'zo'n zwarte met zo'n uh halfbloed'

goed, ik merk de laatste week dat ik politieke discussies en zo een stuk minder trek dan voorheen. Dus die probeer ik zowel hier als irl een beetje te vermijden, voordat ik mensen -al dan niet virtueel- naar de keel vlieg en zo…

Nou was ik gisteren in Duitsland, in Monschau. Een traditioneel dorp waar natuurlijk vooral mensen komen kijken die een hang hebben naar vroeger en dus pvv of andere ellende stemmen.

Ik ging samen met moeder, zoonlief en vriend een cafe binnen. Zoonlief en vriend moesten plassen dus liepen direct door naar de wc. Ik nam met mijn moeder plaats aan een leeg tafeltje. Naast ons een tafeltje met drie mannen, 2 van rond de 60 en de zoon van een van deze mannen met een prachtig overhemd aan dat verrried dat ie niet vies was van carriere, noch van pochen met die carriere.

De mannen kwamen uit limburg. En ze spraken over de verkiezingen. Lekker veilig in het Nederlands, want je bent ten slotte in het buitenland.

Dat het niet zo gek was dat de PVV in Limburg zo groot was geworden. Want in Limburg was het toch allemaal wel heel erg, ook met die buitenlanders. En, zei de oudste man tegen de andere twee, haddden ze gezien dat dat schorum overal loopt, ook net hier in dit cafe, die zwarte met dat uh halfbloedkind?

echt, ik trek dit zooooo slecht. WTF. Mijn vriend en zoon liepen daar alleen om naar de wc te gaan, met toevallig een zwart en een bruin velletje. Ze trokken geen uitkering, ze beroofden geen bank, ze pikten de baan van hun kinderen niet in. Ze deden he-le-maal niks raars. Ze gingen naar de wc. En er waren drie mannen die het nodig vonden hun als voorbeeld te noemen van wat er allemaal mis is in de wereld.

ik werd er letterlijk misselijk van. En ik kreeg zin die man, met zijn arrogante hoofd tegen de tafel te duwen. En andere ellende. Maar ik heb me ingehouden, ben een tafel verderop gaan zitten om niet nog misselijker te worden, en heb me de hele dag erg naar gevoeld dat er mensen rondlopen die nog steeds puur en alleen om de huidskleur van mijn bloedeigen zoon en zijn vader, zulke vooroordelen kunnen hebben.

BAH.

Inderdaad BAH. Ik kan hier ook heel slecht tegen en ik vind het eigenlijk wel erg knap van je dat je niets hebt gezegd (want meestal kan ik dus mijn mond niet houden).

Bah.

:hug: :-*

He Fiep,

Jeetje wat kl*te dat mensen zo krom in hun hoofd zijn zeg…

Zo loop ik me heel de week al te ergeren aan mensen die het raar/stom vinden dat iemand op de PVV heeft gestemd…

Ja ik heb er ook op gestemd en velen met mij… wij zijn niet allemaal dom, laagopgeleid ed… Ik heb een HBO diploma… En ben echt niet tegen buitenlanders, ja wel tegen buitenlanders die hier naartoe komen om te profiteren… En daar mag wel wat tegen gedaan worden en ik vind het ook belachelijk dat er met oud en nieuw geld gegeven moet worden aan marrokanen die anders overlast veroorzaken… En ik ben ook tegen kinderbijslag dat naar het buitenland gaat… Ook vind ik het niet fijn dat er zoveel polen en roemenen hier rondlopen… (hier in de buurt zitten er veel en er is nog nooit zoveel ingebroken als de laatste tijd, heb zelfs een inbraak pas van dichtbij meegemaakt)…

Moskeeen hebben we wel genoeg, hoeven van mij niet weg maar genoeg is genoeg (vind ik ook van kerken hoor, ik heb gewoon met geen geloof wat, kerkklokken hoeven ook niet te luiden van mij smorgens om 6 of 7 uur :thumbdown: )…

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat er sommige groepen mensen ten onrechte over 1 kam gegooid worden terwijl dit helemaal niet terecht is…

Zow dat is eruit, het zit me heel de week al dwars…

Dikke knuffel voor jou, je mannetje en je grote mannetje…

grts patricia

:hug:

Lijkt me heel naar om zoiets aan te moeten horen.

Zelf had ik het denk ik niet kunnen laten om de mannen bij het weggaan nog even in het Nederlands te begroeten.

ooh babylover, dat is ook wel zielig ja. dus alleen maar omdat je toevallig op iemand stemt die een geloof totaal wil verbannen uit dit land en die alle schuld van de ellende bij de mensen met dat geloof legt, denken mensen dat jij ook zo denkt? Dat verdient wel een knuffel ja… want jij wil natuurlijk gewoon alleen betere zorg en zo…

sorry, ik kan in dit topic met je reactie net zo weinig als met die opmerking van die mannen. Al snap ik je strekking wel. Maar ik geloof gewoon dat de vele stemmen die Wilders heeft gekregen opmerkingen zoals die van die man over mijn zoon en vriend, in de hand werkt. Want hij duwt mensen in de richting van haat, van groepen tegen elkaar opstoken…

Oh hou op schei uit… maak het zovaak mee… kijk er niet eens meer van op… zielige personen… wij werden vorige week weer eens achterna gelopen door beveiliging in een winkel… :mrgreen:

Heb oa om zulke mensen mijn hoofddoek afgedaan… kon er NIET meer tegen… dat gestaar op straat… dat er ZO neergekeken word op je… uitgescholden worden… genegeerd worden aan de kassa… nee hoor, ik heb ruzie gehad met mensen… op straat… het onrecht, bah kon er niet niet niet meer tegen… Azzy kan er gek genoeg wel tegen, hij ziet er ook echt uit als een Marokkaan :mrgreen: … doet em niks meer, moet altijd lachen als de beveiliging hem achterna komt… en als iemand hem aanspreekt, boort Az die persoon verbaal de grond in… Ikke wil meteen meppen he… maarja, dan bevestig je JUIST dat vooroordeel… :shifty

Heeft B er iets van gemerkt trouwens?

Werkelijk, ik zit met open mond te lezen.

Dat er mensen rondlopen die zulke vooroordelen trekken,ongelofelijk. Helemaal als je bekijkt dat er idd geen enkele aanleiding voor was/is.

Ik kan me voorstellen dat je dit diep raakt, en dat je dit niet 123 kwijtraakt.

Probeer toch maar te bedenken dat die mensen simpelweg niet wijzer zijn, dat deze mensen juist de reden zijn dat er zoveel zaken kapot lopen,door het zinloze,respectloze gedrag.

Wat een kudzooi Fiep, het is te erg dat er (veel) mensen tegenwoordig zo denken alleen op basis van huidskleur.

Niet even verder kijken dan hun neus lang is…

Ik snap dat je daar al de hele tijd mee zit. Dat gevoel is zooo naar.

zo was ik vorig jaar in Kabouter Plop land en daar had iemand een tattoo met de tekst 100% blank. Daar heb ik ook echt dagen last van gehad. Dat mensen de urge hebben zo’n tattoo te nemen.

Wel anders dan jouw verhaal, want dat was gewoon persoonlijk over B. en Nano.

Dikke kus voor jou…

En Babylover, vind het echt totaal ongepast om in DIT onderwerp jouw onvrede over wat mensen over pvv-stemmers vinden te uiten.

Prima als je het kwijt wil, maar open dan een eigen topic.

Echt heel erg rare actie… :think:

sorry, was zo niet bedoeld hoor… Zal niet meer reageren…

(ben net wakker na een slechte nacht slapen)…

:-*

Babylover, ik geloof dat je reactie in het verkeerde topic geplaatst is? :think:

@babylover wrote:

Ook vind ik het niet fijn dat er zoveel polen en roemenen hier rondlopen… grts patricia

Die bus Polen… die ik zag afgelopen week… gingen met zn allen asperges steken… lekker… werken… daar waar mijn Hollanse buur ergens op t eind van de straat van een uitkering geniet, niet wilt werken en de wietplanten 2 meter hoog zijn in zijn tuin… en het word nog getolereerd ook… :thumbup: De grootste groep Polen komen hier seizoenswerk doen… het uwv stuurt de werkelozen niet naar de landbouw… want daar voelen veel Nederlanders zich te goed voor… :mrgreen:

Fiep

:hug: :hug:

Is gewoon belachelijk ook hé? Dat mensen zo een bord voor hun kop hebben :wall:

Vraag me trouwens ook af hoe je zoiets dan later aan je kind moet uitleggen… of nu al iets van moet uitleggen?

Mijn kinderen hebben beiden buitenlandse voornamen en achternaam… Ik weet nu al dat ze op basis van de naam afgerekend worden… :think:

Fiep, een knuf. Ik word er plaatsvervangend ellendig van :hug: :hug:

(mijn partner en zoon hebben ook een lief tintje op het velletje, maar de vooroordelen die je af en toe hoort zijn gewoon om van te gaan meppen. Wat knap dat je je hebt weten in te houden!).

Sowieso nu met een vers exemplaar in je buik… beter om zelfs een discussie niet aan te gaan… je weet nooit hoe iemand reageerd… blegh…

Fai, ik denk dat je gewoon eerlijk zal moeten zijn, met een kindvriendelijke nuancering, dat wel. Maar moeilijk is het in elk geval.

Het is jammer dat op deze manier mensen die niet voldoen aan het ideale nl plaatje.in dicriminerende ogen, zoveel moeten inslikken, gewone mensen die goede bedoelingen hebben in dit leven. Uiterlijk staat daar gewoon buiten, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over.

Discriminatie is orde van de dag, huidskleur,taal,dialect,gehandicapt op welke manier dan ook. Belachelijk daar NL dáár wel mee instemt.

@faizaa wrote:

Vraag me trouwens ook af hoe je zoiets dan later aan je kind moet uitleggen… of nu al iets van moet uitleggen?

Mijn kinderen hebben beiden buitenlandse voornamen en achternaam… Ik weet nu al dat ze op basis van de naam afgerekend worden… :think:

Ja, wat een klote gedachte is dat he… mijn moeder zei: laat ze maar, ze zijn gewoon dom, en kortzichtig, en bang voor het onbekende (dat heeft ze allemaal gezegd toen we naast hun tafeltje stonden, dat was onze zeer bescheiden wraak). En tuurlijk is dat allemaal waar, maar mijn kinderen, en die van fai en van sooki en van weet ik veel wie, die hebben daar later allicht wel gewoon écht last van. En dan is het leuk te zeggen dat die mensen kortzichtig zijn en zo, maar als jouw zoon puur door zijn voor- en achternaam niet eens op gesprek mag komen straks voor een baan, dan koop je weinig voor de stempel ‘kortzichtig’.

@faizaa wrote:

een van de redenen waarom ik mijn mond heb gehouden, was omdat ik blij was dat zowel b als n niks hadden meegekregen van deze opmerking, en dat ik dat graag zo wilde houden :shifty: weet niet of dat het verstandigst is, maar ik krijg n echt nog niet uitgelegd dat er mensen zijn die iets van hem vinden, puur omdat ie een donkere papa heeft een een witte mama (oooh ik kwam ooit op stormfront-forum terecht in een tirade tegen halfbloedjes, vertroebelen van het ras en zo....ik kan niks met dat soort opvattingen, kan ze niet helemaal naast me neer leggen, maar kan er ook niks anders mee...)

slik

Als we nou eens hopen dat over 20 jaar ALLES anders is… :shifty:

Naief he…

Vind de gedachte dat mijn/jullie kinders daardoorheen moeten erg… naar…

daarom is Azzy ook erg van het studeren… met een papiertje word je als Marokkaan ineens WEL serieus genomen… je ‘koopt’ in principe een stukje respect… :think: weet nog, toen Az ging studeren in Enschede was ie op zoek naar een kamer… belde hij een kerel op… zegt die man: je bent toch geen buitenlander he… :shifty: Az is niet meer gegaan… erg toch? ga je op zoek naar een kamer om te kunnen studeren… :shifty: Mijn vader komt nog vaak boos thuis omdat er op het werk gewoon weer gepraat word over die buitenlanders… het raakt hem heel erg want hij werkt er al lang en hij werkt hard…