Zijn er al januaristoppers?

Mijn spiraaltje (mirena) is er al een tijdje uit vanwege een afwijkende papuitslag en de daarbij horende ingrepen.

al 3 maanden maakte ik geen gebruik meer van anticonceptie, we moesten gewoon echt wachten, ik wilde geen risico lopen met condooms en ik wilde al helemaal niet “tijdelijk” aan de pil, had niet voor niets die Mirena :roll:

Ik ben echt superblij dat we gisteravond nu toch écht aan onze “poging voor een 2e kindje” begonnen zijn :dance:

Toch heel anders dan de eerste keer, toen was ik er eigenlijk niet zo mee bezig…ja wel met zwanger worden maar ik rookte toen nog :oops: slikte geen foliumzuur :oops: , ik had totaal geen beeld van mijn cyclus e.d.

Maar nu is dat allemaal heel anders.

Ik kijk veel bewuster uit naar een zwangerschap(helaas door het rookvrije gedeelte wel een stuk zwaarder), wat misschien ook weer nadelen met zich meebrengt, want stel nou dat het nu wél langer duurt :oops:

We wachten af en hopen dat een positieve test niet lang op zich laat wachten :pray:

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum. Heb al een poosje rondgekeken en besloot me ook aan te melden. Ook ik stop deze week met de pil. Erg spannend, voor de eerste keer. Wil ook eerst ff afwachten hoe het met mijn menstruatie gaat, ben 8 jaar aan de pil geweest, dus ben benieuwd!

Vind het allemaal erg spannend en vind het dan ook erg leuk om alle ervaringen van iedereen te lezen!

Ik herken het verhaal van juffie heel goed, zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje, alleen in onze omgeving juist wel een babyboom. Maar ook ik heb soms wel eens twijfels, spannend allemaal…!

Welkom Summer :mrgreen:

Ik hoop ook voor jou op een snelle positieve test :mrgreen:

Dan wil ik me denk ik ook maar hierbij aansluiten. Ik heb gister mn laatste pil genomen, dus officieel ben ik ook een januari stopper, maar wij willen nog tot ongeveer april wachten voordat we er ook echt voor gaan. Als we zo lang kunnen wachten.

We zullen deze maand nog wel moeten ivm dat we nog aan de malaria pillen zijn. En we wilde zelf een paar maanden kijken hoe mn cyclus is. En ik zou het liefst niet in december bevallen (waar kun je je druk om maken :? ) ivm sinterklaas, kerst en de verjaardag van mijn man.

Ik hoop dat we dit jaar allemaal een positieve test in onze handen kunnen houden en sommige zelfs al een baby.

Groetjes Loesje!

Loesje, Malariapillen, klinkt alsof jullie een flinke reis achter de rug hebben :think: wat is daar het risico van i.c.m. een zwangerschap?

Liever niet in December willen bevallen, ik had dat met Chris ook ik was begin Januari uitgerekend en tussen kert en oud en nieuw heb ik echt lopen hopen dat hij niet te vroeg zou komen.

Uiteindelijk is hij 11 dagen na de uitgerekende dag geboren.

Maar ja, als je pas in April echt wilt beginnen dan zou het al meteen de eerste ronde raak moeten zijn om nog in December te kunnen bevallen…aan de andere kant, je zouniet de eerste zijn die in de eerste ronde meteen zwanger is :wink:

Ik hoop dat ook jij krijgt waar je op hoopt :mrgreen:

Welkom Loesje79 en Summer!

Ik hoop dat hier snel net zo veel geschreven gaat worden als in de andere topics…leuk om te lezen!! Ook al is voor ons nog heel pril, wij zullen er vanzelf steeds meer mee bezig zijn, toch? :wink:

@ Rivella: leuk dat jullie nu echt zijn kunnen beginnen!! Hebben de ‘ingrepen’ die je hebt ondergaan geen gevolgen voor een zwangerschap?

Morgen komt mijn ontrekkingsbloeding, want afgelopen woensdag de laatste pil geslikt… Daarna is het wachten op de eerste menstruatie zonder anticonceptie! Ik ben er nog niet helemaal uit of we meteen zullen gaan proberen of tot de eerste menstruatie condooms gaan gebruiken, zodat ik weet hoe mijn cyclus verloopt… Komt ook bij dat áls ik meteen zwanger zou raken ik in mei al 3 maanden zwanger zou zijn en in die maand worden op mijn werk de poppetjes over de werkplekken verdeeld voor volgend schooljaar. Niet het allerhandigste moment om te melden dat ik zwanger ben?

Al met al voelt het nog heel dubbel, aan de ene kant helemaal mee bezig en lees alles wat ermee te maken heeft, aan de andere kant ook erg onzeker, zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef. Het is toch een hele grote stap!! Maar als mijn mannetje dan vraagt om we dan nog even zullen wachten wil ik dat toch ook niet!! :smiley: Kan mezelf dus niet goed volgen, haha, dat het me aan de ene kant niet snel genoeg kan gaan en anderzijds: help!!!

Hopelijk ben ik daar niet de enige in! Hebben jullie lang gewacht of nagedacht voordat jullie de knoop hebben doorgehakt en voor zijn gegaan voor jullie eerste kindje?

Juffie, ik herken dat gevoel heel erg, heel graag willen en toch dat stemmetje…is dit wel het juiste moment, twijfels tot en met, maar uiteindelijk toch ervoor gegaan.

V.w.b. de Ingrepen, ik heb 2 keer lisexcisie gehad, hierbij branden ze met een heet lusje reepjes van je bmm af.

Bij een lisexcisie zijn complicaties voor een evt. nieuwe zwangerschap minimaal. (gelukkig :roll: :mrgreen: )

Het zou kunnen dat door het littekenweefsel de ontsluiting wat moelijker wordt (hoop het niet want dat duurde bij mijn vorige al 19 uur waarvan de laatste 2 cm 9 uur :shock: ).

Al met al zal het allemaal wel meevallen dus.

Officiëel hebben we eigenlijk ook geen “groen licht” van de gyn :oops: we zouden eigenlijk nog 1 goed uitstrijkje moeten afwachten maar ik ben bang dan ik dan mijn “raam” kwijt ben, vandaar dat we er nu na veel wikken en wegen toch maar voor gaan.

Bij de eerste was het trouwens zo bekeken.

Parick en ik kennen elkaar al heel lang, zijn eerder al 4 jaar samen geweest en toen we nu weer bij elkaar kwamen was het echt zo bekeken.

2 Januari eerste contact, 1 Maart samenwonen, 6 Maart Spiraaltje verwijderd, 2 mei positieve test en 8 Juni getrouwd :mrgreen:

Het resultaat van die positieve test wordt over een week alweer 2 :inlove:

Door dat mijn bevalling zo is tegengevallen heb ik er nu véééél langer over na moeten denken, mijn man had meteen na de eerste al wel gewild, ik heb er wat langer over gedaan :wink:

Het plannen van alles rondom zwangerworden is altijd zo koffiedik kijken hè.

De vorige keer echt meteen zwanger en nu is het maar afwachten, er is nooit een pijl op te trekken, zeker niet als het je eerste is.

Ik hoop iig dat je meteen in een regelmatige cyclus terecht komt :pray:

Ja en het vele kleppen…ik hoop dat dit topic snel wat regelmatige prikkers aantrekt :oops: :mrgreen:

*ga nu nog snel wat boodschappen doen voor vanavond…ff lekker romantisch maken :stuck_out_tongue: *

Hallo, ook ik kom hier meeschrijven en kijken :slight_smile:

Wij zijn ook gestopt met de pil, een paar dagen geleden. Nu dus voor voorlopig de laatste keer ongesteld na de pil, hopelijk snel weer gewoon.

Ik ben eerder een paar maandjes gestopt, niet om zwanger te worden overigens, en werd meteen weer helemaal regelmatig ongesteld. Dus nu ook maar hopen dat het zo is!

Ik vind het wel spannend, om te stoppen. Het is zo echt nu. Diep van binnen hoop ik dat het meteen raak is, maar ik hou ook zeker wel rekening met lange tijd. Toen we in dit huis gingen wonen, hielden we al rekening met de extra kamer, voor áls…nu maar hopen dat we het kamertje snel in kunnen richten! :slight_smile:

Succes allemaal, meiden van januari!

Littlewonder, welkom op het forum (ik zie dat het je eerste bericht is hier op KOK) en welkom bij de Januaristoppers :mrgreen:

Bereid je er maar op voor dat je nu aan KOK vast zit, dit is echt het meest gezellig forum voor mama’s en papa’s met een kindje op komst, of op welke andere manier aan kinderen krijgen verbonden zijn.

Veel plezier en ik hoop dat je eerste menstruati ook maar meteen de laatste voor de komende 9 maanden is :mrgreen:

Jeetje januari 2008 stoppers alweer, wat gaat de tijd snel!!

Meiden veel succes allemaal!

En…het kan ook heel snel gaan hoor! Ik was de 2e ronde na het verwijderen van mijn mirena al zwanger :wink:

:-* Patricia (oktober 2006 stopper)

Hallo allemaal!

Ik meld me ook aan, we gaan voor een tweede.

Er waren alweer wat weken kriebels maar nu gaan we er toch weer voor. Onze eerste was niet gepland maar o zo welkom dus is het wachten op de menstruatie wel nieuw voor ons en erg spannend.

Ik lees hier al mee sinds mijn vorige zwangerschap en daar heb ik veel steun aan gehad. En nu maar hopen dat we allemaal snel mogen schrijven in het zwanger zijn topic.

Groetjes

jeetje, alweer januari 2008 stoppers!! is het dan alweer bijna een jaar geleden dat ik stopte met de pil… pff wat gaat zo’n jaar toch hard!!!

meiden ontzettend veel succes!! :pray: :dance:

Zo Amy, aan je onderschrift te zijn hebben jullie ook een moeilijk tijd achter de rug en nu weer zwanger, wat zal dat spannend zijn als je die uitslag nog niet hebt :hug:

De positieve test heb je al, ik hoop dat deze zwangerschap een onbezorgde zwangerschap voor je zal zijn en dat je over een tijdje een gezoend kindje in je armen hebt :-*

Nachtvlidner, welkom :mrgreen:

Hier ook een heel ander gevoel tijdens deze poging.

De vorige keer ben ik er in gedoken met de gedachte: “we zien wel”

We hadden nooit gedacht zo snel zwanger te zijn, ik heb geen foliumzuur geslikt, ik rookte nog :oops: en oh wat viel te tegen om te stoppen toen de test pisitief was, ik heb dus “gewoon” gerookt tijdens die zwangerschap.

Nu ga ik er veel bewuster mee om, ik slik foliumzuur en gelukkig is het me gelukt om vanaf te geboorte van Chris niet meer te roken, ben al ijna 2 jaar rookvrij 8)

Ik vind het wel fijn om er nu zo bewust mee bezig te zijn, ik denk dat ik van een komende zwangerschap ook veel meer kan genieten en ondanks mijn bevalling “from hell” kan ik nu in alle rust zeggen dat ik nu een thuis bevalling zou willen, mits kleintje ingedaald is wan tdat was bij de eerste het grote probleem.

Dit alles natuurlijk áls het ons überhaubt gegund is :pray:

Juffie…ik zie dat je bij woonplaats N.O. Branbant hebt ingevuld…toevallig bij ons in de buurt?? :mrgreen:

Hoi allemaal,

Ik wil mij ook graag aansluiten bij jullie. Ook wij hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan.

Liefs Marieke

Leuk er komen er steeds meer bij…spannend :mrgreen:

Ja malariapillen, wij zijn op huwelijksreis naar afrika geweest :inlove: maar die pillen zijn dus heel slecht voor het vruchtje, dus we moeten iig 1 maand wachten tot we voor het eggie kunnen gaan.

In eerste instantie hadden we ook zoiets van we beginnen dan dus in februari, maar nadat 2 van onze kennissen de 1e, 1 de 2e en 1 de 3e maand meteen positief waren hebben we maar besloten echt tot april te wachten. We verwachten niet dat het de eerste maand meteen raak is, maar stel dat het wel zo is. Doordat mn man in december jarig is en we dus ook in december getrouwd zijn (en de maand is sowieso al druk), hadden we echt zoiets van we wachten tot bevalling januari is (en dan idd als het raak is duimen dat het niet te vroeg is) mocht het dan volgend jaar nog niet raak zijn, vind ik december opeens niet zo erg meer :lol: maar daar gaan we nog maar even niet vanuit. Moet ook zeggen dat nu ik op mn onttrekkingsbloeding zit te wachten helemaal geen zin meer heb om het uit te stellen, maar we doen het toch wel hoor :lol:

We vinden het ook wel fijn om een maand of 3 even te kijken hoe mn cyclus is. Ben inmiddels 14 jaar aan de pil geweest, dus geen idee hoe snel alles weer normaal is?!?!

Ik ben ook maar begonnen met foloiumzuur. De kans op een open ruggetje is sowieso al klein, maar ik vind wel dat als je de kans kleiner kunt maken door elke dag 1 pilletje te slikken (wat ik toch al gewend was met de pil), dan doe ik dat wel.

Mijn omgeving heeft nog nooit gevraagd wanneer wij ‘aan kinderen beginnen’ maar we krijgen van verschillende kanten al van alles toegeschoven. Kinderwagen, wiegje, ledikantje. Haha. En echt niemand weet nog dat we nu al beginnen met ‘klussen’. Maargoed, wel handig voor áls het raak gaat zijn.

Welkom nieuwe januaristoppers, en succes alvast :smiley:

Wat leuk zeg, zoveel jan.stoppers! En ook leuk en interessant om alle verhalen te lezen!

Heb do laatste pil genomen en nu dus mijn laatste onttrekkingsbloeding.

Spannend hoor, hoop dat de boel een beetje snel op gang komt :slight_smile:

Slik ook al foliumzuur. Eigenlijk wil ik ook eerst ff kijken hoe m’n cyclus is, maar aan de andere kant willen we er ook zsm voor gaan.

Vind het ook heel dubbel, hoor veel verhalen van vrouwen waarbij het in 1 keer raak is, maar ook veel mensen uit onze omgeving die al lang bezig zijn. We zullen het allemaal maar rustig af moeten wachten…

Vind het sowieso heel grappig dat je nu samen met je man “een geheimpje” hebt, we gaan het ook nog niemand vertellen.

En Loesje, ik snap jouw gevoel, ik denk ook steeds, liever niet december, en ga er ook niet van uit dat het zo snel gaat, maar je weet het niet he?

Ik ben benieuwd, moet volgende week ongesteld worden. Zou me erg verbazen wanneer het al raak zou zijn. Vorige keer heeft een jaar geduurd. En nog wat…deze maand maar 1 keer geklusd :lol: :lol: Wel net voor de eisprong…maar het kan natuurlijk. Als het zo is eet ik mijn schoen op :lol:

Ik ben ook wel benieuwd wanneer ik nu weer ongesteld ga worden. Ik hoop gewoon over 3,5 weekjes. Dan weet ik tenminste dat het allemaal goed zit.

Ik ben eerder een tijdje gestopt en toen ging het meteen goed, netjes na 4 weken (terwijl ik dat voor ik aan de pil begon nooit zo regelmatig had gehad).

Naja, het liefst word ik natuurlijk helemaal niet ongesteld, zodat het meteen raak is :slight_smile:

Ben benieuwd, Miepel!