Zijn er al januaristoppers?

Heb ook een banner gemaakt, maar ik dacht dat ik pas kon tellen vanaf de eerste normale menstruatie, maar kan nu dus al. Verwacht trouwens niet nu al netjes een cyclus te hebben van 28 dagen, maar je weet het niet.

@Loesje: ik kan me voorstellen dat het wel ff balen is nu je ook echt moet wachten! Hoe meer wij er over nadenken, hoe sneller we het willen :slight_smile:

Rivella, heb je al nieuws?

Ik snap het ook nog niet helemaal… :oops: Mijn ontrekkingsbloeding is zoals altijd vorige week zondag, 13 jan., begonnen…kan ik dat dan dag 1 van mijn cyclus noemen?? Gisteren zou ik een nieuwe pilstrip zijn gestart. Wanneer kan ik mijn eerste normale menstruatie verwachten uitgaande van een cyclus van 28 dagen? Is dat dan 28 dagen na 13 januari of moet ik anders tellen? Wil ook zo’n banner :lol: maar wil ook een béétje weten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten…toch lang geleden dat het ‘onverwachts’ kwam en…het plan was en is om het veilig te doen tot de eerste echte menstruatie maar vanochtend ging dat plan al niet helemaal zoals gepland :oops: Vanaf nu écht voorgenomen wel te doen…maar stel dat ik straks niet na 28 dagen ongesteld wordt, ga je meteen denken…

Leuk Loesje dat je vriendinnen hebt die er ook zo mee bezig zijn. Dat mis ik wel, hoop dat er snel wat volgen hier in de omgeving want zover we weten zijn we echt de enigen (en eersten). Jammer want lijkt me heel fijn en gezellig om te delen met anderen! Voorlopig dan maar alleen hier :smiley:

Nou hier nog steeds niets, ik vermoed dat het wel ieder moment kan losbarsten hoor :wink:

Hoe het zit met een onttrekkingsbloeding en het beginnen van een ticker zou ik niet weten.

Persoonlijk zou ik even wachten tot de eerste “echte” menstruatie.

Zo nu weer aan de slag met de verjaardagstaarten voor Chris :inlove:

Hoi meiden!

Rustig hier vandaag. Rivella, gefeliciteerd met Chris!! :smiley: Leuke dag geweest en was de taart lekker??

Nou…schreef ik gisteren nog dat ik het jammer vind de enige te zijn in de omgeving die al een kinderwens heeft, vanmiddag had een goede vriendin super nieuws: zwanger!!! Ik had al langer het idee dat het niet meer zo lang zou duren bij hen, maar toen ik haar laatst op de man af vroeg of ze plannen hadden ontkende ze… :liar: dus!! :wink: Het is nog heel pril, pas een week of 5, maar toch. Heel grappig want ze is maar heel kort voor mij gestopt met de pil, was meteen de eerste maand zwanger. Kon het vandaag tegenover haar dus ook niet meer voor me houden en heb verteld dat wij ook aan het proberen zijn. Zo leuk om het iemand die je dichtbij staat te vertellen!! Ze heeft wel moeten beloven het voor zich te houden, zeker tegenover mijn ouders waar ze vaker komt, anders verbreek ik de vriendschap!!! :lol: :stuck_out_tongue:

Nu kriebelt het dus helemaal bij mij!!! Zij hebben niet gewacht tot de eerste menstruatie. Wij waren dat van plan, gister de eerste keer sex na de bloeding ging dat voornemen dus al niet zoals voorgenomen en vandaag…wat zal ik zeggen :oops: Ben bang dat het voornemen het raam uit is. Natuurlijk ook geen probleem, we hadden het ons zelf opgelegd. Maar we vinden het veel leuker en spontaner zonder rubbers en daarbij…maandje korter wachten is toch te aantrekkelijk :mrgreen:

Mijn man zei vanmiddag lachend dat ik probeer die maand eraf te snoepen, maar hij gaat er ook niet tegenin dus…denk dat het echte proberen is begonnen!!! :inlove:

Ga een banner uitzoeken! :dance:

Ik heb nu maar gewoon gerekend vanaf dag 1 dat ik mijn ontrekkinsbloeding had. Als ik goed reken kom ik dan uit op 9 februari mijn eerste dag van gewone menstruatie. ben benieuwd of dat zo gaat zijn.

Toen ik eerder een klein poosje met de pil stopte was het ook exact na 4 weken. Maargoed, we wachten het maar af. Al merk ik nu al dat ik wel een heeeel klein beetje hoop op meteen raak :wink: We hebben zo ongeveer de babykamer al ingericht. En niemand weet nog iets. Wel grappig. terwijl we het er echt vaak over hebben. Maar ik zeg dan altijd bewust: als wij ooit kinderen krijgen dan…

En toch zal niemand raar opkijken als het echt zo ver is.

Hebben jullie dat ook wel eens trouwens, dat je het idee hebt dat het bij jou vast niet gaat lukken? Dat heb ik soms wel eens. En dan ga ik helemaal bedenken wat ik dan zou doen, en of mijn wereld in zou storten. Nouja, nu eerst maar mijn menstruatie afwachten, en ondertussen klussen we al lekker raak :smiley:

Ooh…je ziet de ticker pas bij het eerstvolgende bericht! :smiley:

Nog 22 dagen…pff, ook nog eens ervan uitgaande dat de cyclus meteen 28 dagen is. Petje af voor al die meiden die het al maandenlang proberen!!

Rivella, ongesteld uitgebleven door spanning rond verjaardag :wink: of nog steeds niets??

Summer, we lopen precies gelijk! :slight_smile:

Nou, op naar de volgende ronde :stuck_out_tongue:

Zie banner :wink:

Nu snel weer naar het feestje :mrgreen:

Inderdaad Juffie, wat grappig! Kunnen we elkaar goed op de hoogte houden.

Ben benieuwd of ik nog “bijverschijnselen” krijg van het stoppen.

Littlewonder, dat gevoel ken ik zeker. Enerzijds heb ik het gevoel

(en natuurlijk de hoop) dat het meteen raak zal zijn, maar heb ook een stemmetje in m’n hoofd dat zegt, wat als het niet lukt?? Wil daar eigenlijk helemaal nog niet over nadenken, maar het kan natuurlijk allemaal. Laten we, vooral in het begin, maar heel positief blijven!

Rivella, toch beetje teleurgesteld, of wel verwacht?

Nee ik had het wel verwacht, de kans was zo ontzettend klein.

Maar de komende ronde kunnen we er volop tegenaan :mrgreen: 8)

Geen al te lange post vandaag, ik verwacht ieder moment visite :mrgreen:

Alsnog gefeliciteerd met je kleine man Rivella! Het is nu al een lekker ding zie ik, dat word wat later :lol:

Ik heb dat zelfs nu nog bij nummer twee Littlewonder, bij onze eerste was het gelijk raak maar het spookt af en toe door mijn gedachten misschien duurt het nu wel veel langer of komt er helemaal niks. Je hebt het niet voor het zeggen jammer genoeg.

Moet zeggen dat ik me al wel weer anders voel, vrolijker, minder gestresst en een positieve spanning. Zie ook overal weer zwangere vrouwen lopen. Ik vond het echt geweldig om zwanger te zijn en kan ook niet wachten tot het weer zover is. En hoop het voor jullie ook natuurlijk!

Groetjes

Ik wil me ook even komen melden :mrgreen: Mijn pilstrip is tot overmorgen (woensdag) en dan gaan we er voor !!

Zal me even voorstellen: Ik ben Ivy, 21 jaar jong. Hubby is 32 en we wonen in Amsterdam.

Ook ik heb nogal veel onzekerheden over wel of niet zwanger kunnen worden maar aan de andere kant, ik ben nog jong genoeg dus heb nog alle tijd mocht het niet zo vanzelfsprekend gaan bij ons :slight_smile:

Welkom Ivy, join the club!!

Pfff heb de hele dag al hoofdpijn en vreselijk chagrijnig, denk meteen, zou dat komen omdat ik gestopt ben, of heb ik gewoon een rotdag…

Waarschijnlijk het laatste :?

Kunnen jullie ook merken dat je gestopt bent?

Ben ik ook weer eens! :lol:

Rivella, alsnog gefeliciteerd met de kleine man! Leuke dag gehad?

Jammer dat je toch ongie ben geworden, hopelijk volgende ronde raak!

Ivy, welkom! Ik zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Marieke, 29 jaar en trotse mama van dochtertje Anique en een 2e kindjeswens!

Nachtvlinder, ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik had bij Anique ook veel meer stress of het wel ging lukken. Nu eigenlijk helemaal niet…

Summer, vevelend een off-day! Ik merk heel goed dat ik ben gestopt met de pil, alleen dan positief!

Ik was echt helemaal mijn oude ik niet meer. Een zeer kort lontje en totaal geen libido.

Gelukkig ben ik nu mijn oude ikje weer!

Groetjes Marieke

@ Summer, ik ben dan nog niet gestopt maar ben wel bang inderdaad complicaties te krijgen aangezien ik (op advies van de HA) de afgelopen 8 maanden volledig heb doorgeslikt, kan dus even duren voordat mijn bioritme terug is. Enneuh hoofdpijn en chaggi zijn we allemaal wel eens toch? Komt wel weer goedddd, niet teveel zorgen maken :-*

@ Dolfijntje, fijn zeg dat het voor jou juist positief uitpakt, hubby zal ook niet klagen zeker? :silenced: Heb zelf ook een tijdje een pil gehad waardoor ik huilbuien kreeg, mezelf niet was en inderdaad ook een kort lontje had, volgens mijn HA zijn de hormonen dan gewoon niet goed. Misschien is stoppen dan ook alleen maar beter voor je :slight_smile:

Nou ik ken jullie nog niet zo goed maar wil in elk geval een goeie nacht komen wensen.

En maar hopen dat we samen snel een wondertje mogen verwachten! :pray:

Ivy

@summer: Ik barst ook van de koppijn en heb ook zo af en toe steken in mn buik. Geen idee of het van het stoppen komt, zou zomaar kunnen. Hopelijk gaat dat volgende maand weer beter :?

@ivy: welkom hier. Gaan jullie er meteen voor, of wacht je nog even je eerste echte menstruatie af??

Groetjes

Dat klinkt beter Dolfijntje!

Heb niet meer zo’n hoofdpijn, maar ben de laatste dagen wel

huilerig, niet helemaal mezelf, maar zal ook wel weer overgaan.

Ivy, ik heb ook heel veel doorgeslikt, dus verwacht ook niet dat het bij mij meteen in orde is. we shall see!!

Welkom Ivy!

Hmm…heb al een paar dagen hoofdpijn en ben chagrijnig! Vandaag vrolijker, maar wel erg moe. Gister en vandaag meer plassen dan anders en steken in mijn buik. Als ik zo lees hier, zou het dan idd door het stoppen komen?? Wel erg toevallig dat we dezelfde klachten hebben. Ik dacht zelf dat de hoofdpijn gewoon van het weer komt, te warm, veel regen. Kan niet zo goed tegen weersomslagen. Maar die andere ‘klachten’…? :think:

Ik heb de laatste jaren steeds twee strips van de pil geslikt en daarna een stopweek. Geen idee of dit invloed zal hebben op mijn cyclus nu ik gestopt ben? Ontrekkingsbloeding kon ik altijd de klok op gelijk zetten. Hoop dat m’n cyclus snel normaal is, als ik lees dat het soms maanden duurt voordat alles weer op gang komt… pfff, ik heb niet zo veel geduld (voor de klas wél trouwens :D).

Bange gedachten over dat het misschien wel lang gaat duren voordat ik zwanger raak, of misschien wel helemaal niet, heb ik ook hoor. Net als mijn mannetje. Zeker nu mijn vriendin zwanger is geraakt meteen de eerste maand na het stoppen denk ik wel: wat als het hier niet wil? Denk dat ik al jaloers ben als het bij ons de eerste maand niet raak is :mrgreen: :oops: hoe erg dat ook klinktQ! Hoe groot is die kans, maar aan de andere kant…bij haar kon het ook… Zal niet zozeer jaloers zijn op het feit dat zij al zwanger is maar meer op dat zij niet één keer teleurstelling heeft gehad dat het niet raak is geweest die maand. Dat lijkt me toch wel heel erg lekker!!! Misschien heeft iemand van ons ook die mazzel?? En dan natuurlijk nog :pray: dat alles goed blijft gaan en gezond is, want zwanger raken is nog maar de helft van het kunstje…

Ga nu lekker op de bank, vanavond aan de slag?! :mrgreen: Als het niet is voor een eventueel vroeg ei (whahaha, ik, die altijd overal te laat komt, zal vast geen vroeg ei hebben), anders wel om in de klusstemming te komen voor komende dagen, die met een beetje geluk m’n vruchtbare dagen zijn :mrgreen:

Kom misschien vanaaf nog even kijken hier! Fijne avond!

Goh, dan zou het idd wel erg toevallig zijn. Kan er idd wel aan liggen, maar feit is in ieder geval dat het erg vervelend is! :frowning:

Juffie, als ik jouw verhalen zo lees, lijkt het wel of het over mijzelf gaat, grappig zeg, ook qua doorslikken enzo.

Alleen wij zijn nog niet van plan om deze maand echt “doelgericht” te klussen, we zien het allemaal wel, eerst ff afwachten.

Maar in ieder geval succes en vooral veel plezier Juffie :wink:

Ik ga zo lekker :zzz: en hopen dat ik me morgen wat beter voel

Mijn kersverse man :inlove: heeft ook al een paar chagerijnige dagen van zijn kersverse vrouwtje achter de rug :shifty: :think: Lichaam is natuurlijk elke dag een kleine dosis hormoontjes gewend en moet het nu helemaal zelf doen. Misschien dat het daar van komt, het is nl. wel heel toevallig dat we allemaal hetzelfde meemaken.

Ik ben ook zo iemand die rustig 3 a 4 maanden de pil doorslikte. Volgens mijn gyneacoloog kon dat helemaal geen kwaad. De onttrekkingsbloedingen zijn toch al zo nep als het maar kan. Geen ei, ook geen menstruatie.

In mijn omgeving zijn er ook zeer veel mensen waarbij het de eerste maand gewoon raak is, of anders de 2e of 3e. :pray: hoop dat het bij ons ook zo is en ik denk ook dat ik de 1e maand al vreselijk baal als ik ongesteld word. En dan te bedenken dat het best nog wel een paar maanden kan duren. Bij mij in de familie komen regelmatig miskramen voor en mn zus heeft er de 1e x ook 8 maanden over gedaan, toen miskraam en toe weer 8 maanden :shock: Lijkt me echt vreselijk, maar jammer genoeg niks aan te doen. Behalve veel klussen natuurlijk :wink:

Jullie zijn niet bij te houden zeg… :lol: Hier ook een dag geen internet gehad, vandaar. Je ziet het aan mijn banner…Had ook nog niks verwacht hoor. Kleine kans dat het al raak zou zijn geweest met 1 keer klussen :roll: . We gaan voor de volgende ronde. :pray: