Wauw, wat een boel posts. Ik weet nu alñÃet meer wat er allemaal gezegd is, dus op iedereen reageren gaat niet lukken.
Imani, ik maak me ook niet zo druk om NOD"s en zo. Laat het puzzelen met data maar lekker aan anderen over :mrgreen:
En die doos bestel je toch pas als je al zwanger bent? vaak moet je ook een datum invullen denk ik…
Qua testen, is het niet makkelijker om je test op de plas te richten dan andersom? Dat klinkt iig handiger 8)
@goudvis: Gewoon lekker aanhouden wat je zelf wilt hoor. Zat het me alleen af te vragen hoe het nu berekend werd :mrgreen:
@Imani: weet niks van reclame, alleen weet ik wel dat ik gister de testen besteld had en ze net al in de brievenbus had liggen. Lekker snel dus, meteen met een kortingsbon voor de volgende keer (die hopelijk niet nodig is, maar dan kan ik m aan iemand anders geven!)
@toedels: Ik ben al druk bezig geweest info te zoeken voor MVM en heb besloten daar aan mee te doen. Plassen moet ik toch, dus dat kan dan ook wel in een opvangbakje. Kan er iemand anders weer gelukkig mee maken, dus waarom niet dacht ik zo.
@mereltje: Je hebt helemaal gelijk denk ik. Das een stuk makkelijker en je voorkomt dat je de test helemaal onder plast :sick:
Wauw, wat wordt er hier veel geschreven!
Hier nog steeds ongesteld, niks nieuws verder. Het wordt gelukkig wel stukken minder. Als ik terugdenk is het volgens mij weer precies zoals voor ik aan de pil begon. Dus alles is weer netjes op de rails.
Berekend wanneer onze klusperiode weer in moet gaan, en het komt niet echt geweldig uit. We zijn dat weekend namelijk niet samen thuis, maar met een berg mensen in 1 huis. Naja, we kunnen zachtjes doen
En al zou het allemaal niet zo snel raak zijn, is ook niet erg, dan sparen we voorlopig nog lekker door voor de toekomst ofzo. Want ik zou niet zoveel willen blijven werken als ik een kindje zou hebben denk ik. Jullie wel?
Littlewonder, ik zou wel willenblijven werken, maar niet zo heel veel. Ik heb momenteel maar 12 uur werk, dat zou ik prima te doen vinden. Maar echt niet fulltime (sowieso niet, maar met een kindje al helemaal niet).
Hoi allemaal!
Zie je wel, het lag niet aan mij gisteren vandaag is er net zoveel gepost!!
@ ik weet niet meer wie het vroeg :oops: : of ik nog aan iets anders kan denken? Ik ga nu naar huis vanuit m’n werk :shock: :shock: dus helaas vandaag moest ik wel mijn hoofd bij andere dingen houden.
Maar hier nog geen verandering. Heb vandaag wel minder buikpijn gehad dan afgelopen 1,5 week, af en toe wat steken onderin. Afscheiding nog gelijk, MOE, rest ook nog hetzelfde. Ook een erg droge huid op m’n voorhoofd 's ochtends, terwijl ik normaal gesproken een vette huid heb op die plek. Hormonen lijken hoe dan ook in de war.
Morgen dus niet testen, vrijdag of zaterdag denk ik, als het nog steeds nodig is.
Ga nu echt naar huis, kom vanavond nog even lezen en reageren op (bijna?) iedereen!! :oops: Nu echt geen puf meer.
Liefs!
Thuis en eten staat op. Mannetje is sporten, dan eten we altijd pas erna. Ben ik nog de eerste na m’n eigen post! :mrgreen:
Goede tip van dat openen in een nieuw venster, anders is het echt niet te doen op iedereen te reageren! :eh:
@ Goudvis, Rivella e.a.: klopt mijn NOD dan wel?? Eerste dag van ontrekkingsbloeding was afgelopen zondag 4 weken geleden. 28 dagen, dat klopt toch? Nah ja, 28 is toch het gemiddelde, meestal wijkt het toch af bij veel meiden.
@ Goudvis: lijst ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt, in de ‘opmaak’ waar je over sprak. Zo’n lief beebje op de achtergrond…? :inlove: Leeftijden zitten echt allemaal onder de 31 of niet? Hoezo moeders worden steeds ouder. Niet hier!
@ Miepel: hoi, ik miste je al! Alles goed daar?
@ Jong blaadje (Rivella ): nu vind ik het niet meer erg maar een paar jaar geleden vond ik het helemaal niet leuk om zo genoemd te worden! Mijn mannetje wordt alweer 31 over een aantal maanden en ik ben ook een van de jongsten van onze vrienden. Dus het broekie. Ben blij dat ik nu eindelijk een beetje op leeftijd begin te komen :mrgreen: en ook meedoe :lol: Dit jaar 27, dan nemen mensen je toch wel serieus of niet, whahaha.
@ Toedels: best prijzig die testen hè?? Heb er best wat over hoor, maar als je er iedere (niet te hopen) maand een paar moet doen tikt dat lekker aan. Voor ik weer kan testen moet ik er eerst halen want heb niks meer in huis. Weet niet welke ik zal halen, in ieder geval geen Etos meer. Misschien toch die van Matcare bestellen?? Maar dan heb ik ze pas na het weekend in huis… Nog maar een keer dure testen denk ik, evt. volgende rond via internet. En ik plas in een potje hoor, kan echt niet richting 's ochtends. Heb ook serieus moeite met diepte zien, dus kan niet goed inschatten waar ik het stripje moet houden :lol: Wilde het toch een keer proberen gisteren, maar dat was duidelijk geen succes :mrgreen: .
@ Loesje: ja, kan idd dat mijn cyclus niet zo is als het boekje aangeeft. Had trouwens wel een ander soort afscheiding rond mijn ‘ideale’ eisprongdagen: eerst meer, toen meer en niet meer wit/ dik/ romig maar heel helder/ doorzichtig/ dun/ glibberig (kan me niet herinneren dit ooit gehad te hebben tijdens de pil???), daarna opeens totaal droog van binnen!!! Dat heeft ruim een dag geduurd, toen begon weer langzaam de afscheiding die ik als eerste beschreef. Klinkt toch verdacht of niet?
@ DarkAngel, nog een dag! Spannend! Was jij nu al langer met de pil gestopt? (Kan het ECHT niet onthouden, sorry!!! :oops: Kan dat niet ook ni de NOD lijst? :mrgreen: Samen met alle kwaaltjes die iedereen heeft deze ronde, voorgevoelens, dromen etc… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Verder nog een láátste (beloofd ) update over de testen van gisteren. Wat ik gister al schreef, dat de eerste test die ik een tweede keer gebruikt had, toch een stukje van de controlestreep liet zien, 's middags. Gisteravond voor ik ging slapen nog één keer gekeken en dat streepje is niet meer veranderd, maar een klein stukje te zien. Het superlichte TESTSTREEPJE is wél nog wat donkerder geworden!!! :shock: :shock: Je hoeft niet meer eerst naar de Pearl om het te zien. Zag het met mijn lens uit. Okeeeee, de test was meer dan 12 uur oud. Maar HOE??? is er alsnog een teststreepje verschenen in de loop van de dag…?? En helemaal niets op test 2, die meteen lukte, maar dus niet met ochtendurine.
Zou het dan toch…?? Gewoon te vroeg getest? Wacht dus nog maar een extra dagje met testen, áls het zo mocht zijn is het dan vast beter te zijn dan morgen al. Iemand dit ooit meegemaakt?? Wil mezelf niet gek maken maar dan moet er niet opeens nog een streepje komen ná de geldige periode… :eh: Heb trouwens weer steken rond mijn navel, darmen, komt volgens mij als ik tot rust kom. Vandaag zo hard moeten rennen van hot naar her dat ik niet de kans had iets te voelen (behalve steeds gapen en zitten janken om gedoe rond een kind :? )
Nou, ga verder met het eten, voordat ik zometeen een ZEER slechte huisvrouw die KOKt maar eten ho maar. :naughty: Kom straks nog wel even langs!
:-*
ik weet niet hoe het kan, maar het is idd mogelijk dat ie na een tijdje ineens positief wordt… maar dat hoeft niet waar te zijn.
ik heb nu de testen van kruidvat gekocht en die ga ik morgen uitproberen.
dit vond ik op internet:
Als je na bijvoorbeeld een half uur toch een tweede lijntje ziet verschijnen, zou dit kunnen betekenen dat je toch zwanger bent, maar er nog niet zoveel hCG in je urine aanwezig is. Ga niet uit van deze uitslag als 100% positief, maar houdt het op een “misschien” totdat je 1 of 2 dagen later een duidelijke positieve test hebt. Het is zo vroeg in de zwangerschap ook nog zo kwetsbaar en kan het zijn dat de zwangerschap niet doorzet en te toch “ongesteld” wordt.
en op een andere site:
Ik kreeg na een uur een positief resultaat, is dit betrouwbaar:
Nee! Je moet de test aflezen binnen de gestelde tijd op de gebruiksaanwijzing. Na die tijd kunnen de lijnen verkleuren door bijvoorbeeld uitdroging of chemische reacties.
Pff, ikmerk wel dat ik echt helemaal mee leef met wat jullie hier meemaken. Ik zit zowat met spanning te wachten tot Juffie weer gaat testen en tot het voor anderen ook zo ver is. :lol:
@juffie: met jouw voorstel over dromen en voorgevoelens kunnen we wel een NOD-boek maken :mrgreen:
Imani, neem anders even een kijkje op de site van MvM:
http://www.moedersvoormoeders.nl/
De chauffeur komt op een afgesproken dag. Toen ik zwanger was van S liet ik de bussen bij m’n moeder ophalen, aangezien ik ze niet hier voor de deur wilde zetten. En m’n mams was toch thuis.
Loesje, dat was ook de reden dat ik aan MvM heb meegedaan bij mijn vorige zwangerschap.
littlewonder, oeps een huis vol mensen. Tis wel heel spannend, kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Na de geboorte heb ik nog een anntal maanden doorgewerkt, maar m’n baas ging steeds moeilijker doen (en achteraf denk ik dat hij zowiezo van me af wou), sindsdien ben ik in dat opzicht werkloos.
juffie, nee joh, als je er niet bent beppen we ook wel verder.
Ik ga ook niet emmeren met een stripje in m’n straaltje richten. En andersom lijkt me al helemaal lastig. Plas ook in een potje, wel zo makkelijk.
En ik heb m’n test nog van ruim 3 jaar geleden, deze is helemaal niet meer betrouwbaar. Maar hier zie ik de + nog steeds. Bij de digi verdwijnt de tekst na een uur.
Dus als er nog niks is, ga je morgen weer testen…spannend
DarkAngel, voor jou ook een spannede dag.
Wie zal de 2e worden???
Hier een rustig avondje, meid ligt op bed. E m’n lief is voetbal kijken bij paps. Kan ik rustig KOKken, denk dat ik zo de laptop pak en lekker op de bank verder ga. Moet toch op de hoogte blijven he?
jeetje wat kletsen zeg, ik kon vanmiddag op werk niet even kijken en nu loop ik alweer hopeloos achter :oops:
Hier niet veel bijzonders ik had vorige maand ook dat ik een hele week moe was en chaggie en ik dacht dat het aan de drukte op het werk lag en 's avonds weer klussen in ons nieuwe huisje, maar ik heb het nu weer. Misschien toch een verschijnsel van stoppen met de pil? geen idee.
Handig dat jullie al wat sites hebben opgeschreven waar je goedkope testen kan halen, ik wil het aan de ene kant nog niet gaan halen, omdat we nog niet echt bezig zijn geweest en ik niet op zaken vooruit wil lopen, maar aan de andere kant is het wel makkelijk om dat al in huis te hebben. Ik slaap er nog wel even een nachtje over
@juffie, je maakt het voor ons wel extra spannend zo
@darkangel, succes morgen met testen
@goudvis, mooi lijstje hoor, ik ben helemaal vergeten te vermelden dat ik alweer 28 jaar oud ben. wij gaan na de volgende ongie ervoor, dus nog geen rondes hierzo :mrgreen:
@toedels, een collega heeft ook dat mvm gedaan, het is idd op zich een kleine moeite en als je andere vrouwen ermee kunt helpen is dat toch mooi gedaan
@imani, had nog helemaal niet nagedacht over plassen op testen, maar ik dat klinkt idd het makkelijkst, want mijn plas opvangen in een bakkie is ook niet zo gemakkelijk heb ik al ondervonden door verschillende blaasontstekingen door de jaren heen
@littlewonder, ik werk nu 40 uur per week, ik ben niet van plan dat te blijven doen als er een kindje is. Ik denk dan aan 24 uur, dus drie dagen werken. Bij mijn werk hebben wij zo en zo 1 dag dat we vanuit huis werken, dus doen hoef ik in principe maar 2 dagen naar kantoor.
@iedereen, willen jullie niet zo moeilijk doen met dat gereken, ik begrijp nu helemaal niet meer hoe het moet :wall: :mrgreen:
ik wou lekker vroeg naar bed, maar toch weer laat geworden door hier te kijken, dus ik ga nu nog even kijken hoe ik zo’n banner in elkaar kan frutselen en dan nok ik er maar eens mee :mrgreen:
Littlewonder, dat kan het ook juist heel spannend maken
Dat MvM vind ik een supergoed initiatief, zit er ook over te denken om er aan mee te doen, mocht ik zwanger raken. Maar een collega van mij is zo wel “betrapt” door een andere collega, omdat de bussen bij de deur stonden, dus dat is wel even opletten. Maar verder kost het idd geen moeite lijkt me, en als je er iemand anders blij mee kunt maken…
Ik zou ook wel minder willen werken hoor, een dag of 2 of 2,5 dacht ik, maar eerst maar eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
Juffie, hoop dat je een btje kunt slapen ondanks alle spanning…succes!
Ik ga in ieder geval lekker !!
even kijken of mijn banner het nu doet ja of nee, anders doe ik wat fout :mrgreen:
edit: ja hij doet het
Hoi allemaal,
Ja je meot bijna elke uur wel kijken, anders loop je meteen hopeloos achter.
@juffie & darkangel: Ben benieuwd of jullie dit weekend met een positieve test staan te juichen! Ik heb trouwens ook gelezen dat testen na zoveel tijd niet meer goed zijn en dat ze dan door chemische reacties alsnog positief aan kunnen geven. Morgen gewoon een nieuwe test doen, dan komt er vast een dikke duidelijke streep te staan
Bij de rest van mn antwoorden weet ik niet meer wie het vroeg, dus roep het maar in het wilde weg!
Wij zijn ook nog niet echt bezig, maar heb wel alvast testen besteld, je kunt ze maar in de la hebben liggen en ze zijn houdbaar tot 2011 ofzo, dus hoop dan wel een keer getest te hebben .
Ik heb bij MVM ook gelezen dat ze gewoon de flessen op de hoek van de straat uit de bosjes willen vissen hoor. En anders zet je toch gewoon een vuilnisbak buiten voor de deur die je alleen daarvoor gebruikt! Denk dat zij wel genoeg ideeen hebben om ervoor te zorgen dat je niet door de mand valt. Zij hebben er genoeg ervaring mee, kan me niet voorstellen dat mensen die meedoen het allemaal al wereldkundig hebben gemaakt in de 6e week.
Ik ga als wij een kindje krijgen 1 dag minder werken en mijn man ook, die wilde ook heel graag een dag voor de kleine, dus dan hebben we het eerlijk verdeeld dacht ik zo. 1 dag naar opa en oma, 1 dag naar mn zus en 1 dag naar de kinderopvang. Of wellicht hebben we dan zoveel moeders in de buurt dat we het onderling oplossen. Woon in een nieuwbouwwijk en daar is iedereen of net bevallen, of zwanger, of zwanger aan het worden (denk ik) :mrgreen:
ik heb vanmorgen getest en er kwam een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje tevoorschijn. Nog lichter als toen met Sarah, dus ik heb geen idee…
moest em ook echt tegen het licht houden… mja, afwachten maar en misschien dat ik zondag nog eens ga testen.
die digitale van cb met zwanger/niet zwanger, kun je die al vroeg gebruiken?
ik wil die anders kopen voor dit weekend, maar dan moet ie natuurlijk wel ‘zwanger’ aangeven
Darkangel, een licht streepje is ook een streepje toch? Dat zou fantastisch zijn…
ik heb weleens gehoord dat de digitale wel iets meer hcg nodig heeft maar dat stijgt met de dag dus als je zondag gaat testen zou die het wel moeten doen.
Spannend zeg!
@juffie die opmaak in een ander lijstje is heel mooi met een foto enzo maar ik heb ff gekeken maar geen programma op mijn pc die dat kan doen… kan wel een soort excel bestand maken maar ja dat is beetje saai.
Dus heeft iemand zo`n foto programma?
Ikheb wel zoiets… zal ff gaan knutselen
@darkangel: Streep is streep :dance: anders koop je nog een goedkoop testje voor morgen en een digitale voor in het weekend! Zou wel super zijn hoor.
Nod lijst januari stoppers 2008
10 februari Juffie 1e kindje 26 jaar 1e ronde
14 februari Darkangel 2e kindje 26 jaar 1e ronde
15 februari Imani 1e kindje 29 jaar 1e ronde
17 februari Miepel 2e kindje 29 jaar 2e ronde
19 februari Nachtvlinder 2e kindje
21 februari Rivella 2e kindje 30 jaar 1e ronde
21 februari Mereltje85 1e kindje 22 jaar 1e ronde
24 februari Toedels19 2e kindje 27 jaar 2e ronde
29 februari Summer 1e kindje 25 jaar 1e ronde
3 maart Dolfijntje12 2e kindje 29 jaar 1e ronde
4 maart Goudvis22 1e kindje 22 jaar 1e ronde
5 maart Menies(monique) 1e kindje 28 jaar start maart
7 maart Littlewonder 1e kindje
9 maart Loesje79 1e kindje 28 jaar start april
Zwanger
- Piekie 1ste kindje uitgerekend: ??-10-08
@mereltje85 wrote:
Ikheb wel zoiets… zal ff gaan knutselen
leuk! kunnen wel zo
n plaatje gebruiken van een anne geddes foto daar zitten wel schattige bij...<br /> <br /> Het is trouwens dan wel zo dat het met updaten wel lastig is dat kan alleen iemand met zo
n programma… dat is wel minder…