Zijn er al januaristoppers?

hè januarie stoppers,

veel succes dit jaar en dat er maar veel zwangeren bij mogen komen

groetjes petronella november stopper

Hier moet ik nog 2 weekjes wachten… en dan weten we meer!

Geen idee of het dit keer weer zo snel raak zal zijn. Voor Anique 2 mk gehad en bij de ene mk was ik binnen 2 maanden zwanger en bij de 2e mk dezelfde maand weer. Bij Anique ook de 2e maand weer zwanger. Werd dus wel steeds erg snel weer zwanger, dus even afwachten dan maar.

Ha, al aardig wat medestoppers, leuk! :mrgreen:

@ Rivella, ik woon in de buurt van Oss. Weet niet waar Maarheeze is? :oops: Maar ben dan ook geen geboren Brabander, is dat een acceptabel excuus…? :wink:

@ Miepel, heb teruggelezen maar kon het niet vinden, heb je nog de pil geslikt na je eerste kindje? Oftewel, zit je al in een (regelmatige) cyclus?

@ Loesje, Afrika, dat klinkt goed!! Waar zijn jullie geweest? Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk ook!! Wij zijn in september getrouwd, ook nog maar net dus. Niet op huwelijksreis geweest, want we zijn in het voorjaar van 2007 ver weg geweest. Mijn man heeft me daar ten huwelijk gevraagd en die reis was zo super, dat we 'm ter plekke hebben omgedoopt tot huwelijksreis. :mrgreen: Drie maanden later getrouwd, dus niet nog een keer weg geweest. Even het plan gehad komende zomer nog een verre reis te maken, maar nu de plannen voor een kindje serieus werden gaan we dat niet doen. Misschien wel nog weg dichterbij.

Heeft iemand van jullie vakantieplannen voor komende zomer? Vind het toch lastig, misschien ben je een paar maanden zwanger! Natuurlijk kun je dan weg, maar je zult hartstikke beroerd zijn wat zomaar kan zeker de eerste tijd. Dan is dat toch zonde. Aan de andere kant is het wellicht de laatste vakantie die je met z’n tweeën (als je nog geen kindje hebt tenminste) kunt maken voorlopig! Wij zouden nog wel richting Canada willen maar doen we ws. dus niet nu, niet alleen vanwege een evt. zwangerschap maar kost natuurlijk ook een hoop geld dat we mochten we zwanger raken goed kunnen gebruiken! Gelukkig een paar mooie reizen gehad, hebben ook niet het gevoel veel te missen straks maar een reisje binnen Europa? Wat is jullie ervaring?

Hier verder midden in de ontrekkingsbloeding (nou ja, figuurlijk dan :twisted: ). Hoop over een paar weken ‘gewoon’ ongesteld te worden, maar lees ook verhalen dat het máánden kan duren. Hoop het toch niet!! Ik slik net als een paar van jullie al foliumzuur, nu iets van twee weken. Als dit doosje leeg is begin ik met de zwanger-willen-worden supplementen van Etos. Manlief wil toch echt eerst condooms gebruiken totdat ik de eerste normale menstruatie krijg…ik had nl. subtiel aangekaart dat we misschien toch wel meteen konden gaan proberen :lol: Maar hij vindt een maandje wachten geen probleem (of langer?!) zodat we weten dat alles ‘functioneert’. Zodat ik niet over een paar weken meteen denk zwanger te zijn als ik niet ongesteld wordt, terwijl eigenlijk gewoon de cyclus nog niet op gang is. Zit wat in natuurlijk… Half februari dus hopelijk écht voor de echt.

Grappig om aan de ene kant onzeker te zijn, aan de andere kant is wachten weinig aanlokkelijk. Moest trouwens echt op mijn lip bijten om afgelopen weekend niet een hele goede vriendin te vertellen dat we gestopt zijn!!

Hahahaha Juffie, geen excuses hoor, ik ben zelf ook importbrabander :oops: :mrgreen:

Maarheeze ligt onder Eindhoven.

We komen van origine van Weert (Limburg) en via heel veel omzwervingen (mijn man woonde de laatste jaren in Amsterdam en ik in Terneuzen) zijn we weer samen in Weert terecht gekomen, toen weer wat omzwervingen en nu wonen we in Maarheeze.

Hier blijven we ook wonen, dit is ons “thuis”, als we ooit de kans hebben om dit (huur)huis ooit te kopen dan doen we dat :mrgreen:

Wij hebben geen vakantieplannen, we zijn niet zo van die vakantiegangers.

De enige “ontspanning” die wij in de zomer hebben is Bospop waar we als vrijwilliger werken :dance:

En elke zomer mogen we een weekje gebruik maken van de vaste staandplaats van mijn schoonvader op een camping in Schoonbron.

Het dilemma wat jij hebt hebben wij dus niet.

Ik moet wel zeggen dat als ik financiëel gezien zou kunnen kiezen tussen een 2e kindje of eerst naar Canada, dan zou ik het laatste kiezen :oops:

Mijn vader is er geboren en heeft er zijn jeugd doorgebrachten en ze zijn afgelopen jaar ook weer terug geweest naar zijn ouderlijk huis.

Waarschijnlijk heb jij een stuk minder emotionele binding met canada dus zul je het gemakkelijker uitstellen lijkt me.

Die maand wachten, wat ben ik blij dat ik de mirena gebruikte, dan heb je echt meteen je natuurlijke cyclus terug :slight_smile:

Sinds vanavond heb ik het gevoel alsof ik ieder moment ongesteld kan worden, het was al vrijwel onmogelijk dat ik deze (hele korte) ronde zwanger zou raken dus op naar de 1e echte ronde :mrgreen:

Ben na de geboorte van onze zoon niet meer aan de pil gegaan, we stoppen nu zeg maar met het voor het zingen de kerk uit. Mijn cyclus is dus helemaal op orde gemiddeld 26 dagen.

Al denk ik dat het deze keer niet zo snel zal gaan als de vorige keer. Ben mn extra kilo’s ook nog niet kwijt. Maar ja dat zegt niets 1 snelle zwemer is genoeg.

@ Miepel ik ben van een keer klussen zwanger geworden van mn eerste dus hoop dat je een niet al te grote schoenmaat hebt hahaha :wink:

We willen nog wel graag op vakantie maar gewoon 1 of 2 weken binnen europa maar wanneer en waar naar toe zijn we nog niet uit. Wil ook graag onze tuin opknappen.

Ga lekker naar mn mandje, kleine loopt aardig te spoken de afgelopen nachten.

Groetjes

Wij zijn begonnen in zuid-afrika, toen via de kust van mozambique naar malawi gereden en geeindigd in Zambia. Het was echt een super reis en moet zeggen dat ik tijdens de reis wel eens heb gedacht dat we nog even moeten wachten om nog eens zo’n reis te maken voordat we aan kindjes zouden beginnen, maar bedacht me toen dat die landen er toch wel blijven, dus dat we ook over 20 jaar nog wel kunnen gaan :lol:

Helemaal nu we weer thuis zijn in en met alle baby’s en zwangere worden geconfronteerd, willen we zelf toch ook wel heel erg graag. We liepen dit weekend in de Hem* en toen zagen we al die schattige kleertjes hangen, dus zijn we weer helemaal om. Geen twijfel mogelijk meer hier, ben gister nog wel even naar de huisarts geweest om me op bilharzia te laten testen, maar dat kan pas na 8 weken, dus voorlopig moeten we nog wachten. Ook met zwanger worden, maar dat was al de bedoeling. Zit nu in mn onttrekkingsbloeding :evil: en hoop over 4 weken voor het eerst weer ongesteld te worden. Zou me benieuwen, barst nu al van de rug/buik pijn en daar had ik voor de pil alleen nog maar meer last van.

Of we deze zomer nog op vakantie gaan weten we nog niet. We hebben eind vorig jaar onze nieuwbouw woning opgeleverd gekregen en we moeten dus echt de tuin gaan doen, dus wellicht dat we van de zomer heerlijk (zwanger :pray: ) in onze tuin blijven. Of, mocht het toch niet zover zijn met de tent (das voor het eerst voor ons) naar italie of portugal ofzo rijden. Leek ons ook erg leuk (hopelijk geen echtscheiding na een paar weken tent :lol: ) of wellicht toch nog een last minute boeken… We weten het dus gewoon nog niet!

Juffie,

Nadat ik bevallen ben van Jasmijn ben ik na een tijdje de pil weer gaan slikken. Dat heb ik uiteindelijk maar een maand of 3 gedaan. Had er gewoon geen zin meer in. Mijn cyclus was meteen weer regelmatig. En omdat ik precies weet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn hebben we gewoon uitegekeken zeg maar :oops: . Ik dacht er zal wel niks gebeuren want bij Jasmijn duurde het ook een tijd terwijl we toen toch echt klusten tijdens de vruchtbare dagen. En inderdaad…niks gebeurt. Maar nu doen we het dus bewust wel tijdens de vruchtbare dagen. :lol: Dus hier werkt de ouderwetse manier (periodieke onthouding) nog perfekt :eh: :lol: .

Ik heb even een beetje door jullie topic gelezen.

Wat een herkenbare verhalen allemaal.

Zelf hebben we nadat ik gestopt ben met de pil bewust een tijdje “veilig” geklust.

Ik wilde mijn lichaam de kans geven om te wennen aan een leven zonder de pil.

Uiteindelijk zijn we door omstandigheden pas in oktober 2007 voor het eggie gegaan.

Maar omdat ik mijn cyclus goed kende, en wist wanneer mijn ei kwam was het (met natuurlijk ook heel veel geluk) in 1 keer raak.

Meiden allemaal veel suuces en ik hoop dat er al snel iemand positief test.

Liefs Lotte

hmmmm :think: gister de hele tijd buikpijn gehad alsof ik ongesteld moest gaan worden en nu helemaal nergens meer last van :think:

Loesje79, lijkt me toch wel fantastisch zo’n reis.

Hoewel ik vrij “honkvast” ben qua Nederland, zou ik best wel eens naar sterkfontein bij Johannesburg willen of naar Canada waar mijn vader geboren is.

Maar dan zie ik hier mijn kleine ventje lekker in het zwembadje achter in ons tuin kliederen en dan vind ik het eigenlijk wel best hier :mrgreen:

ben erg benieuwd wanneer die rode duivels zich hier wel aankondigen :think: :mrgreen:

Nu snel nog even naar de winkel voor kleurstof voor de taart voor Chris zijn verjaardag :dance:

Loesje79, lijkt mij ook inderdaad heel erg gaaf zo’n reis.

We zouden in september naar Curacao maar gaan toch niet, de 2e kindjes wens was vele malen groter!

Nu gaan we eind mei waarschijnlijk naar Mexico!

Oh spannend Rivella, hopelijk is het bij jou raak :pray:

Groetjes Marieke

Nog steeds niks :shifty:

spannend!! Heb je al een idee wanneer je wilt gaan testen?

Hahaha dat ga ik na het weekend doen, áls het dan nog nodig is.

Mijn vorige cylcus zat op 34 dagen en bij de banner heb ik het op 28 gehouden, het kan dus goed zijn dat ik binnen nu en een week nog gewoon ongesteld wordt zonder écht overtijd te zijn geweest :oops:

Zal het nu al raak zijn bij één van de januaristoppers?? Ik zal op het op z’n vroegst pas half maart :shock: kunnen zijn omdat ik op z’n vroegst half februari ongesteld wordt en dan pas zonder anticonceptie gaan proberen…nog eeeeven wachten dus voordat ik mee mag gaan doen met in spanning zitten. :wink:

Een collega van een andere school is nu 4 maanden zwanger, zag haar deze week voor het eerst zwanger. Dan kriebelt het wel hoor…zeker omdat zij in hetzelfde schuitje zit als ik wat betreft leeftijd en arbeidsvoorwaarden…(“als zij het kan, ik ook” zeg maar…).

Heb een hele rits aan bevallingsverhalen gelezen hier op het forum, dát had ik beter kunnen laten, whahaha. Ik denk dat ik die maar oversla :smiley: Nee, serieus, het lijkt me alles behalve een pretje, maar ben er toch nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat en kan gaan, lees zoveel positieve verhalen naast de zwaar pijnlijke ervaringen. Maar zover is het nog lang niet!

Hahaha, nee die verhalen kan je beter niet lezen. Hier ook een vreselijke bevalling van Anique (duurde “maar” 3 dagen) en heb mij dus voorgenomen dat de 2e veeeeel sneller komt.

Alleen jammer dat je dat niet zelf in de hand hebt…

Tsja, de bevalling… Moet eigenlijk zeggen dat ik daar nooit zo over nadenk. Het zal vast geen pretje zijn, maar het hoort er bij. Hoop dat ik het binnen niet al te lange tijd mee mag maken, maar zal dan misschien wel heel anders praten :slight_smile:

Nu eerst maar ff wachten op de 1e normale menstruatie.

Onttrekkingsbloeding zit er bijna op, maar ff vraagje, rekenen jullie dan de 1e dag van de onttrekkingsbloeding ook al als 1e dag van je cyclus? Of praat je pas over een cyclus na je 1e “normale” menstruatie?

@Rivella: het zou dus wel kunnen bij jou? oeh spannend of niet?

@Summer wrote:

@Rivella: het zou dus wel kunnen bij jou? oeh spannend of niet?

De kans is héél erg klein, maar als mijn cyclus dit keer ook wat langer was dan zou het wel kunnen.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik ieder moment ongesteld kan worden…maar stiekem is het toch wel spannend :oops: :stuck_out_tongue:

Spannend hoor Rivella! Ik duim voor je.

Pfff 3 dagen is nogal wat dolfijntje! Was je niet helemaal uitgeput?

Bij mij duurde het 6 uur incl. ambulance naar ziekenhuis omdat de persweeen ermee op hielden.

Als de tweede nog sneller komt mogen we wel een vangnet spannen :lol:

@Summer, ja de eerste dag van je menstruatie is de eerste dag van je cyclus. Je kan een handige cyclus banner maken hier.

Als je naar de home page gaat, klik je community aan en dan leuke hebbedingetjes. http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/ticker_cyclus.htm

ff klikken.

Groetjes Inge

@dolfijntje12 wrote:

Hahaha, nee die verhalen kan je beter niet lezen. Hier ook een vreselijke bevalling van Anique (duurde “maar” 3 dagen) en heb mij dus voorgenomen dat de 2e veeeeel sneller komt.

Alleen jammer dat je dat niet zelf in de hand hebt…

Pfffff en ik dacht dat de bevalling van Chris lang duurde (31 uur), ik heb dus nog niets te klagen lijtk het :shock:

O bevallingsverhalen. Pfff ik heb al een paar verhalen van vriendinnen en zussen gehoord, moet er niet aan denken. Maar goed, het kindje moet er toch een keer uit!

Ik ben inmiddels bij de dokter geweest en moet minstens nog tot week 9 wachten voordat ik me op de bacterieen kan laten testen :? nu wilde we sowieso tot april wachten, maar nu we gedwongen worden vinden we dat helemaal niks natuurlijk :lol:

Ik heb ook een vriendin die nu 15 weken zwanger is (en zij heeft nog 2 vriendinnen die 19 weken zijn! Erg leuk met zn 3-en, maar wel de aandacht delen. Ik ben liever gewoon alleen zwanger :lol: of is dat heel erg) dus ik kan lekker met haar tutten over babies. Hoor ik ook weer eens andere kwaaltjes. Zij was de eerste 3 maanden helemaal niet misselijk :pray: maar hing alleen de hele dag in de koelkast :drool: Lijkt me een leukere plek.

Ik heb ook maar ff een banner gemaakt. Staat wel zo gezellig, heb er alleen nog geen idee van of mn cyclus wel 28 dagen is :think: Tot zover heb ik nog wel mn onttrekkingsbloeding dus dat klopt :lol: Het lijkt trouwens wel of die veel erger is dan anders. Normaal was ik nu al weer met een nieuwe strip begonnen, misschien dat het daar aan ligt?

@rivella: Duim met je mee hoor, maar heb je normaal nu 34 daagse cyclus of was dat alleen de vorige maand en heb je normaal wel 28 dagen??