Wij hebben besloten om dit jaar (nu dus) te gaan voor een tweede. Wie nog meer?
Jaa, ik sluit me graag aan! Nog drie dagen de pil…en dan gaan we voor ons eerste kindje! Vinden het allebei erg spannend!!!
Ben al begonnen met foliumzuur. We willen de eerst ‘normale’ menstruatie afwachten en daarna mag het gebeuren! Hoop dat het ontpillen niet al te lang duurt, voordat ik de pil ging slikken (bijna 10 jaar geleden) was ik erg regelmatig ongesteld, maar of dat nu terug komt? Zou mooi zijn!!
Hoop dat er meer meiden komen hier, want het is toch wel erg leuk om te delen met anderen! :lol: Bij ons in de omgeving zijn er nog niet veel mensen mee bezig en we willen ook niet dat iedereen weet dat we het gaan proberen, dus ik kán het eigenlijk ook met niemand delen in real life.
Miepel, hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je zwanger was van je eerste kindje?
Groetjes Juffie
Jaaaaa Leuk! De eerste 2008-stopsters zijn een feit! Succes dames!
Hoi Juffie, welkom.
Jammer genoeg heeft het bij ons een jaar geduurd voordat het zover was. Vantevoren was ik daar al een beetje bang voor omdat het bij mijn moeder ook enkele jaren heeft geduurd voordat ze zwanger was. Maar dat wil natuurlijk niet altijd wat zeggen. Achteraf viel het nog mee, een jaar. Wel hadden we net een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om eens te laten kijken of er wat aan de hand zou kunnen zijn. Die konden we op het laatste moment toch afzeggen omdat ik zwanger was. Hopelijk wil het bij jullie wat sneller lukken. Laat je vooral niks wijsmaken door mensen die zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn :wall: . Echt, daar werd ik zo moe van :roll: . Maar je zegt het voorlopig tegen niemand zie ik, wel zo slim. Succes in ieder geval. :thumbup:
Januari stoppers alweer.
Allemaal veel succes met zwanger worden.
Liefs Lotte
Een jaar…er zijn er (schijnt) genoeg waarbij het zo lang of langer duurt maar het lijkt me idd errug lang als je het graag wil. Aan de ene kant hebben wij geen haast, maar ik denk als we het eenmaal gaan proberen, we toch geen engelengeduld zullen hebben. Ik vind het knap als mensen de instelling hebben van “we zien wel hoe het loopt, we houden ons er niet teveel mee bezig en doen gewoon ons normale ding alleen nu zonder anticonceptie”. We zien wel…denk dat je toch iedere maand hoopt dat het raak is!! Mijn moeder was trouwens meteen de eerste ronde zwanger…terwijl ze ‘al’ (voor die tijd absoluut) 34 was. Of dit in de genen zit??? :dance:
Het liefst wil ik van de daken schreeuwen dat ik woensdag met de pil stop maar ik hou het toch nog maar even stil :silenced: dat we het gaan proberen. Enerzijds om niet steeds van iedereen de vraag te krijgen of het niet al zover is. Als het dan langer duurt lijkt me dat toch minder. Daarnaast werk ik fulltime op een school en heb sinds een paar maanden een vast contract. Tot de zomer werk ik op papier echter parttime op deze school en parttime bovenschools. Over een paar maanden hoop ik op papier ook de andere helft van de aanstelling te krijgen. Het voelt een beetje stiekem dat ik tegelijkertijd ook bezig ga zijn met het proberen een kindje te krijgen! Mocht ik zwanger raken, blijf ik dus op papier parttime werken maar ga ik in werkelijkheid ook terug van fulltime naar parttime op mijn werkplek. En ik werk er nog maar net. Anderzijds wil ik die fulltime plek op papier wél, omdat zwanger raken best even kan duren en een fulltime aanstelling meer zekerheid biedt voor volgend jaar…
Voelt een beetje dubbel dus.
Miepel, weten mensen uit jouw omgeving ervan dat jullie voor een tweede kindje gaan?
Groetjes!
Jippie! Januari stoppers!
Ik wens jullie allemaal veel succes! :thumbup:
Ikzelf ben een december stopper dus we zitten zo ongeveer in hetzelfde schuitje
Nee, er zijn op dit moment nog geen mensen die het weten. In ieder geval voor de opa’s en oma’s wil ik het nog geheim houden.
Ik ben thuiskapster dus als mensen er dan naar vragen dan zeg ik het wel. Kun je er het er toch met iemand over hebben zonder dat ze al te dicht bij je staan.
Januaristoppers heel veel succes! :thumbup:
Ik wil jullie even suc6 wensen!!
en gun jullie allemaal snel een psoitieve test in handen
xx
famke (december stopper)
Ja ik meld me aan.
Na even wikken en wegen doe ik het toch maar.
Niet echt deze maand maar vanaf volgende maand gaat het los maar vind het wel al leuk om er over te praten.
Dus zet er wel een banner neer maar die gaat nog niet in werking zeg maar.
Ik heb een dochter van net een jaar marije jasmijn.
dus tot snel
Leuk dat er al een paar Jan. stoppers zijn :mrgreen:
Mag ik me ook aan komen melden???
Ik heb een tijdje moeten wachten voor we voor een 2e mochten gaan maar vandaag dan het verlossende woord (een heel gedoe met uitstrijkjes wat ik jullie zal besparen ).
We hopen iig dat het net zo snel gaat als de vorige keer (1e ronde raak) maar we gaan er maar niet te hard vanuit
Ik hoop dat 2008 een vruchtbaar jaar wordt en dat ieders wens snel uit mag komen :mrgreen:
Ik wens de januari-stopsters heel veel succes :mrgreen: !!!
Gr T@nj@ (december-stopper)
heeey januari-stoppers!!
veel succes! & veel pelzier hier!!
kus mel (novemberstopper)
Rivella, dat is lekker snel, de eerste ronde raak. Hoop dat het dit keer ook weer gebeurt.
Wij hebben 13 maanden moeten wachten.
Ik hoop toch echt niet dat het dit keer ook zo gaat.
We moeten nog een maand wachten maar ik zag net een pasgeboren beeb en mijn buik begon erg te rammelen. O wat heb ik weer zin in zón kleintje.
Nou ik hoop dat het bij iedereen lekker snel gaat.
Marrije, ik ga er vanuit dat het nu langer duurt, gezien mijn gewicht aanzienlijk hoger is dan bij de eerste :oops:
Maar ja een beetje hoop mag er zijn hè.
Ik hoop voor jou dat het ook zo snel gaat, zo lang wachten is ook niet leuk :hug:
En ja, die kleine lieve hoopjes mens hè, dan rammelt het hier inmiddels ook van alle kanten…gelukkig mogen we nu wat aan dat rammelen doen
leuk zeg de eerste 2008 stoppers!!!
veel succes
groetjes simba (novemberstopper)
Dat is waar.
Heerlijk als het rammelen straks kan stoppen.
Weer zón lekker ienie mensje.
Hoop moet er altijd zijn en gewicht zegt niet altijd wat toch??
Vanavond is het zover, de allerlaatste pil!! Dan willen we in ieder geval tot de eerste natuurlijke menstruatie wachten totdat we het gaan proberen.
Mannetje en ik vinden het toch wel erg spannend. Willen het allebei graag maar toch ook onzeker. Kunnen we het wel, verzorgen, opvoeden?? We hebben er beide weinig ervaring mee en weinig kleine kids in onze buurt. Ik werk wel op een basisschool dus zie iedere dag een hoop kinderen… Weet dat het ook ettertjes kunnen zijn :mrgreen: maar ook enorme lieverds :inlove: . Dat wij denken aan kinderen komt verder behoorlijk uit het niets want we zijn zowat de enige in onze omgeving. Dat maakt de onzekerheid wel groter!!! Zijn we straks de eerste? Kunnen we het wel delen met anderen? Moeten we niet nog een poos wachten totdat om ons heen de babyboom losbarst? Het lijkt me toch wel erg fijn om het met anderen te beleven. We weten alleen dat één van onze beste vrienden al een poos aan het klussen zijn. Verder zijn de meesten net getrouwd of gaan trouwen en zal het krijgen van kindjes (denken wij) nog wel even duren. Maar ja, van ons weet ook niemand het… :think: Daarbij zijn we nog jong, ik 26, mannetje 30, dus JA, tijd genoeg. Ik werk ook nog niet zo lang na mijn studie, pas twee jaar. Dus: waarom nu al?? Maar wij denken eerder: waarom wachten??
Er zijn namelijk genoeg redenen om er voor te gaan, naast dat het ons super lijkt om onze liefde te delen met een kleintje. We zijn allebei gezond. Relatie is goed, zijn getrouwd. Beide leuke en goede baan. Leuk huis waar we nog 20 jaar kunnen blijven wonen. Lieve hond. Alles goed met vrienden en familie. Een leuk sociaal leven, maar wel rustig, geen wilde stappers of veel feestjes. Veel losse vrienden waarmee afspreken af en toe is en altijd relaxed. In ons leven is dus absoluut plek voor een kindje.
Dus…hier nog wel wat onzekerheid. Stop in ieder geval met de pil en grote kans dat we er echt wel voor gaan. Maar wel lekker om het even van me af te schrijven!!
Herkent iemand dit, onzeker of je het allemaal wel gaat kunnen, omgeving er wel al mee bezig maar nog niet actief??
Heb in ieder geval dit forum! :mrgreen:
@ Juffie
Ik weet nog heel goed dat wij voor de eerste gingen en dat ik het hier ook neer schreef. Ben hier al zo lang als dat ik zwanger wilde raken van mijn dochter.
Maar ik post niet zo heel veel.
Maar die zelfde vragen als ij hier nu neer zet heb ik toen ook gedaan, kan ik het wel, moeten we wachten, wat zullen onze vrienden er van zeggen enz.
Dus heel herkenbaar. Ik kan je zeggen het komt allemaal goed. Ik ben moeder geworden. Ik heb een heel pittig meisje die ik soms ook achter het spreekwoordelijk behang kan plakken, maar het is wel een schatje.
Ik ben gelukkig moeder te zijn. Heb ook een leuke baan die ik nog met heel veel plezier doe. Werk veel misschien te veel, maar zolang zij er niet onder lijdt is het goed.
Dus het komt allemaal goed, het moeder zijn zit ons in de genen eenmaal zon kleintje beet en je weer het, je bent moeder.
Zo was het bij ons dan. Nu weer verlangen na een tweede, ik ga geen bevallings verhaal hier neer zetten maar heb niet een leukebevalling gehad en als ik toch weer wil, zegt dat genoeg.
:-*