Zijn er al januaristoppers?

hoi allemaal

ik meld me hier maar

eigenlijk ben ik al vanaf vorig jaar met de pil gestopt omdat ik last kreeg van uitslag en hoofdpijn vanaf toen met condoom gedaan we hebben een kinderwens en waren van plan om vanaf jan 2008 ervoor te gaan…

En paar maanden terug is er blijkbaar wat mis gegaan met het condoom en bleek ik dus zwanger dis is geeïndigd in een MA (10weken) en ben gecurreteerd eind december.

nu weer mijn eerste ongi gehad en vandaag goed gekeurd door de gyn dus we gaan ervoor…

Succes allemaal

Wij willen het ook weten, al was het alleen maar om de babykamer er naar in te richten :stuck_out_tongue:

Bij Chris mocht ook iedereen weten dat het een jongen was en ook wisten de meeste mensen de naam al, ik ben niet goed in verrassingen bewaren :oops:

Bij de 2e willen we iig de naam geheim houden voor familie…maar dat zal ook wel niet lukken :wink:

even antwoord op de vraag over het geslacht…

toen ik nog zwanger was wilde ik het wel weten onder invloed van de hormonen :mrgreen:

maar heb nu besloten dat we het bij een volgende zwangerschap niet willen weten.

We waren al van plan de kamer neutraal te doen ook al wisten we het geslacht wel nijntje kan voor allebei toch :smiley:

En ik ben bang dat ik me heel snel ga verspreken dus dan kan ik maar beter mezelf beschermen door het niet te weten…

Welkom Goudvis!

En Juffie, spannend!

Ik zei pas al tegen mijn man:’ Ik wil echt wel weten wat het is hoor, als we een babytje krijgen.’

Hij keek me heel raar aan. ‘Nee joh, echt niet!’

Dat wordt dus nog moeilijk :wink:

Volgens mij houdt mijn lijf me enorm voor de gek. Ik ben echt helemaal doodmoe, mijn borsten doen zo’n pijn dat een stukje lopen al meer pijn geeft, buikpijn, misselijk af en toe.

Maar volgens mij zou het heel vaag zijn als het echt zo snel raak zou zijn. Ik ben er niet eens zo veel meer mee bezig gelukkig. Ik schrok gister gewoon bij de misselijkheid en dacht opeens: wow, dat heb ik al een paar dagen, en het hoort bij zwanger zijn. Tjonge, als ik nu echt al zwanger zou zijn, ik zou me naar schrikken. Eigenlijk dom, want ik weet dat we er mee bezig zijn en het erg graag willen. Maar ik reken er eigenlijk nog niet op.

Nouja, ik hoop dat ik zaterdag óf ongesteld wordt of zwanger ben :mrgreen:

Littlewonder, voor jou dus ook spannend! Mijn man vindt terecht dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn, want dan kan het alleen maar een teleurstelling komen. Dus niet zoveel forummen, zegt ie. :? Tja, klopt natuurlijk wel, alleen nu ik vrij ben kom ik hier automatisch meer. Als ik heel de week werk toch minder tijd voor. En forummen…anders krijgt hij alles over zich heen! :mrgreen: Teleurgesteld ben ik stiekem toch wel, of het nu één keer niet raak is of jaren gaat duren. Je hebt samen besloten ervoor te gaan, dus dan wil je het liefst dat het niet te lang duurt, toch?? :pray:

Ben me net trouwens nog naar geschrokken. Was een eind met de hond wezen wandelen en was bijna thuis toen er hier om de hoek op het voetbalveldje drie jongens vol aan het intrappen waren op een andere jongen die ineen gedoken op het gras lag. :shock: :shock: :shock: Ik ging al sneller lopen om richting het veld te gillen dat ze er mee op moesten houden, maar iemand anders was me net voor. Er kwam net een auto aanrijden met een buurtbewoonster erin, ze toeterde een paar keer hard en stapte uit en gilde vervolgens wat ik zou zijn gaan gillen :evil: :naughty: :x Kom nou zeg, dat is toch niet normaal meer. Het jochie kwam huilend naar ons toe gelopen, wat is er gebeurd, vroegen wij nog. Eerst geen antwoord, daarna dat ze geen ruzie hadden gehad. De jongens hadden hem gewoon op de grond gegooid en waren begonnen met schoppen. Dat was ook wat ik gezien heb, al weet ik niet wat er aan vooraf is gegaan. Maar dan nog!!! Denk dat de jochies zo’n jaar of 8, 9, 10 waren, zo ongeveer de leeftijd die ik ook in mijn klas heb. Nu zijn ze nog jong, dat belooft wat!! Moet er toch niet aan denken dat over tien jaar mijn kind ook zo in elkaar wordt geschopt! Het is jammer dat ik bijna geen mensen ken uit het deel van onze buurt waar de wat oudere kinderen wonen (wij wonen er nog geen drie jaar en wonen in het nieuwste deel…veel jonge tweeverdieners met kleine kids). Anders was ik echt wel even bij de pappa’s en mamma’s langs gegaan, dat kinderen ruzie hebben, oké, maar het zó uitpraten!!! De meeste ouders weten dat jammer genoeg niet van hun kroost, zeker niet als het met buiten spelen gebeurd.

Nou,ik houd het idd maar op een cyclus van 24 dagen. Maar heb eens gelezen dat als je een hele korte cyclus hebt, het eitje zich niet voldoende ontwikkelt ofzo. Maar dat is vlgs mij bij echt hele korte (Hoop ik…)

Maar ja, het kan natuurlijk zo dat het de volgende ronde 33 dagen ofzo is. Maar hebben nu wel besloten om er deze ronde echt te voor gaan! :dance:

Heb ook altijd behoefte aan chocolade, nu al 2 repen op :oops:

Juffie, ik was idd ook net gestopt, dus ben ook wel blij dat ik meteen weer een ongi heb, is de boel in ieder geval wel bezig. Jeetje wat een verhaal, das wel schrikken of niet? En dan zulke jonge jongens, tsss!

Toedels, ik zou het abslouut niet willen weten, maar mijn mannetje wel. Hmm, dat wordt dan nog lastig denk ik.

Welkom goudvis!! Dubbel spannend dus voor jou!

En voor Juffie en littlewonder een spannend weekend voor de boeg!! Ben benieuwd!

't is iig lekker druk hier! :smiley:

Goedenavond!

Vandaag telefoondienst gehad, gelukkig niet veel vervelende mensen aan de lijn gehad ( werk bij afdeling klachtenafhandeling dus niet altijd even gezellige telefoontjes :? )

Wel een beetje vreemd, gisteren kwam de :twisted: in alle hevigheid, maar vandaag weer weg, alleen bruin bloedverlies en wel behoorlijk, had nog steeds maandverband nodig. Ben ik nu wel of niet echt ongesteld geweest?

allemaal raar, want ik heb nog steeds wel krampen in de onderbuik zoals bij :twisted:

@juffie en littlewonder, spannend hoor, gelukkig is het bijna weekend :mrgreen:

@summer, dus jij gaat nu ook voor het “eggie”, spannend!

@juffie, toch te gek voor woorden die jongens :shock: het wordt steeds gekker

@goudvis, van harte welkom hier een veel lees- en tikplezier!

@toedels, aan de ene kant zou ik het wel willen weten, maar de verassing blijft denk ik toch het leukst, bovendien ben ik bang dat ik mijn mond voorbij praat en ik weet bijna wel zeker dat mijn vriend zijn mond voorbij praat :mrgreen:

fijne avond iedereen, ik ga ook maar eens op zoek naar chocola :mrgreen:

Ik zou het echt wel willen weten wat het geslacht van het kindje is. Ben nl. voor een knalroze of blauwe kamer! Lijkt me super om te weten. Weet alleen niet of ik het iedereen zou vertellen.

Wat er bij onze vriendenclub gebeurd is dat het kindje vanaf dag 1 een naam krijgt en daar houden we het dan op. Dus de baby in maak wordt dan bv piet (we zijn wel wat creatiever hoor) genoemd en hij. Das makkelijk voor iedereen en dus ook geen kans dat je je verspreekt, omdat je het met iedereen over piet hebt.

Mijn man en ik willen er ook zo graag voor gaan, maar nog 2 maandjes wachten :shock: gelukkig zijn we druk bezig in huis en met de tuin dus hebben we nog een beetje afleiding. Volgende week voor het eerst weer echt ongesteld worden :pray: dan zit het met de cyclus iig weer goed.

@juffie: echt onbegrijpelijk dat ze dat jochie zo in elkaar aan het slaan waren. Vraag me altijd af waar ze dat vandaan halen om te gaan doen.

@ Littlewonder: hoe is het bij jou??? :pray:

@ Toedels: haha, da’s een goeie. Ik zei laatst tegen mannetje dat ik het geslacht wel zou willen weten, tenminste dat denk ik nu. Vind 9 maanden wachten wel erg lang, zo lang moeten we al wachten op het kindje zelf! En met kleertjes, het kamertje, namen etc… lijkt het me fijn om het te weten. Zegt mannetje: nee hoor, ik wil het niet weten! Da’s toch juist leuk, de verrassing! Ik ben al lang blij als we zonder veel problemen en al te lange tijd een gezónd kindje krijgen! Grrrr. Wat moet ik daar nog tegenin brengen. Hij zei nog dat ik het dan wel mocht weten, hij niet, maar dat werkt natuurlijk nooit, ik kan dan toch mijn mond niet houden en kan dan die kennis dan ook niet gebruiken voor kleertjes, kamertje etc… :roll: Dus…daar zijn we nog niet uit! :mrgreen:

@ Goudvis: welkom!

@ Loesje, pff we hebben hier wachten in alle varianten: op de klustijd, op de NOD, op het mogen beginnen… Vind het knap dat we zo rustig onder blijven… :mrgreen: :stuck_out_tongue:

Gisteravond toen ik naar boven ging mijn man nog verteld over het voorval hier op het grasveld. Dat had ik beter niet kunnen doen want toen ik terugkwam van de badkamer (mijn man lag al in bed) was hij er nog steeds mee bezig. Hij heeft last van een groot rechtvaardigheidsgevoel :shock: en was dus aan het bedenken gegaan wat hij gedaan zou hebben. En er kwam een hele lading bezorgdheid los over de toekomst, over ons nog ongeboren kindje. Tis me af en toe wel een wereld waar je een kind in zet. Mijn man heeft daar best moeite mee, ziet op tegen een leven lang zorgen maken om je kind (dat echt niet stopt als het 18 jaar wordt). Zo lief…maar ik denk dat je niet meer kan doen dan je eigen kind opvoeden met de nodige waarden en normen en niet je kop in het zand steken voor wat er allemaal gebeurt en waar jouw eigen kind misschien ook wel aan meedoet straks. Streven naar open communicatie met je kinderen, zodat je weet wat er speelt en je kinderen eerlijk tegen je durven zijn. Zodat jij niet zo’n huilend kind hebt dat in elkaar is getrapt maar het thuis niet vertelt :shifty: , of juist een kind dat zojuist iemand flink heeft geschopt en dat verzwijgt :liar: als je vraagt waarom het er zo verhit uit ziet. Zie gelukkig genoeg voorbeelden van kinderen die álles eerlijk vertellen tegen hun ouders! :clap: Misschien valt dit streven in de praktijk als ouder wel heel erg tegen, als juf werkt het wel. Gaan het in ieder geval proberen!!

Nog twee dagen… :pray: Nog geen teken van naderende :twisted: hier maar dat merkte ik sowieso nooit echt van tevoren, alleen aan een chaggie humeur de week ervoor :lol: dat ik nu trouwens nog niet heb. Wel nog steeds gek gevoel in de onderbuik, net boven schaambeen, en de … van mijn (.)(.) doen nog zeer.

Ga nu even iets eten (weer schandalig lang geslapen… :zzz: :oops: ) en dan achter de laptop, nog veel te weinig gedaan laatste dagen en de vakantie is alweer bijna om.

Bedankt voor het welkom :smiley:

Littlewonder, mijn vriend wilde het ook niet weten en ik eerst wel maar nu achteraf ook niet meer.

Ik ben nu ook veel bezig met de symptomen ook omdat ik nu ongeveer weet waar ik op moet letten maar vind dat ze toch verdacht veel lijken op symptomen die je voor de ongi hebt…

Ik kwam er de vorige keer pas achter met 6 weken dat ik zwanger was en ja achteraf had ik genoeg dingen die op een zwangerschap wezen.

Hoop dat je zwanger bent zou wel snel zijn :pray:

juffie dat is ook niet normaal met die kids zou hetzelfde gedaan hebben… heb er zo`n hekel aan.

En idd die ouders weten vast niet half wat hun kids allemaal uitvoeren…

summer volgens mij is dat pas bij een hele korte cyclus zo dat het niet goed rijpt maar bij 24 kan je heel goed zwanger worden…

En spannend is het zeker denk dat de eerste weken nu helemaal beladen zijn maar gelukkig krijg ik gelijk een echo dus dat is dan wel fijn.

menies misschien dat nog goed door breekt? weet niet hoelang je al gestopt bent met de pil maar daar kan het ook hele goed van komen…

loesje moeilijk he dat wachten ik herken het wel maar hopen dat je snel een mooie cyclus hebt.

Zijn jullie echt allemaal vanaf januari gestopt met de pil? of al eerder?

En zou mooi zijn dat niemand last heeft van het ontpillen want daar lees ik soms wel vervelende verhalen over.

heej, ben ik ook weer!

had een tijdje geen mail meer gehad over nieuwe berichten, ik dacht, wat rustig, toch maar even kijken! niet rustig dus haha

zit de laatste tijd ook niet meer zoveel achter internet, zal de laatste bladzijden even doorlezen.

ik kan helaas niet op iedereen reageren omdat het zoveel is… sorry daarvoor!

hier nog geen zw.verschijnselen. Bij mijn dochter had ik ook niet echt een gevoel dat ik zwanger was, maar toch ook weer wel… tis niet uit te leggen, maar ik echt het gevoel van, ik ben zwanger! een week na mijn NOD pas een posi test, en paar dagen daarvoor last van mn borsten… nu voel ik nog niks! dus erg spannend, maar heb nog steeds het gevoel dat we te laat hebben geklust, dus dat mijn eisprong eerder was… we zien het wel! als mijn cyclus klopt en mijn eisprong ook, dan hebben we wel een kans!

piekie, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

littlewonder, wat spannend zeg!!! ik :thumbup: voor je!!!

marieke, wat jammer zeg!! ik :thumbup: voor de volgende ronde!

juffie, wat spannend!

toedels, ik wil het wel heel graag weten, maar mijn vriend niet. Bij onze dochter wisten we het ook niet en dat was ook wel spannend, maar zou wel eens een babykamer willen waar je kan zien wat het wordt haha, of roze of met blauw! en dat je gericht dingen kan kopen…

maar denk dat we het weer, als ik weer zwanger ben, een verrassing houden!

welkom goudvis! ik ben een half jaartje geleden al gestopt met de pil, maar toen gebruikten we nog condooms. 1,5 week geleden hebben we besloten voor een 2e te gaan!

Iedereen in de familie dacht dat wij het wisten, omdat wij 1 muur blauw hadden geverfd.

Vond de neutrale kleren niet zo leuk, dus bij de 2e zou ik het wel willen weten. Maar is dat ook wel moeilijk geheim te houden als je met trots al de babykamer laat zien :think:

Ik kan een geheimpie wel bewaren, maar mijn lief kan dat niet zo goed.

Hmmmm… ik begin nu wel te twijfelen, gooi het vanavond wel weer even op tafel.

Welkom Goudvis!

SPANNEND!!! littlewonder , juffie

Juffie, tuurlijk ben je teleurgesteld als :evil: er weer zijn.

Jeetje wat een verhaal over die jongens, zinloos geweld is nergens voor nodig.

Zou het ook fijn vinden als S later open en eerlijk tegen me is. Nu komt ze ook wel naar me toe als ze een blaadje uit een boekje heeft gescheurd, moet het dan maken (maar dat gaat zo moeilijk). Of de batterijen vervangen.

Menies, of je nou wel of niet ongi bent, durf ik niet te zeggen. Heb dat alleen gehad toen ik echt net ongi werd (en dat is al wat jaartjes geleden), ben toen ook aan de pil gegaan en toen was het weg.

Loesje, nog 2 maanden klussen, maar dan in huis :wink:

Enne… bv Klaas, is dat ook als het een meisje zou worden?

Bij de mei 2005 kids hadden was er ook iemand die haar baby Piet noemde, werd ook zijn echte naam.

Goudvis, ik heb op 28 Dec mijn laatste pil genomen. En werd 1 Jan ongesteld. Vind wel dat ik een Jan-stopper ben, aangezien we er toen ‘echt’ voor konden gaan.

DarkAngel, dus ook een spannend weekje voor jou. Misschien toch nog op tijd geklust.

De week is bijna om en maar goed ook voordat ik verslaafd raak aan dit forum :mrgreen: Volgende week kan ik alleen 's avonds even kijken hier, en geen hele avonden want dat is niet echt gezellig voor hubbie na een dag werken hè. En op m’n werk…da’s een beetje link met allemaal kinderen en collega’s die binnen kunnen komen lopen in mijn kantoor (klas :lol: ) in de pauze. Dus dat doe ik maar heel af en toe, even snel.

Hier nog niets. Maar heb toch steeds meer het idee dat ik ongesteld ga worden dit weekend. Volgens mij heb ik veel te veel klachten om zwanger te zijn?!?!?! Wat ik hier lees hebben de meeste net-zwangeren juist geen of maar heel weinig klachten, en al helemaal niet voor de NOD. Dus dat aanhoudende gekke gevoel in mijn buik, zere tepels, moe, zal het komen door naderende :twisted: ?? Ik heb nu wel klachten die ik normaal nooit had voor mijn menstruatie, maar dat was wel mét pil. Toen nooit last van mijn borsten, ook geen buikklachten van tevoren. En dingen die ik normaal wel heb, heb ik nu niet! Zoals grote trek in zoet (al dagen niks gesnoept, gewoon geen zin in eten) en een pesthumeur. Gek toch.

O, had ik al eens verteld dat ik heel slecht ben in het niet hebben van controle over de situatie…? :mrgreen: :oops: (geduld heb ik trouwens heel veel, normaal gesproken, in de klas met de kids bv…maar NIET in dit geval… :oops: )

Iemand nog iets leuks doen vanavond?? Ik ga straks naar een voorstelling van Arie en Sylvester! :dance: :lol:

hallo allemaal!

weekend! Heerlijk weer twee dagen geen werk, alleen wel morgen klussen in ons nieuwe huisje, dus op zich wel druk. Zondag weer naar het westen van het land, vriend van mijn zusje jarig, daar moeten we natuurlijk wel even heen.

ondertussen vandaag ook weer bruin bloedverlies, niet meer zoveel als gisteren. Misschien dat er nog wat achteraan komt, geen idee, we zien wel even, ik heb al overlegd met vriendjelief en anders wachten we dus nog even een cyclus af, ik ben 11 jaar aan de pil geweest, dus het zal allemaal wel even goed in de war zijn. Helaas dan nog wel een maandje martelen met condoom, maar ja, dat moet dan maar.

@juffie, wat leuk, ze komen ook in apeldoorn en er zijn nog wel kaartjes, maar ik twijfel nog een beetje, moet je wel effe vertellen hoe het was hoor :smiley:

@dark angel, ik zal er wel overheen hebben gelezen, maar wanneer is jouw nod dan? spannend hoor, mijn schoonzus haar 2e zwangerschap was heel anders dan de eerste, dus zij wist op een gegeven moment ook niet meer wat ze nu precies moest verwachten

@goudvis, ik heb op 2 januari mijn laatste pil geslikt, netjes de strip afgemaakt en op 7 januari begon de ontrekkingsbloeding. dus echt in januari gestopt :mrgreen:

@loesje, dat is idd ook een goed systeem. in ons vriendenkring wordt er gewoon altijd over een hij gesproken, of ze het nu wel of niet weten wat het wordt. net zo makkelijk haha.

hoi dames

kom evn hier kijken

dank jullie wel voor de felicitaties,

voel me verder prima weer, buikgriep is verdwenen

die rose wolk die komt er aan,

maar ik weet van mijn vorige zwangerschappen dat het past echt echt voelt al ik op een echo een hartje heb zien kloppen…

dames…allemaal goed je best doen

ik gooi jullie allemaal wat zwangerschapsdust toe

:-* :-* :-* :-*

piekie

ik ben nu een oktober mama…to be…

niet te veel beppen hier, als je een paar dagen niet kijkt, is het amper bij te houden…

Nou, hier niks geen nieuws hoor. Ik voel me heerlijk na een superlange nacht met slaap. Mijn borsten blijven verdraaid pijn doen, en ook steeds steken in mijn buik en liezen, maar dat had ik altijd tijdens het pilslikken, anderhalve week lang ofzo.

maar geen teken van ongesteldheid. zou toch wel mooi zijn als het vandaag kwam, dan is het netjes 4 weken, maar volgens mij gaat dat niet gebeuren.

(en natuurlijk heb ik vanmorgen een test gedaan, al wist ik zo de uitslag ook wel, maar ik kon het niet laten :wink: )

En Juffie?

Hoi!

Nog één dag en dan zou er volgens het meeste ideale plaatje iets moeten gebeuren. Maar of dat ook zo is? Hier nog alles hetzelfde als gisteren. Op het toilet is de boel ook weer helemaal vast!! :silenced: Nou ja, voor mij heel fijn :mrgreen: Da’s dan in ieder geval alvast meegenomen. Maar voel m’n darmen daardoor wel borrelen, soms kramp. Vind ik weer lastig te onderscheiden van menstruatiekramp. Maar tot nu toe geen tekenen ervan, zou ook nog vroeg zijn. Wel véél dikkige, witte vloed :silenced: gets, wat een praatjes, excusez-moi!

Heb nog geen test in huis. Heb al met mezelf afgesproken dat ik afwacht tot maandagavond, als het dan nog nodig is haal ik na mijn werk een test. Kan ik die dinsdagochtend doen. Hebben jullie trouwens meerdere testen in huis? En welk merk? Die dingen zijn niet goedkoop, dus om iedere dag te testen… Maar twee lijkt me in ieder geval wel zo handig.

Begin ook te twijfelen of de klachten die ik vorige week had niet pas de eisprong waren, steken in de buik etc… Dan zijn we te vroeg geweest met klussen, hebben ook daarna nog wel wat geklust, maar minder vaak :shifty: Aan de andere kant had ik rond de tijd dat volgens de ideale cyclus m’n eisprong zou moeten hebben wel heel andere afscheiding, dun, helder en óók al die steken in mijn onderbuik. :doh:

Hmmm…kan dus alleen maar AFWACHTEN…!!! :shock: :mrgreen:

Ik heb er nu 6. Gewoon via internet, voor 1 euro p.st. Dat vind ik wel meevallen. En een test is een test volgens mij dus maakt niet zoveel uit welke, dacht ik.

Oh dat is niet veel, littlewonder. Bij de drogsit wel eens gekeken, alle A-merken kosten onderhand 10-15 euro per test! Via internet is nu kort dag, maar als het volgende maand ook weer nodig is, is dat wel een goede tip! Heb je deze van Matcare dan? Hier weer meer buikpijn maar kan er de vinger niet op leggen of het nu mijn darmen zijn of naderende :evil: …

Wat eern heerlijk weer trouwens!! :inlove:

Nou, ik pas nu dus in het perfecte plaatje, ik ben vandaag toch ongesteld geworden. na exact 28 dagen. Voor het eerst dat ik echt blij ben met ongesteld zijn :slight_smile: Dat het nu dus net zo loopt als de korte periode die ik eerder stopte met de pil. Toen ging het ook keurig om de 4 weken precies.

Maar daartegenover staat dan weer wel dat poging 1 is mislukt. Maar ach, nieuwe poging, nieuwe kansen!