Zijn er al mei 2011 stoppers?

Ha meiden,

lekker Gaby! Duidelijkheid is rustgevend, vind ik altijd maar :smiley: Veel klusplezier en dat het maar snel mag lukken.

Mell, hoop dat het heel mooi wordt jullie huis en dat jij ook duidelijkheid krijgt over je cyclus.

Rainbow, hoop voor je dat er toch iets aan de hand is (je weet maar nooit, een lichaam is een gek ding en jammergenoeg kunnen we dus niet vanbinnen kijken :? )

Aapie, succes met ei spotten :mrgreen:

Hier alles rustig, tenminste,… kan solliciteren op een andere baan,… maar dat houdt in dat ik (we) dan moeten stoppen met bib maken. Is een heel dilemma en lastig verhaal. Wacht eerst even af of ik uitgenodigd wordt voor gesprek (denk het wel, goede vriend doet selectie en procedure :-)) en hoe het ‘voelt’. Op dit moment voelt het erg dubbel en schiet ik van het ene in het andere. Maar op huidige werk heb ik het écht niet meer naar mijn zin, dus dit is wel een kans. Grote zelfs. Maar of dat de kans van bib in de weg moet zitten, … daar ben ik nog niet aan uit. Is dus wel even spannend.

Ik probeer me ‘cool’ te houden, maar lukt niet altijd :roll: 8) :roll:

Als er deze maand dus geen bib is en ik echt voor die baan kan gaan, zal de keuze dus nog erg lastig worden. gelukkig is het nog niet zo ver. Sta nu wel heel dubbel tegenover nod,… pffff leven kan soms echt lastig zijn :wink: Maar misschien heeft iemand een heldere visie hierop?

MM die het hoofd 8) houdt :mrgreen:

Pff, lastig zeg…

Wat is de reden dan dat je niet zwanger zou kunnen worden bij die nieuwe baan?

En wat is de reden dat je bij je huidige werk weg wil?

En is er misschien een kans dat er ook nog een andere baan voor je te vinden is waarbij je wel zwanger kan worden?

Ik denk dat ik toch voor de zwangerschap zou gaan. Dat is een beetje nu of nooit, andere baan kan altijd nog… en een zwangerschap is zoiets wezenlijks, wil je er later spijt van hebben dat je dat niet hebt gedaan?

Hier alles lekker. Spannend weer. Zeker nu een kokvriendinnetje van me waarbij ik steeds tegelijk zwanger ben weer zwanger is, haha. Ik hoop steeds vanalles te voelen, maarja… nog veel te vroeg he?

Hallo,

ik meld me ook even bij de "mei 2011"stoppers :slight_smile:

we gaan voor ons eerste kindje, en dit is de eerste poging

ik vind het allemaal heel erg spannend.

afgelopen zaterdag (als goed is) mijn eisprong gehad…dus ik ben nu dagen aan het af tellen tot er goed of slecht nieuws komt.

ik heb al een aantal dagen op het forum zitten neuzen, erg leuk om te zien wat jullie delen met elkaar. en met je vriend erover praten is toch niet hetzelfde :smiley:

Welkom teun, leuk dat je je komt melden! Wil je ook wat meer over jezelf vertellen? :slight_smile:

@mamerijntje: krijg je dan een tijdelijk contract bij je nieuwe baan dat je niet zwanger wil worden? Ik weet wel dat toen ik zwanger werd van Sean ik nog maar 3 maanden bij mijn nieuwe werk zat en ze vonden het alleen maar geweldig voor mij :smiley:

@teun: welkom!

Ha ladies,

welkom Teun! Spannend allemaal hè. Ben benieuwd naar je verhaal :wink:

Ach, ik ben zeker heel ouderwets hierin,… maar op de nieuwe school zou ik een jaarcontract krijgen met uitzicht op vast dienstverband bij goed functioneren. Ik heb zelf zoiets van: bij een zwangerschap verlengen ze dan je contract niet. Ben je net ergens nieuw (zeker in een schooljaar) moet je met zwangerschapsverlof. Ik heb dat bij onze eigen organisatie gezien. Daar knikkerden ze zwangere vrouwen meteen na dat jaarcontract weer buiten op allerlei vage gronden,…

Het is dus vooral angst om de zekerheid te verliezen. En ik heb zoiets van: dat doe je niet. Ergens nieuw gaan werken en vervolgens een tijd verlof in. En stel dat er zich complicaties aandienen, in hoeverre ben je dan zeker van je baan. Bij mijn huidige werkgever kunnen ze niet veel, omdat ik daar een vast contract heb.

Ik wil daar weg, omdat de verandering van de organisatie me niet meer zo aanstaat. Het is ook tijd voor iets nieuws, iets anders :mrgreen:

Spannend Tierr, hopelijk kun je mee gaan doen met je zwangere kokvriendin :lol:

Heb trouwens nog een vraag: wie heeft er ervaring met ovutesten en hoe lang blijf je positief testen ná je ei, want die dingen blijven maar posistrepen aangeven???

:roll: MM

Sja, lastig hoor…

Ben je ervan afhankelijk? Of zou je het ook redden op het salaris van je man? Als je er niet van afhankelijk bent, zou ik het gewoon proberen. Je hoeft er namelijk niet per se uitgeknikkerd te worden. En als dat wel gebeurd, kun je altijd verder kijken.

Ben je er wel van afhankelijk dan zou ik gewoon blijven waar je nu zit en rond kijken… misschien vind je wel ergens een vacature voor onbepaalde tijd? En anders maar gewoon nog even niet een nieuwe baan. Een zwangerschap zou ik er in elk geval niet voor laten.

een ovutest is pas positief als de teststreep op zijn donkerst is, meestal is dat (bijna) net zo donker als de controlestreep. Als dat het geval is, komt binnen 24-48 uur je ei. Bij de meeste vrouwen geeft de test altijd wel een licht streepje. Wat zie jij nu dan??

Ha Tierr, thnx voor het meedenken :mrgreen:

moet wel mee blijven werken ja, kan wel wat minder, maar niet helemaal zonder. Wil ik zelf ook helemaal niet. Misschien heb je wel gelijk dat een baan ondergeschikt is aan zwangerschap. En wie weet, lukt het toch helemaal niet en heb ik straks geen bib én geen leuke nieuwe baan, dus de gok nemen, kan ook altijd nog :wink:

Ovutesten waren vorige week zondag en maandag positief (behoorlijk dikke donkere streep). Dinsdag-woe-do iets minder en vanaf vrijdag wéér dik donker positief). Dit tot gisteren. Nu iets minder dik donker, maar zéér duidelijk aanwezig en sterkte neemt niet meer af. Tenminste tot vanavond 17.00u niet. Dus of 2x achter elkaar een ei, of ik ben van de leg of die testen kloppen niet :roll:

:lol: MM

Ja, das ook zo… het zou zomaar kunnen dat je níet zwanger raakt en dan is het zonde als je het daarvoor hebt laten schieten.

Maar zelfs al zou je de baan krijgen, zou ik de zwangerschap iig niet uit/afstellen. Financieel vind je altijd wel een mogelijkheid, mocht je er toch uitgeknikkerd worden.

Ik snap je trouwens wel hoor. Ik blijf ook op mijn huidige werk hangen omdat ik daar een vast contract heb, terwijl ik op zich misschien ook wel wat anders zou willen, maar daar kijk ik nu niet eens naar… :roll:

2 keer achter elkaar een ei kan trouwens niet. Wel zou het kunnen dat de eerste keer je ei niet gesprongen is en dan nu alsnog springt. Of dat je cyclus gewoon in de war is. Of dat je zwanger bent. Een ovutest reageert namelijk vaak ook op HCG.

thx :slight_smile:

heel spannend ind.

even kort en bondig over mezelf, wil nog een beetje anoniem blijven ivm met mijn omgeving (waarvan er ook mensen op dit forum zitten :slight_smile:

26 jaar, samenwonend met vriend (1jaar)

en een “vaste” fulltime baan

snap jullie goed wat betreft vaste baan/ nieuwe baan…

eind september zou ik een vast contract moeten krijgen, alleen weet ik niet zo zeker of ze dat zullen doen mocht ik snel zwanger worden.

maar goed, soms moet je met je hart denken :slight_smile:

Waarschijnlijk heb je toch niet zo snel een buikje, en je bent het niet verplicht het al snel te zeggen, dus hopelijk heb je dan al mooi je vaste contract in de pocket! :thumbup:

ja ind. tis toch eerst allemaal kijken hoe het loopt voordat we daar weer over kunnen gaan stressen…

hoe maken jullie eigenlijk van die handige tel gevalletjes die ik bij iedereen zie staan? als ik er op klik kom ik op de kok homepage en zie ik het nergens staan

mamerijntje wrote:
Ha meiden,

lekker Gaby! Duidelijkheid is rustgevend, vind ik altijd maar :D Veel klusplezier en dat het maar snel mag lukken.

Jaa, dat is het; duidelijkheid, heerlijk!

http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm

:slight_smile:

Dus… problemen met de verbinding, geloof ik… :wink:

4 x bedankt :wink:

En hoe is het met iedereen?

Hier alles zn gangetje…al heb ik behoorlijk last van men hooikoorts en ben ook nog eens verkouden, doet men humeur niet echt goed.

Gister trouwens zwanger worden pillen gehaald. Had ik nog steeds niet in huis…en aangezien we nu officieel in de eerste ronde xitten dacht ik dat het wel zo verstandig was.

Zal zo trouwens eens een paar nieuwe foto in het sf gooien.

Zo ik laat ook maar wat van me horen. Iedereen weer druk bezig lees ik. Hebben jullie ook in de tweede fase van je cyclus last van gevoelige tepels en misselijkheid? Zo irritant als ik de pil slik of met het mirena spiraaltje had ik daar allemaal geen last van. Als ik toch niet zwanger wilde worden, dan ging ik direct weer aan de anti-conceptie. Bah ook de menstruatie is veel heftiger en pijnlijker, plus dan nog de teleurstelling dat het weer niet gelukt is. Bah. Nou ja maar duimen dat het over 2 weken gewoon lekker 9 maanden niet komt.