Toedels, een prachtige creatie, die mag er van mij in blijven
:thumbup:
NOD of naam eerst, maakt mij helemaal niets uit :mrgreen:
Imani, Chris is verwekt in dezelfde nacht dat mijn moeder overleed (we wisten het op dat moment nog niet).
Ze hebben elkaar echt gekruisd.
Mijn moeder heeft een ziekbed van 4 maanden gehad en heeft ĆĀ©cht geprobeerd vol te houden tot ze me iig kon zien trouwen maar zelfs dat heeft z eniet gehaald
Ze wilde zo graag kleinkinderen.
Uiteindelijk hebben we op onze bruiloft bekendgemaakt dat ik toen 9 weken zwanger was, dat we het moeilijk gehad hebben door het wegvallen van mijn moeder maar dat de familie wel weer uitgebreid zou worden met een nieuw leven.
Echt iedereen reageerde heel emotioneel, positief emotioneel.
Het is erg jammer dat ze haar kleinzoon in dit leven nooit heeft gekend maar ik weet zeker dat ze hem wĆĀ©l heeft gezien.
Sterkte met het verlies van je moeder en ik hoop dat jouw familie net zou blij is met een evt. zwangerschap als die van mij destijds :hug:
Daarstraks ben ik bij een vriendin geweest die niet weet dat we voor een 2e gaan, ze ziet me en zegt meteen er is iets met jou.
Er is ieta anders aan jou en ik kan mijn vinger er niet op leggenā¦ben je soms zwanger?? :shock:
Hahahaha weet zij iets wat ik niet weet??
Ben zo benieuwd wanneer juffie zich hier komt melden.
Maar komt vanavond (laat) nog een keer checken. Ga nu ff eten in elkaar knutselen.
Reageer vanavond ook weer uitgebreid.
nog even hier gluren voordat we weer naar huis gaan, was wel nieuwsgierig of er nog nieuws is :mrgreen:
@toedels, dat ziet er hartstikke goed uit, maakt mij niet uit wat er nu precies eerst staat, namen vind ik net iets fijner en dat kleine beetje scheef staan, valt amper op.
@rivella, dat is ook een heel verhaal zeg :shock:
enne, je weet maar nooit, misschien weet je vriendin meer dan jij
meekletsen met beide topics lijkt mij ook het meest gezellig, hier is het gezellig, maar kletsen met meiden die ook in een bepaalde maand een kindje krijgen is ook leuk, dus moet ik gewoon maar even meer tijd aan internetten uitbesteden :mrgreen:
ik ga nu afsluiten, ik ga naar huis
- en een uur later was Summer weer bijgelezenā¦*
Haha wat een gezellige drukte hier!!
Tjeetje Imani, wat heftig allemaal! Dan kunnen jullie zeker positief nieuws gebruiken, hoop het voor je!!
Darkangel, zeg zeggen toch altijd een streep is een streep? Maar kan me voorstellen dat je wel 100% zekerheid wilt. Duim voor je!
En ook bij jullie zoveel verdriet in de fam, wat naar zeg!
Grappig Loesje, ook wij hebben het daar gister over gehad, hoe ga je het vertellen. Ik moet echt oppassen dat ik me nog niet tĆĀ© veel mee laat slepen door alles, want het is nog niet zover. Maar wel leuk he, fantaseren!
Bij mijn ouders zou het de 1e zijn, bij mijn schoonouders de 2e, dus heel nieuw allemaal.
Toedels, super plaatje hoor!! :thumbup:
Rivella, dat is wel heel erg dubbel of niet. āWaar een deur sluit, gaat een raam openā zeggen ze wel eens he? Dat was dus bij jullie echt het geval. Heftig hoor, maar ook wel weer mooi.
Tsja en Juffie nergens te bekennen, kan goed en slecht nieuws betekenenā¦we wachten af
Nou had ik vanmiddag ineens weer een bloeding! :roll: Was dus sinds maandag al van mijn ongi af, en dinsdag geklust, dus snap er niks van. Ook wel beetje kramp, maar nu al bijna over. Als ik kijk naar afgelopen cyclus had ik rond mān (waarschijnlijke) eisprong wat bruinverlies, maar dit vanmiddag was echt rood⦠Hmmmz :think: Of toch gewoon een nabloeding van de ongi? Iemand een idee?
Lastig hoor, dat wordt dus geen valentijnsklus
hoi dames
ik wil nog heel graag hier meekletsen
ik kan alleen met geen mogelijkheid jullie bijhouden
pffff wat een gebebā¦
ik lees mee en beloof zo af en toe wat mee te kletsen
maar met twee mannetje thuis (dit wordt niet mijn 1ste kindje maar de derde) en werken en een beetej iets huishouden doen kok ik s avonds. en ben een beetej veel moe geworden dussssā¦
maar heel graag blijf ik jullie volgen en hoop ik dat jullie snel ook een 9 maanden mama worden
en dark angel een streep is een streep!
gefeliciteerd!!
meiden ik kruip zo weer lekker mijn bedje in
laptop maar beneden laten
welterusten alvast!
he piekie, gezellig dat je er weer bent en natuurlijk is het moeilijk om alles bij te benen, helemaal als je amper tijd hebt om even op het internet te gaan. Hoe voel je je?
juffie, waar blijf je toch? ik denk dat ik voor iedereen hier spreek dat we zeer benieuwd zijn
ik ga hier nog even gluren en dan ga ik lekker vroeg naar bed, vanacht zeer slecht geslapen omdat vriendjelief niet lekker was en dus in bed lag te woelen en te draaien, hopen dat het vanacht beter gaat.
Rivella, dat is ook wel bijzonder zeg⦠En ook een dubbele situatie :?
Piekie, leuk dat je nog mee leest en mee kletst. Hoe veel je je ondertussen?
Menies, slaap lekker
Summer, apart hoor, weer een bloeding. Hopelijk snel weer over.
Ben ik al! :oops:
Kan goed nieuws of slecht nieuws betekenenā¦hahahaā¦slecht nieuws, dat ik weer pas om 19:15u thuis was van mijn werk ja! :mrgreen: Vandaag geen minuut tijd gehad om hier te kijken :naughty: Superdrukke dag. En tot laat door (moeten) gaan.
Eenmaal thuis eerst gegeten, had onderweg een frietje voor ons gehaald dat me absoluut niet smaakte. En toen moest ik van hubbie tot 5 min. geleden meekijken op de pc voor de zomervakantie. Wordt ws. een weekje Ardeche in France met hubbie, schoonbroertje en vriendin en onze hond. Lekker weekje in de natuur, in een gite (vakantiehuisje van particulieren, lekker afgelegen).
Maarā¦dat interesseert jullie allemaal niet natuurlijk. Maar sorry, heb geen nieuws verder. Nog geen :twisted: en nog niet getest. En dus ook geen tijd gehad om nieuwe testen te halen dus dat kan morgen pas. Dus zaterdagochtend pas testen, als het dan nog nodig is⦠Vandaag wel weer meer buikpijn, vooral later op de dag. Lijkt alsof het erger wordt als ik druk ben geweest en even tot rust kom.
Ergens wil ik ook helemaal niet testen, nu kan ik nog lekker dromen⦠erg hĆĀØ. Maar ben toch bang voor een teleurstelling, geloof niet dat het raak is ook al voel ik ĆĀ©cht van alles. Zal vast zoān muts zijn die vol aan het ontpillen is. Of morgen toch ongesteld wordt, met een cyclus van verder over de 30 dagen of zoā¦
Heb teruggelezen hier, sorry als ik niet op iedereen reageer! Heb ook bedacht dat het soms helemaal niet zinvol meer is om te reageren omdat het onderwerp van gesprek al āklaarā was tussen een aantal meiden. Misschien denken jullie daar anders over? :mrgreen: Dan zal ik braaf reageren. :lol:
@ Imani, DarkAngel, Rivella. Jullie hebben alledrie heel wat verdriet meegemaakt, dikke knuffel voor jullie hoor!!! Zal vast heel dubbel zijn om voor een kindje te gaan. Maar een beetje blijdschap is vast ook wel heel welkom? Ik zie het zelf bij mijn vriendin die nu net zwanger is, haar vader is ruim een jaar geleden gestorven, jong nog. Ze zei meteen: trouwen hoeft van mij niet meer. Over kinderen liet ze zich minder uitgesproken uit. Maar het leven gaat door, zij weet ook dat haar vader niet zou willen dat zij niet verder leeft. Dus nu is ze erg blij met haar zwangerschap, ook al blijft het grote gemis.
@ DarkAngel: al getest??? En nu al een lichte streep?? Hoera!! Dat kan toch bijna niet missen, je bent nog amper overtijd! Even nieuwsgierig gezien mijn eigen testspektakel hier: heb jij getest met ochtendurine? En met welk merk test? Ben heel benieuwd of je komende test hetzelfde of meer aangeven!!! :inlove:
Nog een paar meiden waarvoor het bijna NOD is. Spannend!!
@ Mereltje, lijstje ziet er superleuk uit!! En Goudvis, mooi begin gemaakt.
Over vertellenā¦daar hebben wij nog niet over nagedacht. Mannetje is toch heel voorzichtig hoor, ook bang om teleurgesteld te worden als we er nu teveel mee bezig zijn en het duurt nog lang. Hij zegt steeds dat ik op een paar maanden moet rekenen, dat is gemiddeld. Maar vraagt daarna tussen neus en lippen door of ik al een nieuwe test heb gekocht⦠Hij vindt het ook erg spannend allemaal, maar PROBEERT erg hard om nuchter te blijven. Ook wel goed natuurlijk, dat er hier niet twee hun hoofd verliezen.
Denk ook wel dat ĆĀ”ls ik nu alsnog ongesteld zou worden de opwinding dan even afneemt totdat de volgende NOD in zicht komt.
Voor zowel mijn als zijn ouders zou een kindje hun eerste kleinkind worden. Sterker nog, ik ben enig kind, dus ook de enige hoop op kleinkinderen!! :mrgreen: Mijn ouders hebben altijd gezegd dat als het zo is, dan is het zo, ze leggen geen druk op mij. Wil ik geen kinderen, dan moeten zij dat accepteren, zeg maar. Maar weet dat ze het super zouden vinden. Ook zij zijn lekker bezig met zelfbescherming volgens mij want ze hebben mijn vriendin gezegd dat ze denken dat het bij mijn man en ik nog wel een hele poos zal duren voordat wij aan kinderen beginnen. Hoe ze daar aan komen?? :think: Niet te erg willen hopen waarschijnlijk.
Mijn man heeft ĆĀ©ĆĀ©n broertje van 7 jaar jonger, dus daar komt voorlopig niks. Wel lange relatie en net huis gekocht, maar net een baan en vriendin studeert nog. Man heeft ook twee stiefbroers, zitten tussen hem en broertje in. (Mijn man is zijn vader verloren toen hij 15 jaar was, en zijn moeder is hertrouwd met een man die dus kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd heeft. Ook hier speelt dus wel gemis, zeker bij mijlpalen in het leven zoals een kindje - blijft altijd ook al is het al langer geleden ) Allebei lange relatie, maar of er snel kinderen komen? Mannetje is dus ook eerste, echte hoop zoals het er nu uitziet. Mijn schoonouders leggen ons óók geen druk op, doen ook heel nuchter erover maar hebben twee jaar geleden wel aan een bolderkar gekocht!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: En hebben het over willen stoppen met werken (hebben een winkel) zodra ze een āgoede redenā hebben. Jaja⦠:eh:
Nou, ga even lekker lezen nog en dan vroeg naar bed. Heb weer heel de dag lopen gapen tussen het harde werken door. Misschien nog even tot straks en anders tot morgen, ook weer 's avonds ben ik bang!
:-* voor jullie allemaal
(Jee, wat een lap tekst, heb ik mijn afwezigheid van overdag nu goed gemaakt? :shifty: )
Bedankt voor de complimenten!
DarkAngel, Mij leek het handiger op naam, aangezien de meeste wel een banner hebben.
Loesje, mijn ouders zijn gescheiden, dus 3 keer aankondigen dat er eern kleinkind komt. Voor mams de 2e, voor paps de 4e. En voor schoonfam de (ff tellen hoor) 14e.
Oh nee de 15e, mān schoonzusje is zwanger. Tjemig zeg, schrik er best wel van.
Rivella, zou het, misschien dat weet je nog niet.
Stoppen met de pil doet volgens mij ook wel iets met je. Vrienden van ons zagen het ook, en zeiden ook er is iets met jeā¦je straalt. Zwanger?
Ik kon daar alleen op antwoorden: Nee nog niet.
Summer, vervelend dat bloedverlies. Het lichaam zit toch raar in elkaar.
Piekie, leuk dat je hier ook mee blijft babbelen.
Tja, er wordt hier een hoop gebabbeld, dus ben je een paar dagen niet geweest heb je een hoop bij te lezen. hihi
Maar veel last van kwaaltjes?
Juffie, je houdt nog steeds de spanning erin. Ben je goed in meid.
Hopelijk doe je dit niet elke maand, mocht het nu niet raak zijn.
Duik ook mān bed in.
@toedels19 wrote:
Rivella, zou het, misschien dat weet je nog niet.
Stoppen met de pil doet volgens mij ook wel iets met je. Vrienden van ons zagen het ook, en zeiden ook er is iets met jeā¦je straalt. Zwanger?
Ik kon daar alleen op antwoorden: Nee nog niet.
Hahahaha, als ik aan de pil was geweest dan had het daar aan kunnen liggen ja maar ik had een Mirena spiraaltje (minder hormonen) en die is er al bijna 5 maanden uit :wink:
Ik had dus geen last van ontpillen e.d. :dance:
@ juffie: dat wordt een spannend weekend. Maar stel dat je een lange cyclus hebt, dan weet je dat voor volgende maand, dus ziet je niet meer vanaf dag 28 in de spanning. Dus hoe dan ook, dit weekend weet je weer wat meer en volgende maand is het iig weer een stuk relaxter.
@ Toedels: ik vind gesorteerd op datum ook makkelijker om te zien, dan weet je precies wie er aan de beurt is, ook als diegene al een paar paginaās niet gereageerd heeft (wat hier nogwel eens voorkomt :lol: ) Maar kun je niet de eerst kolom gewoon de namen laten staan en dan laten sorteren om de 2e kolom???
Lijkt me echt super om het eerste kleinkind aan te kondigen, maar goed, als je de jongste bent is dat natuurlijk niet echt makkelijk Voor mijn ouders dus de 3e (of mn zus moet nu ook bezig zijn, dan kan het de 4e worden, maar denk dat die nog een jaartje wachten, hoop wel binnen een jaar zwanger te zijn :? ) en voor mn schoonouders de 2e, maar daar hebben we geen contact meer mee, dus hoeven ook niet te verzinnen hoe we het ze vertellen. Die worden door de familie wel op de hoogte gesteld als we geboortekaartjes gaan sturen.
Gister na het sporten de kroeg nog ff in geweest. 1 van mn vriendinnetjes was voor het laatst mee, die is nu +/- 20 wk en gaat naar de zwangerschapsclub. Vind het echt super leuk voor haar (maar ik wil ook zo graag, nog maar 3 maandjes gelukkig, dan kan ik ook gaan proberen)
@summer: das idd gek, want je moet nu toch zoān beetje je ei-sprong hebben. Kunnen het niet ontpil pijntjes zijn???
Juffie, gewoon reageren als jij daar zin in hebt. Wat grappig dat je man zo nuchter probeert te blijven maar stiekem ook n iet zeg. Jullie houden het ook wel spannend hoor :shock: En bedankt voor je compliment
Loesje, kan me wel voorstellen dat je heel hard denkt ādat wil ik ookā. Ik krijg dat ook steeds erger. Als ik iemand zie die zwnger is, of in de ikea een kinderwagen langs zie komen⦠zucht. Maar ooit komt het voor ons ook zover, hopelijk al snle⦠:eh:
Goedemorgen!
Gisteravond hadden mijn man en ik het over een goede vriendin van ons en opeens zei ik tegen hem: Volgens mij is ze zwanger! :think: Daarom heeft ze al een paar weken niet gebeld⦠Mijn man vond dat wel een grappig voorgevoel en besloot haar meteen te bellen⦠`Goh, je hebt een tijdje niet gebeld⦠Ben je misschien zwanger?ā Het bleef even stil aan de andere kant en toen moest ze heel hard lachen en toegeven dat ze 6 weken zwanger is! Hahaha! Ik vond het zo grappig!
Natuurlijk was er wel even een gevoel: Dat wil ik ook! Dit is al mijn 2e vriendinnetje die nu zwanger is. Ik hoop dat het bij ons niet heel lang duurt en dan kunnen onze kindjes leuk samen spelen!
Ik heb ook al dagen buikpijn⦠Beetje last van mijn darmen (rommelen heel luidruchtig) en sā avonds voel mijn buik āgespannenā aan en vind ik het vooral heel fijn om mijn handen op mijn buik te houdenā¦(Ik heb koude handenā¦)
Verder zou het voor mijn vader het derde kleinkind zijn, maar voor mijn schoonouders de 1e! Dat is toch spannend!
Als het zover is, wil ik wel graag een leuke manier verzinnen om het te vertellen⦠Liever niet ā We moeten jullie iets vertellenā maar een grappig kadootje of een hint en dan de reactie afwachten⦠Kijken of en hoe het kwartje valt! Haha!
Gisteravond had ik een ontzettende emo-avond! Natuurlijk door het verdriet van mijn moeder, maar ook twijfels over de verzorging van mijn vader en de stress die dat met zich meebrengt⦠Daarnaast willen mijn man en ik graag verhuizen. Dichter bij zijn werk en onze vriendengroep, maar daardoor verder van mijn familie⦠Voordat mijn moeder ziek werd, hadden we daar al een mooi huis gezien en een bod gedaan, maar dat hebben we nu even laten rusten. Lastig al die gevoelens! Dus vanmorgen met dikke ogen en veel te weinig slaap weer op!
Maar het is een nieuwe dag en vandaag gaat het weer beter! Gezellig tussen het werken door KOKken of is het werken tussen het KOKken door? :lol:
Fijne dag allemaal!
Rivella, oooh dat wist ik niet dat je hiervoor een spiraaltje had.
Loesje, voor mij is het sorteren op NOD niet in 1 klik gebeurd. Ik gebruik een tekenprogramma, dus moet alles handmatig dan weer verzetten (verklaard ook het scheef staan).
Imani, grappig dat voorgevoel.
Morgen de NOD, duim voor je.
Misschien dat 1 van de dames nog een poging wil wagen aan een lijstje.
@toedels, nou dan vind ik m mooi genoeg! Als je alles met de hand moet gaan verzetten. Ach en de 1 vind namen handiger en de ander NODās. Je kan niet iedereen tevreden houden :lol: .
Hebben jullie al plannen voor het weekend (klussen uiteraard )? Ik ga me maar weer eens storten op het schilderwerk. Denk nog 1 of 2 dagen schilderen en dan zijn we wel klaar. Ik ga ook nog ff de stad in om een baby kado voor een vriendin te kopen, heerlijk weer legaal die winkels in. Kan ik meteen even kijken naar meubels en tutjes voor āonsā kinderkamertje :lol: .
Ik kan niet wachten tot ik weer naar huis mag zeg, deze dag kruipt voorbij⦠Nog maar een paar uurtjes gelukkig.
hoihoi,
Hier ook even tussen de werkzaamheden door even gluren. Gelukkig zit ik gewoon thuis, dossiers afhandelen. Heerlijk hoor, het is een gewone werkdag, maar dan lekker thuis in mijn eigen omgeving en geen reistijd, niet dus 's ochtends met duffe kop in de auto zitten
Voor mijn ouders zal het het eerste kleinkind worden en voor mijn schoonouders de derde. Mijn vriend zijn zus heeft namelijk al twee meiden. Een van 4 en van bijna 2. Zowel ik als mijn vriend zijn helemaal dol op hen en zij zijn gelukkig ook wel dol op ons, dus we worden regelmatig door de oudste gevraagd wanneer ze nu weer bij ons mag logeren :mrgreen:
Ik moet zeggen dat ik er ook echt wel aan toe ben hoor, om kleintjes te hebben. In onze omgeving word ook de ene na de andere zwanger. In de directe vriendenkring zullen wij wel 1 van de eerste zijn, er zijn er maar een paar stellen die net een kleintje hebben gekregen, de andere die gruwelen nog een beetje van het idee alleen al
@toedels, dat lijstje is prima zo, ziet er hartstikke goed uit en als je alles handmatig moet lopen doen schiet het ook niet echt op.
@loesje, morgen ga ik gezellig met een vriendenclub van een ander forum naar de pannenkoekenboot in Rotterdam. Ik moet er wel anderhalf uur voor rijden, maar het is altijd beregezellig dus ik heb er echt zin in. Zondag heb ik nog niets op het program staan, als het mooi weer is wil ik wel wat doen, vind het zo zonde om met dat mooie weer de hele dag binnen te zitten
@imani, dat is nou nog eens een goed voorgevoel, lachen zeg
@juffie, je houdt ons wel in spanning zo hoor, dat moet je idd niet vaker doen ( met een beetje geluk hoef je dat ook niet vaker te doen )
@summer, raar idd dat bloedverlies, durf zo ook niet te zeggen wat dat nou weer kan zijn
@darkangel, en weet je al wat meer of wacht je netjes tot in het weekend?
Ik ga weer verder met werken, fijne dag verder allemaal!
zo het is weer bijna weekend gister een gezellig avond gehad
Wij gaan het weekend maar ff wat aan de klus dacht ik zo voor het ei op bezoek komt.
En we gaan de auto`s wassen die zien er niet uit :?
Als het goed is word het wel mooi weer van het weekend dus ff lekker stukkie lopen en van het zonnetje genieten.
En waarschijnlijk wel ff bij fam op bezoek.
Ik heb trouwens telkens wat last van steken aan de linkerkant of die doortrekken naar onderen naar de lies⦠kan het me verbeelden maar sinds de mk voel ik veel meer en zit voor mijn ei dus wie weetā¦
@imani wat grappig dat je dat voorgevoel had dat ze zwanger was en dat het ook nog klopte en wie weet ben je straks tegelijk met haar zwanger dat zou wel leuk zijn denk ik.
Dat zal ook wel even blijven hoort ook bij de verwerking is weleens goed het er eens lekker uit te gooien.
Wel een moeilijke keuze die jullie moeten maken sterkte ermee.
@loesje79 vind je het niet moeilijk om te wachten nog 3 maanden? ik denk dat het mij niet zou lukken.
@toedels ik vind het zo verder ook wel goed hoor en die van mereltje vond ik ook goed weet niet voor wie het het makkelijkste is om de lijst bij te werken en bij te houden?
zo nu ga ik weer ff wat nuttigs doen ff aan de schoonmaakā¦
Wel spannend hoor met die naderende nods enzo leef helemaal mee nu gaat het voor mijn gevoel bij mezelf ook weer wat sneller⦠of dat kom omdat ik voor mijn ei zit :think:
Nou hier zijn de kwaaltjes weer weg aan het trekken :think:
Voel me nu alleen nog maar alsof ik iedere moment ongesteld kan worden.
Ik geloof dat mijn lichaam me flink voor de gek aan het houden is :?
Verder vandaag weer naar de ha, volgens mij heb ik nog steeds iets wat niet te gebruiken is tijdens zwangerschap :?
Bijna weekend! :dance:
Heerlijk! Ik heb dit weekend een vrijgezellenparty van een vriendinnetje die op 29-2 gaat trouwen. Allebei mijn zussen gaan ook mee. Eerst naar een hotel om in te checken, dan naar een themafeest met eten en drinken erbij en dan op zondag weer naar huis. Dan komt het volgende dilemma: wel of geen alcohol? Mijn zussen drinken allebei niet, maar ik hou normaal wel van een wijntjeā¦!
Nu ben ik natuurlijk nog niet zwanger (denk ik) maar ik wil toch op het moment niet drinken. Op internet staat dat je beter ook niet kan drinken als je aan het proberen bentā¦
Ik zal het er nu maar op houden dat ik āsolidair met mijn zussenā wil zijn!
Haha!
Of ik zou natuurlijk een testje kunnen doen morgenochtendā¦?! Dan weet ik meteen of ik wel of niet kan drinken⦠Maar ik weet niet of ik al mijn lef al bij elkaar geraapt heb⦠Zoals Juffie schreef: het is wel fijn om nog even te kunnen dromenā¦
Tips?
even snel, zit nu bij mn ouders en die mogen het nog niet weten hihi
ik heb vanmorgen nog niet weer getest, binnen een dag zal het streepje niet ineens donkerder zijn.
heb vanmorgen 2 testen van clearblue gekocht en morgenochtend ga ik wel weer testen.
hiervoor die van kruidvat gebruikt (2 stuks voor 5 euro).
Heb er dus nog eentje van, maar die van cb heb ik met Sarah ook gebruikt en daar staat het streepje nu nog op, zelfs na dik 2 jaar (heb de testen bewaard).