heel verstandig dat je de knoop hebt doorghakt!
Schandalig ook dat ze jouw ventje met zo’n wond laten rondlopen, en voor de kerstvakantie kwam hij toch ook al gewond naar huis??? Echt schandalig :naughty: Ik zou hem per direct thuishouden eerlijk gezegd.
eel veel sterkte meid, met de overstap!
Ja hij blijft nu thuis tot de andere school geregeld is. Ik heb een mevrouw gesproken gisteren en die bel ik vandaag dus weer om te bevestigen dat we inderdaad met deze school gaan stoppen. Ze zat in vergadering dus kan pas vanmiddag bellen.
Manlief is vanmorgen 45 minuten bezig geweest iemand te pakken te krijgen op school, en toen hij eindelijk iemand aan de lijn kreeg, kregen we doodleuk te horen ja de directeur is er niet stuur maar een mailtje en normaal moet u dit eerst met de leerkacht bespreken.
Deze meneer toch maar even duidelijk gemaakt dat we dat punt voorbij zijn.
Manlief heeft nu een ferme, duidelijke mail gestuurd met oa daarin dat we een klacht willen indienen maar eerst zijn actie en reactie afwachten op deze mail. Dus ik ben benieuwd.
En we gaan ons gewoon richten op die andere school en gaan we vanuit dat dat wel goed gaat. Riven vond het zelf ook een opluchting toen we zeiden van papa en mama gaan een nieuwe school voor je zoeken. Dat hele gezichtje klaarde op. Al zal hij het in het begin misschien toch best moeilijk hebben omdat hij moet wennen, maar dat is logisch.
Tis in ieder geval een hoop gedoe. Ik houdt jullie op de hoogte.
Zit jouw mannetje in Leiden? Ik kwam namelijk een inspectierapport tegen uit 2010. Daar scoren ze gewoon goed. Zo zie je dat zo’n rapport ook weinig zegt he…Ik ben er echt naar van, weet je dat? Ik ken de school ook, het geeft me nu echt een rotgevoel Dat zulke dingen nog bestaan joh :shock:
http://tkrtp.owinsp.nl/schoolwijzer?qualitycardview=searchresults&OolId=353551&arrId=62483§or=PO
Dit is de link van de pagina die ik vond. Ik zou zeker melding maken van deze voorvallen hoor. Zijn ze nou gek. :evil:
@Thessa wrote:
Ja hij blijft nu thuis tot de andere school geregeld is. Ik heb een mevrouw gesproken gisteren en die bel ik vandaag dus weer om te bevestigen dat we inderdaad met deze school gaan stoppen. Ze zat in vergadering dus kan pas vanmiddag bellen.
Manlief is vanmorgen 45 minuten bezig geweest iemand te pakken te krijgen op school, en toen hij eindelijk iemand aan de lijn kreeg, kregen we doodleuk te horen ja de directeur is er niet stuur maar een mailtje en normaal moet u dit eerst met de leerkacht bespreken.
Deze meneer toch maar even duidelijk gemaakt dat we dat punt voorbij zijn.
Manlief heeft nu een ferme, duidelijke mail gestuurd met oa daarin dat we een klacht willen indienen maar eerst zijn actie en reactie afwachten op deze mail. Dus ik ben benieuwd.
En we gaan ons gewoon richten op die andere school en gaan we vanuit dat dat wel goed gaat. Riven vond het zelf ook een opluchting toen we zeiden van papa en mama gaan een nieuwe school voor je zoeken. Dat hele gezichtje klaarde op. Al zal hij het in het begin misschien toch best moeilijk hebben omdat hij moet wennen, maar dat is logisch.
Tis in ieder geval een hoop gedoe. Ik houdt jullie op de hoogte.
Goed zo hoor. Aanpakken die handel.
Er is een leuke Montessorin in Leiderdorp. En een Vrije School in Hillegom, daar kun je met de trein heen. Is niet zo’n verre reis volgens mij …
Hoe dan ook, sterkte :hug:
Dit jaar hadden ze een goed rapport. Maar de jaren ervoor was het om te huilen :?
Daarbij zijn veel dingen nog niet geregeld, ze hebben bv geen directeur, geen bvh… tis een beetje een sneu zooitje kom ik nu achter, hoe meer ik graaf.
Op de site van de onderwijsinspectie vind je die andere rapporten ook als je de school intikt daar (vs mareland). Nou dan schrik je wel even van de bevindingen. Ze krijgen volgens mij nergens een goed voor, alles is onvoldoende, voldoende of zelfs slecht…
Maar ja we wachten het nu maar af en gaan voor Rivje lekker naar een goeie en blije school
De tranen schieten me in de ogen…
Wat fijn dat je een andere school zoekt voor je zoontje.
Het kan zóveel anders! Mijn zoontje zit ook in groep 1 en wil in het weekend al weten hoeveel nachtjes slapen hij nog moet slapen voordat hij weer naar school mag. En juf P…is volgens zijn zeggen de allerliefste juf van de wereld. Daarnaast is hij, als hij niet naar de bso gaat, óf bij een vriendje of vriendinnetje spelen, of zij spelen bij ons.
ooh het mareland… daar heb ik idd wel meer negatieve verhalen over gehoord Wat balen he, dat dat dan net ‘jullie’ school is!
Tjeemig! :shock:
Van die foto word ik helemaal naar!
En van wat je verteld over hoe het gaat in de klas word ik heel erg verdrietig. Wat een idiote gang van zaken daar! :shock:
Ik zou de bond van Vrije Scholen eens benaderen? Het werkt daar overduidelijk niet zoals het moet!
Wat een lakse juf ook! :shock: Kinderen niet troosten, niet begeleiden, helpen, dingen leren (elkaar niet pesten en samen spelen moet je ook leren)… tjeemig!
Het klinkt zo niet Vrije Schools!
Ik zou in zo’n geval ook heel erg snel een andere school zoeken en mijn kind tot die tijd lekker thuis laten!
En ik zou het er ook niet bij laten als hij naar een andere school is… er moet daar op school echt iets veranderen! Jakkes wat naar!
Heel veel sterkte!
@Lune wrote:
ooh het mareland… daar heb ik idd wel meer negatieve verhalen over gehoordWat balen he, dat dat dan net ‘jullie’ school is!
ja, die heb ik ook wel eens gehoord… het het blijkt dus gewoon waar te zijn… :shock: :o
Ik zou willen dat ik het eerder had gehoord
Ik heb maandag in ieder geval een gesprek met die andere school, ook niet super ver weg dus dat is fijn.
Eens kijken hoe dat bevalt, er was in ieder geval veel begrip en hun zouden de overgang regelen omdat officieel kinderen eigenlijk niet mogen overstappen tijdens een schooljaar.
Maar zij begreep het volkomen en ging het vrijdag meteen regelen, dus super!
Nu hopen dat de overgang voor Riven ook makkelijk is en hij het leuk vind.
Morgen krijgen we als het goed is reactie van de VS zelf. Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen. Er komt hoe dan ook een klacht, we hebben de instanties al opgezocht waar we moeten zijn, maar wachten nog wel netjes de reactie af van de school zelf.
Heel vervelend wat er is gebeurd…
ik zou echt helemaal door het lint gaan…
maar pas wel op met naar een nieuwe school…
is idd wel het beste…
Maar in het midden van het schooljaar, is de klas meestal al in groepjes…
Vriendjes en zo, en je zoontje moet wel net geaccepteerd worden…
Ik heb het helaas ook met jasper meegemaakt…
Hij kwam ook weer huilend thuis, dat hij geen vriendjes had…
(op de nieuwe school dan)
Toen was hij 5 jaar oud…
@Gab wrote:
Hier stromen het hele jaar door kindjes in. Niet iedereen wordt op dezelfde dag 4..
Hier gaat dat allemaal heel natuurlijk hoor. Toevallig zijn er laatst ook 2 kindjes ingestroomd die al ouder waren en van een andere school kwamen en die spelen ook gewoon met iedereen.
Ligt dus ook heel erg aan hoe de sfeer in de klas is en hoe de juf omgaat met nieuwkomers.
Hier is er ook net een ouder kindje ingestroomd.
En net wat Madre zegt, er stromen het hele jaar nieuwe kindjes in.
Kleuters zijn gelukkig nog heel flexibel.
@Madre wrote:
@Gab wrote:
Hier stromen het hele jaar door kindjes in. Niet iedereen wordt op dezelfde dag 4..
idd. Ik zou me meer druk maken over de timing qua zwangerschap en zo, dan komt er opeens wel veel tegelijk voor um...
Maar wat een vervelende situatie zeg. Ik vond je eerste berichtje nog 'meevallen' maar ik krijg echt kriebels als ik de rest lees...Ik hoop heel erg dat jullie een fijn gevoel hebben bij de andere school, en dat jullie zoontje daar een heel fijne 2de kans krijgt en alsnog een goede start kan maken in zijn schoolcarriere!
WAt fijn dat de nieuwe school jullie wil ontvangen zo halverwegen het jaar.
Goed ook dat jullie er een klacht van maken anders gebeurt er misschien niks. Wel sneu voor jullie mannetje…
Wooohh… :shock: Heb je verhaal echt met verbijstering zitten lezen!!
Ik ben zelf ook een juf van groep 1/2 (nu wel met verlof ;)), dus ik krijg hier echt kippenvel van!
Heel fijn dat je zoontje op een andere school terecht kan, en goed dat je aan de bel trekt bij directie en ik zou ook de overkoepelende organisatie aanspreken/aanschrijven!
Zijn er meer ouders uit de klas die dit signaleren? Samen sta je sterker he!
Heel veel succes en ik hoop dat je zoontje zich snel thuis voelt op zijn nieuwe school!! :thumbup:
Ben erg benieuwd naar de reactie van de VS… :eh:
Wat een verhaal zeg! Jeetje!
Mijn ervaring met kinderen die in de kleuterklas halverwege het jaar instromen is wel goed hoor! Kinderen worden ook het hele jaar door 4 dus de kinderen zijn het gewend dat er steeds nieuwe kinderen komen. Jouw zoon is dan alleen een half jaar ouder dan de andere kinderen en heeft al wat ervaring met de kleuterklas! Dat gebeurt ook wel eens bijvoorbeeld door een verhuizing ofzo!
Ik heb overigeens geen ervaring als moeder op dit gebied, mijn oudste is 3, maar wel als juf, vorig jaar had ik een kleuterklas ;)!
Groetjes!
Ja ik zit momenteel vol verwachting mijn mail in de gaten te houden op een reactie terug van de school.
Schijnbaar heeft het geen hoge prioriteit GROM…
Maar ja meer dan afwachten kan ik nu niet doen, al irriteert het me mateloos.
De kleine man zit in ieder geval lief met zijn lego te spelen en was héél erg opgelucht dat hij vandaag echt niet naar school hoefde en verheugd zich op zijn nieuwe school dus ik zie dat maar als positief
Ik ben wel benieuwd of je uiteindelijk nog wat hebt gehoord…???
Wat een :shock: :shock: verhaal.
Nou van de directie helemaal niks.
Ik werd vanmiddag wel gebeld door de juf omdat de nieuwe school had gebeld en omdat het om Riven ging en er dus niemand was hebben ze de juf van Riven maar gegeven.
Dus werd ik dus door haar gebeld en dat viel me een beetje rauw op mijn dak.
Ze bood eerst haar excuus aan dat ze niet had gezien dat het zo’n wond was. Want het bloedde echt niet, nou ik geloof er echt niks van want thuis en in het ziekenhuis bloedde het wel degelijk.
En toen kreeg ik een heel verhaal dat het haar niet goed leek als Riven naar een andere school zou gaan omdat hij een beetje bang is voor andere kinderen en nu wist hij wat hij had (waarop ik dacht ja inclusief de pestkoppen) en ze wilde wel een plan maken en dat zou ze Riven apart zetten om te spelen zodat hij niet werd lastig gevallen en ik mocht hem dan eerder ophalen van school omdat hij het toch moeilijk vond allemaal…
Ik heb gezegd dat ik het vertrouwen dus kwijt ben en erg geschrokken ben en dat ik het best goed vind dat ze een plan wilt maken maar dat ik dus niet echt overtuigd ben of dat werkt…
Tja en meer kwam er eigenlijk niet uit.
Ik heb echt zoiets van tja, wat nu?
Als hij naar een nieuwe school gaat dan moet hij wennen en zijn de nieuwe kindjes ook “eng” maar dat zijn de pestkoppen op school nu ook. En is het echt goed hem alleen maar apart te zetten elke keer, zo leert hij het niet natuurlijk en leren de pestkoppen het ook niet…
Dus ik vind het zó moeilijk.
Ik heb net wel een gesprek gehad met mijn man en morgen overleggen we ook nog met de nieuwe school en we willen daar toch mee verder gaan, want daar kunnen ze meteen ingrijpen en het bekijken (denken we, hopen we), daar hebben de kinderen geen gigantische leerachterstand als ze van school komen, en kan Riven wel met een schone lei beginnen.
Ik ben gewoon zo het vertrouwen kwijt in de VS waar hij nu zit.
Een opmerking van de juf van ja ik zat met mijn kinderen ook veel bij de EHBO…ja damn wat moet ik daar mee?
Ik vind het nog steeds niet goed dat het is gebeurd, dat ik niet geïnformeerd ben, dat ik nergens van op de hoogte gehouden wordt (ze weet dus van het pesten en dan komt ze NU pas met een oplossing?) en dat er geen communicatie is.
Dus ik wordt er een beetje gek van. Al dat gezeik. Riven is overigens nog steeds erg van ik wil liever naar een nieuwe school dus tja we gaan maar verder met de nieuwe school en ik hoop dat ik daarmee de juiste keuze maak, want jeetje het is toch wel moeilijk hoor. Je wilt het beste voor je kind en dat hij geen verdriet heeft, maar niemand kan je de garantie geven wat de juiste keus is.
Twijfel dan zo aan mezelf.
Het is toch niet overdreven dat ik hem weg wil hebben daar?
(sorry als dit stuk wat warrig is hoor meiden, maar ben er best van ontdaan en die hormonen helpen me ook niet)