Zijn er al januaristoppers?

Nou vandaag mn eisprong :lol: denk zelf niet echt dat het gaat komen, omdat ik nog helemaal geen verschijnselen heb. Ik heb me redelijk ingelezen in hoe het slijm etc moet zijn, maar nog geen veranderingen. Heb dus een langere cyclus dan 28 dagen :wink: Ja je moet de 1e keer toch iets gokken om zo’n leuke banner te maken.

Ben met de onwijs veilige :liar: “coitus interuptus” methode aan het vrijen en ik ben aan het temperaturen, zodat we precies weten wanneer de eisprong geweest is en het daarna weer veilig kunnen doen (en over 2 maanden dus weten wanneer we ff kunnen rusten :shifty: :roll: :lol: ) Weet niet of ik over 2 maanden nog blijf temperaturen, dan is het nl de bedoeling om zwanger te worden en hoeven we niet meer te wachten tot het ei voorbij is. Aan de andere kant kost het natuurlijk ook maar 2 minuten 's ochtends.

Is er al iemand die zich een beetje zwanger aan het voelen is. De eerste NOD’s moeten er toch al aankomen!

Kom even snel reageren, moet zo weg. We hebben een meeting van de augustusmama’s. Altijd erg gezellig!

Loesje, je hoeft niet altijd iets te merken van je ei hoor!

Ik heb soms de ene maand helemaal nergens last van en de volgende maand alle symptomen

Oh spannend, hier nog steeds geen ongie… morgen ga ik pas testen.

Duimen jullie voor mij mee??

Liefs Marieke

Spannend Marieke! Ik duim mee hoor!

Hier gaat het allemaal best. Buikpijn is een stuk minder, soms nog wat steken. Een zwanger gevoel heb ik niet nee. Maar zou ook wel erg vroeg zijn volgens mij.

Geen idee of mijn eisprong is geweest. Ik heb volgens mij geen helder slijm gehad ofzo. Wel ontzettend veel, maar dan wat wittiger. Het zal er allemaal wel bij horen :slight_smile:

Op naar onze NOD dagen!

Hmmm…nog steeds behoorlijke buikpijn! Niet fijn, maar wel een teken dat er van alles aan de gang is in mijn lijf dus dat is wel fijn om te merken.

Uitgaande van een cyclus van 28 dagen zou ongeveer afgelopen zondag mijn eisprong geweest moeten zijn. Ik had rond die dagen behoorlijk wat afscheiding, eerste dagen van vorige week veel maar vooral dik en wit, dagen vóór het weekend veel maar heel dun en doorzichtig. Is dat een symptoom van een naderende eisprong??? Iemand die dat weet? Ik kon er in ieder geen draden van trekken :shock: zoals ik ergens las, want daar was het te dun voor, plakte ook bijna niet (heb ik normaal juist wel). Misschien dat er wel draadachtig spul geweest is daarvóór, maar heb niet drie keer per dag gecheckt :mrgreen: Wat wél heel opvallend was dat ik sinds zondagavond juist heel droog ben van binnen! Nog geklust zondagavond maar ondanks enorme opwinding amper vochtig. De dagen ervoor juist heel erg. Is dit een teken van een eisprong die geweest is…? :think:

Duim voor je mee Marieke!! :kaars:

Spannend Marieke, zal zeker voor je duimen!

Haha Loesje, klinkt idd heel veilig… Merk je ook echt verschil in temp dan?

Hier weer (of nog) beetje bloeding, of eigenlijk is het meer donkerbuine/rode dikke afscheiding. Bah, word er niet goed van!! Weet niet wat ik er van moet denken, en het maakt de “klus-zin” er niet beter op.

Heb geen idee juffie, maar dat kunnen natuurlijk best tekenen zijn. Afwachten dus…

hihih leuk verhaal loesje

en marieke --duim duim duim duim

ik ga zondag testen (mocht het nodig zijn)

ik voel van alles en van alles niet

het feit dat ik mijn lenzen niet goed in kan houden geeft me eenbeetej hoop

(een verschijnsel wat ik herken van mijn zwangerschappen van mijn jongens)

maarru het kan ook zijn dat de lucht gewoon wat droog is vandaag ofzo…

spannend weer

Hoihoi,

Ik denk dat mn ei nog niet gesprongen is omdat mn afscheiding nu pas een beetje begint te veranderen, gister een soort slijmpropje en nu begint het wat glibberigger te worden (interessant he :silenced: ). Dus denk dat het er aan komt, had ook niet echt verwacht dat mn eerste cyclus na de pil meteen 28 dagen zou zijn.

@summer: ja heel veilig he :mrgreen: maar ze zeggen dat je temp dan dus echt een halve graad omhoog gaat. Aangezien het mn eerste maand is kan ik het je nog niet vertellen. Als het zo is, zal ik het hier iig ff vertellen. (mijn man vind het nl. echt niet boeiend al die verhalen over afscheiding en temp stijgingen. Die ze te wachten tot i weer gewoon mag :shifty: :wink: :smiley: )

@marieke: en en en ???

@piekie: volgens mij is de lucht vrij vochtig (ligt er natuurlijk ook aan waar je woont) Ben benieuwd wat het zondag wordt.

Groetjes!

hallo meiden,

ik ben ook een januari-stopper… ik ben al een aantal maanden gestopt met de pil, maar we gebruikten nog wel rubbertjes :wink:

Gisteren hebben we besloten om voor een 2e te gaan en we kunnen er dus gelijk voor gaan :wink:

ik zal een andere keer dit topic doorlezen en ik probeer zo vaak mogelijk hier te komen! ik zit ook bij de groep mama’s van juni 2006 kindjes maar daar kom ik ook niet zo vaak meer… zal het dus proberen vanaf vandaag hier regelmatig te komen!

gr Monique

Hoi meiden!

Welkom Monique!!

Nog stééds buikpijn…in combinatie met die verandering in afscheiding zou ik bijna denken dat er een eisprong is geweest…totdat ik vandaag op school kwam en meerdere collega’s én kinderen klaagden over buikpijn. Eén collega zei zelfs dat ze vanochtend misselijk en met pijn was opgestaan en dat ze als ze niet beter had geweten zou denken dat ze zwanger is. :? Dus…of het nu echt van het stoppen komt of dat er gewoon iets heerst op mijn werk? :shock: :think: Heb alleen normaal gesproken nooit zolang last van buikpijn o.i.d… Pfff, net begonnen en nu al zo’n ongeduld :mrgreen: Vooral of de cyclus al op gang is, zo niet hoe lang dat dan gaat duren? En daarna, wanneer zal het lukken? Zal mannetje (en ik natuurlijk net zo goed) gewoon vruchtbaar zijn???

We zijn er hier in ieder geval behoorlijk mee bezig, lukt ook niet om dat niet te doen. Hopelijk zakt dat vanzelf weer een beetje, want dat hou je natuurlijk geen maanden (laat staan jaren) vol!

Iemand nog een idee over mijn vraagje over de mogelijke symptomen van een eisprong: eerst dikke/ witte afscheiding, daarna heel dun en doorzichtig maar weinig plakkerig, daarna een dag of twee juist heel droog van binnen en ook bijna niet vochtig tijdens de seks? Nu weer wat afscheiding, nog steeds wat dunnig.

Fijne avond allemaal, ga lekker in bad met eucalyptus, want ben sinds gisteravond snipverkouden en voel me er nogal gammel door… Hoop morgen weer fitter te zijn want carnaval(svakantie) staat voor de deur!!

:-*

ben ik ook weer eens :mrgreen:

laatste dagen en druk op werk en druk aan de slag in ons huisje, we hebben een paar dagen vrij genomen om eens goed door te werken, want we willen er toch wel zo snel mogelijk in en we zijn nu bijna een half jaar al bezig met verbouwen, dus we zijn het ook wel een beetje zat :wink:

volgens de berekeningen moet ik maandag ongie worden, ben benieuwd, hoop dat het snel op gang komt, want dat klussen met condoom wordt je ook niet vrolijk van :?

@juffie, ik durf het niet te zeggen hoe dat zit met de afscheiding, begrijp het zelf ook nog niet helemaal en heb er ook nog niet op gelet, omdat we er nu toch nog niet voor gaan

@monique, welkom naamgenoot :wink:

@piekie, dat wordt lastig zeg, wachten tot zondag, duurt nog wel lang :mrgreen:

@marieke, en en en en? hou ons niet langer in spanning :smiley:

voor de rest allemaal fijne avond

Goedemorgen,

Vanochtend braaf getemperatuurd en was idd 0,4 graad hoger dan gister. Dus volgens de regeltjes heb ik gister mn eisprong gehad. Moet alleen nu wel elke dag hoog zijn, anders telt het niet en ben ik gewoon een beetje ziekes (ik voel me ook niet helemaal 100%) Dus ff duimen dat het morgen ook hoog is, dan zit ik voor maand 1 al op een halve normale cyclus :mrgreen:

@juffie: volgens mij is idd dunne waterige afscheiding een teken van je eisprong. En er heerst van alles, dus buikpijn kan ook van iets anders komen (mijn zwangere vriendin dacht ook haar kindje gevoeld te hebben vorige week, maar na een week niks meer en wel een goede echo, waren het waarschijnlijk toch de darmen :wink: )

Werk ze (nou ja, ik moet werken, misschien zijn jullie wel een dagje vrij!)

Groetjes

Hoi Dames

Ik kom ook meekletsen met dit clubje. GEZELLIG!!!

Zal me eerst even voorstellen.

Mijn naam is Nathalie, ben 27 jaar oud. Getrouwd, en we wonen in Amsterdam.

Onze dochter heet Samantha (24-05-2005), we gaan dus voor een 2de.

Ik had al vrij snel een 2de kinderwens, maar mijn lief nog niet (nu wel)

28 December mijn laatste pil ingenomen, dus in Januari konden we er gelijk voor gaan.

Cyclus van 27 dagen, want afgelopen maandag werd ik ongesteld.

Dus op naar een nieuwe ronde.

Welkom Monique en Nathalie!!

Waren jullie bij jullie 1e snel zwanger?

Ben benieuwd Loesje, of het klopt!

Juffie, heb ook last van buikpijn, heel wisselend, en er heerst idd ook van alles, maar dit voelt wel anders.

Heb nog een paar dagen beetje rozige afscheiding gehad, nu weer normaal. Maar ik reken het maar niet als ongi, misschien toch iets met de eisprong te maken, of gewoon een tussendoorbloeding.

Ben wel benieuwd wanneer m’n ongi komt, weet wel dat ik deze maand iig niet zwanger ben. Hoop er de volgende ronde dan toch wel echt voor te gaan!

Nog geen teken van Marieke… ben benieuwd!!

Leuk, steeds meer nieuwe meiden bij het cluppie :). Welkom!

Ik ben heel benieuwd of we al gauw leuke berichten krijgen… Spannend :slight_smile:

Welkom allemaal! Gezellig!

Hier ook een teken van leven. Buikpijn is helemaal weg. Jippie. Borsten moet ik amper aanraken, want die doen zeer. Tjonge, die pil was toch best handig, dan wist ik precies wanneer de buikpijn en borstenpijn kwam, en dan wist ik ook precies dat mn strip bijna op was. Nu is het allemaal maar afwachten.

Ik ben ook heel benieuwd naar de eerste zwangere hier! Ik zag stiekem in andere topics verschillende meiden die meteen zwanger waren…Er is hoop :slight_smile:

Hallo meiden

welkom Monique en Nathalie

leuk om te lezen hoe iedereen op haar manier bezig is met gezinsuitbereiding

de hoe’s en wat’s betreffende afscheiding temeperatur enzo daar weet ik echt niets van.

ik was vanmiddag met mijn mannen aan het shoppen en heb alvast maar een zwangerschapstest gekocht…

wishful thinking ik weet het maar toch

dit weekend krijgen we logeer visite, ik denk als ik me zo blijf voelen ik zondag zeker ga testen, maarru

eerst maar zorgen dat het vrijdag en zaterdag geweest is.

Sorry meiden, ben er niet aan toe gekomen om eerder te komen…

Maar gisteren was mijn test helaas negatief…

Maar nog steeds niet ongesteld, blijf dus nog wel hoop houden!

Helemaal omdat ik bij Anique ook pas na een week positief had getest.

Even afwachten dus… Ga zaterdag weer testen.

Meiden die aan het klussen zijn: Succes!!!

En voor de meiden die aan het wachten zijn, mijn duimen draaien overuren voor jullie!

Duik nu mijn bedje in. Ben zooooo moe…

Groetjes Marieke

Goedenavond!

Vandaag werd de nieuwe keuken geleverd, gelukkig doen we zelf de montage ( nou ja, een vriend van ons is keukenboer, dus die doet het voor ons :mrgreen: ), want de aanbouw is nog niet klaar, dus we kunnen hem nog niet plaatsen. Wel jammer hoor, ben zo benieuwd hoe dat er allemaal uit ziet. Vanmiddag ook al wand- en vloertegels uitgezocht, het wordt vanzelf wel wat :smiley:

@marieke, jammer van de negatieve test, maar zolang er geen ongi is is er hoop :stuck_out_tongue:

@piekie, nog twee daagjes, spannend hoor

@nathalie, welkom!

fijne avond en alvast voor morgen een fijne dag toegewenst :mrgreen:

Hoihoi,

Nou vanochtend was de temp weer ietsjes lager dus ik snap er nu helemaal niks meer van. Zal me gister dus idd wel niet zo lekker hebben gevoeld, maar of ik nu een eisprong heb gehad?? :?

Blijf gewoon vrolijk verder temperaturen, kost me nog geen minuut 's ochtends en wellicht dat we volgende maand het wel allemaal duidelijk zien is of dat i morgen ook weer hoog is en dat ik vandaag een rare dag had. We moeten toch nog 2 maanden wachten dus maakt het me nu niet zo heel veel uit.

Ben heel benieuwd, ik ken wel een paar mensen waar het de 1e maand meteen raak was, dus meiden ik ben benieuwd of we na het weekend een paar positieve testen hebben :pray:

Wat een warm welkom!

Summer: Bij de 1ste heb ik de strip van Juli afgemaakt, en had in September een positieve test in handen. Was er toen helemaal niet mee bezig, nu al veel meer.

Het hoe en wat met afscheiding en temperaturen, daar hou ik me ook niet echt mee bezig. Heb van mijn schoonzusje wel een aantal ovulatietesten gekregen. En heb ook al 3 zwangerschapstesten liggen.

Toen ik gestopt was met de pil, had ik wel na mijn ongesteldheid meteen een raar gevoel in mijn onderbuik, en rond de ovulatie waren mijn borsten iets gevoelig.

Weet nog wel dat ik zwanger was van Samantha, dat mijn borsten echt zeer deden.

Ben ook benieuwd wanneer hier de eerste positieve test geshowd gaat worden!

Ik ga nu Wie is de mol? kijken…