Dan heeft mijn longarts het dus bij het verkeerde eind ?
Ik zal het hem vragen. Ik ben heel vatbaar op de longen en moet uitkijken voor warmte en kou.
En nee, een snotneus is helemaal niet erg :? Ik heb ook niet gezegd dat het alleen een snotneus is.
En het is geen uurtje later, ruim 10 uur later dat mijn zoontje ligt te blaffen als een zeehond met verhoging. En ik wijt dat inderdaad aan een potje voetbal zonder jas met amper 8 graden op de vroege morgen, slecht een uur nadat we met handschoenen op de fiets hebben gezeten vanwege de nachtvorst.
Ik vind het belachelijk dat er meteen zonder jas aan buiten gespeeld wordt met de eerste zonnestralen.
Als jij inderdaad problemen met de luchtwegen hebt, dan heb je een verminderde weerstand en kan kou inderdaad een reden zijn dat je sneller vatbaar bent (omdat je afweer al hard moet werken).
Zondag hebben de jongens de hele middag buiten gespeeld zonder jas (Eli had wel een vest aan). Zondagavond werd Eli ziek, hoge koorts,rauwe keel e.d.
Dat was niet van het buitenspelen,maar van de infectie die hij van zijn broer over heeft genomen. Misschien als hij niet buiten had gespeeld was hij 2 dagen later ziek geworden,maar het virus had hij sowieso al.
Uiteindelijk bouwen ze van ziekzijn ook afweer op,dus zo’n ramp is het meestal niet. Alleen wel erg lastig soms…
naar het kdv gaat ella met spijkerjasje en bodywarmer want s morgens is het nog fris. ze laten haar dan smiddags buitenspelen of in het jasje of in de bodywarmer :thumbup: het is hier nu bijna 20 graden dus veel te warm voor de winterjas buiten. verder gewoon lange broek en longsleeve aan hoor.
J. krijgt 's morgens een spijkerjasje met bodywarmer aan. Bodywarmer laat ik 's middags weg. Dan is het warm genoeg voor alleen een spijkerjas of bodywarmer.
Korte mouwen vind ik nog een beetje over the top. Ja 's middags zou het kunnen.
Ik zag vorige week al kinderen (toen het 's morgens nog krabben was) al in korte mouwen op school komen :shock:
's ochtends naar school gewoon haar winterjas en een shirt met lange mouwen, om 12 uur ging ze zonder jas van school naar huis en weer terug en nu hebben we allemaal een t-shirt aan, we waren wel de enige op het schoolplein.Ik liep vanochtend zonder jas en met een trui aan buiten en ik had het echt warm
Hier nog volop winterkleding hoor. 'k Heb nog niemand gezien met echt zomerspul, behalve dan 1 vrouw op Birckenstocks vanmiddag.
Ik wordt bijna benieuwd waar je woont, ik krijg zo veel commentaar op mijn birkenstocks die ik alweer draag nu… :oops:
Maar ik ben gek op slippers en heb door een doorbloedingsstoornis eerder koude voeten in een schoen dan in een slipper dus zodra het enigszins kan doe ik mijn birkies wel aan…
Dochter krijgt een tussenjasje aan, en een legging, soms al wel iets meer open schoentjes (ballerina) dan haar winterstappers. Helemaal in een driekwart (wat ik ook al gezien heb) dat dan weer niet voor mijn kouwkleumpje
Vanmiddag vond ik mezelf toch maar wat streng met die winterjassen, dus heb ik de zomerjassen al weer klaar gelegd voor morgen. Wel met een fleece vest voor 's ochtends Maar toen ik de jongens rond half 5 op ging halen, had ik niet het idee dat ze het te warm hadden :think: Het buitenspeelterrein van ons kdv staat vol met bomen waardoor ze bijna de hele tijd in de schaduw spelen en er stond nog best een windje, dus nu begin ik weer te twijfelen :shifty:
In de schaduw kan het best koud zijn idd, bij Jana op de psz spelen ze in de volle zon, toen ik haar vanmiddag kwam halen had ze geen eens een jas aan, was ik niet zo blij mee, maar ze konden haar jas niet vinden, dat kwam omdat een ander meisje haar jas aan had
Ja precies en dat hoor ik nu dus de hele dag, dus ik blijf uitleggen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
neeh hoor… snap het best wel, maar hier een onwijs koukleum. Loop tot half in de zomer met een winterjas en lange mouw. vorig jaar was ik topzwanger in juli, met dat giga warme weer! heeeerlijk wat was ik blij! en iedereen maar puffen dat die het warm had… iedereen maar vragen of het niet meeeeega zwaar was met dit weer!
neeh… ik vond het heerlijk!
Mijn schoonzus loopt ook snel op birkenstocks ach… laten we een ieder doen waar die zichzelf prettig bij voelt
Zo te horen verschillen de temperaturen ook nogal op t moment :lol:
Hier is het weer zonnig en al best warm, voor het eerst op de fiets zonder winterjassen vanmorgen
Maar ze hebben nog wel gewoon bedekte armen en benen hoor.
Ik ben gister ook alweer voor het eerst verbrand :shock: Ik verbrand op zich wel snel hoor, maar ik had het nu toch niet zo in de gaten. Toch maar weer zonnebrand gaan halen straks.
Volgens mij verschillende temperaturen idd erg, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik ze nu hier een maillot onder de broek zou aantrekken :lol: Het was hier gisteren in de tuin, in de zon, 20 graden!
nee, ik ook niet, en ik denk dat ik ze gemiddeld toch wel wat warmer aankleed normaal gesproken, met het lange wollen ondergoed, dikke truien in de winter enzo. Ik denk dat het hier in het zonnetje toch ook wel tegen de 20 gr liep.
Lastige periode is dit altijd he, vooral omdat het 's morgens echt nog koud is.
Hier dragen ze ook gewoon nog longsleeves en lange broeken of rokjes met maillot/legging eronder. Voor blote benen en armen vind ik het echt nog te koud. Wel ben ik het echte winterspul (wollen rokjes en jurkjes, truien, de dikke winterjas en mutsen, sjalen en wanten) nu aan het opruimen.
Verder hier ook een groot fan van de zogenaamde ‘tussen-jassen’, ze dragen hier nu de hele week al heerlijk hun met borg gevoerde Z8-vesten, dat zijn echt ideale dingen voor nu. :thumbup: