Ppff ik kwam net weer met een gebroken hart terug dus ik moet het even kwijt hoor
Sinds de kerstvakantie voorbij is, wilt mijn zoontje niet meer naar school. Alle smoezen worden uit de kast getrokken, maar wat ik ook zeg en doe, niks motiveert hem meer om te gaan. Voor de vakantie ging hij nog zó graag, hetzij wel elke keer met de woorden ik heb geen vriendjes en niemand vind je me lief :(, maar nu is dat in 1 klap voorbij en moet ik elke ochtend een heel héél verdrietig jongetje achter laten en dat gaat me zo aan het hart…
Dan zit hij daar op het het punt van huilen en ik kan niks doen, ik kan hem “alleen maar” achter laten.
En wat de reden nou is…ik zou het niet weten. Hij zegt ik vind het gewoon niet leuk.
Ik weet wel dat hij nog steeds weinig aansluiting heeft en veel te veel prikkels binnen krijgt, maar hoe voorkom ik dat?
Ook begin ik steeds meer te twijfelen over deze school, want de kinderen krijgen weinig aandacht en lopen het grootste gedeelte van de dag een beetje door elkaar heen te rennen en te doen. Ruzies worden niet opgelost…ik vind het best zorgelijk.
Vanmorgen gaf ik aan bij de juf van joh, hij heeft er een beetje moeite mee en dan is het van ja dat zag ik al, en dan denk ik van waarom zeggen jullie dat dan niet tegen me?
Waarom wordt er niet iets gedaan, maar laten jullie dat kind moederziel alleen daar zitten zonder woord of wat dan ook?
Ik snap dat dus echt niet. Ze laten het dus fijn mijn probleem zijn terwijl ik zoiets heb moet de school hier ook niet iets mee.
Hij is hartstikke ongelukkig daar en ik weet het gewoon echt niet meer.
Oooh wat voelt dat rot als moeder zijnde!!! En dan nog zwanger ook, dan komt dat extra hard aan, volgens mij.
Het kan zijn dat je zoontje extra moeite heeft door jouw zwangerschap, op het einde van een zwangerschap (al is dat nog niet helemaal het geval) worden kinderen vaak onrustig, voelen dat er iets staat te gebeuren, maar weten niet precies hoe en wat.
Maar ik zou zeggen; vraag straks gelijk een gesprek aan met de juf(fen) om hierover te praten, want hier moet je toch iets mee doen!? Zeker als je gevoel is dat de kinderen tekort aandacht krijgen in de klas. Spreek dat gevoel uit en laat de juf ook haar kant van het verhaal vertellen en hoe zij tegenover het gedrag van je zoontje aan kijkt.
Heeeeeel veel sterkte! :hug:
Nou vanmiddag ging ik hem halen en kreeg hem terug met een pleister op zijn kind, geduwd door een ander kindje. Het was maar een schaafwondje.
Nou kijk de foto, ik zal wel achterlijk zijn maar dat was géén schaafwondje. Ik kon dus mooi met mijn zwangere lijf en zware bekkeninstabiliteit op de fiets naar de EHBO om het te laten hechten en ondertussen ging hij ook nog out op de fiets.
Conclusie, morgen een gesprek met de directie en hij gaat naar een andere school ik ben er klaar mee :thumbdown:
Jeeetje :shock: Wat ongelooflijk dat ze daar gewoon een pleister opplakken!
Getverdemme zeg, ik kan me helemaal voorstellen dat je het nu echt gehad hebt met die school. Hoe oud is je zoontje?
Hij is nu 4 en half.
Toevallig had ik naar aanleiding van vanmorgen als contact opgenomen met een andere school, maar ik heb nu wel besloten dat ik dat door gaat zetten. Er gebeuren te veel dingen dat ik denk van hmz kan dit wel, of is dit wel normaal.
En ergens vind ik het heel jammer hoor want ik vind juist de methode van de vrije school zo goed, maar ja het is de enigste hier en ik ben afhankelijk van OV dus kan ook niet naar een andere plaats voor een Vrije School.
Dus dan maar wat anders
Belachelijk zeg!!! Als leek zie je zelfs dat dat gehecht moet worden. En dan ‘alleen maar een schaafwondje’ zeggen.
Ik kan me voorstellen dat je naar een andere schoolt wilt. Hoop dat het snel gerealiseerd kan worden. Wel zou ik al je klachten nog duidelijk melden bij deze school, dan doen ze er misschien iets mee. Er zitten natuurlijk nog genoeg kinderen wél op die school.
Sterkte, dit kun je er ff niet bij hebben. :hug:
Nee ben ook echt ontdaan En voelde me zó schuldig dat ik hem achter heb gelaten daar vanmorgen. Niet dat ik dit had kunnen voorzien natuurlijk, maar ja zo voelt het dan he (stomme hormonen).
Die andere school was heel begripvol en er was plek en hun geven volledige medewerking. Morgen gaan mijn man een afspraak maken bij de directie want we willen wel een klacht neer leggen.
Maar leuk is anders en heb wel andere dingen aan mijn hoofd. Als ik dan naar dat ventje kijk kan ik wel janken, kind doet geen vlieg kwaad maar is elke keer de pineut
allereerst heel veel sterkte!
Jee wat denkt zo’n school wel niet.
ik kan me voorstellen dat je er echt klaar mee bent, fijn dat je bij een andere school terecht kunt. Kinderen van die leeftijd vinden het nog erg logisch als er nieuwe kindjes komen, en als hij als enige nieuw is, krijgt hij ook alle aandacht van de juffen en andere kindjes.
Ik zou ook zeker een klacht indienen, niet alleen bij school, maar wellicht ook bij de overkoepelende organisatie (als die er is)
Heel veel succes en sterkte, en beterschap voor jullie kleine man
Esther
Fijn dat ze begripvol waren in elk geval. Ik kan me je teleurstelling heel erg goed voorstellen wb het vrije school onderwijs wat je los zal moeten laten…Klote hoor. Maar volgens mij vertelde jij al eens eerder over wat vreemde dingen over school en dan moet je soms gewoon zo’n beslissing nemen he. Als je zoontje straks maar op een fijn plekje zit!
(en ik zou hem nu gewoon ff lekker thuishouden als ie nog zo klein is en zo’n drama maakt met heengaan)
Ik ben helemaal naar van die foto - een schaafwondje - hoe durven ze.
Je kind gaf dus gewoon het juiste aan bij dat hij niet meer naar school wilde.
Veel succes/plezier met de nieuwe school.
Ik zou de klacht ook zeker bij de onderwijsinspectie neerleggen. Ik neem aan dat er meerdere ouders met die problemen rondlopen :hug:
Ppff ga ik net kijken op de site van de onderwijsinspectie, wat blijkt ze zijn er net vanaf omdat ze zo ongelooflijk slecht scoorden op werkelijk alles!
Geen 1 punt was goed, hooguit voldoende maar het meeste bestond uit onvoldoende en sommige dingen zelfs slecht :shock:
@Lune inderdaad had er al wat over gezegd bij het schoolgeld topic volgens mij. Je begrijpt dat schoolgeld laten we achterwege
Tis gewoon onvoorstelbaar. ben er echt heel verdrietig over. We gaan gewoon voor de andere school en hopelijk is het daar beter (kan bijna niet anders begin ik bijna te geloven)
Thanx voor jullie support allemaal!
PS
Deze wond valt nog mee in vergelijking met de wond die hij op zijn hoofd had afgelopen september, toen had een ander kind zijn hersens ingeslagen met een soort ijzeren frisbee… niemand had het gezien, niemand kon wat vertellen en de juf had alleen de snee onder zijn oog gezien terwijl toen ik hem op de fiets zette het bloed uit zijn hoofd sijpelde… Dus zal die foto wel besparen, die is nog erger dan deze, ook toen kon ik fijn naar de EHBO :?
Dat kan gewoon echt niet hoor… op geen enkele school
Ik denk dat je er helemaal goed aan doet hoor, zeker met zo’n rapport van de onderwijsinspectie erbij. Heel jammer, maar hij krijgt het vast naar zn zin op de nieuwe school!
Succes ermee!
Mijn man vond het ook echt absurd dat ze het afdeden als een schaafwondje.
Nu kan ik niet goed zien of het diep genoeg was om te laten hechten (of dat het ook zonder kon) maar een schaafwondje is het bepaald niet. :hug:
(mijn man zei ook: typisch vrije school, maar dat laten we maar even gaan he… 8) )
Hij heeft er niet zulke goede ervaring mee.
Gelijk naar de directie morgen en ook de juf aanspreken. Is ze helemaal…
Er zijn ook wel wat pesterijen gaande zo klinkt het. Daar moet natuurlijk ook wat mee, dan niet voor jouw kind maar wel voor anderen.
tsssssss, echt belachelijk :shock:
Ik geloof dat ik al eerder naar jou schreef dat de juf neit helemaal geod functioneerd, dat lijkt mij nu toch wel bewezen!
Wat belachelijk zeg. Jammer dat het zo gelopen is en er geen andere vrije school in de buurt is.
sterkte!
@Madre
Ik moest het dus laten plakken en er zitten hechtpleisters op.
Pesten is ook degelijk aan de orde, Riven heeft het ook vaker aangegeven gepest te worden (letterlijk tegen hem gezegd morgen maken we je dood, wtf! die kids zijn 4 en 5 :?)
Maar er wordt niks aan gedaan. Ik ben meerdere malen een ochtend in de klas geweest omdat ik veel help met dingen en die dingen die ik daar zag kloppen ook niet. Riven zit bv lief met blokken te spelen, een ander kind komt gooit moedwillig die blokken om, Riven gaat huilen, er wordt een stoel tussen hem en dat kindje gezet en dat is dan de oplossing. Riven werd niet getroost en dat jongetje niet aangesproken op zijn gedrag. De kinderen krijgen absoluut geen persoonlijke aandacht. Ze worden niet erkent in hun emoties, als ze zeggen ik wordt gepest, of dat kindje doet zus of zo, wordt het altijd afgedaan.
Ze hebben wat kindjes die geen nederlands spreken, die worden compleet genegeerd terwijl je ziet dat die kinderen contact proberen te zoeken met andere kinderen, en dat stuit soms op onbegrip en dus ruzie en soms ook vechten. En dan moeten alle kindjes maar rekening houden met het feit dat het buitelands sprekende kindje het niet begrijpt…
Volgens mij probeer je toch die kinderen nader tot elkaar te laten komen?
Zo gaan ze van de lente tot de herfst elke woensdag naar het bos met de kinderen, mogen ze mij uitleggen hoe een kind in de sloot terecht komt. En mijn man en ik zijn mee geweest op een boswandeling (die was verder weg) en het leek net een koffiekransje voor ouders en leraren… op de kinderen werd absoluut niet gelet. 2 Kindjes waren uit een boom gevallen, 1 kindje werd zo erg gepest dat ik op den duur uit mijn slof ben geschoten tegen de kinderen die aan het pesten waren…
Dus tja ben er echt klaar mee, dit was voor mij echt de druppel en ik ga al deze punten zeker neerleggen bij de inspectie.
Ik vind het echt rot dat de kinderen zo hun schooltijd daar moeten doorbrengen en zeker voor die buitenlandse kinderen, want daar wordt al helemaal geen moeite voor gedaan en die ouders maar denken mijn kind zit goed…
Nogmaals ik ben er zeer ontdaan over. Maar ja morgen gesprekm als het lukt dan…ben benieuwd.
Mijn hemel Thessa,
Wat voor school is dat in hemelsnaam?
Ik vind het al erg dat dit gebeurt, maar juist op een vrije school waar ze naar elke kind als individue kijken, eigen ontwikkeling, etc etc…
Ik vind het schokkend. Huppa, van school met je kind. Dit kan echt niet. Ik zit echt met :shock: je verhaal te lezen joh…
:hug:
Groot gelijk dat je je kindje naar een andere school doet.
Weetje op iedere school zijn wel kleine dingetjes die niet helemaal samengaan met wat je als ouder zelf graag ziet.
Maar dat zijn dan kleine dingetjes en die zijn wel te behappen.
Maar dit wat je nu allemaal verteld…dat zijn geen kleine dingetjes.
Ik kan me voorstellen dat je je kind graag naar een vrijeschool zou willen doen omdat dat bij jullie past.
Maar dit is toch geen vrijeschool?
Het zou de naam school niet eens mogen dragen.
Veel sterkte voor jullie en jullie kleine man :hug:
Jemig, wat een verhalen! En dit dus allemaal in 5 maanden school! Kan me voorstellen dat je zoontje niet meer naar die school wilde.
Ik hoop dat hij het op de andere school heel erg naar zijn zin krijgt. Jullie nemen hem serieus, dat zal hem goed doen. Hoeveel ouders zijn er die blijven zeggen ‘het zal wel meevallen…’.
Houden jullie hem thuis tot hij naar de andere school mag?
Erg moeilijke situatie voor jullie, zeker nu aan het einde van de zwangerschap! Serkte. :hug:
mennnn wat een achterlijk gedoe, daarmee moet school toch gewoon naar een dokter gaan of jullie bellen!!
tjee meis wat een ellende voor jullie mannetje en voor jullie.
Hopelijk vind hij het snel heeul leuk op zijn nieuwe school en vind ie daar wel zijn plekje!!
:hug: