Zijn er nog??

HE Chantal,

Dat is goed nieuws :thumbup: Ben echt blij dat het met jou wel beter gaat. EN dat genieten dat komt vanzelf ook wel. Stukje bij beetje. Welk medicijn heb je?

ik slik nu citalopram (cipramil)

Diana :-*

Zegt me niks, maar ik heb ook helemaal geen ervaring verder. Ja, met wat ik zelf heb gebruikt (seroquel) Zolang het maar werkt :-*

halo

mijn medicatie is ondertussen al 3-4 keer veranderd. Nu neem ik 75 mg sinequan en 2x 7 druppels dipiperon, 1gr orap en 2x/dag akineton.

HIer gaat het al wat beter, zit niet de hele tijd meer na te denken, maar heb natuurlijk ook nog moeilijke dagen waar in ik wil wenen maar dat lukt niet door die medicatie.

Mijn gevoelens worden onderdrukt door die medicatie, ik kan niet meer heel blij en heelverdrietig zijn. het is precies of of ze die lijn van gevoelens gewoon hebben vlak getrokken.

Ik ga nu ook naar een pscyhiater, lblijkbaar zit ik veel dieper in de put dan ik had gedacht.

Noa ke groeit als kool ze woog gisteren 6kg810 en is zo een 66.5 cm groot. hoe groot waren jullie kindje om bijna 7 maanden?

Buikje jij slikt echt ontzettend veel medicatie dan en ook een hoge dosis :shock:

Ik zit nu op 20mg en dat is genoeg want nu worden niet al mijn gevoelens onderdrukt zoals ik met de seroxat had.

Toen ik de seroxat nog slikte wat veel te zwaar was voor mij kon ik ook niet huilen hoe graag ik het ook wou ik kon niks voelde me net een robot ik werd geleeft door de medicijnen. Mijn eigen ik was er niet meer ik had ook de hele tijd het gevoel dat ik zweefde heel raar.

Ik hoop dat de psychiater helpt voor je.

Fijn dat Noa het goed doet en ze groeit goed hoor. Heb ff gekeken maar Yeline was met 7 maanden 6450 gram en 66 cm :wink:

ja vind zelf ook dat ik teveel medicatie moet nemen, maar de psych geeft 1 medicatie maar daar kunje spierspasmen van krijgen en daar moet ik dan weer iets anders voor nemen.

ohhja bij die hele waslijst neem ik ook nog die cymbalta 60 mg.

Het lijkt precies of ze me wil drogeren, dan kan ik nergens aan denken.

hubbie neemt nu iedere dag mijn :shock: winkelzakje medicatie mee, uit voorzorgen dat ik weer vergeet of ik als iets genomen heb.

Ook hebben we een medicatie doosje aangeschaft, waar hij alles klaar maakt voor de periode van de dag dat hij werken is.

Ook hebben we een huishoudelijk schema opgemaakt, waardoor ik meer overzicht en structuur krijg hier in het huishouden (lijkt wel kinderachtig, maar dit is de enigste manier waardoor ik me niet lang hangen en me aan de strak schema moet houden

Als ik dus minder goede momenten heb, zoals vandaag, Dan ga ik aan het bakken, dus nu staan er hazelnootkoekjes in de oven, heb al een lekker nagerechtje gemaakt.

Was het bij jullie ook zo dat je het moeilijk hebt om je huishouden te kunnen regelen?

knap van je dat je toch bezig gaat met bakken als het even niet gaat want bij mij komt er niks uit.

Nu nog is mijn ritme helemaal weg alleen voor Yeline heb ik een schema maar verder huishouden heb ik geen zin in of geen puff maar het moet dus ik doe het wel omdat het anders een dikke rommel word. Maar eten ppff dat sla ik nog steeds vaak over. Ik vergeet het gewoon ik kom 's avonds laat heel vaak erachter dat ik helemaal nog niet gegeten heb.

maar het is logisch hoor als je zo onder de medicijnen zit dat er niks uit je komt.

Het is voor mij soms nog niet vertrouwd hoor alleen met Yeline kan heel snel nog woede uitbarstingen krijgen als ze niet wil luisteren pak haar dan ook heel hard vast en zet haar best hard weg in de box of bij me op de bank. Soms kan ik haar nog niet om me heen hebben dan heb ik echt het gevoel dat ik haar even wil doorelkaar schudden maar ja dat kind kan er ook niks aan doen. Ik probeer ook zo rustig mogelijk te blijven maar het is soms moeilijk hoor. Mijn meisje is zo gek met me ze kruipt soms helemaal dicht tegen mij aan en houd me stevig vast dat doet me wel goed hoor ben blij dat ze toch nog zo naar mij toe trekt.

Hoi

hier gaat het nog steeds vrij goed. Ben vanmiddag weer op mijn 2 week ze controle geweest bij de huisarts. En ik moet wel een halve tablet ophogen omdat het minimum toch te weinig is omdat ik af en toe een terug val heb. Ze wou niet dat ik te diep weer weg val dus ik ga nu de komende 2 weken rustig opbouwen met eerst 1 dag een hele de volgende dag een 1/2 en dan om en om. Over 2 weken moet ik weer terug en vanaf dan ga ik elke dag een hele tablet slikken.

Hoe gaat het met de anderen?

HIer gaat ook het aan de betere kant.

BEn volgens de psych snel terug op mijn voetjes aan het terecht komen, al heb ik wel nog enorm moeilijk met het woord mama en papa Ze wou zelfs mijn medicatie aanpakken en aan stap 2 beginnen van de behandeling :dance:

Vorige week sprak ze er nog over om me te laten opnemen, en nu gaan we als alles goed gaat en ik mijn regels nu eens eindelijk krijg (ban al een week overtijd, vrijdag een testje doen) en als dat negatief is wordt de medicatie aangepast, mag er een hele boel weggelaten worden.

Het enigste waar ik nu erg bij zit is het feit dat ik een week overtijd ben en volgens haar zou die AD inwerken op de pil van mij.

met noa gaat het ook heel erg goed, heeft een groeispurtje achter de rug is nu +/- 67 cm groot en weegt zo een 6 kg830.

Nu neem ik nog cymbalta, akineton, en dipiperon, ferrograd (zou veeel te weinig ijzer en ijzerreserves hebben) en orap smorgens en savonds dipiperon en akineton voor ik ga slapen nog sinequan.

Moet de akineton nemen omdat ik ging beven en enorme spierspasmen daarvan kreeg

:-* He ldies, ben echt blij te lezen dat het beter gaat :dance:

Gelukkig, wat fijn als je weet dat je het diepste dal gehad hebt. Ik had dat gevoel toen heel sterk. Met de medicijnen wist ik dat ik in ieder geval niet nog dieper zou zinken en het vanaf dan alleen nog maar beter zou gaan. Ik ben echt blij voor jullie en hoop dta het de goede kant op blijft gaan :hug:

Buikje fijn om te lezen dat het nu toch iets beter gaat. Je moet even door het moeilijkste deel maar als je er eenmaal doorheen bent dan is het goed. Ik hoop dan dat het ook goed blijft gaan natuurlijk en dat je niet teveel of helemaal geen terugvallen hebt.

Hoop ook dat je je regels gauw weer krijgt :pray:

Chantal, hoe gaat het nu met jou?voel je je wat beter?

Pff moet dadelijk kuisen en zie er zo tegenop, moet het nu wel doen want heb het al drie dagen uitgesteld.

Eeh…kuisen??? :oops: what’s that??

poetsen, dweilen of zoals ze het hier in het dialect zeggen opwassen.

Buikje het gaat wel beter ben sinds gister begonnen om mijn medicijnen op te hogen dat was het advies van de huisarts omdat ik toch nog terug vallen heb. Dus dat is nu afwachten hoe het dan gaat en of de bijwerkingen wegblijven :pray: over 2 weken moet ik weer op controle komen dus ben benieuwd.

Eergister heb ik gedroomt en ik ben onbewust toch nog heel veel met dingen bezig. Die droom leek zo echt mijn man zegt ook dat ik steeds vaker praat en schreeuw als ik slaap ben in mijn hoofd toch nog met heel veel dingen bezig. Denk dat ik binnenkort toch maar met iemand moet praten want er zit onbewust nog heel wat dingen dwars.

chantal dat dromen ken ik.

Volgens mijn vriend praat, schreeuw, klop, vecht ik in mijn slaap hardop.

meestal weet ik er smorgens niet meer van, als mijn vriend het dan s’morgens zeg wat er deze nacht weer allemaal gebeurt is dan weet ik er zelfs niets meer van.

hij zegt dat ik in mijn slaap ook vaak schok,(hevige spierspasmen).

Hier gaat het redelijk. Zolang ik de klarmeringstabletten op tijd inneem gaat het goed, maar owee als ik er 1 vergeet :frowning:

Aangezien ik anti-pil ben wil ik ze dus gewoonweg niet innemen. Daarover hebben mijn man en ik 2 weken geleden enorme ruzie over gehad. Het werd zo erg dat mijn man wel 20x heeft gezegd/gevraagd heb je je tablet op? En ik maar iedere keer ja zeggen (want het was ook zo). Op een gegeven moment werd ik dat zo zat, dat ik uit pure woede dat alle 15 tabletten die in dat potje nog zaten heb ingenomen. Mijn man heeft me toen naar het ziekenhuis gbracht waar ik 2 dagen heb “vast” gezeten (op de IC, want ze gaan er gelijk vanuit dat je een zelfmoordpoging doet). Het enige wat ik er aan over heb gehouden was moeheid, want het zijn gewone kalmeringstabletten.

Voor de duidelijkheid DAT WAT HET NIET!!! Wilde gewoon dat mijn man zijn kop hield :oops:

Sta nu onder 2 wekelijkse controle van de huisarts net zolang totdat ik een gerichte behandeling krijg (zal ergens in januari zijn). 7 december heb ik een gesprek met de Bavo over het psychologisch onderzoek. En dan wordt er gekeken welke behandeling ik krijg.

Ik slik nog steeds de kalmeringstabletten maar max 2-maal daags, juist omdat ik niet aan de medicatie wil zitten, maar ik moet van de ha, mijn man, werk en de Bavo.

Ik wil van niemand meelijden omtrent het bovenstaande want ten eerste is dat niet nodig en ten tweede het is mijn eigen schuld en ten derde dat is ook niet de reden waarom ik het hier heb geschreven. Ik wilde het gewoon even van mij afschrijven, meer niet. Ik ben niet zielig dus ook geen aahhhh en ohhh wat erg, enz.

Voor mij part verklaren jullie mij voor gek, gestoord, zwaar psychisch gestoord, i don’t care. Ik heb nu wel in de gaten dat ik niet ben wie ik behoor te zijn.

Debbie we verklaren je echt niet voor gek hoor! Dat moet je niet denken :naughty:

Fijn dat je nu onder controle blijft bij de huisarts ik heb er veel baat bij ik moet ook elke 2 weken heen voor mijn medicijnen. Ben benieuwd hoe het dan bij de Bavo gaat.

Ik hoop dat jij je ook gauw beter gaat voelen als je de juiste begeleiding krijgt dat heb je verdiend

:-* :hug:

hoi,

Ik vroeg me af hebben jullie dit ook?

Ik weet niet of het aan de medicijnen ligt maar ik heb het al een tijdje.

Ik kan me soms dingen van een dag niet meer herinneren net alsof ik een black out heb gehad of zo ben gewoon stukken kwijt die ik me niet meer voor de geest kan halen.

Zat hier gisteravond ook op het forum te lezen bij een topic waar ik een paar keer op gereageerd heb en bij sommige dingen wat ik schreef denk ik van huh? heb ik dat geschreven? het klinkt niet als mij als ik het lees denk ik van het is er pats boem erop gezet zonder verdere uitleg heb er gewoon niet bij na gedacht. Gistermiddag heb ik Yeline haar slaapkamer veranderd ze had de kleine slaapkamer maar ik heb haar verhuist naar een de grote want daar kan ze dan lekker spelen als ik boven bezig ben. Nou kwam ik vanochtend op haar kamer en zag ik dingen staan waarvan ik dacht van huh? wat doen die hier ik kan me niet herinneren dat ik die gepakt heb en daar neer gezet heb want die stonden ook niet in haar andere slaapkamer. Er zijn nog meer dingen waarvan ik niks kan herinneren vind het zo raar.

Chantal, dat vergeeteachtige hoort (over het algemeen) bij de medicatie. Ik heb het ook heel erg. Vergeet echt alles. Vergeet telefoonnummers, vergeet namen, vergeet zelfs wat ik de dag daarvoor heb gedaan of heb gegeten. Ben helemaal in de war met de dagen, zo dacht ik dinsdag dat het donderdag was, woensdag de dinsdag en donderdag de vrijdag. En vandaag was ik er heilig van overtuigd dat het zaterdag was en dat ik voor niets naar mijn werk zou gaan :?

Maar het is heel herkenbaar hoor. Vanochtend ook weer. Doe mijn pasje van het werk in mijn tas. Loop naar beneden om mijn schoenen aan te trekken, loop vervolgens weer naar boven om nogmaals mijnpasje in mijn tas te doen, kon ik dat ding nergens vinden. Zegt Don tegen mij, die heb je al in je tas gedaan. Vervolgens sta ik bij de garage, kan ik mijn pasje nergens meer vinden, echt heel mijn tas leeggehaald. Heb maar een dagkaart aangevraagd. Op weg terug naar huis, ruim 5 uur later, kijk ik in mijn tas, zit mijn pasje daar.

Maar… ja ik heb er dus ook last van. En dan die verschrikkelijke moeheid. Gek wordt je er van. Ben zo verschrikkelijk moe.