Zijn er al januaristoppers?

Welkom alle nieuwe meiden!!

Ivy, ik heb 10 jan mn laatste pil genomen en 15 jan pas ongesteld geworden, dus het kan wel ff duren. Ik heb ook een paar dagen nadat ik ongesteld was geweest nog een keer een dagje iets van bloeding gehad. Echt heel weinig en bij mij is het zeker geen innestelingsbloeding!

Gister had ik vreselijke steken in mn buik en rug en nu nergens meer last van. Voel me kiplekker!!! Mijn lichaam is volgens mij echt van streek doordat het geen hormonen meer “gevoed” wordt. Dinsdag zou mn ei moeten komen, ben benieuwd of ik daar nog wat van voel.

@ Mereltje die stap is inderdaad best eng, je gaat tenslotte een heel nieuw leven in zodra je opeens een grote verantwoording hebt. Als het bij jullie allebei goed voelt en de relatie ook soepel verloopt, ga ervoor !! :inlove:

@ Summer mm dacht inderdaad al dat dat waarschijnlijk gewoon aan het doorslikken ligt hoewel ik het wel vreemd vind dat elke keer als ik ook maar 2 uur te laat was met het slikken van de pil ging ik al bloeden, en nu na 2 dagen nog niks :think:

Hoe merk je eigenlijk dat je een eisprong hebt? Afscheiding zo doorzichtig als water en mega glibberig toch?

@ Loesje damn heb je 5 dagen moeten wachten? Hoeveel tests heb je in de tussentijd gedaan? :stuck_out_tongue: Ik ben pas 1 dag overtijd en heb nu al de neiging om een testje te gaan halen… :silenced:

Heb zelf trouwens geen klachten door het stoppen (voor zover ik weet) heb alleen af en toe steken in mijn rechterborst maar dat heb ik nu al een week of 2, geen idee wat dat is :doh:

Bijna weekend !! :dance: :dance: :dance:

@ivy: Helemaal geen 1 test. Had braaf mn pil geslikt dus geen reden om te vverwachten dat ik zwanger was. Mag ook helemaal niet, omdat ik dus nog aan de malaria pillen was, wat heel slecht voor de vrucht is, hoopte er dus ook niet op. Normaal duurt het bij mij ook wel een dag of 3 voordat ik ongesteld wordt.

Als het goed is heb je voor je ei afscheiding waarmee je draden kan trekken. Heb het nog nooit gehad (14 jaar pil, misschien daarvoor wel, maar was ik er zeker nog niet mee bezig) misschien dat de andere meiden je haarfijn kunnen vertellen hoe dat er dan uit ziet :lol:

Jaaaa bijna weekend :dance: :dance: :inlove: :dance: :dance:

Tsja Ivy, wil je niet teleurstellen, maar als je idd gewoon netjes de pil hebt genomen is er natuurlijk maar een hele kleine kans dat je nu zwanger zou zijn… Maar gun het je van harte hoor! :wink:

Volgens mij voelde ik, voordat ik de pil slikte, vaak wel wanneer m’n eisprong was. Maar ja, das 10 jaar geleden, dus dat zegt niks. Dat van de afscheiding zou ik ook niet weten. Zou wel prettig zijn als je precies wist wanneer je ei is.

Heb inmiddels weekend!!! :clap:

Welkom nieuwe meiden! :slight_smile:

Nou, die buikpijn is lang niet over. Maargoed, gaat vast vanzelf weer over :smiley:

Ik was trouwens altijd pas 5 dagen na de pil ‘ongesteld’. Ben heel benieuwd hoe lang mijn cyclus nu gaat duren. We wachten allemaal maar af.

We klussen wat af. Tjonge, ik dacht dat het een fabeltje was dat je meer zin kreeg als je met de pil stopte. Maar hier is het geen fabeltje :wink:

Op naar de eerste gelukkig van ons meiden :smiley:

Eens even kijken of mijn banner het doet. Ik snap er niet veel van, maar als ik alles goed volg, dan hoort het nu te kloppen. En moet ik 9 februari ongesteld worden, als het een hele normale cyclus is.

Ben er weer een keer! Leuk, weer nieuwe meiden, welkom!

Ik hoor ook bij het clubje dat meteen voor het echie gaat hoor, al hadden we in eerste instantie gepland een normale menstruatie af te wachten. :wink: Ik was toen ik de pil nog slikte trouwens altijd ‘ongesteld’ op zondag, terwijl ik de woensdag ervoor de laatste pil nam.

Zoals aan mijn banner te zien zouden de vruchtbare dagen nu dichtbij moeten zijn…spannend hoor!!! Heb geteld vanaf de eerste dag van mijn laatste ontrekkingsbloeding, dat klopt toch? Las dat zo om de dag/ twee dagen klussen de beste kwaliteit oplevert…woensdag nog geklust, vanavond weer?? Morgen kan ook, maar 's avonds gaat mannetje aan het bier dus dan kelderen de kansen op ‘raak’ aanzienlijk denk ik :shock: :mrgreen: zondagochtend ws. nog net zo…? Pfff, het is echt je kans grijpen! De dagen erna gaan we er maar niet mee stoppen, dat ei kan ook nog na het weekend komen, toch? :lol:

Voel me ook nog steeds niet optimaal. Grappig, heb wat zitten googelen op symptomen die kunnen optreden als je met de pil stopt. Overal stond erbij dat deze ‘klachten’ heel veel lijken op beginnende zwangerschapssymptomen. Boel meiden in verwarring dus :mrgreen: Maar ik heb ze idd ook, heel moe, meer plassen, pijn in de onderbuik en schaamstreek, dagenlang hoofdpijn. Geen last van mijn borsten maar kan me ook niet herinneren dat ik dat ooit heb gehad, ook niet bij menstruaties met of zonder de pil. Die buikpijn vind ik wél heel opvallend. Zal allemaal een samenloop van omstandigheden zijn denk ik, het weer is ook van slag en het is druk op mijn werk, dus zal ook meespelen bij mij. Baal wel van die drukte, ben bang dat die toch wel (deels onbewuste) stress een negatieve invloed zal hebben. Erge is, ik ben altijd het hele schooljaar druk, kom pas in de zomervakantie tot rust :?

Gisteravond had ik een etentje met mijn collega’s en dus laat thuis, mannetje baalde want had een avondje klussen gepland :mrgreen: Hij doet heel nuchter, maar stiekem is hij er toch ook veel mee bezig. Lief hè! Ga zo dan ook stoppen, want hij is aan het koken dus zo lekker eten…EN hij zei net: in de tijd dat jij zit te forummen kunnen we een kind MAKEN! :mrgreen: :mrgreen: :inlove: :mrgreen: :mrgreen:

Fijne avond en fijn weekend!!

hallo allemaal,

Ik meld me hier toch ook maar aan, ik ben begin januari gestopt met de pil ( na elf jaar ) en ik heb dus ook al mijn ontrekkingsbloeding gehad. Als alles gewoon “normaal” verloopt komt mijn eigen menstruatie begin feb. op gang. Wij gaan voor ons eerste kindje en hebben besloten om toch maar eerst mijn cyclus op gang te laten komen, ook omdat we druk bezig zijn met klussen in ons nieuwe huis, waar er dus ook geverfd wordt en ik had begrepen dat die lucht niet echt goed is voor eventuele ongeboren kindjes. Dus ben zeer benieuwd en vind het best wel spannend allemaal.

O ja, stom, ik vergeet me voor te stellen, ik ben monique, ben 28 jaar oud en heb 8 jaar verkering met mijn vriend ( oke, sinds september zijn we geregistreerd partner, maar dat vind ik zo raar zeggen ) en woon bijna 5 jaar samen in Epe. Ik kom oorspronkelijk uit het westen van het land, maar ben ondertussen al wel ingeburgerd. Alleen mijn accent is nog wel duidelijk :mrgreen:

Hoi meiden bedankt voor jullie welkom.

Welkom mereltje en menies.

Ivyan ook ik kan je geen antwoord geven heb wel iets gehoord over afscheiding maar precies weten doe ik het niet.

Littlewonder hoop voor jou dat je buikpijn snel over is.

Juffie dat word klussen voor jullie dit weekend :smiley: .

Moet zeggen heb zelf ook echt last gehad van het ontpillen hele pijnlijke borsten gehad en pijn in de onderrug en in onder in de buik.

Maar lichaam en geest kunnen je echt voor de gek houden.

Zelf ben ik al ongeveer 8 maanden gestopt met de pil maar heb in november mijn eerste menstruatie gehad en die heeft 4 weken geduurd :frowning: wat volgens de dokter normaal is.

En nu komt ie heel onregelmatig wil eigenlijk ook gaan tempraturen vanaf de volgende menstruatie heeft iemand daar misschien ervaring mee of kan mij daar iets over vertellen.

Hoop dat er snel iemand een positieve test in handen mag hebben.

Allemaal een fijn weekend

Zo he! wat kunnen jullie kletsen zeg hahaha.

Welkom alle nieuwe meiden, hoop voor jullie ook dat het snel raak mag zijn!

Bij mij deze keer helaas niet, ben gister ongesteld geworden en was best teleurgesteld even. Maar ja de kans was ook best klein. Mijn ouders gaan verhuizen en daar zijn we ontzettend druk mee. Mn andere helft is dan weer heel nuchter en heeft ook eigenlijk niet zo’n haast als ik hahaha.

Hij heeft af en toe nog twijfels omdat hij bang is dat Baris dan tekort aandacht krijgt. We zijn ook net uit die hele drukke periode en we hebben nu een beetje een ritme. Begrijpen doe ik het wel, soms heb ik dat ook maar het gevoel voor een tweede is vele male groter.

Dat gevoel wat jullie omschrijven van het ontpillen had ik helemaal niet.

Voelde me juist gelijk een stuk beter, niet zo opgeblazen, minder hoofdpijn, vrolijker, en niet zo opgefokt tijdens de menstuatie.

Alleen wel meer buikpijn tijdens de menstruatie en meer bloedverlies.

Hoop dat jullie je snel beter gaan voelen!

Nou ga weer schilderen bij mn ouders.

Prettig weekend allemaal!

Groetjes Inge

Hallo (nieuwe) meiden!

Lekker weekend hier, zometeen even de stad in en vanavond een verjaardag. Jullie nog leuke dingen doen?

Is er iemand die weet bij hoe vaak vrijen de kwaliteit van het zaad meestal zo optimaal mogelijk is? In ieder geval om de dag/ twee dagen vrijen. Maar iedere dag, is dat dan weer te vaak? Zou zonde zijn om het ei te missen doordat je die dag net overslaat. :think:

Heb net ook even zitten googelen wat ik beter niet had kunnen doen want nu maak ik me grote zorgen :shock: Mijn man heeft een spatader op zijn balzak, al ooit voor naar de uroloog geweest die zei dat het ZOU kunnen dat dit een zwangerschap belemmert. Het zaad warmt nl. meer op door de hoeveelheid bloed in de balzak (lekker praatje zo :mrgreen: excusez-moi). Ook zou de zaadkwaliteit met de jaren afnemen. Mannetje is nu 30 jaar, ader zit er al zolang hij zich kan heugen.

Het hoeft geen negatief effect te hebben, mits de zaadproductie voldoende (lees flink) is. Als zwanger raken niet zou lukken moet mannetje maar eens laten testen, is hem toen gezegd. Ik was het eigenlijk al bijna vergeten tot we nu dus serieus zijn begonnen. Nu denk ik steeds, STEL dat we die pech gaan hebben. Zijn we straks maanden bezig en blijkt het daaraan te liggen. Op internet staat dat een operatie om de spatader te verwijderen positief effect kan hebben, alleen komen artsen er de laatste jaren van terug en zou een positief effect op de vruchtbaarheid niet zijn aangetoond in onderzoeken. Meestal wordt het dan een IVF verhaal. Dit is bij een spatader in combinatie met een geringe zaadproductie. Pffff…vind het helemaal niks!! Natuurlijk zijn we nog maar net begonnen en moet het allemaal eerst maar eens blijken, maar ik vind het helemaal niet fijn :cry: dat we dus niet totaal onbezorgd erin stappen, dat er mogelijk een kans is dat het lastig gaat worden. Mannetje is er altijd wat bang voor geweest dat hij minder vruchtbaar is, nu hoor ik hem er minder over maar geloof wel dat hij zich er ook zorgen om maakt.

Een vriend van hem is overigens wél geopereerd aan hetzelfde probleem, een jaar of twee geleden al. Hem werd dat advies dus wel gegeven in verband met een mogelijke zwangerschap van zijn vriendin in de toekomst. Ik méén ook dat hij er last van had, pijn, maar dat weet ik niet zeker meer. Nu denk ik, was mannetje er ook maar al lang geleden aan geholpen. Aan de andere kant lees ik ook dat zo’n operatie wellicht helemaal geen effect heeft dus dan maakt dat ook niet uit… :? Iemand van jullie ook reden om te denken dat het heel misschien wel allemaal niet zo makkelijk gaat worden?

tjee juffie

wat een verhaal, gelukkig niet iets ernstig maar wel een extra onzekerheid in het zwanger willen worden.

nachtvlinder

jammer op naar de volgende ronde

nog even weekboodschappen doen

doeg

Hoi hoi, vanochtend ongi geworden, en goed ook :shock: Zat me dus druk te maken om niks… :oops:

@ Juffie; Jeetje ik had er geen idee van dat sperma minder vruchtbaar is als het te warm is, voortaan maar sex onder een koude douche :mrgreen:. Nee, even serieus, kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt hierover maar laat je niet gek maken, hoe meer je gaat stressen van oh jee lukt het wel, des te langer het duurt voordat het raak is. Zelf heb ik al aardig wat miskramen gehad door zwangerschappen door de pil, prikpil en spiraaltje heen. Heb dus ook 0,0 vertrouwen in anticonceptiemiddelen. Maargoed zwanger worden wil dus wel lukken bij mij, maar dan tot nog toe alleen wanneer ik er totaal niet op zat te wachten + dat er misschien en medische reden is waarom het miskramen werden. Ik probeer me dan ook niet al te hard op het idee baby en zwangerschap te storten, ik geloof zelf namelijk dat je de beste dingen overkomen wanneer je er niet naar op zoek bent. Over je vraag hoe vaak je moet klussen voor de meeste vruchtbaarheid, geen idee, ben tenslotte geen arts maar mijn beredenering is; hoe vaker je schiet, hoe hoger de kans ligt dat je raak schiet. Zowieso blijft het zaad ik geloof een dag of 4-5 in leven in de baarmoeder waar het geruim de tijd heeft een rijp eitje te bevruchten, ach als je dan zoveel sex hebt dat er een file komt van zaadjes die wachten op dat ene eitje, nja dan moet er wel 1tje lukken toch? Ik zou zeggen, doe het net zo vaak als jullie je er goed bij voelen… :wink:

Over afscheiding voor/tijdens de ovulatie… Heb geloof ik nooit meegemaakt dat ik er draadjes mee kon trekken, wel dat het soms zo wit als melk is en vrij dik. Zal dat niet verschillen per vrouw? Ach anders hou ik gewoon mijn banner goed in de gaten :mrgreen:

Nou ik ga even verder met weekend vieren, manlief is bij vrienden de babykamer aan het schilderen, ik hoop dat hij zijn mond kan houden over onze plannen haha :lol:

Zo, volgens mij zit de meest vruchtbare tijd er weer op hier. Wel apart, om er zo mee bezig te zijn. Dat heb ik nog nooit gedaan, die hele cyclus was gewoon iets wat erbij hoorde, en last had ik nooit ergens van. Het is best een beetje dubbel nu. Niet dat we vrijen omdat we graag een kindje willen, het is vooral omdat we er enorm veel zin in hebben, maar toch zweeft het wel in mijn achterhoofd. Tjonge, was het maar vast 8 of 9 februari, dan zou ik meer weten, of werd ik maar gewoon ongsteld, dat weet ik dat tenminste ook. Maargoed, we wachten maar af :slight_smile:

Nachtvlinder, balen zeg, ongesteld zijn! Op naar de volgende maand!

Fijn weekend allemaal verder!

@littlewonder, ik heb me ook nog nooit druk gemaakt om mijn cyclus en hoe dat allemaal in elkaar steekt, vind het ook best wel grappig dat ik daar nu zo ineens druk mee ben :mrgreen:

@ivyan, mijn vriend kon elke keer netjes de mond dichthouden, maar gisteren liet hij het wel glippen bij vrienden van ons, dus ik maar een beetje overheen gekletst, want we wonen hier in een klein dorp en voor je het weet weet het hele dorp dat we proberen en met roddels kennende zijn ze ook allemaal al overtuigd dat ik zwanger ben :roll:

@nachtvlinder, jammer hoor, volgende keer beter :smiley:

@juffie, wat een verhaal zeg! begrijp dat je dan toch even flink aan het piekeren slaat.

Gisteren druk aan de slag geweest in ons nieuwe huis, daarna met schoonmam, schoonzus en haar kids naar de verjaardag van mijn vriend zijn nichtje, ze werd alweer 9 jaar oud. Zo gelachen om het kleinste nichtje, ze wordt in maart twee en ze rent maar achter die andere meiden om alles bij te benen, maar ze gaan haar toch wat te snel en dan komt ze maar weer gezellig bij de grote mensen ( oma’s geven altijd wel een lekker stukkie kaas :mrgreen: )

Vandaag lekker lui niks doen dag, alleen wat huishoudelijke taken en dan lekker met een boekie en een koppie thee op de bank

Pff ik kan jullie allemaal niet meer bijhouden dames, zo veel gepost!! :wink:

Ff kort reageren, jeetje Juffie, dat maakt het idd wel spannend, kan me voorstellen dat je je daar wel btje druk om maakt.

En Ivy, jij hebt dus ook al wel een en ander meegemaakt, en dat ondanks anticonceptie? wat rot zeg!

Nachtvlinder; nieuwe ronde, nieuwe kansen :wink:

Heb ws ook de vruchtbare dagen, maar had gister voor de 2e keer even een kleine bloeding, nu weer over. Raar allemaal. Heeft iemand van jullie dat ook gehad? Dus geen ongi, maar steeds ff kleine bloeding.

Nou weer op naar het volgende feestje, druk weekend. Fijne dag iig allemaal!!

Hoi allemaal,

Slaan idd lekker aan het kletsen hier :mrgreen: !! Ik hoop dat ik steeds alles terug kan lezen, zo niet, dan sorry als ik niet meer reageer op wat jullie in vorige berichtjes hebben geschreven.

Dankje voor de reacties op mijn man zijn spataderbal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ben ik toch niet gek dat ik me er wat zorgen om maak. Heb gister ook mijn mannetje maar verteld dat ik zo stom ben geweest om te googelen…want stom is het natuurlijk, je kunt jezelf goed gek maken. Mannetje reageerde rustig, gewoon afwachten of het wel of geen gevolgen heeft voor onze kinderwens. Maar later op de dag kwam er toch nog een quasi-grappige opmerking dat ik geen vertrouwen heb in zijn soldaatjes… Ach gos. Heb toen ook gezegd dat ik mijn best zal doen om me er geen zorgen meer over te maken totdat het misschien echt nodig blijkt te zijn. Want ik heb toch volop hoop hoor, dat het in de komende maanden gewoon een keer raak is!! :pray:

Heb nog steeds wat buikpijn, al dagen. Soms wat steken, dat ik denk, is dit een eisprong? Maar niet overdreven erg, of langer dan eventjes op één plek. Kan me niet herinneren of ik het vóórdat ik pil slikte voelde. Dat is ook al zo lang geleden, ik was 16. Moet ook nog steeds meer plassen dan voorheen en…sinds ik gestopt ben heb ik opvallend vastere ontlasting!! Boeiend, denken jullie nu :mrgreen: , maar voor mij een dikke hoera, want heb al lange tijd zo’n beetje áltijd dunne ontlasting. Ben er inmiddels aan gewend maar wel vervelend als ik buiten de deur ben. IZeker als ik op stap ga of ergens ben waar je niet zo makkelijk naar het toilet kan is het niet fijn, want als ik moet, moet ik ook METEEN. Werkt psychisch ook lekker door als je dat weet van jezelf, sta je niet echt ontspannen in een kroeg. Ik heb het vermoeden dat het begonnen is toen ik overstapte van de Diane pil naar Marvelon, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Daarvoor had ik er alleen last van als ik ergens goed nerveus voor was. Nu heb ik het niet alleen dán, maar ook bij bepaalde soorten eten, zoals room. Werkt heel erg op mijn darmen. Of het gewoon ontwikkeling is, ouder worden of samenhangt met de pil heb ik dus geen idee van. Maar als het zo positief doorgaat als afgelopen twee weken dan ben ikke heel blij!

Haha, zal volgende berichtjes wat minder vieze praatjes brengen, beloofd! :silenced:

Hier wordt druk geklust deze dagen, met mogelijke eisprong in het achterhoofd ,maar heb ook gewoon veel meer zin dan voorheen! :inlove: Mannetje hoopt dat ik nu alleen nog wat minder chaggie wordt, zodat hij ook zin in mij heeft, hahaha. Nee hoor, dat is gelukkig al veel minder dan vorige week.

@ Ivy: tjonge, dat is niet niks! Is er ooit onderzocht hoe het kwam, die miskramen? Maakt het nu je er wél echt voor wil gaan een stuk spannender kan ik me voorstellen.

@ summer: ja, nu zo ergens zou het kunnen gebeuren, die eisprong! Ik heb geen bloedingen gehad tussendoor dus kan je helaas niet helpen :think: Zal er vast allemaal bij horen? Gingen jullie nu ook voor het echie? (sorry, kan het even niet meer bijhouden :slight_smile: ) Zo ja, dan is het voor ons allebei spannend over twee weken! Ben blij dat het twee drúkke weken worden, vliegt de tijd tenminste. Met carnaval voor de deur en heel toevallig ook nog drie concerten en carnavalsvakantie komen de dagen wel om :wink: naast ook nog gewoon werken.

@ allemaal: fijne avond!!! :-*

Ons plan is eigenlijk om eerst ff af te wachten hoe alles op gang komt, maar moet zeggen dat dat wel steeds moeilijker wordt, je bent er onbewust toch heel erg mee bezig. Maar goed, we houden ons netjes aan ons plan, deze maand nog even aankijken. Moeilijk… :slight_smile:

Dat valt nog wel mee hoor, met die vieze praatjes. Is wel eens fijn toch, om je ei kwijt te kunnen. (letterlijk en figuurlijk haha)

pff wat een geklets

gezellig

ik wens alle klusers veel succes en vooral veel plezier

hier is de “klus” periode geweest en is het wachten geblazen

en wachten kan ik niet zo goed.

ik wil het nu weten, of gewoon ongi worden

ik ben van een 28 dagen cyclus uitgegaan maar eigenlijk de nk ik dat mijn cyclus korter is.

ik hoop me te kunne beheersen tot iig 3 februari

dus ik moet nog een hele week wachten, grrrr…

ZO, hier wordt veel gepost… Ga maar even niet op iedereen reageren.

Juffie, spannend hoor, en goed van je wederhelft dat ie er zo relaxed in staat.

De wc-spanning is hier heel herkenbaar, maar dan bij manlief, die wil toch ook wel altijd naar de wc kunnen (ivm ziekte ook nodig).

Voor iedereen: sterkte met afwachten en geduld kweken :roll: