Zegt je kind Oom en Tante??

Ik noem mijn ouders ook bij de voornaam dus ik weet niet beter. IK vind het dus heel normaal :lol:

heeft moeite nu niet iets te typen preggie :lol: proest









ik heb geprobeerd de nichtjes (6 en 8 ) duidelijk te maken dat ik graag zou willen dat ze oom en tante zeggen…omdat wij alleen bij hun oom en tante zijn en ik dat zo’n eretitel vind :angel:

maar de andere kant van de familie vind het onbelangrijk :eh: en dus ben ik gewoon Guus :roll: :? en ik vind het zoooo jammer :cry:



maar ik blijf wel mijn man steevast met oom R. aanspreken tegen hen 8)

en als ik de kans zie zelfs mezelf als tante te bestempelen :mrgreen:

Hoi,



Wij leren Nick ook altijd oom en tante te zeggen…hij vergeet het soms nog wel eens, maar ik probeer hem dan meestal wel te verbeteren.

Net als meerdere al gezegd hebben, wij (mijn man en ik) zijn ook zo opgevoed, en ik vind het ook wat meer “respectvol” klinken uit een kinder mondje dan alleen de voornaam.



Bij opa en oma heeft Nick zelf onderscheid gemaakt. Wij zijn dichterbij mijn ouders gaan wonen en iedere keer als wij naar het “Nieuwe huis” gingen dacht Nick dat we naar opa en oma gingen…en op de een of andere manier heeft hij er sindsdien “Nieuwe oma en opa” van gemaakt en mijn schoonouders zijn “andere oma en opa”. Ik vind het niet erg zelf leerde we hem gewoon opa en oma, zonder achternamen.

Ik zeg tegen Luna altijd gaan we naar ome Ray of daar komt ome Ray ik denk doe ik lekker makkelijk

Raymond is een vrij lange moeilijke naam voor zo’n kleintje :shifty:



maar nee zei zegt gewoon Raymond tegen haar oom en als ze echt iets van hem nodig heeft is het ineens ome Ray of ome Raymond :lol: :lol:



beetje uitgekookt dus :lol: :lol:

maar verder is zij niet verplicht om oom tegen hem te zeggen :wink:

gewoon de voornamen.

Mijn oudste dochter scheelt 9 jaar met mijn jongste zusje.

Dat staat best raar, mn dochter van 17 naar haar tante van 26 :lol:



opa;s en omas, worden wel opa en oma genoemd, ook al zijn ze nog heel erg jong.

@Charissa wrote:

Loïs noemt mijn zusje gewoon bij haar voornaam, omdat mijn zusje er zelf geen tante voor wilt hebben (ze is 16)




Ik ben geen 16 meer maar wil ook niet dat mijn nichtje en neefjes mij tante noemen!

ze doen het alleen om mij te treiteren

Hier ook altijd tante en oom, het is ook gewoon zo. Net zoals papa en mama en opa en oma.





Gr Jel :vlinder:

Merijn noemt mijn broer en schoonzus gewoon bij de voornaam

toevallig zitten zij hier en vroeg ze of ze liever oom en tante genoemd worden, waarop ze beide zeggen, neeee dat hoeft echt niet!

Ik ben Jeroen wel aan het opvoeden dat het Tante P is, tante T., maar ze zeggen zelf “P. gaat Jeroen kietelen” of T. gaat het voor je pakken!



Mijn nichtjes en neefjes noemen mij ook allemaal gewoon bij mijn voornaam. Dan zou Jeroen het enige neefje/kind zijn wat tante en oom moet zeggen. Is ook niet echt eerlijk! Hij is wel een nakomertje. De jongste nichtje is 13! Dus…moeilijk hoor!



Mijn broers en zussen hebben nooit aan mij gevraagd of ik tante genoemd wil worden :roll: . Het is uiteindelijk zo gegroeid!

Dus Jeroen noemt hen ook gewoon bij de voornamen. Ze hebben er geen problemen ermee.



Groetjes,

Moon

Hier zeggen de meiden ook altijd oom en tante tegen mijn broer en zijn vriendin en schoonzus, zwager en schoonbroer. Vind dat eigenlijk heel normaal hoor. Wij hebben vanaf het begin oom en tante gezegd dus ja op zich is dat aangeleerd maar ik heb daar geen problemen mee.

Net als opa en oma die vinden dat alleen maar geweldig (van beide kanten) en ik vind het ook leuk om te horen uit hun monden :inlove:

jah ik ga oom en tante gebruiken…

er is maar 1 iemand die er zelf een stem in heeft en dat is mijn broertje ivm zijn verleden en naam combinatie… als hij het niet wil dan heb ik daar alle respect voor…

verders is het oom en tante…net als opa en oma…

Hier mag hij gewoon bij de voornaam noemen.Net zoals wij dat ook doen.

Er is 1 iemand die wij tante noemen en Mariano zegt dan ook tante.



Mijn jongste broertje is ook 9 jaar beetje vreemd om hem oom te noemen :mrgreen:

Mijn kant van de familie wordt meestal wel oom een tante (+ naam) genoemd, maar de kant van mijn vriend niet. Die vinden dat zelf raar.

Die vinden papa en mama zelfs raar :roll:

Nou, ik was anders suuuuperdeduper trots dat ik tante genoemd kon worden, ook al op mijn 16e!!



Wij leren het Jesse ook, eigenlijk wel automatisch. En ik vind het ook wel leuk als hij tante en oom zegt.

Ik vind het alleen vreselijk, dat mensen die niet echt tante en oom zijn, ook zo genoemd moeten worden. Moest ik vroeger ook bij iemand en dat was me toch een vreselijk mens, duurde ook even voordat ik snapte dat dat niet écht tante was.

Dus om de familiebanden te benadrukken vind ik het ook wel belangrijk.

Als jese ouder is en hij zegt geen tante of oom vind ik het denk ik ook niet erg hoor.

Zeker oom en tante ervoor, ik houd er wel van dat relaties duidelijk zijn :angel:



Nou zeiden (en zeggen) wij thuis ook oom en tante tegen bijvoorbeeld hele goede vrienden van mijn ouders. Maar ik denk niet dat ik dit mijn kinderen aan ga leren met de buren enzo.

@Zonneschijn wrote:

Daarnaast zitten wij ook nog met de vraag hoe we laten weten over welke oma of opa we het hebben. We willen namelijk wel graag dat het gewoon oma en opa wordt, zonder de naam erbij.

Alleen welke oma? (mijn moeder, schoonmoeder of vrouw van mijn vader) en welke opa (mijn vader of schoonvader




Wij doen opa C en oma S enz, dus titel+voornaam.

Vroeger had ik een opa, oma en een beppe (pake was al lang geleden overleden), dat was tenminste lekker duidelijk.



(behalve dat het me tot zeker mijn 12e heeft gekost eer ik tot de ontdekking kwam dat een beppe hetzelfde als een oma is :oops: , maar eigenlijk is “beppe” nog steeds niet hetzelfde als “oma” voor mij, het is toch een “eretitel” van een andere orde :wink: )

Mijn kinderen zeggen tegen mijn zusje Moenie,dat was het eerst wat tamara van haar naam kon maken ze heet ramona.

Wij vonden dat zo schattig klinken dat nu zo’n beetje de hele familie het over moenie heeft.



En mijn schoonzusje noemen ze gewoon bij naam.

Mijn ooms en tantes spreken ze overigens well aan met oom en tante.

Hier noemen we ze gewoon bij hun voornaam,dat hebben we wel in overleg gedaan met de ooms en tantes.Aangezien die niet zo oud zijn vonden ze het en leuk idee,maar als ze echt ouder worden dan word het wel oom of tante die of die.(soms zegt ze het ook hoor) :slight_smile:

nee…vind het zo raar klinken…hier alleen voornamen

@Jennifer77 wrote:

nee…vind het zo raar klinken…hier alleen voornamen
Raar :eh: zegt onze raarste muts :lol:

:wink:

8)