Zijn er al januaristoppers?

Spannend rivella! ben heel benieuwd :pray:

die dipsticks van sensitest heb ik weleens over gelezen dat sommigen een vaag streepje kregen ondanks dat ze niet zwanger waren…

Ja ik vraag me af of ik nu al symptomen zou kunnen hebben, of dat het gewoon allemaal maar wishful thinking is :roll: :lol:

Ben iig wel zéér benieuwd :mrgreen:

Volgens mij moet dat wel kunnen er zijn vrouwen die het al heel gauw hebben… ik had ineens last van emotionele buien ging spontaan janken om niks :mrgreen:

maar toen had ik niet zoiets van he ik ben zwanger dat weet ik gewoon aan de hormonen van de cyclus…

nou nog 8 daagjes kan je testen…

whahaha, erg hè, en ik heb gewoon al een kind, alleen was ik er toen niet zo mee bezig…althans niet zo met cyclussen e.d., wel met zwanger worden natuurlijk :stuck_out_tongue:

Bij Chris heb ik weinig symptomen gehad, alleen zéér gevoelige borsten al heel vroeg in de zwangerschap…tenminste dat is wat ik me herinner.

Ik voelde me op dat gebied al mega zwanger terwijl de test bij de ha nog negatief was.

Een week later had ik thuis een positieve test in handen :mrgreen:

poeh we zijn echt op dreef, pagina 19 alweer!!

Gisteravond 1e officiele klusronde gehad, hihi! Hebben erg gelachen en ook wel genoten hoor Nathalie. Jullie ook? :wink: Wel gek hoor!

We hebben ook wel tegen elkaar gezegd dat we er niet teveel mee bezig moeten zijn, maar wees allemaal eens eerlijk, tuurlijk denk je er toch over na, je krijgt het toch niet uit je hoofd?! Het is niet meer ā€œzomaarā€ ff klussen… Nu braaf een dagje wachten :smiley:

Bij mij mag staan 1e ronde, want vorige ronde was nog niet voor het eggie, en leeftijd 25, mooi in de middenmoot :smiley:

Juffie, ben idd ook een juf. Heb over 1,5 week vakantie, hmmm leve het onderwijs he?! :dance:

Loesje, nu zijn we natuurlijk wel erg benieuwd naar je naam + blog :wink:

Oeh Rivella, gaat dus nu wel echt spannend worden of niet?! Wacht je netjes tot je NOD?

Ben er wel weer achter dat ik ook te dure testen heb, heb clearblue met 2 teststaafjes, geen digi. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer (hopelijk niet nodig…)

Nog ff een vraagje, vanaf wanneer moet je eigenlijk rekening houden met een eventuele zwangerschap met medicijnen enzo? Dus met ibuprofen e.d.? iemand een idee?

Zet er bij mij maar neer: 2de ronde en 29 jaar. Bedankt :thumbup:

Nod lijst januari stoppers 2008

10 februari Juffie 1e kindje 26 jaar 1e ronde

14 februari Darkangel 2e kindje 26 jaar 1e ronde

15 februari Imani 1e kindje

17 februari Miepel 2e kindje 29 jaar 2e ronde

19 februari Nachtvlinder 2e kindje

21 februari Rivella 2e kindje 30 jaar 1e ronde

21 februari Mereltje85 1e kindje 22 jaar 1e ronde

24 februari Toedels19 2e kindje 27 jaar 2e ronde

29 februari Summer 1e kindje 25 jaar 1e ronde

3 maart Dolfijntje12 2e kindje 29 jaar 1e ronde

4 maart Goudvis22 1e kindje 22 jaar 1e ronde

5 maart Menies(monique) 1e kindje

7 maart Littlewonder 1e kindje

9 maart Loesje79 1e kindje 28 jaar start april

Zwanger

1. Piekie 1ste kindje uitgerekend: ??-10-08

@goudvis: Nou dan snap ik er helemaal niets meer van, maandag 11-2 ongesteld geworden, cyclus van 27 dagen, dan is de eerste dag van de volgende cyclus toch 9-3??? Das dan toch de dag dat ik weer ongesteld wordt, of zit ik nu helemaal raar te rekenen?? Snap er niks meer van??? Wil iemand ff meerekenen anders snap ik straks het aantal dagen van mn cylclus niet meer.

@summer: daar laat ik me nog niet over uit :wink: :mrgreen: :lol: zometeen zit er iemand mee te lezen die ik ken. Aan de naam van de blog weten ze dan meteen dat ik het ben (denk ik, hoeft niet maar als ze een beetje doordenken wel)

Ibuprofin mag niet, paracetamol wel (uiteraard beperkt, ik was ibu junk en heb echt aan paracetamol moeten wennen). Voor verdere voorgeschreven medicijnen moet je ff met je arts praten. Verder goed de bijsluiters lezen als je iets gebruikt.

@rivella: wishfull thinking moet kunnen toch! :pray: duim voor je!

dan kom je uit op 8 maart :mrgreen:

11-2 is de dag dat je begint met tellen dus dan is dag 27(je nod dag) 8 maart.

Tel maar eens op de kalender…

Als je na de eisprong bent en dus kans hebt op een zwangerschap zou ik gewoon paracetamolletjes gaan slikken zonder enige toevoeging.

Ik had nogal last van hoofdpijn na de innestelling de vorige keer en omdat ik niet wist dat ik zwanger was en er pas met 6 weken achter kwam dat ik het was heb ik dus aardig wat asprines en ibuprofen geslikt… dat overkomt me niet nog een keer…

DarkAngel, Spannend morgen testen. Wel leuk als je dan positief test, is een datum die je nooit zal vergeten.

Loesje, ben ook benieuwd watvoor blog je gaat bijhouden.

En het lijkt mij handiger om in een potje te plassen, een stikkie is toch kleiner qua oppervlak, dus beter mikken dan he.

De ClBl kan beide, maar ik denk dat ik voor een potje ga en dan dippen maar.

Rivella, het zou wat zijn. Denk je dat jullie iets te laat waren, maar bij nader in zien toch op tijd. Ben benieuwd.

Bij S had ik ook weinig symptomen, dacht tijdens GTST ach kan zo wel ff testen. Dat deed ik dus ook in de pauze, heb GTST nieteens afgekeken, heb alleen maar naar de test gekeken. hihi

Summer, ja wij ook genoten :mrgreen:

Ik geef het toe, ik ben er veel meer mee bezig. En tuurlijk teleurgesteld als het deze ronde niet lukt, maar nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ibuprofen mag je tijdens de zwangerschap niet slikken, alleen paracetamol. En andere medicijnen moet je even de bijsluiter lezen, en anders aan de apotheker/huisarts vragen.

Miepel, voor jou wordt het binenkort ook spannend!

Tjee, net ff tekeer gegaan tegen een paar jongetjes. De deurbel gaat, onze hond gaat blaffen, en er staat niemand bij de voordeur. Lopen ze gewoon iets verderop, dus ik zeg…vinden jullie dat normaal! 1 van hun zei wel gelijk Sorry

Ach, kan er ook wel om lachen. Deed het zelf vroeger ook :oops:

Gaf S net een paar stukjes kiwi. Het 1e stukje doet ze in d’r mond en zegt hmmm lekker. Maar trekt er een gezicht bij alsof ik haar een stuk citroen heb gegeven. De andere stukjes gaf ze aan mij…nee vind ik niet lekker zei ze.

Ben er weer vantussen.

Kom vanavond weer koekeloeren.

@Loesje79 wrote:

@goudvis: Nou dan snap ik er helemaal niets meer van, maandag 11-2 ongesteld geworden, cyclus van 27 dagen, dan is de eerste dag van de volgende cyclus toch 9-3??? Das dan toch de dag dat ik weer ongesteld wordt, of zit ik nu helemaal raar te rekenen?? Snap er niks meer van??? Wil iemand ff meerekenen anders snap ik straks het aantal dagen van mn cylclus niet meer.

Ja zo rekende ik ook, en met mijn banner klopt het.
Ik heb het nog eens simpel nagerekend omdat ik ook een andere NOD had dan Goudvis heeft genoteerd.

Vandaag op 13 Feb. geeft mijn banner aan "nog 8 dagen tot de redday"
Dan loopt het lijstje van de komende 8 dagen (incl. vandaag) zo:
13e nog 8 dagen tot redday
14e nog 7 dagen tot redday
15e nog 6 dagen tot redday
16e nog 5 dagen tot redday
17e nog 4 dagen tot redday
18e nog 3 dagen tot redday
19e nog 2 dagen tot redday
20e nog 1 dag tot redday
21e vandaag is je Niet-Ongi-Dag (NOD)

Mijn NOD is dus de 21e, de berekening van goudvis zou kloppen als er "tot en met redday" zou staan :wink:

@Goudvis wrote:

dan kom je uit op 8 maart :mrgreen:

11-2 is de dag dat je begint met tellen dus dan is dag 27(je nod dag) 8 maart.

Tel maar eens op de kalender…

Dan valt dag 27 op de 8e ja....en aangezien je cyclus met ongesteldheid op dag 1 begint, valt dag 1 op de 9e (je NOD dus) :mrgreen:

Ik vind het wel handig dat ik weet wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden.

Of dit nou de 24 of de 25 feb is, dat maakt me niet uit. Ik houdt er rekening mee, dat ik dan spulletjes bij me heb als ik weg ga.

Deze cyclus ben ik uitgegaan van 28 dagen, maar m’n vorige was 27.

Haha wat een gereken allemaal he?

Loesje, ook ik nam altijd ibu, dus zal voor mij ook ff wennen zijn. Maar zal netjes para nemen ipv ibu. En snap dat je de naam niet noemt hoor! :smiley:

Nathalie, kan me voor stellen dat Samatha kiwi niet zo lekker vind, kan ook best bitter zijn he? Ben zelf trouwens gek op kiwi, vooral die gele zespri’s, zijn wat zoeter.

Hahahaha volgens mij is 8 maart dan de laatste dag van mn cylcus (dag 27) en ben ik 9 maart dan dus ongesteld (of niet -->NOD) en is dat weer de 1e dag van mn nieuwe cyclus. :mrgreen: Iemand anders nog ideeen???

O zie net dat er al veel meer gereageerd hebben. Ja zit op mn werk en dan moet je af en toe ook echt even werken :lol:

maar 9 maart is dus mn NOD! :mrgreen:

Het is al aangepast

snap niks meer van die banners…

ik laat mijn nod op de 4e staan want ik ben eigenwijs :stuck_out_tongue:

@Loesje79 wrote:

Hahahaha volgens mij is 8 maart dan de laatste dag van mn cylcus (dag 27) en ben ik 9 maart dan dus ongesteld (of niet -->NOD) en is dat weer de 1e dag van mn nieuwe cyclus. :mrgreen: Iemand anders nog ideeen???

Hahahaha je had idd dezelfde gedachte als ik :mrgreen:

Het doet er idd niet zo heel veel toe, we weten gewoon wanneer we ongeveer ongesteld zouden moeten worden, blijft dat uit dan heb je of een langere cyclus, of je bent zwanger :wink:

Hallo allemaal,

Wat wordt er veel afgekletst! haha!! :lol:

Ik ben zelf nog niet zo bezig met cyclus en dagen tellen enzo… Maar dat komt vast nog wel als ik jullie reacties zo lees! Ik heb geen idee hoe mijn cyclus is omdat ik pas in januari ben gestopt na jaren pil…

Heb zo’n voorgevoel dat onze 1e ronde niet gelukt is… I.v.m. familieomstandigheden weinig geklust in het begin van de periode en al sinds gisteren een ā€˜rommelende’ buik maar nog geen :twisted: te bekennen! Wel heb ik dat mijn reukvermogen veel sterker is… Nou kan ik me dat natuurlijk ook inbeelden nadat ik gelezen heb dat dat een zwangersschap-kwaaltje kan zijn… hihi! Ook weet ik wel dat je wel heel veel geluk moet hebben om meteen na de pil zwanger te worden, maar toch hou je een beetje hoop en kriebels… :inlove:

Ook ik heb vandaag maar alvast wat testjes in huis gehaald… en ja ook te dure! Ik had wel gekeken op internet, maar ik was bang dat mijn adres dan naar allerlei reklametoestanden wordt gestuurd en ik dan de komende weken/maanden/jaren gratis proefpakketjes en folders krijg ofzo! Heeft iemand ervaring met internet? (van bijvoorbeeld vorige zwangerschappen?) Ik hoor het wel!

Goudvis… hierbij nog wat info voor je lijstje! Ik ben 29 jaar en duidelijk de 1e ronde…

Juffie… Is de spanning te houden? Kan je nog aan iets anders denken?

Groetjes!!

Imani, wat betreft de ongewenste post e.d.

Nee, lijkt mij niet als je zo een zwangerschapstest besteld, maar dan moet je even de algemene voorwaarden lezen.

En ja, ongewenste post als je besluit voor de gratis dozen te gaan. Ze zijn niet voor niks gratis zeg ik maar.

En vooral het eerste jaar dan. Want S wordt dit jaar 3, en krijg geen ongewenste post meer van dit soort bedrijven.

De aankomende zwangerschap ga ik ook weer voor de gratis dozen.

De aanbiedingen die ze me aanbieden, neem ik toch niet.

Ooooh, en gaan jullie meedoen aan MVM? (moeders voor moeders)

Vorige zwangerschap wel gedaan, vond het niet naar om te doen. Maar ben er nog niet uit of ik het weer zou doen.

Bedankt voor de snelle reactie! Toedels!

Dat van die gratis dozen wist ik wel… dat heb ook met de trouwdoos! Ik werd 2 uur nadat mijn zus die voor mij besteld had al gebeld door een artiestenbureau!! Ik begreep er niets van… Hoe weet die man dat ik ga trouwen?? Hahaha!

Waarom ik nu bang ben voor gratis post is dat niemand weet dat wij voor een kindje gaan en als er dan opeens allemaal post/reklame daarover in de bus ligt… Snap je? Dan krijg je vragen… Mijn zus woont bij ons in de buurt en laat onze hond 's middags uit als wij aan het werk zijn. Mijn zus is een schat, maar die wil ik echt niet op deze manier op de hoogte brengen!!

Ook met MvM! Dat wil ik wel doen, vind het een mooi idee om mee te kunnen helpen voor vrouwen die niet zo snel zwanger kunnen worden… Hoe werkt dat precies? Die komen 's morgen vroeg toch? Of 's nachts?