Zijn er al januaristoppers?

@ Piekie! gefeliciteerd!!! :inlove: :thumbup: :mrgreen: Super zeg, en sneller kan niet! Hoop dat jij je goed voelt. Hoe reageerde je mannetje??

@ Menies: haha, hier dezelfde mening over Rob de Nijs. Vier nummers mocht ie maar liefst doen, waarvan ik er drie nauwelijks ken. Béétje jammer. Vond vorig jaar ook de finale leuker, weet niet meer precies welke nummers ze toen zongen maar kan me wel herinneren dat het meer één geheel was. Nu allemaal losse nummers. Verder heb ik een TOP avond gehad!! Volgend jaar weer! In juni gaan we ook weer naar Guus in Eindhoven dus dan mag Guus wél afsluiten :mrgreen: :dance:

Voor een aantal komt de NOD nu echt dichtbij!! Spannend hè.

@ Marieke, al nieuws???

@ Ivy, bij jou zie ik ook overtijd staan, maar weet niet meer of jij al voor de echt ging of je banner nog staat op de eerste ontrekkingsbloeding…?

Ik heb nog iedere dag steken onderin mijn buik. Geen idee of dat een symptoom is van wat dan ook, maar ik ken het niet van mezelf. Er waren op het werk meer mensen die er last van hadden, ook kinderen, maar die hadden allemaal echt buikpijn, geen steken, en draaide bij de meeste al snel uit op buikgriep. Ik heb gewoon al een hele poos alleen steken, dus denk dat het toch iets anders is? Ook erg opgeblazen gevoel na het eten, buik zet helemaal op. Dat had ik altijd al een beetje na het avondeten, maar nu heb ik het na álle maaltijden en ook tussendoortjes. Zelfs bij niet eten, haha, heb nu ook een opgeblazen buik en heb nog niets gegeten of gedronken. Ook niet veel honger, terwijl ik normaal een grote eter ben. Verder voel ik me prima, niet ziek in ieder geval! Hoofdpijn heb ik nog wel gehad, maar is veel minder geworden dan de eerste week na het stoppen met de pil. Wel al dagen moe, loop heel de dag te gapen. Het is druk geweest op mijn werk en het is nogal troosteloos weer, maar het valt me wel op. Een paar vage dingen dus hier! Hoe voelen jullie je nu je een poosje gestopt bent???

Gisteren nog carnaval gevierd, 's middags al. Was erg gezellig, valt me niet tegen het Brabantse carnaval! :dance: Waren al op tijd thuis, want ik was erg moe en last van steken in mijn buik :shock: en mannetje moest vandaag werken. Niet dat hij daarom initiatief nam om naar huis te gaan, hij had nog uren kunnen blijven :mrgreen: maar vanochtend was hij me toch wel dankbaar want hij was weer zo goed als nuchter :inlove: :stuck_out_tongue: en de kater viel mee. Ik heb me toen nog maar eens lekker omgedraaid, en geslapen tot half 11 :zzz: …dát zijn dan weer de voordelen van het juf-zijn, een weekje ‘vrij’ (in ieder geval uitslapen dan, er ligt wel een krat vol werk te wachten hier).

Nou, ik ga douchen en aankleden en dan snel naar de supermarkt want die sluiten al vroeg ivm carnaval. Vanmiddag komen mijn ouders op bezoek en ga ik uitgebreid voor ze koken. :drool:

Kom straks nog wel een keer kijken! Groetjes!

Jammer Dolfijntje! Je hebt lang in spanning gezeten zeg. Hopelijk is het de volgende keer raak of heb je in ieder geval een regelmatigere cyclus.

dank je dames,

ik voel me bleeeh, maar dat komt door een buikgriep

mijn mannetje geloofde het bijna niet…

ging net wel gelijk aan het koken, hihihih

succes he meiden!

en marieke, jammer… op naar een volgende ronde

Wat jammer Marieke, vooral na een week overtijd. :frowning: Maar op naar de volgende ronde!!

Dus ook wel een beetje spannend voor jou Juffie! Nog een paar daagjes…

Ik voel me nu veel beter dan de 1e stopweken, niet meer zo sjachie en verder eigenlijk geen lichamelijke klachten, alleen af en toe wat buikpijn.

He bah piekie, das ook wel vervelend! Het heerst wel he? Beterschap!!

Ben ik nog even…!

@ Marieke, jammer! Balen dat het na een week overtijd toch nog komt, je hoopt steeds meer dat het raak is hoe langer het duurt, lijkt me. Volgende maand beter??? :pray:

Mijn ouders zijn net weg, lekker gegeten en gezellig geweest. Had ze al weer een poosje niet gezien, ze wonen niet naast de deur en de weken vliegen voorbij, dus het mocht wel weer een keer.

Verder heel de dag menstruatie-achtige buikpijn gehad, steken/ weeig gevoel heel laag in de onderbuik, net boven het schaambeen. Heel raar. Heb dat normaal gesproken (met de pil) alleen een paar uur op het moment dát ik ongesteld ben geworden. Maar dus al dagen zo’n zelfde klachten, alleen vandaag wat erger. Ook heel de dag lopen gapen, zo duf als een konijn. Opgeblazen gevoel is ook gebleven, weinig zin in eten gehad vandaag. Was zowat misselijk na het avondeten, terwijl het erg lekker en niet veel was. Gewoon weinig trek, nergens in en wat ik eet zit me dwars.

Las laatst de eerste mogelijke zwangerschapsverschijnselen en als ik ze nu nog eens lees herken ik er een heel aantal (nog wel meer dan hierboven staat, zoals veel hoofdpijn, vaak de hik, zin in seks, chagrijnig/ emotioneel, veel afscheiding, veel vettere huid…). Zou het…? Feit is dat ik me al dagenlang anders voel dan anders, wat dan ook de oorzaak mag zijn. Lees echter óók dat je jezelf zwanger kunt denken, haha, dus ik wacht nog maar ‘rustig’ :zzz: :mrgreen: een paar dagen af. Hadden de meiden die hier voor een tweede of derde kindje gaan verschijnselen helemaal in het begin van de zwangerschap?

Morgen maar eens een dagje thuis aan de slag voor mijn werk. Week gaat zo snel dat ik anders nog niks gedaan heb voordat ik maandag weer moet beginnen!

De zwangerschapstesten heb ik ook al liggen. Zijn er meer dames die zouden testen vóór de NOD? Ik weet niet of ik me in kan houden, mocht ik kwaaltjes krijgen.

En tja, een streep is een streep (ookal is ie vaag), maar hoe zit het dan met een digitale? Zegt die dan ook zwanger of dan toch NIET zwanger???

Denk dat ik van de week een gewone test nog even erbij ga halen.

Dolfijntje: Jammer hoor. Lange cyclus zeg, ik werd al ongi op dag 27.

Je weet iig wel waar je aan toe bent. Op naar de volgende ronde.

Piekie: Je voelt je niet lekker :hug:

Hopelijk voel je je snel iets beter, een buikgriep is geen pretje.

Maar wel lief van je mannetje dat hij gelijk ging koken.

Juffie: Echt anders voel ik me niet. Had altijd 1x in de maand hoofdpijn, de 1e dag ongi, en dat is niet veranderd…echt knallende koppijn.

Spannende daagjes voor je, zoals jezelf al zegt heb je wat kwaaltjes. Misschien dan toch?

De verschijnselen in mijn 1ste zwangerschap.

Alleen zere borsten. En was wat sneller moe.

Nee, niet echt last gehad van kwaaltjes.

Ben 1x flauw gevallen, geen pretje. Had hier een paar blauwe plekken aan overgehouden op mijn rug. Instictief was ik naar achter gevallen, met mijn rug tegen een plank. Kan me er eigenlijk weinig van herinneren.

:zzz: Truste

Juffie,

Ik had bij de eerste zwangerschap totaal geen verschijnselen. Niet misselijk, niet moe, geen hoofdpijn of wat dan ook. We stonden toen ook raar te kijken van die postitieve test :eh: . Was immers al een jaar bezig.

Jee Miepel, dat is inderdaad wel een grote verrassing geweest!! :smiley:

Vanochtend wakker geworden met nog steeds dezelfde pijn. Maar sinds gister voel ik mijn darmen ook behoorlijk. De afgelopen week ben ik erg weinig naar het toilet geweest, het begint te neigen naar obstipatie. Dát is misschien wel het opvallendste van alles!! Want de afgelopen jaren heb ik juist het tegenovergestelde: ik hoef maar te gaan zitten en het komt. Vaak moet ik zelfs rennen :mrgreen: Ook netjes iedere dag, maar prettig is het dus niet, want ik heb normaal gesproken zelden vaste ontlasting en dat is zeker buiten de deur niet fijn. Moet ook altijd opletten met wat ik eet (vette dingen, room etc.) want daar reageer ik sterk op. 's Ochtends een kop thee werkt ook vaak meteen, of chocoladepasta op brood…en nu helemaal niks. Dit is echt járen geleden. :shock:

Ik hoop gewoon zondag netjes ongesteld te worden, een zwangerschap probeer ik uit alle macht niet op te rekenen of hopen. Want ik ben natuurlijk ook nog maar net met de pil gestopt. De meeste verschijnselen van ontpillen zijn dezelfde als van een prille zwangerschap… :shock: heel fijn. Toch zijn er blijkbaar meiden die meteen na het stoppen zwanger worden, maar ik kan me niet voorstellen dat we zóveel geluk zullen hebben, met ontpillen/ man z’n ballen :mrgreen: erbij ingegrepen. Dus ook heb ik allerlei gekke kwaaltjes, ik ben blij als ik weet waar ik aan toe ben!!!

@ Piekie: voel jij je alweer wat beter? De roze wolk al gevonden? :inlove:

Groetjes!

@toedels19 wrote:

Dolfijntje: Jammer hoor. Lange cyclus zeg, ik werd al ongi op dag 27.

Je weet iig wel waar je aan toe bent. Op naar de volgende ronde.

Dat is nu ook zo raar. Ik heb altijd een cyclus van precies 28 dagen.
Nouja nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Groetjes

ben ik ook weer eens, nog steeds vol spanning op mijn eerste ongie. We hebben netjes met condoom geklust, omdat ik graag eerst wilde ontpillen, dus zwanger kan ik nog niet wezen, maar dit schiet ook niet op. Vanaf maandag heb ik af en toe bruine smurrie ( eet smakelijk allemaal :mrgreen: ), maar nog steeds geen rood gebeuren. Nou ja, we zien wel, we wachten rustig even af, ik heb ook gelezen dat het bij sommige wel maanden duurt voordat het op gang komt, dus we raken nog niet in paniek zeg maar :wink:

@marieke, jammer hoor, maar nieuwe ronden, nieuwe kansen

@piekie, voel je alweer wat beter?

@juffie, lastig he, dat onzekere gedoe, en dan is zondag nog best ver weg :?

@miepel, dat is zeker een verrassing geweest! :smiley:

@toedels, jeetje, flauwvallen! :shock: maar goed dat je op de rug terecht bent gekomen, maar leuk is het zo en zo niet

Ik ga weer verder, ben thuis bezig met dossiers afhandelen voor werk, ik had even geen zin meer, dus even hier gluren :mrgreen:

Zo! :shock: ik kreeg even geen mail meer dat er gepost werd…vond het al raar :think:

En meteen een eerste zwangere :shock: GEFELICITEERD Piekie!!! :dance:

Super man :mrgreen:

Wij hebben weinig geklust, ik heb net een mega buikgriep achter de rug dus ik denk dat we deze ronde ook nog niet aan de beurt zijn…ben ziek ziek ziek :sick:

Marieke, balen dat je alsnog ongesteld bent geworden :hug:

Alle nieuwe Januaristoppers WELKOM!!! :mrgreen:

En nu duik ik weer mijn bedje in…uitzieken :sick:

Nou ik ben ook 1 dag niet geweest en alles staat al weer vol :lol: Ben benieuwd wie de 2e gaat worden. Piekie is wel heel vlot :dance:

Ik ga straks alles nog ff goed lezen, zit nu op mn werk :shifty:

Voel me ook niet lekker, maar griep heerst, mn buik begint sinds vandaag ook te rommelen, dus ik hoop niet dat ik ook buikgriep krijg. Ik moet volgende week ongesteld worden en ben nu echt al vreselijk chagerijnig. Was ik volgens mij 14 jaar geleden ook, maar toen heette het puber :lol: Heb mn mannetje al vriendelijk verzocht om een lekkere reep chocolade voor me mee te nemen :eh:

Dolfijntje, zou het niet kunnen zijn dat je toch zwanger bent geweest maar een hele vroege miskraam gehad hebt :think: ?

Piekie, beterschap!

Juffie, jij ook. 't zou wel heel bijzonder zijn als het stiekem toch een hele mooie oorzaak heeft ;).

Loesje, lekker chocola :slight_smile:

Piekie en Rivella,al weer wat beter?

Gisteravond kwamen de :evil: :evil: , in volle hevigheid, pfff…

Geen teleurstelling, want niet zo geklust, maar dus wel iets te vroeg, gister was dag 25 van m’n cyclus. Hoe moet ik dan nu rekenen? Had ik dan een cyclus van 24 dagen en was gister dan weer dag 1? Heb geen idee :think:

En is een cyclus van 24 wel lang genoeg voor een goede eisprong enzo?

Nou neem ff een ibu, wordt gek van de krampen :?

Juffie, al tekenen van 't een of ander?

Werk ze vandaag allemaal!

@juffie: Dat zou natuurlijk wel mooi zijn, spannend weekend voor jou!

@summer: volgens mij heb je dan een cyclus van 24 dagen. 1e dag van je ongesteldheid is weer dag 1. Jij was toch ook net gestopt met de pil, misschien dat je lichaam nog wat van slag is. Volgens mij is 24 dagen lang genoeg voor een ei-sprong hoor. Anders kun je altijd ff een maandje ovulatie testen doen, of temperaturen.

@dolfijntje: ik dacht ook toen ik het las dat je misschien wel een hele vroege mk hebt gehad. Maar misschien ook niet, hopelijk heb je dan deze maand weer een normale cyclus.

Chocolade was heerlijk, ik MOET echt altijd chocolade hebben als ik ongesteld ben, maar nu is dat over een week pas en had al dezelde aandrang :shifty: Vast hormoontjes die van slag zijn :lol:

Nou ik ben eindelijk weer beter, dus misschien hebben we toch nog optijd kunnen klussen :wink:

Summer, balen dat je ongesteld bent geworden, geen idee hoe dat verder zit met je cyclus maar ik denk dat je evengoed gewoon eisprong kunt hebben hoor.

Ik heb vandaag een extreem lastig ventje hier in huis rondlopen :?

Chris weet niet wat hij nu wil, ik moet zijn knuffel pakken, maar als ik hem geef is het NEE!

Goh zou hij dan echt peuter zijn :stuck_out_tongue:

Ik hoop stiekem toch maar dat ik 2 kids aan kan in de toekomst, dat is iets waar ik wel tegenop zie.

Maar aan de andere kant ben ik echt zooooo benieuwd naar hoe ons 2e kindje er uit zal zien.

Bij Chris hadden we natuurlijk geen idee maar nu Chris er is kan ik me niet voorstellen dat we een kindje kunne krijgen die compleet anders is als Chris…ik ben benieuwd :mrgreen:

Ik had geen mail gekregen over nieuwe berichten hier en dacht al: jammer!! Toch maar even komen kijken en… dus toch! :mrgreen:

@ Summer: da’s vroeg, die :twisted: bij jou! Was jij nu ook net gestopt met de pil, ben het even kwijt? Zo ja, dan is alles in ieder geval weer lekker snel op gang. En vergis ik me nu, of kun je helemaal geen menstruatie krijgen zónder eisprong, als je de pil niet slikt?? Of krijg je die toch, door andere oorzaken… :think:

@ Rivella, fijn dat je weer beter bent! Zo te horen al een echt boefje die Chris. :smiley: Mooi stukje behang uitzoeken als ie aan het puberen slaat… (mijn ouders dreigden altijd mij achter het behang te plakken, totdat ik oud genoeg was om te zien dat de muren gestukt waren :mrgreen: )

Vanochtend toch weer dunne ontlasting als vanouds :silenced: Wel nog steeds een gek gevoel in mijn onderbuik, geen pijn meer of krampen maar wel nog wat opgeblazen en een beetje spierpijnachtig. En sinds gisteravond…wat ik nog nóóit in mijn leven heb gehad: erg gevoelige tepels. Ik hoef er maar naar te kijken en… :shock: en ze doen zeer als ik eraan kom. Deden zelfs zeer toen ik me gisteren in het warme badwater liet zakken. Schijnen heel veel vrouwen te hebben voordat ze ongesteld moeten worden, maar heb ik dus nog nooit gehad, ook niet vóór de pil. Kan ook komen van het ontpillen of ja, bij een zwangerschap. Heb gisteren ook even heel eerlijk gekeken of ik dénk dit allemaal te voelen, maar nee, het is écht zo. Want midden in een film heb ik opeens een gek gevoel in mijn buik, onder het lezen in bad last van mijn tepels, op momenten dat ik dus niet bezig ben met die kwaaltjes. We wachten af…

Zijn er nu nog meiden die bijna hun NOD hebben en ook al geklust hebben? Of is iedereen verder in afwachting van de NOD om daarna voor de echt te gaan?

Hier nog heerlijk vrij tot maandag, zometeen weer aan het werk thuis maar aan m’n laptop, dus ik kom hier nog wel kijken straks.

:-* !

Rivella: Dat vraag ik me ook wel eens af, hoe zou het zijn straks met 2 kids. Maar denk ook dat dat allemaal vanzelf zal gaan.

Juffie: Had de 1e ronde wel gevoelige borsten rond de eisprong, maar daarna niet meer. Spannend, nog een paar dagen en dan zou de ongi moeten komen, maar mischien ook niet…ga je dan testen of wacht je dan nog een paar dagen?

Ik ga nu weer de ‘echte’ klusperiode in. Heb gister een ovulatietestje gedaan, maar die was nog negatief.

Loesje: Chocolade… Heerlijk :drool:

Maar dat is niet altijd rond mijn ongesteldheid. Als ik er trek in heb dan wil ik het ook meteen, dus hier altijd chocolade in huis.

Summer: Volgens mij wordt je niet ongesteld, als er geen eisprong geweest is.

De 1e dag van je ongi, is weer dag 1 van een nieuwe cyclus.

Het is nog niet zover, maar zouden jullie het geslacht van de baby willen weten?

Bij S. wilde ik het niet weten, en mijn lief hield tot de laatste dag vol dat het een jongen was.

Bij de 2e wil ik het wel graag weten, maar zal dan nog geheim blijven voor de buitenstaanders.

Hmm toedels, goeie vraag. Ik weet nog niet of ik het wel weten. Ik weet in elk geval dat als ik het zou weten, ik het nog niet aan iedereen zal vertellen.

Waarschijnlijk wordt het dan uiteindelijk zo dat we het niet willen weten. Als manlief het namelijk weet kan hij er waarschijnlijk zijn mond niet over houden :mrgreen:

Rivella, leuk zo’n peuterChrisje. dat gaat vast wel weer over (binnen de komende 18 jaar) :wink: :roll: :-*