt! Nouja, het bevestigd alleen maar je keuze, toch? Wel hoop ik dat je hierdoor iets open breekt in die ‘oude school’, zodat het daar voor alle kindjes beter en leuker wordt.
Wanneer mag Riven naar deze nieuwe school???
Goed gevoel als moeder toch, dat hij het er ook naar zijn zin had, dan heb je toch de beste keuze gemaakt! :thumbup:
@Marite wrote:
Even nieuwsgierig hoor, maar ik las net dat je nog 2 kinderen hebt?!
Zitten zij wel nog op de VS? Of op een andere school en waarom hebben jullie dan voor Riven voor de VS gekozen? :oops: Sorry hoor, maar ben ik gewoon benieuwd naar. :oops:
Geeft niet hoor, mijn oudste 2 kinderen heb ik met mijn ex, en we hebben een gedeeld ouderschap. Omdat ze het grootste gedeelte bij hem wonen, gaan ze dus in Den Haag op school en niet in Leiden.
Hun zitten daar op een openbare blanke school. Ik heb voor Riven in eerste instantie voor de Vrije School gekozen omdat het “natuurlijke” karakter van de school me aansprak, het werken met natuurlijke materialen, het vieren van de jaarfeesten etc. Vooral het laatste omdat we zelf de Keltische jaarfeesten vieren.
Maar helaas bleek het dus absoluut niet te werken en achteraf misschien ook niet wat wij zochten. Of past het in ieder geval niet bij Riven als ik het verschil zag met de school van gisteren…
Mijn ex moest helemaal niks van de vrije school hebben, die vind het te zweverig en vind dat ze te weinig leren, dus dat was snel van de baan voor de andere kinderen. Ik snap hem nu wel een beetje

Alhoewel deze ervaring niets zegt over andere vrije scholen natuurlijk.
Wij hebben het er in ieder geval mee gehad.
@Kayleigh,
De nieuwe school belt me morgen met nieuws, dus ik weet nog niet precies wanneer hij gaat, ik denk (hoop voor Riven) snel.
En ben inderdaad blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en dat hij het leuk vond

Ok, nu snap ik 'm !
En ja, als je zo’n vrije school als die van jullie als voorbeeld hebt dan kan ik me voorstellen van het zweverige enzo. Misschien hebben wij dan gewoon erg veel geluk dat we in het nuchtere noorden wonen en een directrice hebben die echt heel erg zakelijk en down to earth is :think: .
Op een echte vrije school is het echt geen dierentuin in de klas, en een apatische (dogmatische?) kleuterjuf zonder leiding, is ook niet de bedoeling. Hier zijn alle uitstapjes tot in de puntjes geregeld en uitgewerkt, de kinderen luisteren naar juf, uit respect, uit ervaring en omdat het gewoon moet! Juf is de baas! Ouders kunnen wel gezellig samen kletsen, maar niet tenkoste van de kinderen, het uitstapje of de overzichtelijkheid!
Ik denk dat er daar een hele frisse wind moet gaan waaien!
Hopelijk zijn jullie degene die de ramen open hebben gezet…
Ik hoop gewoon dat Riven het super gaat hebben op die andere school, en lijkt me van wel, slechter kan haast niet…
Yay, net gebeld hij mag volgende week woensdag komen :dance:
En de eerste week halve dagen om te wennen dus dat is ook super gaaf, want ze gaan hier tot kwart voor 3 naar school en op de VS was het tot 13 uur dus dat is toch een verschil! Kan hij langzaam aan wennen.
Nu hopen dat hij ook stopt met het broekpoepen wat begonnen is na zijn eerste ongeluk op de VS “gelukkig” gebeurd het alleen thuis, maar het zou fijn zijn als dit ook zou stoppen als hij naar deze school gaat. Wij denken dat het toch te maken had/heeft met angst, onzekerheid.
Dus we gaan er maar voor!
Wat fijn joh!
Goed ook dat hij lekker halve dagen mag komen om te wennen. En idd broekpoepen is vaak wel onzekerheid/angst Hopelijk zit hij snel helemaal lekker in zn vel
Damn, mag ik even zingen, it’s a beautiful day, the sun is shining and nothing is gonna stop me now!!
Punt 1: Ik moest op de fiets naar school en het regende niet!
Punt 2:Mijn nieuwe fiets fietst heerlijk
Punt 3: Het was maar 10 minuten fietsen
Punt 4: Riven ging gelijk spelen op het schoolplein en kreeg complimenten van andere kindjes over zijn stoere fietshelm
Punt 5: Hij ging meteen de klas in, durfde zijn naam te zeggen en ging zitten en had geen oog meer voor me!
En punt 6: Ik vertelde de juf toch nog even (just in case) dat hij niet altijd zindelijk was hiervoor en dat het misschien fout kon gaan, ondanks dat het nu goed gaat,
reactie; joh geen probleem, kleren genoeg, soms doen kinderen die hier 2 jaar zitten dat nog! Damn wat een opluchting!
Ik ging zo blij weg, zó blij en met tranen in mijn ogen, want dit gaat helemaal goed komen.
Ik denk dat ik een blij mannetje mee terug krijg straks! :dance:
Thessa, wat ontzettend goed om te horen!!!
Je bent wel een taaie hoor, met je hoogzwangere buik op de fiets en dit geregel allemaal.
Fijn dat het goed weer is en het fietsen mee viel, dat scheelt toch maar weer. Laat je even weten hoe Riven het vond? Hij gaat voorlopig alleen de ochtenden, toch?
Suc6! :thumbup:
Wat fijn!!
Heb je het nog teruggekoppeld aan mareland?
Heeerlijk joh, hopelijk straks een heel blij manneke uit school :dance: