En ik zie ineens dat je zwanger bent, wat leuk! Van harte!!!
Maar ja, nu hoor ik op dit moment weer op sbs6 dat een homostel in Utrecht hun woning te koop hebben gezet omdat de situatie door allochtone jongeren onhoudbaar is geworden…
En zo is de bal weer rond
Oja wil ik er nog iets aan toevoegen.
Hub is 100% Indisch, hier geboren.
Zijn vader en moeder zijn gevlucht uit Indonesië en met de boot naar Holland gekomen, zolas toendertijd zoveel Nederlandse Indiërs.
En vaak hoor je dan ook ja die buitenlanders of die zwarte bla bla bla, maar niet jij hoor want jij hoort er wel bij.
Er wordt dus ook onderscheidt gemaakt welke "zwarte"wel of niet goed zijn.
Dus een Indo mag wel,
Surinamers dat is al een beetje eng,
Chinezen zijn zulke harde werkers dus die mogen wel.
Polen en Roemenen moet oprotten want die pikken alle onze baantjes in waar wij ons zelf toch te goed voor voelen, maar toch moeten ze weg.
Turken en Marokanen dat is 1 pot nat allemaal hetzelfde en moeten ook weg.
Antillianen moeten ook wegwezen die bezwangere önze hollandse vrouwen en doen niets anders dan blowen de hele dag.
Jeetje weet ik er nog meer, te belachelijk toch!!!
Vermoeiend hoor al die vooroordelen, je zal het er maar druk mee hebben de hele dag.
Vreselijk!!!
@Roos wrote:
Jaaa, mokkababies!! Ik herinner mij dat fragment ook nog.
Misschien op mokkababies en niet op mokkakindjes googlen?
Nee helaas onvindbaar

Jeetje zeg, wat een oordeel van die mannen!
Echt respect dat jij je hebt kunnen inhouden, ik had echt wel iets gezegd! :oops:
Al was het maar bij weggaan, in het Nederlands dan dag roepen!
Ook ik krijg altijd vragen over de jongste telg of hij een mix is (is een beeb met een tintje, wij zelf beide Nederlands maar manlief heeft een tintje). Of ze zeggen heel voorzichtig: oh hij heeft een tintje!
Dus krijg ook genoeg vragen of ik met een buitenlander ga?!
Snap echt niet wat dat er mee te maken heeft allemaal, en wat dat mensen aan gaat!
Knuff voor jou :hug:
@Sweet-Love wrote:
Ik woon precies in een buurt waar veeeeel Antilliaanse mensen wonen.
Vind het helemaal niet erg, gezellig juist. (dominoën doen ze hier op de hoek!).
Maar ook waar ik om mij heen kijk zie ik Nederlandse (om even het geen uit te leggen wat ik wil zeggen) meisjes/vrouwen alleen met kinderen. Dit is trouwens niet omdat de mannen allemaal weg zijn, sommige werken zijn er niet, maar vaak zijn de mama’s alleen.
Bijna alle kindjes zijn ze een mix van nederlands en antilliaans Heb ik totaal geen problemen mee.
Riley is de enige bij ons op een rij (van 4 flats) die geen mix is.
Nu stond ik 5 dagen terug in de winkel. En kwam er een gesprekje waar ik verbaasd van was!
Vrouw: Zo dat zie je hier ook nooit.
Ik; wat niet?
Vrouw; Kinderen volbloed Nederlands!
Ik; Oh is dat zo?
Vrouw; Je zal er wel blij mee zijn.
Ik; Natuurlijk ben ik daar blij mee!
Vrouw; Dacht ik al!
Ik ; Even ter verduidelijking ik ben blij met hem! (wijzend op Riley) Hij had van mij pimpelpaars met rode stippen mogen wezen, al had hij een mix geweest van welk land dan ook, ik ben blij met mijn kind.
Vrouw ; Oh… dus je had ook met zo een zwarte gegaan?!
Ik ; Nou nu niet, ik heb een relatie met toevallig… een Nederlander, maar als hij een antilliaan had geweest, een donker tintje, geen probleem. Huidskleur zegt mij namelijk niet hoe iemand is.
Vrouw; oh… sorry hoor, ik snap niet dat je zo dom kan wezen let maar op.
:silenced: :silenced: :silenced: :silenced: :silenced:
Kijk er zijn natuurlijk vooroordelen en regelrechte oordelen - en laten we we lwezen in sommige culturen is het nu eenmaal een soort van gewoonte dat mannen kinderen hebben bij diverse vrouwen en die vrouwen kinderen van diverse mannen. Ik kom van oorsprong uit de omgeving van Rotjeknor en daar zie je dat ook enorm in het straatbeeld zeg maar.
Tja het moet je ding wel wezen en het zou de mijne ook niet zijn. Dat zit enorm in die cultuur op een of andere manier en ik kan daar ook met verbazing naar kijken. Ik heb overigens vervolgens wel heel veel respect voor die vrouwen die dat blijkbaar alleen kunnen. In Zuid Africa schijnt het ook heel normaal te zijn.
Maar vanuit mijn nederlandse opvoeding moet ik er toch persoonljk niet aan denken en ik ga mijn zoon ook zo niet opvoeden. En ik kan me wel voorstellen dat het niet erg moeilijk is om als buitenstaander daar maar een beetje vreemd tegenaan te kijken en zo’n opmerking van zo’n vrouw dan ook wel te plaatsen is.
Ik weet niet met welke intonatie en motivitatie die vrouw het zei, maar ik zou ook over dat onderwerp hebben kunnen beginnen en heb me er in Rotterdam ook menigmaal over verbaasd.
Oh ik zie nu wel de opmerking van je had dus ook met zo’n zwarte gedaan - tja dat had ik dus niet gezegd
Juist, en dan als je zo een homostel ziet die weggepest wordt. Daar word ik WOEST van. Leef en laat leven zeg ik dan!!!
Ik heb een collega (homo) waar ik het super mee kan hebben en zijn ook vaak samen… Pff vinden ze ook vreemd een moslima en homo :mrgreen: ach ja we maken er grapjes om.
Waar het ons hier eigenlijk allemaal omgaat, is gewoon RESPECT tonen naar een ander, al heeft deze een andere kleur, geloof, lengte, gewicht, denkwijze, gezicht, huis en en en en en…
Wat ik zo jammer vindt: Er zijn zulke mooie overleveringen vanuit Islamitische geloof (en vast ook andere geloven, die gaan over. Het respecteren van andermans, geloof, cultuur maar vooral denkwijze. Als iedereen dat nou deed…
Het heeft niks te maken met religie te maken of wat dan ook, het is trots en arrogantie wat een persoon zo maakt om over een anders kleur of lichaam te praten
(zo dit moest er allemaal ff uit) :mrgreen:
@mamma van sharondenise wrote:
Dus een Indo mag wel,
Surinamers dat is al een beetje eng,
Chinezen zijn zulke harde werkers dus die mogen wel.
Polen en Roemenen moet oprotten want die pikken alle onze baantjes in waar wij ons zelf toch te goed voor voelen, maar toch moeten ze weg.
Turken en Marokanen dat is 1 pot nat allemaal hetzelfde en moeten ook weg.
Antillianen moeten ook wegwezen die bezwangere önze hollandse vrouwen en doen niets anders dan blowen de hele dag.
Een echte indo mag (ook al is Indonesië dan het grootste moslimland ter wereld ;) ), maar als je het dan over Molukkers gaat hebben.... Vroeger had je de RMS en ook al zijn de echte problemen daarmee van voor mijn tijd heb ik daar ook last mee gehad. Toen ik tiener was had je hun 'jongeren groep'. Nou, heb toen (zelfs als halfbloed) behoorlijk wat moeten slikken hoor. In een deel van de indische gemeenschap ben ik ook niet 'welkom' want voor hun ben ik een landverrader. en dan heb je nog die problemen tussen de Marokkaanse en Molukse jongeren steeds.
Mijn dochtertje heeft een Nederlandse achternaam en de Molukse trekken zijn er (nog) niet. Maar ik wil haar eigenlijk niet op laten groeien in een land waar dát belangrijk is. Een land waar sommigen alles mogen zeggen, want als jij het niet pikt en gaat vechten je het vooroordeel voedt.
@Bella wrote:
Kijk er zijn natuurlijk vooroordelen en regelrechte oordelen - en laten we we lwezen in sommige culturen is het nu eenmaal een soort van gewoonte dat mannen kinderen hebben bij diverse vrouwen en die vrouwen kinderen van diverse mannen. Ik kom van oorsprong uit de omgeving van Rotjeknor en daar zie je dat ook enorm in het straatbeeld zeg maar.
Tja het moet je ding wel wezen en het zou de mijne ook niet zijn. Dat zit enorm in die cultuur op een of andere manier en ik kan daar ook met verbazing naar kijken. Ik heb overigens vervolgens wel heel veel respect voor die vrouwen die dat blijkbaar alleen kunnen. In Zuid Africa schijnt het ook heel normaal te zijn.
Maar vanuit mijn nederlandse opvoeding moet ik er toch persoonljk niet aan denken en ik ga mijn zoon ook zo niet opvoeden. En ik kan me wel voorstellen dat het niet erg moeilijk is om als buitenstaander daar maar een beetje vreemd tegenaan te kijken en zo’n opmerking van zo’n vrouw dan ook wel te plaatsen is.
Ik weet niet met welke intonatie en motivitatie die vrouw het zei, maar ik zou ook over dat onderwerp hebben kunnen beginnen en heb me er in Rotterdam ook menigmaal over verbaasd.
Ik snap je reactie niet helemaal. Want als het om iets gaat dat we ‘vaker zien’ (mannen die bij verschillende vrouwen kinderen hebben) is het wel ok om daar iets van te vinden en die mening te ventileren? En dat handjevol vrouwen dat dan buiten de grote groep valt moet maar leren leven met veroordelende opmerkingen? Misschien wil je je reactie even verduidelijken, want ik merk dat ik het niet helemaal kan plaatsen.
Ow, wat verschrikkelijk…
Vind het zo knap dat je je hebt kunnen inhouden…
Kan ik dus echt niet…
De vader van Saar is dus mijn 1e ‘blanke’ vriendje ever… als mensen van vroeger mij zien, zijn ze verbaasd dat ik een blonde dochter heb, met blauwe ogen…
En wel grappig ook dat zij de enige blonde in de familie is… in mij zit zoveel verschillend bloed…
Ik vind het, zeker in deze tijd, ook aan ons ouders om hier iets mee te doen. Ik ben heel bewust bezig om haar zo openminded en tolerant naar andere mensen op te voeden. Is dat met mijn vriendenkring ook wel goed te doen, want daar zit echt van alles in!
Fiep, wat confronterend en wat naar, eng gewoon dat er zoveel van zulke mensen rondlopen (mensen met vooroordelen bedoel ik dan he).
Zelf hebben we daar gelukkig niet zoveel last van, mijn vriend is wel duidelijk buitenlands, maar ziet er qua uiterlijk meer Indonesisch uit, en dat is nou toevallig een goed geaccepteerde groep buitenlanders in Nederland.
Waar ik wel genoeg van heb, zijn onbekenden die er iets op aan te merken hebben dat we Laura tweetalig opvoeden. Dat ze mijn vriend dan Spaans horen praten met haar, en vervolgens zitten te fluisteren over taalachterstand enzo… Daar krijg ik heel erg de kriebels van!
Meestal negeer ik het maar gewoon.
Zelf weten we dat Laura’s Nederlands uitstekend is, juist dankzij het feit dat mijn vriend haar niet in gebroken Nederlands aanspreekt. Ze leert dus correct Nederlands van Nederlanders in haar omgeving, en correct Spaans van mijn vriend.
Dit nog los van het feit dat het voor mijn vriend gewoon erg belangrijk is dat hij in zijn moedertaal kan communiceren - in een andere taal kan hij dat gewoon minder goed, dus dan zou hij ook een minder goede band opbouwen met Laura.
De tweede/derde generatie buitenlanders die slecht Nederlands spreken, zijn juist vaak kinderen van ouders die super hun best hebben gedaan om te integreren en hun kind in het Nederlands op te voeden.
Gelukkig is er inmiddels heel wat meer bekend over dit thema dan 30 jaar geleden, dus het is jammer dat mensen toch zo vasthouden aan dat beeld dat je het pas echt goed doet als buitenlander als je je kinderen in het Nederlands aanspreekt.
Zo, ook mijn frustratie weer even kwijt
Ik vind de kortzichtigheid van mensen echt shocking als ik al deze verhalen lees!
Jeetje zeg, kom op mensen we wonen allemaal samen in Nederland (en de rest van de wereld). Accepteer elkaar denk ik dan :shifty:
Wat doet de huidskleur er in godsnaam aan toe (precies hetzelfde de seksuele aard van iemand indd)?!
Ik zit al sinds gisteren na te denken over wat ik hierop ga zeggen, maar heb er gewoonweg geen woorden voor.
Hoe laag, denigrerend en kortzichtig kun je zijn…
Erg knap dat je niet gereageerd hebt op ze ( en dat met al die hormonen in je lichaam…)
Weet je wat mij zo dwars zit.
Ik had vroeger een vriendinnetje, en die had een kleiner geadopteerd broertje. (zij was ook geadopteerd). Dat jongetje werd zo getreiterd, dat hij met schuursponsjes en jif probeerde zijn huidskleur te veranderen. Ik zal dat beeld nooit vergeten. Hij ging net zo lang door tot de hele huid van zijn armen en buik waren beschadigd. En dan denk ik, de psychische schade is ook niet te overzien. Ik zie nóg voor me hoe we de schuursponsjes probeerde af te pakken en hoe hysterisch hij was. Als ik er nu aan terug denk, breekt het mijn hart en maakt het me opnieuw, vreselijk boos. Want het idee kwam niet uit hem zelf, maar door gewoon stelselmatig pesten door groot en klein voelde hij zich dood en dood ongelukkig.
Dat is wat mensen met elkaar doen. Dat is wat wij met elkaar doen and it makes me feel sick.
@Sooki wrote:
Weet je wat mij zo dwars zit.
Ik had vroeger een vriendinnetje, en die had een kleiner geadopteerd broertje. (zij was ook geadopteerd). Dat jongetje werd zo getreiterd, dat hij met schuursponsjes en jif probeerde zijn huidskleur te veranderen. Ik zal dat beeld nooit vergeten. Hij ging net zo lang door tot de hele huid van zijn armen en buik waren beschadigd. En dan denk ik, de psychische schade is ook niet te overzien. Ik zie nóg voor me hoe we de schuursponsjes probeerde af te pakken en hoe hysterisch hij was. Als ik er nu aan terug denk, breekt het mijn hart en maakt het me opnieuw, vreselijk boos. Want het idee kwam niet uit hem zelf, maar door gewoon stelselmatig pesten door groot en klein voelde hij zich dood en dood ongelukkig.
Dat is wat mensen met elkaar doen. Dat is wat wij met elkaar doen and it makes me feel sick.
:shock:

En ondertussen juichen 16 miljoen mensen wel voor Affalay en Elia. Pure kaaskoppen die spelers :liar:
@lydia wrote:
En ondertussen juichen 16 miljoen mensen wel voor Affalay en Elia. Pure kaaskoppen die spelers :liar:
ehh ja en ?
Sorry Lydia, vind dit een beetje een vage opmerking van je…en eerlijk gezegd nergens op slaan…
Verder denk ik dat de reactie van Babylover goed bedoeld is en snap je reactie daarop dus niet helemaal Fiep…
En om de pvv en alle stemmers daar nu weer bij te halen vind ik niet kloppen en dan hebben we het met z’n allen steeds over ‘‘niet iedereen over 1 kam scheren’’ en vooroordelen dat je dat vooral niet moet doen…jaja… :roll:
Fiep, in aansluiting op jouw post: mijn favoriete tekst, Prediker: er is een tijd om te spreken en er is een tijd om te zwijgen.
Complimenten dat je in dat geval zweeg. Ik volg je na :-*
@Mama wrote:
@lydia wrote:En ondertussen juichen 16 miljoen mensen wel voor Affalay en Elia. Pure kaaskoppen die spelers :liar:
ehh ja en ?
Sorry Lydia, vind dit een beetje een vage opmerking van je…en eerlijk gezegd nergens op slaan…
Mensen die de Marokkanen eruit willen.. die de Marokkanen en rest vd buitenlanders zien als de grote oorzaak van alle ellende hier in Nederland.. Die mensen.. juichen WEL als Affelay of Elia een goal maken.. dan ineens zijn ze '1 van ons'.. :lol: :lol: :lol: Dan 'mogen ze blijven'... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vond em wel goed van Leeds.. :lol: :thumbup: