'zo'n zwarte met zo'n uh halfbloed'

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:
Vraag me trouwens ook af hoe je zoiets dan later aan je kind moet uitleggen… of nu al iets van moet uitleggen?

een van de redenen waarom ik mijn mond heb gehouden, was omdat ik blij was dat zowel b als n niks hadden meegekregen van deze opmerking, en dat ik dat graag zo wilde houden :shifty: weet niet of dat het verstandigst is, maar ik krijg n echt nog niet uitgelegd dat er mensen zijn die iets van hem vinden, puur omdat ie een donkere papa heeft een een witte mama (oooh ik kwam ooit op stormfront-forum terecht in een tirade tegen halfbloedjes, vertroebelen van het ras en zo....ik kan niks met dat soort opvattingen, kan ze niet helemaal naast me neer leggen, maar kan er ook niks anders mee...)

Nou.. zow B.. welkom in Nederland.. :shifty: :shifty: :shifty:

schiet me zoveel te binnen nu he.. onrecht.. pfff.. zoveel voorbeelden.. bizar gewoon..

FIEP :hug: wat een ontzettende PIEP mannen en wat knap dat je niks gezegt heb ik had helemaal gek geworden en ze even de waarheid verteld

:hug:

@faizaa wrote:

@fiep klophout wrote:
@faizaa wrote:
Vraag me trouwens ook af hoe je zoiets dan later aan je kind moet uitleggen… of nu al iets van moet uitleggen?

een van de redenen waarom ik mijn mond heb gehouden, was omdat ik blij was dat zowel b als n niks hadden meegekregen van deze opmerking, en dat ik dat graag zo wilde houden :shifty: weet niet of dat het verstandigst is, maar ik krijg n echt nog niet uitgelegd dat er mensen zijn die iets van hem vinden, puur omdat ie een donkere papa heeft een een witte mama (oooh ik kwam ooit op stormfront-forum terecht in een tirade tegen halfbloedjes, vertroebelen van het ras en zo....ik kan niks met dat soort opvattingen, kan ze niet helemaal naast me neer leggen, maar kan er ook niks anders mee...)

Nou.. zow B.. welkom in Nederland.. :shifty: :shifty: :shifty:

schiet me zoveel te binnen nu he.. onrecht.. pfff.. zoveel voorbeelden.. bizar gewoon..

Hier helaas ook te vaak zulke situaties meegemaakt. Het blijft altijd zo lastig om juist te reageren. Negeren voelt nooit goed, maar de discussie aangaan is ook vaak zinloos.

Het toppunt hier was toen mijn echtgenoot nog in Oost-duitsland studeerde en we tijdens het uitgaan een groepje skinheads tegen kwamen op straat. Gelukkig waren wij als groep in de meerderheid, maar de opmerkingen en de priemende ogen in je rug :sick:

@Reat wrote:

Fai, ik denk dat je gewoon eerlijk zal moeten zijn, met een kindvriendelijke nuancering, dat wel. Maar moeilijk is het in elk geval.

Geloof dat ik dat aan Az overlaat.. ik ben niet zo goed in nuanceren.. :shifty: :angel:

zit hier echt :shock:

Dat een stel ‘volwassen’ mannen zich zo menen te moeten uitlaten…

Fiep :hug: Ohhh wat erg zijn dit soort dingen zeg!

En idd blij dat je kleine mannetje het niet heeft gehoord zoiets kan je toch niet uitleggen aan een kind :twisted:

Hier ook een “zwarte” papa en een bruin kindje nou ik heb ook wel eens opmerkingen gehoord nou dan breekt je hart door midden.

Wij gingen toen veron er nog niet was een weekje naar praag nou ik kan je vertellen dat ik daar nu niet meer naar toe zou gaan samen met hem. Hubbie en en ik werden echt na gekeken echt te gek voor woorden. En een keer bij een concert heeft hubbie een nacht bijd e politie moeten doorbrengen omdat iemand mij negerhoer noemde in het niets. BIj mij knapte er toen echt iets en vloog ik haar aan. Hubbie kwam er tussen en die vrouw deed aangifte tegen hem want die "zwarte’ had haa gesalgen. Ipv dat ze zou zeggen dat hubbie mij weg had gehaald en zij geluk heeft dat ze niet meer geslagen werd :think:

Echt belachelijk zulke mensen en dat doet zon pijn kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt :-* Ik zou het proberen een beetje te laten gaan en lekker trots zijn op onze donkere lekkere mannen klein en groot :inlove:

Liefs Loes

Vreselijk! Echt vreselijk vind ik dit.

mag ik ook eerlijk zeggen dat jouw opmerking over dat shirt van die kerel ook niet zo netjes was, jij bent dan toch ook wel op het uiterlijk aan het beoordelen. Ik zou zeggen sta erboven!! Maar… ik kan me heel goed voorstellen dat je flink en flink pissed off was/bent hoor)

Ik hoop zo ontzettend dat mensen gewoon eens kunnen inzien dat crimineel gedrag niet gebonden is aan een geloof. In alle geloven, kleuren, soorten en maten heb je boeven, en, hele goede hardwerkende mensen.

Laat de Islam er nou eens buiten!

Dat stoort me dus zo aan Wilders. Ik snap hem gewoon niet.

Ik heb dat ook eens gehad Dyfaine… tijdens mijn hoofdoek-periode :mrgreen: … dat er iets knapte… werd me zwart voor mijn ogen… :shifty: Heb me toen ook laten gaan en heb echt geslagen… Achteraf stom stom stom… had haar beter een verbaal pak rammel kunnen geven…want WIE staat daar te meppen en bevestigd daarmee het vooroordeel? Die BUITENLANDER… :mrgreen:

@OliviaMay wrote:

Vreselijk! Echt vreselijk vind ik dit.

mag ik ook eerlijk zeggen dat jouw opmerking over dat shirt van die kerel ook niet zo netjes was, jij bent dan toch ook wel op het uiterlijk aan het beoordelen. Ik zou zeggen sta erboven!! Maar… ik kan me heel goed voorstellen dat je flink en flink pissed off was/bent hoor)

nou nou, ik vond zelf dat ik er wel genoeg boven stond door mijn mond te houden. Dat ik hier even iets minder genuanceerd reageer, lijkt me mijn groot recht. Mijn mening over hun is gebaseerd op hun opvattingen over mensen zoals mijn zoon en vriend. dat vind ik toch echt wel iets anders dan hun mening die puur was gebaseerd op de huidskleur van zoon en man.

verdere reacties later,want het blijft wel een interessant onderwerp, hoe je daar met je kinderen mee omgaat.

@OliviaMay wrote:

Een heeeel groot verschil is dat Fiep het niet daar door de ruimte roept om zo'n kerel te melden wat ze ergens van denkt.
Iedereen denkt weleens iets van iemand/kleding etc etc. Dat kan, hoewel het soms misschien niet netjes is. Maar ondanks de opmerkingen van de 'heren' heeft Fiep zich wel ingehouden en dat vind ik echt knap... want ik zou mij niet stil hebben kunnen houden ben ik bang :oops:

echt wel BAH…

en ik ben ervan overtuigd dat Wilders hier inderdaad ook een grote vinger in de pap heeft.

jaaaaaaaaaren geleden wilde mijn toenmalige vriend, Een jongen uit Burkina Faso (West afrika), studerend in Zwitserland, naar Nederland komen.

Man man man… wat je naast een visum allemaal moet regelen en moet blootgeven… want, aldus de ambtenaar “de meesten komen vooral profiteren mevrouwtje”…

Ik weet niet meer exact wat ik gezegd heb, maar ben er (te)serieus op ingegaan geloof ik.

Sterkte… ik ben heel bang voor wat dit nog gaat brengen in de toekomst…

De uitkomsten van de verkiezingen vind ik angstaanjagend!

pff kan me zo kwaad maken he van dat soort mensen maar dat heeft ook geen nut jammer genoeg hebben wij ook het 1 en ander meegemaakt waar mijn kindjes de duppe van werden. :evil:

het ergste vind ik nog wel dat mijn oudste niet meer kan ponyrijden daar door en ze is zo dol op paardrijden maar een gewone manege kunnen we niet betalen. :cry:

nog een mooi voorbeeld: mijn vriend is geadopteerd en heeft een nederlandse naam gekregen nou is het wel eens gebeurt dat hij via de telefoon soliciteerde en hij mocht op gesprek komen toen hij binnen kwam en zich voorstelde vertrok die man zijn gezicht en zei dat hij toch niet in aanmerking kwam nog voor dat er een gesprek was geweest. :wall:

vind het knap van je dat je je zo ingehouden hebt dikke :hug:

Wat afschuwelijk Fiep! Noem me naief of zacht,maar ik hoop toch dat WIJ met zijn allen onze opvoeding beter kunnen doen en dit soort geklets uit de weg kunnen ruimen. En dan zeggen pvv stemmers nog dat een vergelijking met een mannetje met een zwart snorretje onterecht is :silenced:

Ik loop op school helaas soms ook tegen dit soort vooroordelen aan, en tegelijk zeggen deze mensen “ja, maar die bedoel ik niet, ik bedoel alleen de slechte” :roll: :roll: alsof er geen slechte blanken zijn :evil: :evil: :evil:

Ik vertel op school wel altijd dat je uiterlijk maar een velletje is, dat als jij een papa met rood haar en een mama met blonde krullen je er heel anders uit zou zien. Als je je verkleed ben je toch ook nog jezelf? Kinderen snappen dat gelukkig vaak heel goed, het zijn de ouders :thumbdown: :thumbdown:

wat vreselijk zeg :hug:

Mijn vader is erg bruin van zichzelf, werkt in het asfalt (dus veel buiten en echt heel erg bruin…) althans zijn gezicht en armen alleen… als hij een korte broek aan heeft dan ziet het er ook niet uit :lol: maar soms word er een raampje opengedaan van een auto die voorbij raast en word er “illegale” naar hem geschreeuwd…

:roll:

Ik denk dat dit soort walgelijkheid alleen maar erger gaat worden.

Mensen worden steeds minder tolerant. Niet alleen naar mensen met een andere kleur, maar ook naar mensen met een andere overtuiging. Hoe wordt er niet gepraat over SGP-ers, en Refo’s, en moslims…En die krijgen helaas niet massaal de steunbetuigingen die hier aan jou gegeven worden Fiep.

Okee, Refo of moslim zijn is een keuze, zwart zijn niet. Maar dan nog…Ik heb zo’n hekel aan dat domme, kortzichtige, intolerante gezwets.

En ik heb echt geen illusie meer dat het beter is over 20 jaar. Ik denk eerder nog veel slechter, helaas.

Getverdemme zeg, ik kan me helemaal voorstellen dat je zulke opmerkingen niet los kunt laten. En knap dat je er niets van gezegd hebt hoor!

In en intriest dat anno 2010 dit nog zo enorm speelt, je zou toch denken na al die strijd die al geleverd is in het verleden het nu toch wel stukken beter zou moeten zijn he, maar sommige dorpen…

Ik vind het zelf ook een lastig onderwerp met de kinderen hoor. Hier wonen vrijwel alleen maar blanke mensen en mijn kinderen kijken dus nog steeds om als we bij familie op bezoek zijn in de grote stad en ze zien een kleurtje, hoofddoekje enz. Dat vind ik zo’n groot nadeel van onze woonplaats. Mijn man is half Israelisch en wordt er keer op keer tussenuit gepikt; als we met het vliegtuig gaan (in bijzijn van de kinderen dus, dat vond ik zo erg), maar ook als hij naar zn werk gaat de eerste weken vrijwel dagelijks (werkt in buurt van schiphol), nu gemiddeld zo’n een keer per week. Moet ie uitleggen wat hij daar doet, hoe hij aan die baan komt, waar hij geboren is (nederland :roll: ).

Oh ja, ook nog zo’n erge, van een familielid nog wel; 'Hoe lang ben je al in NL, en moet zij nu ook mee naar de moskee of mag ze dat zelf weten? Ze moet zeker wel een hoofddoek gaan dragen he?

:shock:

@Lune wrote:

Oh ja, ook nog zo’n erge, van een familielid nog wel; 'Hoe lang ben je al in NL, en moet zij nu ook mee naar de moskee of mag ze dat zelf weten? Ze moet zeker wel een hoofddoek gaan dragen he?

Zeg ik altijd standaard… ja… moet ik… als ik niet ga word ik geslagen… als er niet gekookt word ook… daarom lange kleren en een hoofddoek… zodat de moslim vrouwen de blauwe plekken kunnen verbergen… het enige wat ik wel mag is mijn snor laten staan… want snorren hebben we… allemaal… hoera! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

:lol:

Ik was echt helemaal stomverbaasd. Het was ook zo’n familielid die je nooit ziet, kwam op kraamvisite toen hij mn man voor het eerst ontmoette dus ik zat daar vol hormonen te koken :roll:

@faizaa wrote:

@Lune wrote:

Zeg ik altijd standaard… ja… moet ik… als ik niet ga word ik geslagen… als er niet gekookt word ook… daarom lange kleren en een hoofddoek… zodat de moslim vrouwen de blauwe plekken kunnen verbergen… het enige wat ik wel mag is mijn snor laten staan… want snorren hebben we… allemaal… hoera! :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

:lol:

Lune… hou je dan maar eens in… hormonen die door je lijf gieren…

Hanneke… denk je dat echt… dat het nog erger zal zijn over 20 jaar? wat een enge gedachte… onze kindjes zitten er dan middenin… :frowning: