ben ik de enige die de kinderen nog in de winterkleding heeft?? Op ons kdv stond op het whitebord: Moeders/vaders denkt u eraan om een zomerjas mee te geven ipv een winterjas??
Kom ik binnen, bijna alle kinderen allemaal met zomerschoentjes, witte/lichte kleding aan.
Leg nu net de kleren klaar voor morgen, maar dat is dus nog een gebreide winterjurk met een maillot. Ze draagt er anders een shirtje onder, end ie laat ik er nu onder weg.
Voel me alleen staan… Maak er mij ook nog niet druk om, zijn er soort van ongeschreven regeltjes wanneer je begint met zomer of winterkleding? Draag vaak hetzelfde zomer en winter, loop veel met polo’s aan en in de winter een shirt eronder, ind e zomer niet.
Zelf dacht ik eraan om de winterjas eens te wassen pas richting eind april. Het is dan best altijd ngo wel koud.
Hier nog volop winterkleding hoor. 'k Heb nog niemand gezien met echt zomerspul, behalve dan 1 vrouw op Birckenstocks vanmiddag.
De coltruien en zo zijn hier de kast wel uit ondertussen…
Vandaag had Jayden gewoon longsleeve en spijkerbroekje aan, als jasje zo’n spijkerjasje met een extra vest erin vast (die ik er dan uit kan halen als het warmer wordt). Met gympen.
Kaylee had longsleeve, rokje, lange legging, sokjes en zomerschoenen aan. Met spijkerjasje en bodywarmer, maar de bodywarmer heeft ze het grootste deel van de middag uit gelaten.
Met dit weer trek ik ze iig sowieso geen winterjas en laarzen meer aan, ik loop nu ook gewoon op pumps met een spijkerjas.
Het was hier vandaag in de zon over de 16 graden, dan trek ik toch echt geen winterjas en / of maillot meer aan :think:
Ik ga trouwens zo meteen op de fiets weg en ben pas laat vanavond terug, waarschijnlijk trek ik dan wel mijn winterjas aan. Maar voor gewoon overdag niet… Niet als het zoals vandaag is iig.
nee hoor, hier lopen ze ook nog in winterkleding, zeer tot ongenoegen van mijn oudste want die verlangt al maanden naar korte mouwen weer.
Wel wordt de winterjas tussen de middag ingeruild voor een gevoerd voor/najaarsvest. Aangezien wij op de fiets naar school gaan, gaan 's ochtend nog de handschoenen en sjaals om.
Alleen in de tuin (op het zuidwesten) is het wel eens lekker om in je shirt (nog steeds met lange mouwen) naar buiten te gaan.
Ik heb mijn zoontje nog gewoon een maillot onder zijn broek aan. En een romper met lange mouwen ind e nacht aan en de winterjas gaat hier ook nog niet in de kast.
Ik vind dat van je kdv verblijf een beetje bemoeierig. ik kan daar heel slecht tegen het is toch jullie kindje? Dus jullie bepalen toch wat je kleine nodig heeft?
Ik heb bv een mannetje met Astma is zowiezo al gevoeliger en hoest momenteel weer volop in de nacht dus ik kleed hem nog gewoon lekker warm…
Nou vannochtend dus inderdaad nog wel lange kleding hoor, niet de echte winterkleding, maar ook zeker niet hoogzomer :shock: Elise had wel longsleeve aan met rokje en legging en sokjes en dichte lage schoentjes ( van de winter had ze vaker spijkerbroekjes aan of ‘winterjurkjes’ gevoerde jurkjes dus, maar niet dit soort rokjes ) Jesse had een spijkerbroekje met longsleeve en daarover heen een kort shirtje, in de tuin bij papa hebben we die vanmiddag wel even omgewisseld, was er echt warm! Maar wel nog winterjasje aangehad bij ze verder, alhoewel we voor Jesse wel z’n echte winterjasje in de was hebben gedaan, hij heeft nog een ‘nette’ en die heeft hij nu aan, die is iets minder dikker.
Dus hier een beetje ertussen in… Nog niet echt kort, maar ook niet echt winter winter meer ( dus niet de dikkere truien, longsleeves icm vestje EN jas erover en gevoerde broekjes meer ) Maar kan van de week net zo goed weer over zijn met het ‘goede’ weer dus blijft wel gewoon in de kast hoor… Maar dit was ook een mooi moment even een jas tussendoor te wassen
Hier toch vandaag al een keer de lentekleertjes aan
Lees: dunne katoenen calcon, licht kleedje erover, gecombineerd tricot truitje erover
Hier ook nog geen korte mouwen, geen zomerschoenen en geen zomerjas. Dat laatste heeft hij nog niet eens. Vanmiddag gewoon zonder jas mee op de fiets, omdat ik zijn winterjas toen wel echt overdreven vond. Maar daaronder gewoon een shirt met lange mouwen (vesten en truien draagt hij met dit weer niet meer), en een lange broek. Wel een witte, om een beetje voorjaarsidee te hebben
Vanmorgen was het hier maar 2 graden, dan zou ik mijn kind echt niet met een zomerjasje op de fiets meenemen, als dat nodig zou zijn. Maar vanmiddag was het 18, en dan zou ik hem toch niet met winterjas laten lopen. Beetje lastige tijd, want volgens mij wordt het weekend weer iets minder warm. Ik kijk gewoon de dag ervoor hoeveel graden ze voorspellen, en pas daar zijn kleding op aan. Ik vind het onnodig dat hij het koud zou krijgen, maar ook onnodig om hem te warm aan te kleden
Haha, het had echt niet mijn kdv kunnen zijn, daar trekken ze kinderen ook hartje zomer nog bijna alles aan wat je ze 's ochtends mee geeft :roll: Dat is dan ook weer wat overdreven…
Hier hebben ze gewoon hun winterjassen aan, maar daaronder alleen een longsleve. Wij hebben wel al zomerjassen gekocht, maar die laat ik nog een week of 2-3 in de kast hangen, die kunnen ze straks nog vaak genoeg aan :mrgreen: Overigens zou ik het ze best aan doen, maar dan met een dik vest of trui eronder
We hebben nog steeds gewoon een spijkerbroek en een longsleeve aan. Met winterjas. En vanmiddag hebben ze wel buiten gespeeld zonder jas maar dat was alleen omdat ze in de zon aan het spelen/ hockeyen waren.
Ik peins er nog niet over om de zomer kleding tevoorschijn te halen. Zodra ik bezwete koppies zie dan zien we wel weer . Nou ja… iets eerder denk ik :think:
Overigens hebben de voetballertjes in de straat al weer hun voetbalpakjes aan. Dus korte broekjes en korte mouwen. Ben toch wel heel blij dat ik geen voetballertjes heb :mrgreen:
Hier spelen de kindjes op het kdv al de hele week buiten zonder jas . Het is heerlijk weer. Het zonnetje schijnt, alleen smorgens is het koud.
longsleeve met een spijkerbroek in de winter trok hij er zelf aldoor een tshirt onder dat vind ik nou niet meer ndoig (die heb ik al zooo lang niet meer aangehad mama…)
Nog wel een winterjas aan naar school, maar vanmiddag zijn we zonder jassen naar de winkel gegaan, super lekker!
geloof dat ze gisteren zonder jas buiten mochten spelen, alleen de kindjes met een tshirt aan moesten hun jas aan. En daar moest een kindje heel hard om huilen volgens zoonlief. Ik vind het wel goed bedacht!
Mijn kinderen hebben al een aantal dagen alleen een hemd en een trui erover aan. Buiten een voor/najaars vest. Vanmiddag was het zo lekker dat ze zonder jas heerlijk buiten hebben gespeeld.
Ik werk zelf op een bso/kdv. Natuurlijk moeten ouders zelf weten wat ze hun kind aan doen, wij hangen daarom ook zo’n formulier niet op. Al begrijp ik ze wel erg goed. Zoals vandaag is het misschien iets te fris zonder vestje of zomerjas, en veel te warm voor een winterjas. Het is voor de kinderen dan erg vervelend dat ze dan hun dikke winterjas aan moeten omdat je op 1 lijn wil zitten: buiten doen we nog de jas aan, omdat het nog te fris is zonder jas. Vervolgens lopen de kinderen te zweten in hun dikke jas. Als je van te voren al deze kinderen de jas uit laat, willen de kinderen die een vest of zomerjas hebben ook geen jas aan want Pietje hoeft hem ook niet aan…
Dus je hebt altijd ontevreden kindjes…
Vanmiddag liep onze oudste in zijn t shirt korte mouwen rond buiten… tja die droeg hij onder een vest en dat vest kan je heel goed uitdoen vond hij .
Nou was hij ook volop aan het rennen, springen en nou gewoon lekker aan het spelen en dan was het best warm hoor.
Ook bij ons achter het huis is het goed warm al als je daar zit of speelt.
Onze 3e wil persé een jas aan… nou prima, als je het te warm zou hebben zou je er niet om vragen denk ik.
In de ochtend gaat sowieso de winterjas nog aan en in de middag zien we het dan wel… bij de oudste heb ik de binnenvoering wel uit zijn winterjas geritst, daar zou ik ook in smoren.
Het schijnt vroeger echt zo geweest te zijn dat met pasen de winterkleding opgeborgen werd, en dat kindjes dus liepen te koukleumen met blote beentjes :lol:
Hier een mixje. 's Morgens echt nog een warme jas, met handschoenen aan op de fiets, maar 's middags hebben ze veel buitengespeeld met vest/tussenjas.
Ze dragen hier hun warme wollen vesten/truien al eventjes niet meer, nu meestal een wol/zijde hemd met lange mouwen en daar iets over heen. De een dan alleen een dun vest, de ander een longsleeve.
@Lune wrote:
Het schijnt vroeger echt zo geweest te zijn dat met pasen de winterkleding opgeborgen werd, en dat kindjes dus liepen te koukleumen met blote beentjes :lol:
hebben ze dit jaar mazzel met de late pasen :mrgreen:
Hier is het een soort mengelmoesje.
De echte wollen wintertruien worden niet zo vaak meer gedragen maar soms nog wel even in de ochtend ofzo. Wollen ondergeod wil alleen de 2e nog, vind ie heerlijk
De jassen zijn allemaal uitritsbaar dus dat gebeurd dan ook en vinden ze super cool. vandaag was het hier wel warm maar winderig zodat ik vond dat ze wel nog een jas aan moesten.
Het schijnt vroeger echt zo geweest te zijn dat met pasen de winterkleding opgeborgen werd, en dat kindjes dus liepen te koukleumen met blote beentjes
ik weet dat het een jaar of 3 geleden zelfs nog sneeuwde met pasen, brrr.
Hier ken ik het gegeven zomer-winterkleding geloof ik niet zo.
Ze krijgen kleding aan wat passend is bij het weer. Vind 2 dagen 13 a 16 graden nog geen hoogzomer,dus zeker geen echte zomerkleding.
Hoewel Jo een zeer lage weerstand heeft en erg veel ziek is geweest, geloof ik wel dat hij niet ziek is geworden van kou.
Sinds maandag draagt Jo zijn 'leren’jasje. Een jas die zowel in de vroege herfst als vroege lente kan. Redelijk wind-dicht en toch niet te gevoerd.
Hij was helemaal blij.
Eli liep nog tot gisteren in zijn winterjas bij gebrek aan beter,maar heb vandaag ook een leren jasje gehaald voor deze dagen.
Zodra het echt warm gaat worden hebben ze een zomerjasje of spijkerjasje en bij echt goed warm weer heb je geen jas nodig.
Vandaar een extra ‘lentejas’.
Shirts met korte mouw vind ik het echt nog te fris voor, al denken die kids daar vaak anders over.
Longsleeves (eventueel met shirt er onder) kan best,zeker als er een passende jas onder zit.
Zondag was het zo lekker (waar we waren) dat ze wel bijna de hele middag zonder jas buiten aan het spelen waren.
Op school spelen ze ook zonder jas buiten. Het plein staat in de volle zon.
Kan me wel voorstellen dat het voor kinderen in een t shirt echt koud kan zijn,maar uiteindelijk rennen en vliegen die kids zoveel dat zij het echt wel een stuk warmer hebben dan wij.
Voorlopig nog geen gekke dingen hier dus. Zeker niet als ze al voorspellen dat het weer later in de week weer instort.
Maar echte wintergoed,vind ik ook niet nodig. Er is gelukkig een mooie tussenweg.
Vanmiddag voor beide een nieuw t shirt gekocht. Had geen zin om meer longsleeves te kopen. Er liggen er nog zat om onder een t shirt te dragen nu. Morgen dus naar school in de nieuwe shirts,maar MET longsleeve er onder.
Zelf draag ik ook sinds maandag mijn voorjaarsjas. Die voelt van zichzelf al warm zat.