Zo beroerd, gewoon even mijn verhaal kwijt :(

Ach lieve Huggie, wat ontzettend rot voor je! Ik heb er in het begin ook last van gehad. Steeds als m’n maag maar een klein beetje leeg werd hing ik weer boven de plee. Bij mij heeft het gelukkig wel geholpen om steeds wat te eten. Het ging niet helemaal weg, maar het werd wel wat dragelijker. Maar ik lees hier al dat het bij jou nog een stapje erger is. :hug:

Bij mij is het uiteindelijk met ongeveer 14 weken weggetrokken. Ik heb het nu nog maar heel afentoe. Dat is wel even anders zwanger zijn zeg! Nu kan ik er lekker van genieten. Ik hoop echt heel erg voor jou dat je dat omslagpunt ook snel zal hebben. Zo is het maar niks. En dan ook nog eens al dat onbegrip in je omgeving… Niet echt waar je op zit te wachten he?



Ik wens je er in ieder geval heel veel sterkte mee! :-*

ook ik heb in beide zwangerschappen een innige relatie met mijn wc gehad…



bij Dave van de 6e tot de 13e wk dus dat ‘viel’ wel mee



bij Jade van begin tot 17e wk bij de zs heb ik medicatie gehad (idd emesafene zowel de zetpil als de gewone pil) maar dat werkte niet…



ben bij beide 5 kilo afgevallen in het begin… maar dat heeft zicht ( ook bij beide) ruimschoots goedgemaakt… :twisted: (=20kilo… :oops: )



maar idd rust houden en proberen altijd iets in je maag te hebben dat scheelt al…dus ipv 3x per dag eten moet je naar 6x per dag iets eten…

geen zware / vette dingen waardoor je maag weer van slag kan raken…





heel veel sterkte, en idd melden van die aanval van kramp want dat hoort er echt niet bij :naughty: en niet aan je werk denken…

stress kan je nu niet erbij hebben. :hug:

@Huggie wrote:

:inlove: Dit doet me echt goed allemaal, hoorde alleen maar om me heen van ‘‘nou ik heb nog nooit iemand mee gemaakt die zo naar zwanger is’’ voelde ik me echt zo’n uniek geval, nu weet ik dat het dus geen kwaad kan voor de baby :smiley:




Bah wat een narigheid! Niet alleen de misselijkheid en het braken, maar ook die reactie van je HA!

Een kerel die ik niet eens goed kende zei toen ik vertelde over misselijk zijn en bekken instabiliteit: och, het is een gezonde ziekte… jaja :shock: alsof je je dan niet beroerd kan/mag voelen!



Gaat het ondertussen al wat beter met je?

ik wil je heel veel sterkte wensen!! Lijkt me vreselijk om zo je dagen door te moeten komen.

En idd die opmerkingen van je krijgt er iets moois voor terug :twisted: Alsof je dat zelf neit weet, maar daar heb je op het moment toch niets aan??



Hopelijk helpen de medicijnen en kan je snel wel gaan genieten zonder misselijk te zijn.

Ook ik heb lang boven de wc gehangen.

Ik ben nu 26 weken zwanger. Ik ben begonnen met spugen in de 8e week.

Na 2 dagen belandde ik in het ziekenhuis wegens vochttekort. 5 dagen ingelegen en toen naar huis. 2 weken later lag ik weer in het ziekenhuis. Weer 5 dagen aan het infuus gelegen. Weer naar huis en 2 dagen later lag ik er weer in maar nu kreeg ik infuus en een maagsonde om mijn eten binnen te houden. Die maagsonde heb ik 2 weken in moeten houden. Na de 18e week was ik er van af gelukkig. Heb alleen weinig smaak nog steeds en ontzettend veel boeren en zuur.

Om mij heen heb ik ook weinig begrip gekregen. Vooral op het werk.

Ik werk nu 3x4 uurtjes omdat mijn bekken nu ook op gaat spelen.



Bij de eerste heb ik ook zo ontzettend gespuugd maar hoefde ik maar 1x het ziekenhuis in.



Ik wens je heel veel sterkte en pak je rust!

Gebruik je Emesafene?

Vraag anders naar Primperan. Is ook een zetpil maar ietsjes zwaarder. Na bepaalde weken mag je die nemen.

Nee, het gaat effe helemaal ***

Praat er ook over bij de maartmama’s dus vergeet hier soms update te geven.



Moest in ieder geval vanochtend nuchter bloedprikken, nou dat was een succes want ben daar flauwgevallen en heb 45 minuten plat gelegen daar, maar goed, bloed hebben ze…



Dat wordt nu met spoed bekeken en dan moet ik vanmiddag voor extra controle naar de VK en als zij het nodig vindt haalt ze er een gyn bij :frowning:



Enorme baaldag even en kan alleen maar janken :cry: Bleeehhhh!!!



En primperan is juist het middel waar ik :hand: tegen zei, heb zo mijn redenen.



Wel lief dat jullie allemaal zo lief zijn :inlove:

Je hebt al heel veel reacties gehad, maar wil toch ook nog even wat neerzetten. Ik heb het namelijk ook gehad, bij beide zwangerschappen, overgeven van week 6 tot bijna week 20 en daarna knapte ik weer op.

En ik vind ook dat er laconiek over wordt gedaan en veel mensen geven je goedbedoelde adviezen zoals kleine beetjes eten e.d. maar dat helpt gewoonweg niet als het overgeven zo erg is! Ik heb twee soorten zetpillen gehad waaronder emasafene maar zonder succes. Ik heb dus geen tips of wat dan ook voor je, maar ben gewoon een lotgenoot :? !

Maak je geen zorgen over je baby’tje, die neemt jouw reserves. Mijn dochter was ruim 4 kg bij de geboorte, gewoon onvoorstelbaar na al dat overgeven die 1e maanden!

Heel veel sterkte!!!

zie dit topic nu pas:-(



hoe gaat het nu met je?



hier kan ik met je mee praten vanaf week 6 loop ik hier over te geven het heeft rond de 12 wkn zelfs om een ziekenhuis opname gehangen toen ik ruim 5 kilo af viel in anderhalfe week… heb die kuren met zetpillen nu ook op gegeven want die hielpen ook niet…



gelukkig geeft me gyno aardig gehoor aan mijn klachten en heb ik om de drie wkn nu een echo om te kijken of me kindje goed groeit. tot nu toe liep ze iets achter maar nog niet echt dramatisch…



kwa tips … weet je ik eet meestal van die lu crackers/toastjes met nix erop maar ook die komen eruit mijn gyno zei dat je 9 van de tien keer niet alles eruit gooit dus van alles wta je eet hou je wel wat binnen hij adviseerde me dus door te eten en het spugen nu maar voor lief ff te nemen



heel leuk allemaal en heb het ook maar geaccepteerd zolang me kindje het nu ff goed doet focus ik me op dat… enige nadeel is dat ik inmiddels schor ben maagzuur verergerd en heb een gekneusde rib gehad van het over geven echte tip kan ik je niet geven wou dat ik ze wist





sterkte

Jeetje Miranda… maar dat is wel fijn zo’n goede controle.

Ik heb dit alles er echt voor over, als ik maar wéét dat het met die kleine goed gaat.

Heb met 9 weken een echo gehad en krijg er pas met 20 weer in, zit me gewoon niet lekker dat er zoveel tijd tussen zit… :frowning:



Ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen, ze heeft al wel gezegd dat ze me gaat helpen want dit kan niet langer zo doorgaan…

@Jillian wrote:

Je hebt al heel veel reacties gehad, maar wil toch ook nog even wat neerzetten. Ik heb het namelijk ook gehad, bij beide zwangerschappen, overgeven van week 6 tot bijna week 20 en daarna knapte ik weer op.

En ik vind ook dat er laconiek over wordt gedaan en veel mensen geven je goedbedoelde adviezen zoals kleine beetjes eten e.d. maar dat helpt gewoonweg niet als het overgeven zo erg is! Ik heb twee soorten zetpillen gehad waaronder emasafene maar zonder succes. Ik heb dus geen tips of wat dan ook voor je, maar ben gewoon een lotgenoot :? !

Maak je geen zorgen over je baby’tje, die neemt jouw reserves. Mijn dochter was ruim 4 kg bij de geboorte, gewoon onvoorstelbaar na al dat overgeven die 1e maanden!

Heel veel sterkte!!!




Dat wil ik ook, een gezond kind ter wereld zetten en niet eentje die ondervoedt is door mams :wink: Al weet ik inmiddels uit diverse reacties dat dat niet zo snel een gevaar is!

Bedankt voor je reactie!

ik heb in het begin meteen die angelsound aan geschaf zodat ik mezelf gerust kon stellen en me gyno stelde idd zelf voor fie echo’s te doen omdat hij me kent van me vorige zwangerschap en schrok toen die me zag…



kan je het niet in de groep gooien mischien dat ze een keer extra kijken bij je



heb je ook geen extreem lage bloeddruk inmiddels mijne is 90/55

owja daarvoor eet ik veel zoute zonnepitjes die blijven binnen:-)

@miranda433 wrote:

ik heb in het begin meteen die angelsound aan geschaf zodat ik mezelf gerust kon stellen en me gyno stelde idd zelf voor fie echo’s te doen omdat hij me kent van me vorige zwangerschap en schrok toen die me zag…



kan je het niet in de groep gooien mischien dat ze een keer extra kijken bij je



heb je ook geen extreem lage bloeddruk inmiddels mijne is 90/55

owja daarvoor eet ik veel zoute zonnepitjes die blijven binnen:-)




Ik heb het vorige x gevraagd (2 weken terug) maar zij zei we voelen aan de stand van je baarmoeder en luisteren naar het hartje en een echo geeft niet meer informatie, vond ik zelf beetje vreemd.

Nu gaan we straks zeggen dat we er dan voor willen betalen, ik heb het echocentrum namelijk al gebeld, dat kan op eigen kosten maar i.v.m. de drukte moet je wel een medische verwijzing krijgen, het echocentrum is apart van vk centrum…



Bloeddruk was 2 weken terug 75/45 normaal is ie ongeveer 90/60, dus wel laag, maar normaal heb ik ook al een lage bloeddruk…



Zoute drop vind ik echt smerig, heb het geprobeerd, zoute zonnebloempitjes dat klinkt wel lekker…

jaa wat raar zegt de gyno meet hier echt iedere keer hoofd buik en beentjes op:-)



jaa zoute drop komt er hier weer uit

zonnepitjes zwart wit poeder en die zwart wit ballen van napoleon helpen redelijk als ik diizzy ben

Okay zal het eens onthouden…



Maar jij voelt je dus nog steeds zo beroerd ook, pff…wat een poos dan al zeg!!!

klopt morgen 20 wkn maar nog steeds broert… vanmiddag weer een echo ben echt giga zenuwachtig

Spannend, ik denk zelf dat ik vandaag niet meer voor een echo word gestuurd, als ik er al een krijg zal het wel deze week ergens zijn ofzo…



Ik wil baby zo graag zien!!!

En dan kan ik er nog voor de volle 100% aan toegeven, jij hebt al 2 kiddies lopen… :clap:

jaa kan het me voorstellen hoor weet wat je voelt en die kop zorgen zijn 9 van de 10 keer over bodig maar dat is makkelijk gezegd door iedereen altijd

Klopt, ik weet dat iedereen het goed bedoelt, maar af en toe… :wall:

Morgen volgt een verslag hoor, heb even 2 rommelige dagen gehad.



Groetjes.