Zo beroerd, gewoon even mijn verhaal kwijt :(

Nou daar ben ik dan met het verhaal van afgelopen week.



We moesten om 14.00 's middags bij de VK zijn, daar hoorden we vrijwel meteen dat de uitslag van het bloedprikken die ochtend goed was, suiker was 4.8, waardes zeggen mij vrij weinig op dat gebied, maar volgens haar was dat prima in orde.



Toen werd mijn bloeddruk even gemeten, weet 'm van dat moment niet meer precies, maar zoals usual vrij laag, te laag haar inziens.



Daarna ging ze de stand van mijn baarmoeder voelen en die was al halverwege, ondanks dat er van buitenaf weinig te zien is groeit dat dus goed, het was even zoeken naar het hartje maar beebje lag lekker op de kop, dus toen ze een stuk naar onder zakte met de doptone werd weer een mooie hartslag gevonden en hoorden we weer hoe druk het in beweging was!



Daarna even met haar overlegd hoe nu verder, zij wilde mij erg graag aan een gyn laten zien en dan met name i.v.m. de lage bloeddruk, dat kon volgens haar weleens de boosdoener zijn van mijn klachten.



Niet veel later hoorden we dat we binnen een uur al in het LUMC (Leiden) terecht konden, helemaal super.



Daar aangekomen mocht ik gelijk op een bed liggen, het kon wel even gaan duren het onderzoek en dat bleek want we zijn er zo’n 2,5 uur geweest!



De arts die zich voorstelde was super aardig, eerst gingen ze wat dingen bespreken en daarna werd wederom bloed afgenomen om dit met spoed naar lab te brengen zodat we binnen een uur de uitslag ervan hadden, er werd gecontroleerd op o.a. nier- en lever functies.



Ook kregen we een echo, helemaal leuk natuurlijk al had beebje besloten tijdens de echo lekker te slapen haha, ook konden ze beebje niet goed meten want het lag werkelijk helemaal in de kreuk.

Helaas helaas helaas was het foto apparaat stuk en konden we geen foto meenemen, al lag het er toch niet echt goed voor.



Na veel liggen en kletsen en lachen samen kregen we eindelijk de uitslag van het bloed, die waren allemaal goed, niks raars gevonden, toen was het nog even afwachten op de urine, dat was minder goed.

Er zijn nu dus toch ketonen in mijn urine gevonden, ketonen maak je aan in je lichaam als je andere reserves op zijn, met andere woorden, ketonen in je urine is pure vet afbraak, dat was dus een minder goed teken want dat betekend dat ik echt door al mijn reserves heen zit, vandaar ook de spierkrampen etc, omdat het daar al teveel energie heeft gekost.



Het hing er even om of ik moest blijven daar, maar dat wilde ik echt niet, ik wilde nog een kans, zelf, thuis, in mijn eigen omgeving, ik mocht naar huis maar alleen op de voorwaarde dat ik zou bellen als het nog mis ging en dat ik sowieso binnen een week terug kom en mocht het dan nog niet verbeterd zijn word ik wel opgenomen.



Medicijnen zijn nu verhoogd en gisteren alleen maar beetje moeten kokhalzen, maar niet overgegeven, het is een kwestie van suikers en zouten binnen krijgen nu, ook voor die bloeddruk.



Volgende week vrijdag moet ik terug, ik hoop echt dat ik daar niet hoef te blijven en ik weet als het niet anders is is het niet anders, maar vind het gewoon geen prettig idee, ben graag thuis in mijn eigen bed, bij mijn lieverd!

he jeetje meid… wel goed dat ze je nu na gekeken hebben he en ja als je moet blijven tis idd niet je eerste keus maar dat ze je goed in de gaten houden is wel goed hoor!!



mijn echo was ook goed afgelopen week alleen ik moet terug dinsdag ze zeggen ook tis leuk dat je kindje het goed maakt maar de moeder moet het ook goed doen dus ben benieuwd wat ze gaan doen

dus toch al door je reserves heen he… dacht het al



wel fijn dat ze de tijd voor je hebben genomen om het tot de bodem uit te zoeken.



en niet gespuugd :thumbup: voel je je ook al wat beterder???

hebben ze gezegt wat je het beste wel of niet kan eten???

of drinken?



hopelijk hoef je volgende week niet te blijven :pray: omdat het al zoveel beter gaat :pray:



verder lekker even naar je frummelke mogen gluren :inlove:

@colle wrote:

dus toch al door je reserves heen he… dacht het al



wel fijn dat ze de tijd voor je hebben genomen om het tot de bodem uit te zoeken.



en niet gespuugd :thumbup: voel je je ook al wat beterder???

hebben ze gezegt wat je het beste wel of niet kan eten???

of drinken?



hopelijk hoef je volgende week niet te blijven :pray: omdat het al zoveel beter gaat :pray:



verder lekker even naar je frummelke mogen gluren :inlove:




Heb gister en eergister niet overgegeven, vandaag wel weer een x, maar gaat dus beter met die medicijnen!

Ik eet zoute pretzels en drink AA drink, echt pure suikerbom haha!

Denk zelf niet dat ik hoef te blijven als ik zo doorga :smiley:



Ja een extra echo is natuurlijk altijd mooi meegenomen haha!!

hahaha zit idd wel zout en suiker in, maar zit het ook genoeg voedingsstoffen in die je ook nodig hebt?



wel raar als ze je daar geen tips in hebben gegeven :eh:







lekker he niet overgeven ( of maar 1x) lijkt dan alsof je de hele wereld al aan kan…hahahaha terwijl je gewoon nog een dweil bent die net opkrabbelt :mrgreen:



doe lekker rustig aan he :hug: alles voor de baby :inlove:

@colle wrote:

hahaha zit idd wel zout en suiker in, maar zit het ook genoeg voedingsstoffen in die je ook nodig hebt?



wel raar als ze je daar geen tips in hebben gegeven :eh:







lekker he niet overgeven ( of maar 1x) lijkt dan alsof je de hele wereld al aan kan…hahahaha terwijl je gewoon nog een dweil bent die net opkrabbelt :mrgreen:



doe lekker rustig aan he :hug: alles voor de baby :inlove:




Ja dit gaven ze me juist als tips!

Ja scheelt een hoop niet de hele tijd kotsen !!!

oh hahahah is nou niet iets wat je zou verwachten he :mrgreen:



ach het werkt dus niet zeuren en klagen he :mrgreen:

Moet natuurlijk gezond eten, maar als extra aanvulling de aa drink, zoute stengels, etc :slight_smile:

hahah ja dat had ik begrepen hoor…



maar dan nog niet iedereen krijgt dit advies :lol:

:lol:

Huggie hoe is het nu met de misselijkheid? Hoop echt voor je dat het inmiddels verdwenen is.



Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en bijna net zo beroerd weer als de eerste keer. Ik ben zo misselijk en moet zo vaak overgeven dat ik echt (nog) niet kan genieten van mijn zwangerschap en dat is wel jammer. Gelukkig weet ik waarvoor ik het doe en probeer ik hoop te houden dat de klachten snel zullen afnemen.

Teig Als eerste van harte gefeliciteerd! Wel ontzettend jammer van de misselijkheid! Ik ben vandaag 22 weken zwanger en geef nog steeds over, kan alleen al wel veel meer, zoals uit eten gaan, boodschappen doen, winkelen, etc, dus een beetje ‘‘leven’’ zeg maar :wink:



Hoop dat het snel over is :hug:

ooooo huggie jij ook nog steeds misselijk:-( gelukkig kan je wel wat meer nu groeit je beeb ok lekker?



hier nu bijna 28 wkn en honds broert nog … deze zw nog niet genoten en loopt achter op groei incl me baarmoeder we hebben de 10de een echo:-)

gelukkig voel;ik de beeb iedere dag:-) wel



@teig wat vervelend joh dat jij het ook bij een tweede zw had tot hoe lang ben je bij je eerste misselijk geweest?

@miranda433 wrote:

ooooo huggie jij ook nog steeds misselijk:-( gelukkig kan je wel wat meer nu groeit je beeb ok lekker?



hier nu bijna 28 wkn en honds broert nog … deze zw nog niet genoten en loopt achter op groei incl me baarmoeder we hebben de 10de een echo:-)

gelukkig voel;ik de beeb iedere dag:-) wel



@teig wat vervelend joh dat jij het ook bij een tweede zw had tot hoe lang ben je bij je eerste misselijk geweest?




De beeb groeit hier perfect op schema gelukkig.

Erg actief kindje dus dat voelt allemaal wel goed, heb aankomende week alleen een operatie en dat vind ik wel eng zo ‘‘vroeg’’ in de zwangerschap, maar goed dat is een ander verhaal :wink:



Echt vervelend dat je nog zo ziek bent, 28 weken dus…pff…nou ik heb gister niet overgegeven dus had even een dagje pauze :wink:

@ Miranda en Huggie wat naar dat jullie nog steeds last hebben van misselijkheid en overgeven :hug:



Bij mijn eerste zwangerschap ging ik me iets beter voelen bij 22 weken en na 30 weken hoefde ik gelukkig niet meer over te geven. De strijd met eten (regelmatig eten, veel dingen niet kunnen eten, sommige dingen juist wel moeten eten) heb ik 9 maanden gehouden. Toen dus bleek dat ik weer zwanger was (eerder dan gepland, maar kindje is wel heel gewenst) schrok ik mij natuurlijk wild vanwege de misselijkheid. Ik was zo bang dat ik niet voor onze dochter zou kunnen zorgen. Het gaat nu ook niet zo goed en ik ben blij dat mijn moeder 2 weken komt logeren (we wonen sindskort in het buitenland en we kennen hier nog niemand die af en toe op onze dochter zou kunnen passen).



@ Miranda: sterkte met de echo. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik een echo bij 36 weken en 38 weken omdat onze dochter niet goed genoeg zou groeien (mijn buikomtrek namniet voldoende toe volgens de vk), maar na de 2 echo’s bleek alles in orde en is onze dochter bij 41+6 weken geboren (51 cm, 3390 gram). Ik duim voor je dat alles goed zal zijn met jullie kindje



@ Huggie: inderdaad wel spannend om een operatie te hebben tijdens je zwangerschap. Heel veel sterkte!

@teig oooo ik herken het gevoel van het nie redden om voor de andere kids te zorgen heb er hier twee rond lopen en moet zeggen doe ze voor me gevoel echt te kort ik kan niet meer de oudste zit gelukkig tot half 4 opschool maar die van bijna 2 huppelt de hele dag



had jij overigens bij die echo’s ook een kleine baarmoeder/ mijn zit nog steeds op randje navel? daar schrok de vk zo van





oo operatie tijdens me zwe lijkt me idd niet prettig zeg :hug:

Ik had de eerste groeiecho bij 36 weken en ze zeiden niets over dat mijn baarmoeder klein was of te laag lag. De echo’s moet echt uitwijzen of jullie kindje goed groeit of niet. Soms is dat van de buitenkant niet goed te beoordelen. Kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt, maar hopelijk is toch alles in orde :pray:



Ik ben zo blij dat onze dochter nog tussen de middag slaapt en dat ze lang slaapt en 's ochtends ook niet zo vroeg wakker is. Dat scheelt enorm. Ik durf alleen nu niet alleen met haar naar buiten om te wandelen en leuke dingen te doen. Ze loopt al heel goed en achter haar aan rennen met die misselijkheid (en haar steeds oppakken en dragen omdat ze de andere kant op wil) zie ik niet zitten. Ik vind dat wel heel vervelend. En als ik aan het overgeven ben terwijl ze wakker is, staat ze aan de andere kant van de badkamerdeur te kloppen (zo van, mama waar blijf je nou???). Dat is best lastig. Poehee, 2 kids is nog heftiger. Denk dat de 3de (als ik het nog eens aandurf zwanger te worden) nog gaat komen, dat dat pas over een jaar of 5 zal zijn :wink: en dan lees je in alle blaadjes hoe fijn het is om zwanger te zijn. Weet niet wat ze hier mee bedoelen, hahaha

tis een hele gerust stelling dat ik de beeb wel voel iedere dag als dat veranderd moest ik ook meteen bellen…



jaa 2 kids is heftig hoor me huishouden ligt stil als ik had geweten dat deze zwangerschap zoooo zou verlopen had ik mischien ook nog even gewacht mahja we weten idd waar we het voor doen:-) als de beeb nou maar lekker gaat groeien:-)…

hier is het woordje zonde voeding trouwens ook al gevallen als blijkt dat de beeb niet groeit daar zie ik ook wel tegen op:-(

@miranda433 wrote:

@teig oooo ik herken het gevoel van het nie redden om voor de andere kids te zorgen heb er hier twee rond lopen en moet zeggen doe ze voor me gevoel echt te kort ik kan niet meer de oudste zit gelukkig tot half 4 opschool maar die van bijna 2 huppelt de hele dag



had jij overigens bij die echo’s ook een kleine baarmoeder/ mijn zit nog steeds op randje navel? daar schrok de vk zo van





oo operatie tijdens me zwe lijkt me idd niet prettig zeg :hug:




Ohh maar dat is ook wel erg laag toch? Ik had 'm met 18 weken 2CM onder navel en dat was volgens mij precies goed, het groeit een cm per week toch normaal? 10e dus een echo?

Heb je trouwens veel medicijnen tegen misselijkheid gebruikt?

Ik ben op een gegeven moment gestopt met Emasafene, omdat er geen onderzoeken waren of het op lange termijn wel/niet schadelijk is en ik er geen goed gevoel bij had, ondanks dat ik nog overgeef (niet meer de hele dag door, een enkele keer maar maar voor de rest 1-2x per dag) neem ik geen medicatie meer :snooty: