Zegt je kind Oom en Tante??

Ja,mijn kinderen zeggen tante en oom tegen hun tantes en oom. En ook tegen onze beste vrienden zeggen ze oom en tante en dat ook andersom!

@Zonneschijn wrote:



Mijn stiefbroer liet hun dochter toen ze klein was mijn vader en zijn vrouw opa en oma Bos noemen (woonden met heel veel bomen om hun heen) en verder nog een opa en oma Maasstricht en een opa en oma Boot (wonen op een boot).

Mijn vader gaf alvast aan dat hij dat liever niet heeft. Ik vind het zelf ook raar, doe dan de voor of achternaam. Rinse heeft het altijd over zijn oma’s met de achternaam erbij. (leven allemaal niet meer. en ik heb altijd maar 1 oma gehad)



:-* Liefs, Evelien :vlinder:




Dat wil ik ook niet dat ze tegen mijn schoonouders opa en oma winkel ofzo zou zeggen. Vind ik vreselijk. Maar ik wil ook niet dat ze opa F. en oma N. zegt. Ik denk gewoon Opa en dan de achternaam. Dat zeiden mijn broer en ik ook altijd, maar dan niet tegen de opa’s en oma’s zelf, maar wanneer je het over ze hebt, zodat iedereen weet over wie je het hebt.

Nee…wij noemen mijn zus en zwager en mijn schoonzus bij hun voornaam, dus logisch dat Tijn dat ook zo overneemt toch??

Mijn kinderen zijn Opa en Oma zelf gaan onderscheiden :lol: mijn ouders hebben een hondje die heet Jakie…dus tja dan heten ze al snel Opa en Oma Jakie 8)

Mijn schoonmoeder heeft een vriend,dus die noemen de kinderen Opa Jan en daarbij Oma…of Oma Fera dus met haar naam erbij…



Mijn zwager en schoonzus vinden het zelf ook prima als ze bij voornaam genoemt worden…maar ik vind dus dat ZIJ daar niets over te zeggen hebben :shifty:

Dus Evelien als jij het wel leuk vind dat ze tante zeggen dan hebben de Marieke’s niet zoveel te willen :wink:



Verder zeggen mijn neefje en nichtjes allemaal TANTE en OOm tegen ons…en ik werd tante toen ik 12 was :lol: 8)

@Anne-marie wrote:

Nee…wij noemen mijn zus en zwager en mijn schoonzus bij hun voornaam, dus logisch dat Tijn dat ook zo overneemt toch??
Nee niet per se…

Ik zeg zelf ook Bar tegen mijn zus (heb nog een zus en 2 broers maar neem haar even ter voorbeeld :wink: ) maar als ik met Renzo over haar praat of als hij iets aan haar wil vragen zeg vraag maar aan Tante Bar…of hoe was het logeren bij Tante Bar…

Dus nee ik vind het niet per se logisch dat hij dat overneemt hoe jij het zegt…Ik zeg zelf tegen mijn broers en zussen en schoonfamilie gewoon hun naam,maar Renzo wéét dus dat dat voor hem Ooms en Tantes zijn,vind dat wel leuk ook…familiebanden bij naam noemen.

:think: :think:

Nee, eerlijk gezegt zegt Merel tegen mijn schoonzusje gewoon Angela.

Maar ik zeg ook geen ‘tante’ angela waar zij bij is, dus ja…

Daarbij heeft ze maar 1 ‘tante’ en hoeft ze geen onderscheid te maken tussen een hoop broer/zussen van ons.

Ergens vind ik tante een ‘afstand’ scheppen, maar dat zal wel iets van mij zijn, heb als kind zelf ook nooit ‘tante’ hoeven zeggen :shifty:



Ik wil overigens wél opa en oma horen, geen voornamen :naughty:

Ik heb dat met U zeggen hoor Eef…ieder zijn ding…

Ik vind dus juist dat Tante en Oom zeggen laat zien dat je een familieband hebt…die titel draagt niet iedereen :wink:

Nog geen kinderen, maar onze neefjes en nichtjes spreken ons aan met tante en oom (en dan de voornaam) Bij mijn ene schoonzus en zwager is dat bij de kinderen er echt ingestampt, bij de andere deden ze het vanzelf, ze zijn ook helemaal trots als er vriendjes komen spelen ofzo “Dit is nou mijn tante Simone!” :inlove:

Ik ga het mijn kinderen ook zo leren.

Ik vind dat dus ook zo een :inlove: moment als mijn nichtjes of neefje roepen Tantuuuuuh Sassssssssssss :lol: :inlove: :thumbup:

het “hoort” zo???



volgens mij is het aan de “tante en oom” om te zeggen hoe ze aangesproken willen worden.



Wessel noemt mijn zussen en broer bij voornaam. En ik ben ook nog nooit “tante” genoemd…alleen gekscherend.

Nee hoor, ik zeg het zelf ook niet tegen mijn ooms en tantes en mijn kinderen hoeven het niet te zeggen tegen mijn schoonbroers of zussen. Gewoon voornaam. En als mijn kind me bij de voornaam wilt noemen, vind ik dat ook prima. Wat betreft die titels zoals iemand suggereerde(je hebt maar een paar ooms en tantes, of maar 1 papa en mama) dat zie ik dus heel anders. De hele wereld noemt zijn moeder mama of zijn tante tante. Dat vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. Ik vind dat dat overigens helemaal niets met respect te maken heeft. Respect toon je door de manier waarop je dingen zegt.

Maar ik weet dat er weinigen met mij zo denken :mrgreen:

Nee nooit gewoon bij voornaam :mrgreen:



En mijn neefjes en nichtjes van mijn zus en broer zeggen ook geen tante Diana,dat hoeft voor mij ook niet,als de ouders het wel willen hebben dan accepteer ik dat wel.

Zoals mijn schoonzus die leert haar kids wel tante Diana.

@preggie wrote:

het “hoort” zo???



volgens mij is het aan de “tante en oom” om te zeggen hoe ze aangesproken willen worden.



Wessel noemt mijn zussen en broer bij voornaam. En ik ben ook nog nooit “tante” genoemd…alleen gekscherend.


:eh:

Is dan weer gelijk zo met de kont tegen de krib je manier van tekst…

Ja Minnimouse zegt duidelijk hoort zo WANT ZO HEB IK HET MEE GEKREGEN VAN MIJN OUDERS.

Dat heb ik dus ook…dus bij MIJN opvoeding HOORT HET ook ZO.



En bij ONZE kinderen is het dus ook AAN ONS of we wel of niet Oom en Tante aanleren…zal ff lekker worden als iemand anders uit maakt hoe jij je kinderen opvoed :naughty:

Nee wij vinden het fijn als er Oom en Tante wordt gezegt omdat wij dat dus zo mee hebben gekregen en leuk vinden…

:angel:

@Bambi wrote:

Nee hoor, ik zeg het zelf ook niet tegen mijn ooms en tantes en mijn kinderen hoeven het niet te zeggen tegen mijn schoonbroers of zussen. Gewoon voornaam. En als mijn kind me bij de voornaam wilt noemen, vind ik dat ook prima. Wat betreft die titels zoals iemand suggereerde(je hebt maar een paar ooms en tantes, of maar 1 papa en mama) dat zie ik dus heel anders. De hele wereld noemt zijn moeder mama of zijn tante tante. Dat vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. Ik vind dat dat overigens helemaal niets met respect te maken heeft. Respect toon je door de manier waarop je dingen zegt.

Maar ik weet dat er weinigen met mij zo denken :mrgreen:


Nee hoor ik was gewoon benieuwd,maar het is maar net wat je beleving is dus :wink:

Ieder zijn inzicht wat dat betreft het zijn tenslotte JOUW kinderen :inlove:

hier ook oom en tante… Wij zeggen waar Veron dan ook bij is ome Marco en ome Maarten enz zodat hij dat gaat overnemen…

Ik vind dat het zo hoort en vind het juist raar als hij alleen de voornamen zou zeggen… Maar ik ben dan ook zo opgevoed met oom en tante zeggen…



Ik heb een zus waar ik nauwelijks contact mee heb en dat is dus ook geen tante voor Veron… Dat verdiend ze niet…



Dus oom en tante zeggen is hier juist geen afstand creeren tussen hun maar juist om aan te tonen hoe dicht bij ze staan eigenlijk…

Net als opa en oma…



gr patricia

Inderdaad, je beleving kan zo anders zijn. Tis ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.



En hoewel het mijn kinderen zijn, en ik het onzin vind, zal ik niet moeilijk doen als 1 van de ooms of tantes zo wel genoemd wilt worden. Of ik laat het ze onderling uitvechten.

Mijn moeder wil overigens geen oma genoemd worden. Ook prima. (andere opa’s en oma’s wel)

@Bambi wrote:

Inderdaad, je beleving kan zo anders zijn. Tis ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.



En hoewel het mijn kinderen zijn, en ik het onzin vind, zal ik niet moeilijk doen als 1 van de ooms of tantes zo wel genoemd wilt worden. Of ik laat het ze onderling uitvechten.

Mijn moeder wil overigens geen oma genoemd worden. Ook prima. (andere opa’s en oma’s wel)


Als mijn moeder geen Oma genoemt zou willen worden zou ik zo gemeen zijn JUIST oma aan te leren :lol: :eh: 8)

Je moeder = OMA of ze het nu wil horen of niet…

Zou een mooie mok kopen en een slab en een speen allemaal met OMA erop :lol: :angel:

Hier ook oom en tante… :smiley:

@renzosmam wrote:

@Bambi wrote:
Inderdaad, je beleving kan zo anders zijn. Tis ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.



En hoewel het mijn kinderen zijn, en ik het onzin vind, zal ik niet moeilijk doen als 1 van de ooms of tantes zo wel genoemd wilt worden. Of ik laat het ze onderling uitvechten.

Mijn moeder wil overigens geen oma genoemd worden. Ook prima. (andere opa’s en oma’s wel)


Als mijn moeder geen Oma genoemt zou willen worden zou ik zo gemeen zijn JUIST oma aan te leren :lol: :eh: 8)

Je moeder = OMA of ze het nu wil horen of niet…

Zou een mooie mok kopen en een slab en een speen allemaal met OMA erop :lol: :angel:




Ik kan het dan ook niet laten om haar daar erg mee te pesten :wink: :mrgreen:

Ja, ook hier tante en oom.



Praat ik tegen Tristan over mijn zus noem ik haar gewoon bij naam, praat ik tegen Robin, is het tante …



En Robin noemt ze dus ook tante … , en ome …



Mijn zus (27) vind dat zelf helemaal geweldig.

Toen ik zwanger was, reageerde ze meteen “Oooh, dan word ik tante …!!!” :mrgreen:



Dus alle broers, zussen, zwagers en schoonzussen worden hier oom en tante genoemd.



Heb ik vroeger ook gedaan, op 1 tante na.

Dat was zo’n lekker kinderlijke, dolle tante en die noemden we gewoon bij voornaam.



Hoe vinden jullie het als ouders bij voornaam worden genoemd?

Een collegaatje van me, haar dochter noemde haar bij voornaam, en dan San, ipv Sandra.

Stond wel even zo :eh: te kijken…

Ik heb er geen moeite of problemen mee als ouders daar voor kiezen, maar blijf het apart vinden, om het kinderen ook daadwerkelijk zo te horen zeggen.