'zo'n zwarte met zo'n uh halfbloed'

Fiep voor jou een dikke knuffel, ik denk dat als ik jou was wel degelijk die man even de waarheid had gezegd. Wat een ei. En dan had ik zijn koffie in zijn schoot gegooid en zelf ergens anders gaan eten (en dan had ik mijn kind uitgelegd dat je dat NOOIT NOOIT mag doen, behalve als iemand wel heel lelijk doet). :wink:

En echt ik kan je nare gevoel begrijpen hoor, want waar gaat dit heen he… iedereen is toch potverpieleke’s gelijk! Met dezelfde rechten, daar staan we met zijn allen toch verdorie achter! En dan komt er een of andere pipo met vreselijk kapsel, die roept wat dingen en de helft van de mensen luisterd maar half en hoort wat ze willen horen. Hoeplakee, voor je het weet heb je een oorlog te pakken, oh nee… laten we wat kampen gaan maken voor marokanen, en oh ja, die polen moeten we ook maar even vastzetten want die vertrouwen we natuurlijk niet, net als die roemenen. Gaat er dan verdorie bij geen een pvv stemmer een lichtje branden!? Ik vind het echt eng worden dat zoveel mensen zo blind voor iemand gaan…

Dat je je in kon houden, ik had dat dus echt niet gepikt en die mensen gewoon op hun plaats gezet. Vooroordelen over mensen die ze niet kennen, om kotsmisselijk van te worden :sick: :sick:

Bah wat een verschrikkelijke vooroordelen lees ik hier. Knap van je Fiep dat je er niks van gezegd hebt.

:hug: :hug: :hug:

Knap hoor, dat je hier boven hebt gestaan.

Wat een smakeloze en respectloze vent was dat zeg :hand:

Ik hoop dat je dit voorval snel achter je kunt laten ik hoop dat Nano hier zelf nooit mee te maken zal krijgen, ik weet het, dat is een utopie maar toch hoop ik dat die wereld niet buiten ons bereik is.

Persoonlijk zou ik er achteraf heel erg mee zitten, ik zou waarschijnlijk het geheel weer aan mij voorbij laten gaan met de gedachte: “DAT had ik tegen die eikel moeten zeggen”.

Maar toch goed van je dat je boven zo’n eikel staat en er niet op in bent gegaan :thumbup:

@Roos wrote:

…ik leer mijn kinderen in ieder geval niet om onderscheid op basis van dat soort uiterlijkheden te maken…

:thumbup:

Onderscheid maken gebeurt hier zelfs in dit topic nog door dingen aan te halen zoals; Mijn Nederlandse buurman heeft wietplanten en/of trekt een uitkering e.d. Terwijl dit er opzich helemaal niets mee te maken heeft. Mijn voormalige Marokaanse buurman had ze namelijk ook in de tuin staan. Maar wat doet het er eigenlijk toe of die nou in de tuin van een Nl of Markaan staan?

Ook de PVV stemmer wordt hier zonder pardon eigenlijk gediscrimineerd.

Het zit hem allemaal in het accepteren van elkaar, of je nu Marokaan, Chinees, Nederlander, blank, zwart, Cda of Pvv bent.

Pas als we elkaar kunnen accepteren zoals we zijn kunnen we prettig samenleven. Ben helaas ook bang dat het nooit zal gebeuren dat die acceptatie er voor 100% is.

Er blijft een wezelijk verschil tussen een gefundeerde andere mening hebben en ongefundeerd veroordelen natuurlijk…

Natuurlijk maak je op basis van je eigen refentiekader soms wel degelijk onderscheid…heel mijn broer en schoonzus zijn Jahova…breek me de bek niet open over wat daaaaar allemaal over gezegd en gedacht word…deels ben ik het er zelfs nog mee eens ook (mijn broer vroeger ook),maar deels zijn het toch ongefundeerde vooroordelen,omdat ze werkelijk geen flauw benul hebben wat het inhoudt…

“Euh, o ja,dat zijn mensen die niet van verjaardagen houden en op zondag langs de deuren gaan enzo…toch?”

Okeeeee…

Allemaal niets mis mee…ga de discussie dan ook graag uit de weg,want ach…ik weet beter en feitelijk wordt er niets kwetsends gezegd (zoals bij het geval van Fiep wel zo was).

Ik snap de meeste (nadruk op meeste) PVV stemmers inderdaad niet…er zullen er vast genoeg zijn die op duidelijke redenen PVV gestemd hebben,vanwege de (andere) programmapunten.

Helaas, is het denk ik echt wel zo dat er ook een heeeeel groot deel om de verkeerde redenen stemt…

Oh…dat is die meneer die tegen de Marokkanen is enzo…toch?

Kortom…ik veroordeel de PVV-stemmers niet, een andere mening hebben mag…maar stemmers die dat om de vekeerde redenen gedaan hebben,ja daar heb ik zo mijn ideeen over.

Noem het geen onderscheid maken…heb niets tegen de mensen,wel hun beweegredenen…

Vind dat nog steeds totaaaaaaaaaaaaaaaal iets anders dan dat je naast iemand zit die je kind en publique “Oh ja,zoals die halfblood daar” noemt.

Alsof die halfbloed geen persoon is,maar een probleem (zoals bij deze meneer).

Eveneens behoorlijk ongefundeerd…

@Roos wrote:

…ik leer mijn kinderen in ieder geval niet om onderscheid op basis van dat soort uiterlijkheden te maken…

:thumbup:

Onderscheid maken gebeurt hier zelfs in dit topic nog door dingen aan te halen zoals; Mijn Nederlandse buurman heeft wietplanten en/of trekt een uitkering e.d. Terwijl dit er opzich helemaal niets mee te maken heeft. Mijn voormalige Marokaanse buurman had ze namelijk ook in de tuin staan. Maar wat doet het er eigenlijk toe of die nou in de tuin van een Nl of Markaan staan?

Niks.. maar was om aan te geven dat er zo gezeurd word over Polen die hier werken terwijl er in de straat iemand woont die kan werken.. eigenlijk dus moet werken.. maar niet wilt, die persoon blijft liever thuis en heeft een inkomen dmv wietplanten.. Hou dan ook op over Polen.. als je te vies bent om op t land te werken, moet je daar je mond over houden.. Verder boeit t me niet als iemand wiet in de tuin heeft, ik bedoelde t puur als vergelijking.. ik zou zoiemand ook niet aangeven bij de woningbouw, ik heb er verder geen last van namelijk.. zolang ik straks (na de oogst) een blowtje mag meeroken vind ik t goed.. :lol: :thumbup: :inlove:

Het probleem is dat je nu dus gewoon hoorde wat ze zeiden - negen van de tien keer denkt men het wel maar zegt men het niet hard op (of zodat jij het kan horen)

Ik heb een tijdje gewoon niet op visite gewild bij mijn vader en zijn tweede vrouw omdat haar zoon constant van die onzin uitkraamde, ik voelde me daar zo niet op mijn gemak. Maar als ik daar had gezeten met mijn donkere vriend ofzo dan hadden ze echt niets gezegd hoor, ja als ik weg was.

Hoe dan ook heel confronterend voor je - en pijnlijk daar het wel over jou vriend en jou kind gaat.

Ik heb twee kinderen met een nihil gehalte aan exotische ingredienten maar als het aan mij en Roel ligt zullen ze opgroeien zonder onderscheid te maken kwa huidskleur en gewoon mensen te zien.

En ik krijg de neiging om als de PVV in de regering komt bij mijn buurvrouw te vragen hoe dat werkt met zo’n hoofddoek en waar ik die kan kopen.

@faizaa wrote:

Verder boeit t me niet als iemand wiet in de tuin heeft, ik bedoelde t puur als vergelijking… ik zou zoiemand ook niet aangeven bij de woningbouw, ik heb er verder geen last van namelijk… zolang ik straks (na de oogst) een blowtje mag meeroken vind ik t goed… :lol: :thumbup: :inlove:

Jullie buitenlanders zijn ook allemaal hetzelfde he!

:lol: :lol: :lol: :-*

Fiep, verschrikkelijk dat die mensen zoiets zeggen/denken. Zó kortzichtig vind ik dat! Bah!

@Sennapen wrote:

Dat je je in kon houden, ik had dat dus echt niet gepikt en die mensen gewoon op hun plaats gezet. Vooroordelen over mensen die ze niet kennen, om kotsmisselijk van te worden :sick: :sick:

Hier idem dito, ik had ze in shock gezet dat je het kon verstaan…

Misselijk zeg bahbah! :wall:

Het is niet eens een vooroordeel - ze delen vader en kind niet iets toe.

Het is een keihard oordeel - het is schorum - punt uit. Misschien hebben ze er niets eens een vooroordeel bij - je hebt een kleurtje en dat is puur fout.

Misschien nog veel erger dan het hebben van vooroordelen en ik krijg er beetje een naar gevoel bij zoals met afro amerikanen omgegaan wordt in de meer zuidelijke staten.

Vooroordelen gaan vaak om angst, dat je je bedreigt voelt ofzo (ze pikken je werk, hebben allemaal een uitkering, jatten je vrouwen weet ik veel). Dit klinkt meer als iets van verafschuwing ofzo.

vreselijk zulke mensen!!

ik hoop echt dat mijn jongens over een paar jaar nog net zo leuk spelen met hun vriendjes als nou. Zowel donkere kindjes als blanke, rode en blonde enz enz.

Moest alleen wel heel erg lachen toen mischa laatst in de zon zat en zei dat ie net zo bruin wou worden als zijn vriendje… tja helaas jongen dat zal je niet lukken :mrgreen:

Ff of topic, maarre ik heb iets gemist!!!

(Je kent me wel niet maar ik ben vooral een lezer…)

Gefeliciteerd!!!

Het is een keihard oordeel - het is schorum - punt uit. Misschien hebben ze er niets eens een vooroordeel bij - je hebt een kleurtje en dat is puur fout
.

Dat is waar...en heeeel erg...

Als ik het zo lees, om me heen bekijk en optel,dan heeft het overgrote deel van NL wel "ander" bloed...
Ik heb 2 mooie blanke,blonde CHINEZEN! Goed, je moet ver zoeken,maar de lijn is terug te voeren naar zowel China als Indonesie.
Kort gezegd: de oma van mijn schoonmoeder was Chinees/Indisch (halfbloed). Tot aan mijn schoonmoeder en op een bepaalde manier mijn man is het zichtbaar (hoewel ze bij hem vaak denken aan een Zuid-Europese achtergrond, tot aan Jiddisch)...bij zijn broer al minder,omdat hij blond is...
Bij de zus van mijn schoonmoeder zie je het aan haar dochter en diens kinderen wel weer heel goed....die ogen...duidelijk..

Als het gaat om vooroordelen/oordelen en discriminatie betreft dat altijd diegene waarvan wij het kunnen zien. Heel bijzonder eigenlijk..erg eigenlijk, je oordeelt op wat je ziet,niet op wat je weet..
Ga maar eens nadenken hoe NL samengesteld is....en misschien niet eens NL. Ik denk dat in de grote steden ofwel Randstad dit helemaal niet zo'n issue is (extremisme daargelaten,maar dat geldt voor alle nationaliteiten en religies).
Ik ga het zeker niet aanleren...vind het ook altijd heel raar om het te moeten duiden (het zou zo normaal moeten zijn,maar volgens mij is dat niet overal zo),maar zo'n beetje alle groepen zijn vertegenwoordigd in Jo's klas...altijd al zo geweest..ook op het KDV en PSZ. 1 van zijn 2 vrienden heet Zahid...Jo ziet het verschil niet....ook niet dat 1 van zijn klasgenootjes geestelijk gehandicapt is.....het valt hem niet eens op dat die jongen niet goed praat...iedereen kan hem verstaan.
Daarmee zeg ik dat dit echt aangeleerd gedrag is....als ze het van thuis horen,dan komt dat terug..anders niet.

Maar dat is natuurlijk meer een discussie...
Ik denk dat er gewoon geen goede reactie is als je zoeits hoort...laat staan dat het over je eigen vriend en kind gaat...je neemt deze oordelen niet weg met 1 rake opmerkingen...jammer.

bah bah bah :evil:

Vind het echt niet normaal, snap niet waarom we zo met elkaar moeten leven :frowning:

Vind knap dat je niet heel boos bent geworden!

:hug:

Uit eigen ervaring (heel vreemde samenloop van omstandigheden, laat ik het daar maar even bij houden 8) ) weet ik hoe moeilijk het is om als Islamitische beoordeeld te worden (lees: VERoordeeld). Ik heb dingen meegemaakt en aangehoord, waarvan ik nooit had bedacht dat iemand dat een ander kon aandoen… Het is zeker niet makkelijk om als moslim(a) over straat te kunnen tegenwoordig, zeker niet als je ook nog eens herkenbaar als zijnde moslima bent…

Maar niet alleen moslims hebben het zwaar hoor. Inderdaad, een donkere huid kan al genoeg zijn helaas… Ik heb een aantal roemeense vrienden, die een typisch oost-europees uiterlijk hebben en ook een dergelijk typisch taaltje spreken. Als ze niet worden uitgemaakt voor polen die het werk afpakken (het werk wat overigens blijkbaar geen NL-er wil doen in de tuinbouw :roll: ), dan wel voor communisten of iets dergelijks. En dan wonen ze hier nog niet eens…

Na mijn ervaringen uit de eerste alinea ben ik gaan werken aan het dichter bijeen brengen van verschillende bevolkingsgroepen, via verschillende organisaties. Ik heb op meerdere lokaties lezingen gehouden over de Islam, aangezien ik als Nederlandse blanke hopelijk NL-ers meer kon ‘overtuigen’ dan een moslima, maar ik toch redelijke kennis had van de Islam. Pfff… heel zwak misschien, maar ik heb het momenteel even opgegeven. Wat een vooroordelen, wat een haat en nijd…

Ik heb me zelfs wel eens willen verdiepen in de denkwijze van anti-buitenlanders etc. Ik heb een tijdje meegelezen op het forum van Stormfront. Ik ben er uiteindelijk helemaal depressief weggegaan… :shock: Wat een denkbeelden! Zou dit de toekomst van NL worden?

En natuurlijk, er gaat iets niet zoals het zou moeten, als je denkt aan Marokkaanse jongens in Gouda of Kanaleneiland. Maar de ander de schuld geven is heel makkelijk. Terugkijken naar het verleden en reconstrueren hoe het zover heeft kunnen komen is veel moeilijker… Natuurlijk is het niet alleen ‘onze’ schuld, maar zo is het ook niet enkel de schuld van Marokkanen (of wie dan ook).

Ik stond ooit in de rij bij de supermarkt en liet mijn pinpas vallen. Voor mij stond een Stormfront-type inclusief bijpassende tatoeages. Achter mij een Marokkaans jongetje van een jaar of 12. Hij pakte de pinpas voor me van de grond en gaf hem aan me. Die Stormfront-gast begon meteen te bulderen, dat ik dat nooit meer moest laten doen, want de volgende keer ging die Marokkaan ermee vandoor etc. etc. Het jongetje kromp ineen. Drie rijen kassa’s keken mee, maar niemand zei wat… Ik heb uiteindelijk het jongetje bedankt voor het oppakken van mijn pas (nog even met nadruk), maar ik durfde helaas ook niet echt tegen die kerel in te gaan… :oops:

Ben ontzettend bang dat dit de toekomst is van NL, zeker nu Wilders zoveel zetels heeft behaald…

Ik denk niet dat je mensen kan veranderen die helemaal geen zin hebben om te veranderen. Die vooroordelen zijn ook handig, geven je wat te doen en iets om op te zeiken. Liever afgeven op een ander dan met jezelf aan de slag. Het is van alle tijden en dat zal ook atlijd wel zo blijven.

Ik denk dat je het beste in je eigen omgeving goed kan doen en wat dat betreft is het wel jammer dat je op dat moment zo’n figuur niet durft aan te spreken. Op dat soort momenten moet het gebeuren. Maar ja kan me ook wel voorstellen dat het wellicht intimiderend was.

Ik vind het wel zielig voor dat marokaanse jongetje zeg - ik hoop dat iemand aan hem gevraagd heeft hoe het voor hem was en aandacht eraan besteeds heeft dat hij iets goeds deed en dat hij iets lekkers uit mocht zoeken ofzo. Dan pak je zo’n gozer niet direct aan maar indirect is het dan toch duidelijk aan welke kant je staat.

Ik woon precies in een buurt waar veeeeel Antilliaanse mensen wonen.

Vind het helemaal niet erg, gezellig juist. (dominoën doen ze hier op de hoek!).

Maar ook waar ik om mij heen kijk zie ik Nederlandse (om even het geen uit te leggen wat ik wil zeggen) meisjes/vrouwen alleen met kinderen. Dit is trouwens niet omdat de mannen allemaal weg zijn, sommige werken zijn er niet, maar vaak zijn de mama’s alleen.

Bijna alle kindjes zijn ze een mix van nederlands en antilliaans Heb ik totaal geen problemen mee.

Riley is de enige bij ons op een rij (van 4 flats) die geen mix is.

Nu stond ik 5 dagen terug in de winkel. En kwam er een gesprekje waar ik verbaasd van was!

Vrouw: Zo dat zie je hier ook nooit.

Ik; wat niet?

Vrouw; Kinderen volbloed Nederlands!

Ik; Oh is dat zo?

Vrouw; Je zal er wel blij mee zijn.

Ik; Natuurlijk ben ik daar blij mee!

Vrouw; Dacht ik al!

Ik ; Even ter verduidelijking ik ben blij met hem! (wijzend op Riley) Hij had van mij pimpelpaars met rode stippen mogen wezen, al had hij een mix geweest van welk land dan ook, ik ben blij met mijn kind.

Vrouw ; Oh… dus je had ook met zo een zwarte gegaan?!

Ik ; Nou nu niet, ik heb een relatie met toevallig… een Nederlander, maar als hij een antilliaan had geweest, een donker tintje, geen probleem. Huidskleur zegt mij namelijk niet hoe iemand is.

Vrouw; oh… sorry hoor, ik snap niet dat je zo dom kan wezen let maar op.

:silenced: :silenced: :silenced: :silenced: :silenced:

@fiep klophout wrote:

goed, ik merk de laatste week dat ik politieke discussies en zo een stuk minder trek dan voorheen. Dus die probeer ik zowel hier als irl een beetje te vermijden, voordat ik mensen -al dan niet virtueel- naar de keel vlieg en zo…

Nou was ik gisteren in Duitsland, in Monschau. Een traditioneel dorp waar natuurlijk vooral mensen komen kijken die een hang hebben naar vroeger en dus pvv of andere ellende stemmen.

Ik ging samen met moeder, zoonlief en vriend een cafe binnen. Zoonlief en vriend moesten plassen dus liepen direct door naar de wc. Ik nam met mijn moeder plaats aan een leeg tafeltje. Naast ons een tafeltje met drie mannen, 2 van rond de 60 en de zoon van een van deze mannen met een prachtig overhemd aan dat verrried dat ie niet vies was van carriere, noch van pochen met die carriere.

De mannen kwamen uit limburg. En ze spraken over de verkiezingen. Lekker veilig in het Nederlands, want je bent ten slotte in het buitenland.

Dat het niet zo gek was dat de PVV in Limburg zo groot was geworden. Want in Limburg was het toch allemaal wel heel erg, ook met die buitenlanders. En, zei de oudste man tegen de andere twee, haddden ze gezien dat dat schorum overal loopt, ook net hier in dit cafe, die zwarte met dat uh halfbloedkind?

echt, ik trek dit zooooo slecht. WTF. Mijn vriend en zoon liepen daar alleen om naar de wc te gaan, met toevallig een zwart en een bruin velletje. Ze trokken geen uitkering, ze beroofden geen bank, ze pikten de baan van hun kinderen niet in. Ze deden he-le-maal niks raars. Ze gingen naar de wc. En er waren drie mannen die het nodig vonden hun als voorbeeld te noemen van wat er allemaal mis is in de wereld.

ik werd er letterlijk misselijk van. En ik kreeg zin die man, met zijn arrogante hoofd tegen de tafel te duwen. En andere ellende. Maar ik heb me ingehouden, ben een tafel verderop gaan zitten om niet nog misselijker te worden, en heb me de hele dag erg naar gevoeld dat er mensen rondlopen die nog steeds puur en alleen om de huidskleur van mijn bloedeigen zoon en zijn vader, zulke vooroordelen kunnen hebben.

BAH.

Fiep ik ben sprakeloos :shock: .

Ik kan hier ook heel erg slecht tegen en wordt hier zo boos van dat de tranen in mijn ogen prikken.

Ik had hem aangevlogen serieus ik kan dan mijn mond niet houden, goed van jou dat je ook in jouw toestand je wel rustig hebt gehouden.

Je bereikt er namelijk toch niets mee, maar die zwarte vlek waar Fai het over had, helaas ik krijg dat ook. Zeker als het over of om mijn geliefde gaat.

Zoals je weet is mijn vrend en zijn mijn kindjes ook donker.

Mijn vader zei 10 jaar geleden al tegen mij “Wendy zorg dat je kindjes jouw Nederlandse achternaam krijgen”

Ik heb dat natuurlijk niet gedaan, ze hebben gewoon de naam van de vader gekregen zoals dat gewoon hoort.

Wat trouwens gewoon een nederlandse naam maar dan achterstevoren is wat wel meer gebruikelijk was in in Ned.Indië.

Maar nu met al dat gedoe wat echt enkel nog maar erger wordt ben ik bang dat die misschien nog wel eens gelijk gaat krijgen.

Wat is er toch met ons mooie tolerante landje aan de hand. word er verdrietig van :cry:

Hier ook wel eens wat dingetjes meegemaakt, maar ik woon in de randstad en dat is zo anders als in Limburg.

Ik wed dat je in jouw woonplaats hier ook niet zo snel in deze mate er mee wordt geconfronteerd.

Zonder te willen vooroordelen in de kleine Limburgse dorpjes weten ze gewoon niet beter.

Mijn dinnetje woont in het zuidelijkste puntje van Limburg, geboren en getogen. Ze heeft 2 jongetjes van een Joegoslavische man.

Kindjes zijn witter dan wit, hebben donkerblond haar en lichtbruine/groene ogen en toch zij er mensen daar in het dorp die haar kinderen als “zwarte” bestempelen.

Weet je wat het enige is wat wij er aan kunnen doen, gewoon heel veel halfbloedjes maken, dan gaat het vanzelf wel de wereld uit hoop ik.

Maak er maar een grapje van, want het is helemaal niet leuk natuurlijk.

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een fragment van John Jones, uit ik denk de comedytrain, Hij speelt daarin een priester die predikt dat iedereen maar mokkakindjes moet gaan maken.

“gaat heen en maak makkakindjes”, zei die.

Ik was nog een kind, maar kan mij dit nog zo goed herinneren.

Zou graag dat fragment nog eens willen zien.

@fiep klophout wrote:

goed, ik merk de laatste week dat ik politieke discussies en zo een stuk minder trek dan voorheen. Dus die probeer ik zowel hier als irl een beetje te vermijden, voordat ik mensen -al dan niet virtueel- naar de keel vlieg en zo…

Nou was ik gisteren in Duitsland, in Monschau. Een traditioneel dorp waar natuurlijk vooral mensen komen kijken die een hang hebben naar vroeger en dus pvv of andere ellende stemmen.

Ik ging samen met moeder, zoonlief en vriend een cafe binnen. Zoonlief en vriend moesten plassen dus liepen direct door naar de wc. Ik nam met mijn moeder plaats aan een leeg tafeltje. Naast ons een tafeltje met drie mannen, 2 van rond de 60 en de zoon van een van deze mannen met een prachtig overhemd aan dat verrried dat ie niet vies was van carriere, noch van pochen met die carriere.

De mannen kwamen uit limburg. En ze spraken over de verkiezingen. Lekker veilig in het Nederlands, want je bent ten slotte in het buitenland.

Dat het niet zo gek was dat de PVV in Limburg zo groot was geworden. Want in Limburg was het toch allemaal wel heel erg, ook met die buitenlanders. En, zei de oudste man tegen de andere twee, haddden ze gezien dat dat schorum overal loopt, ook net hier in dit cafe, die zwarte met dat uh halfbloedkind?

echt, ik trek dit zooooo slecht. WTF. Mijn vriend en zoon liepen daar alleen om naar de wc te gaan, met toevallig een zwart en een bruin velletje. Ze trokken geen uitkering, ze beroofden geen bank, ze pikten de baan van hun kinderen niet in. Ze deden he-le-maal niks raars. Ze gingen naar de wc. En er waren drie mannen die het nodig vonden hun als voorbeeld te noemen van wat er allemaal mis is in de wereld.

ik werd er letterlijk misselijk van. En ik kreeg zin die man, met zijn arrogante hoofd tegen de tafel te duwen. En andere ellende. Maar ik heb me ingehouden, ben een tafel verderop gaan zitten om niet nog misselijker te worden, en heb me de hele dag erg naar gevoeld dat er mensen rondlopen die nog steeds puur en alleen om de huidskleur van mijn bloedeigen zoon en zijn vader, zulke vooroordelen kunnen hebben.

BAH.

Oh, wat erg…

Afschuwelijk om zulke domme praat te horen over je kind en zijn vader. Wat zijn er toch domme, domme, domme en kortzichtige mensen.

:hug:

Jaaa, mokkababies!! Ik herinner mij dat fragment ook nog.

Misschien op mokkababies en niet op mokkakindjes googlen?