Z@ppelin-reclame??

maar volgens mij worden er bijna geen kinderen zonder computer opgevoed meer… het zit hem alleen meer in de dingen als de iPhones ed… is dat ook voor kinderen?

En nee dat vind ik eigenlijk niet.

Kijk wij hebben er zelf geen een omdat we ze gewoon te duur vinden en misschien als we zouden hebben dat ze er best op zouden mogen met mij/ mijn man ernaast… maar dat vind ik geen kinderspeelgoed voor op de achterbank eigenlijk.

En de fiets 50 jaar geleden de DS van nu?

Mijn moeder en vader hadden ook ‘gewoon’ een fiets toen ze klein waren. Dat was namelijk ook gewoon nodig, want er was geen auto, dus dat was het vervoer.

Weet in elk geval van mijn moeder zeker dat die met 4 al in het stadsverkeer (dat natuurlijk beduidend minder was als nu, maar dan nog) in ging met mijn opa&oma. Boodschappen doen op de markt ed.

Ik vind het ook wel een boeiende discussie enheb het dus ook beewust zo neergezet. Ik. Vind het op.

Kijk, mijn laptop. Is. Stuk en k kan dus niet omgaan met de ipad vn mn man haaha!

Nou ja, poging twee. Het is denk ik vrijwel onmogelijk om kinderen echt tot aan de middelbare. School niet bloot te stellen aan dat soort dingen, maar maak je je kind dan echt wereldvreemd…? Ze zittenhier op b vrije school en zullen denk ik ook naar vrij vervolgonderwijs gaan, al hebben ze daar tegen die tijd natuurlijk zelf ook wat over te zeggen.

Dat is denk ik toch eeheel ander wereldje. Wij worden door de, sommige, ‘ubersofen’ zoals wij ze gekscherend noemen, met de nek aangekeken. Want ja, ze kijken tv, ze spelen op de xbox en gaan ooknog eens naar disneyland…foutfoutfout.

En hoewel. Ik niet echt voor zulk dpeelgoed ben, zie Ik inmiddels liever dat vmijn kinderen, actief, samenwerkend, vivapinata spelen, dan dat ze passief voor de. Tv hangen. Daarnaast denk ik ook dat gewoon simpelweg iets als leretypen sneller enmakkelijker geleerd wordt als ze iets jonger zijn. Dus tegen de tijd dat er hier werkstukkenngemaakt moeten worden zijn wij weer die foute ouders. Die hun kind dat op de. Pc lsten doen :wink:

Mijn kind gebruikt de laptop wel eens. We kijken samen foto’s en filmpjes, hij kan dus bijvoorbeeld al de muis bedienen. Ik ga hem daar niet krampachtig van weg houden, zoals gezegd is het onderdeel van de hedendaagse maatschappij en ik vind niet dat ik hem benadeel door hem met een pc kennis te laten maken. Hoewel ik wel de grens trek bij spelletjes, spelen doe je maar buiten of met een écht spelletje, aan tafel. Dat vind ik gewoon fijner, is puur mijn gevoel.

Hem met een iPhone of een DS laten spelen komt niet bij me op (en ik ken echt al heel veel 3-jarigen die een DS hebben…), dat vind ik geen kinderspeelgoed. Ik denk namelijk dat je heel goed je kind kennis kan laten maken met een pc zonder dat een kind een eígen DS bijvoorbeeld moet hebben. Buiten dat vind ik er zelf niet veel aan, dat computerspeelgoed, voor het geld dat een DS kost koop ik liever mooi houten speelgoed, daar worden we beide erg hebberig van. :slight_smile:

En wb ipads ed, dat is idd puur entertainment en wat mij betreft ook niet echt nodig, maar hier ihuis is het door mijn man zo gewoon dat ze dst op eegegeven moment ook willen (hij krijgt die dingen overigens van zn werk… Hij zou het niet zelfkopen, dat nu ook weer niet). Ik vind het niet zo’n probleem dat ze dan af en toe even wat doen erop. Wij hebben bijv die xbox een tijd echt niet toegestaan en toen werd het zoooo verleidelijk. Nu ze weten datze in t weeekend even mogrn nhoor ik ze er nooit meerover.

@D. wrote:

Hem met een iPhone of een DS laten spelen komt niet bij me op (en ik ken echt al heel veel 3-jarigen die een DS hebben…), dat vind ik geen kinderspeelgoed. Ik denk namelijk dat je heel goed je kind kennis kan laten maken met een pc zonder dat een kind een eígen DS bijvoorbeeld moet hebben. Buiten dat vind ik er zelf niet veel aan, dat computerspeelgoed, voor het geld dat een DS kost koop ik liever mooi houten speelgoed, daar worden we beide erg hebberig van. :slight_smile:

Dat dus. Het komt gewoon niet bij me op om ze op de iphone te laten spelen. Ook niet op de computer, of de wii. Gewoon omdat ik zelf niets met die spelletjes heb. (ik heb nog nooit een dsi of xbox in mijn handen gehad, geloof ik :oops: )

We hebben hier wel een wii dus maar die staat al een jaar te verstoffen. De kinderen hebben dan ook geen idee wat daarmee moet. De iphone en de ipad worden wel door ons gebruikt en naar aanleiding van deze discussie hebben we eens memory gespeeld op dat ding met de kinderen. Dat vonden ze wel leuk.

Op school staat bij de kleuters ook geen computer.

Ik vind wel dat ze met de computer om moeten leren gaan, te zijner tijd, en spelletjes spelen is ook prima, als ze er zelf om gaan vragen. Dat is hier nog niet gebeurd, dus dat laat ik ook nog zo.

Die reclame heb ik nog niet gezien, maar daar kan ik me werkelijk niet druk om maken. Het is mijn verantwoordelijkheid of ik iets aanschaf of niet.

Hier staat op school wel een computer bij de kleuters. Je ziet dan een groot verschil tussen de kinderen. Sommigen moeten nog leren omgaan met de muis, anderen doen dat al vlekkeloos. Dat heeft niet alleen te maken met thuis wel of niet op de computer mogen (denk ik).

Ja, het ging hier idd om de I pad enzo. Maar in heel veel gezinnen is de I pad of de I phone of wat dan ook al net zo normaal als voor ons een koelkast-mobieltje. Veel volwassenen kopen al jaren steeds het nieuwste van het nieuwste. Dit heeft denk ik ook te maken met sommige beroepen, of kringen waarin je leeft. Dan is voor die ouders de stap vermoedelijki ook kleiner om de kinderen ermee te laten rommelen, simpelweg omdat het voor henzelf al doodnormaal is.

Is dat dan verkeerd? Nodig is het niet perse, maar ik zie er ook weer niet veel kwaad in eigenlijk.

Wellicht stellen mensen hun beeld ook bij als de kinderen ouder worden. De oudste twee kregen pas op hun 6e een DS, de jongste al met 5. Je verlegt soms ook grenzen, omdat je door de jaren heen dingen anders gaat zien. Ik wel tenminste.

@hanneke wrote:

Is dat dan verkeerd? Nodig is het niet perse, maar ik zie er ook weer niet veel kwaad in eigenlijk.

Och nee verkeerd… ze houden er niks aan over lijkt me :slight_smile:

Hier overigens belachelijk weinig gadgets in huis voor een ouderkoppel bestaande uit 2 ICT’ers :lol: .Denk dat mijn man op zijn werk ook zo’n beetje de enige is zonder een iPhone oid.

@hanneke wrote:

Ja, het ging hier idd om de I pad enzo. Maar in heel veel gezinnen is de I pad of de I phone of wat dan ook al net zo normaal als voor ons een koelkast-mobieltje. Veel volwassenen kopen al jaren steeds het nieuwste van het nieuwste. Dit heeft denk ik ook te maken met sommige beroepen, of kringen waarin je leeft. Dan is voor die ouders de stap vermoedelijki ook kleiner om de kinderen ermee te laten rommelen, simpelweg omdat het voor henzelf al doodnormaal is.

Hier dus wel van die gadgets aanwezig maar ik vind het echt volwassenenspeelgoed. Net zoals koffie 'grotemensendrinken' is. Oftewel, ik bied het ze niet zomaar aan (behalve laatst dan :wink: ). Wat dat betreft vind ik het nog niet echt nodig op dit moment. En aangezien ze het op school niet aangeboden krijgen (nog) en hij het ook nog niet bij zijn vriendje heeft gezien, vraagt hij er ook niet naar. Ik verwacht wel dat hij erg verslavingsgevoelig is. Ook de tv heeft op hem een bepaalde invloed. Wat dat betreft vind ik uitstellen niet erg.
Er zal overigens niet veel kwaad zitten in de kinderspelletjes maar ik vind het bijvoorbeeld op verjaardagen wel erg dat je kinderen alleen maar achter de ds (en dergelijken) ziet zitten (net zoals telefoons en ipods aan tafel enzo).

Ik denk dat als het bij de oudste bekend wordt al die spelletjes, we eens gaan nadenken wat mag qua aanschaf en regels.

@hanneke wrote:

Wellicht stellen mensen hun beeld ook bij als de kinderen ouder worden. De oudste twee kregen pas op hun 6e een DS, de jongste al met 5. Je verlegt soms ook grenzen, omdat je door de jaren heen dingen anders gaat zien. Ik wel tenminste.

Waarheid als een koe!!

Ik overschrijd geregeld grenzen die ik nooit tevoren had bedacht 8)

Wij hebben nog geen apps speciaal voor de tweeling. Ik houd wel van gadgets, maar eigenlijk niet voor R&R. In ieder geval nog niet.

Ze kijken op de laptop wel eens mee naar foto’s, maar verder nog niets. Ook de wii hebben ze nog niet aangehad en met mijn smartphone mogen ze niet spelen.

NOG niet dan wel, want dat komt natuurlijk wel. Computers en internet horen gewoon bij deze tijd. Maar net als dat ze nog zo min mogelijk tv kijken, vind ik ze daar ook nog te klein voor. Gaat komend jaar vast wel een keer komen. Als ze wat voorzichtiger met spullen om leren gaan :wink:

Ik denk ook niet dat het digitale het andere spelen kan vervangen. Het vult aan. In het onderwijs gaan ze ook veel in aanraking komen met computers en alles wat daarbij hoort. Ze gaan nog steeds naar de bieb voor info boeken, maar ze zoeken ook op internet. Het is en en, niet of of.

Toch vind ik wel dat niet alles hoeft. Zo zullen R&R niet snel een tv of computer op hun kamer krijgen, dat vind ik gewoon niet nodig. Als ze voor zichzelf tv willen kijken, kunnen ze op zolder gaan zitten, daar staat ook een tv. Maar dat is meer dat ik dat voor een slaapkamer teveel prikkels vind, en dat we ergens anders in huis daar ook plek voor hebben. Een DS op zoiets zullen ze op een gegeven moment vast wel hebben. (gekregen of gespaard)

En sparen voor zoiets vind ik alleen maar goed. Heb vroeger ook zelf mijn gameboy bij elkaar moeten sparen en ben daar echt niet slechter van geworden. De waarde van geld leren hoort tenslotte ook bij de opvoeding.

kreeg een mail van de juf,

voor mijn oudste zijn spreekbeurt…

graag digitaal aanleveren in power point :shock:

dus het verplicht mij dat ik mijn draak uren langer achter de laptop moet laten zin,

daar ben ik helemaal niet blij mee…

@Bambi wrote:

@hanneke wrote:

.
Er zal overigens niet veel kwaad zitten in de kinderspelletjes maar ik vind het bijvoorbeeld op verjaardagen wel erg dat je kinderen alleen maar achter de ds (en dergelijken) ziet zitten (net zoals telefoons en ipods aan tafel enzo).

.

Ja, dat vind ik ook niet fijn. Net als ouders die alleen maar bezig zijn met hun mobiel. Sta je met iemand te praten, moet er opeens zo nodig gebeld worden tussendoor, of een sms gelezen. Zo asociaal!

Ik vind de fiets van 50 jaar geleden ook echt niet de DS van nu.

Een fiets was zeker in die tijd, zonder auto’s en weet ik het, een noodzakelijk vervoermiddel voor langere afstanden.

Een DS zal i.m.o. nooit dezelfde noodzakelijke waarde krijgen als een fiets. Een DS is en blijft een computerschermpje, puur voor spelletjes, voor de leuk, waar je verder eigenlijk niets van leert wat je later nodig heb.

Heeft enkel als doel je niet te vervelen en is puur luxe en eigenlijk ‘onnodig’. Kan ik toch niet van een fiets zeggen.

En dat tijden veranderen ? Voelt net alsof ik tot oma bestempeld word, terwijl ik in dit topic gok ik, juist 1 van de jongsten ben (21) :mrgreen: En dus het meest/recentst in ‘de tijd van opvoeden met computers’ heb gezeten. En ja, toch ben ik tegen al die computers op 4-jarige leeftijd.

Dan zie je dus dat het niet alleen de mensen zijn die zelf niets met computers gehad hebben, die negatief over al die computerdingen staan op jonge leeftijd. In tegendeel, we hebben zelf een tv, een NDS, laptop, pc. Vriendlief heeft een PS3 en een nieuwe mobiel met 1001 apps. Wij leven dus echt niet in grootmoeders tijd :wink: , maar vinden het dus wél onnodig om een 4-jarig kind een NDS te geven, of een Wii of weet ik het.

Dat gaan wij dus ook echt niet doen.

@Gab wrote:

kreeg een mail van de juf,

voor mijn oudste zijn spreekbeurt…

graag digitaal aanleveren in power point :shock:

dus het verplicht mij dat ik mijn draak uren langer achter de laptop moet laten zin,

daar ben ik helemaal niet blij mee…

Tja en toch vind ik het logisch, en leuk ook trouwens.

Sharon had haar eeste powerpoint spreekbeurt dit jaar nu ze allemaal digiborden hebben is dat bij ons op school ook eindelijk mogelijk.

Ze heeft het heel leuk gedaan plaatjes en filmpjes bij elkaar gezocht op i-net.

Toch een stuk mooier als in onze tijd met al die zwart wit kopietjes van de bieb.

Wat denk je dat ze straks op de middelbare moeten doen, en dat is al over 2 jaar he gab :shock: ja kleine kindjes worden groot.

Hier word dus alles op de pc gedaan, ik wil Sharon eigenlijk ook een typ cursus laten doen,want dat gaat zo mega traag met 2 vingers typen.

Sharon heeft vorige week haar werkstuk samen met mij op de computer gemaakt, ze had het hoogste cijfer en alle d’r vriendinnetjes willen volgend jaar ook zo’n mooi werkstuk.

Met de computer heb je zoveel meer mogelijkheden.

Het hoort er gewoon bij.

En met opmerkingen echt niet dat mijn kind voor zijn 12de een ds krijgt kan ik ook niet zoveel mee.

Thuis waren mijn broers 10 en 8 jaar ouder dus ik was denk ik een jaar of 4 toen ik op de eerste spelcomputer speelde een “PHILIPS VIDEOPAC G7000” daarna hadden we een Atari en ik was tussen de 8 en 10 jaar toen kwam de Nintendo nes en wij spelden echt 9 van de 10 keer gewoon buiten, en helemaal niet overmatig veel op de spelcomputers.

Later werd dat meer toen we eenmaal op de hoge school zaten, maar ja dan speel je ook niet meer met lego en barbies natuurlijk.

Sharon was 8 toen ze een dsi kreeg, ze heeft er eigenlijk heel lang niet zo naar omgekeken, nu begint ze ze er weer meer op te spelen.

Sharon speelt niet meer met poppen ed.

Ze leest/verslind wel boeken en als ze in een week 3 boeken uitleest dan mag ze van mij best een paar uur op de ds zitten hoor.

@Selena wrote:

Een fiets was zeker in die tijd, zonder auto’s en weet ik het, een noodzakelijk vervoermiddel voor langere afstanden.

Een DS zal i.m.o. nooit dezelfde noodzakelijke waarde krijgen als een fiets. Een DS is en blijft een computerschermpje, puur voor spelletjes, voor de leuk, waar je verder eigenlijk niets van leert wat je later nodig heb.

Heeft enkel als doel je niet te vervelen en is puur luxe en eigenlijk ‘onnodig’. Kan ik toch niet van een fiets zeggen.

En dat tijden veranderen ? Voelt net alsof ik tot oma bestempeld word, terwijl ik in dit topic gok ik, juist 1 van de jongsten ben (21) :mrgreen: En dus het meest/recentst in ‘de tijd van opvoeden met computers’ heb gezeten. En ja, toch ben ik tegen al die computers op 4-jarige leeftijd.

Dan zie je dus dat het niet alleen de mensen zijn die zelf niets met computers gehad hebben, die negatief over al die computerdingen staan op jonge leeftijd. In tegendeel, we hebben zelf een tv, een NDS, laptop, pc. Vriendlief heeft een PS3 en een nieuwe mobiel met 1001 apps. Wij leven dus echt niet in grootmoeders tijd :wink: , maar vinden het dus wél onnodig om een 4-jarig kind een NDS te geven, of een Wii of weet ik het.

Geven is ook iets anders, dat hoeft toch ook niet meteen.

Maar als jij al die dingen in huis hebt dan ga jij je kind toch niet tot hun 12de verbieden om erop te laten spelen.

Of ga je het straks allemaal achter slot en grendel zetten en als kindlief naar bed is tevoorschijn halen?

als kinderen wat ouder worden,

is het toch vaak onderling wij hebben een wii, of dit en dat…

vriendje van mijn oudste had voorheen geen WII,

en was elke dag hier, maar dan mochten ze maar 1 uurtje per dag erop…

nu heeft dat vriendje een wii thuis,

en zegt doodleuk ik kom niet meer spelen want ik heb mijn eigen wii… :angel:

@mamma van sharondenise wrote:

@Selena wrote:

Geven is ook iets anders, dat hoeft toch ook niet meteen.

Maar als jij al die dingen in huis hebt dan ga jij je kind toch niet tot hun 12de verbieden om erop te laten spelen.

Of ga je het straks allemaal achter slot en grendel zetten en als kindlief naar bed is tevoorschijn halen?

:mrgreen:

Weet je, nogmaals…wanneer je zelf (nog) geen kinderen hebt, zijn de dingen veel meer zwart/wit dan wanneer je ze wel hebt. Tegen de tijd dat het beebje van Selena zover is zijn we al 5 jaar verder, dus wie weet wat er dan allemaal alweer is veranderd, zowel in de wereld van de computer als in haar mening. En dat is ook niet meer dan loigisch natuurlijk, de ontwikkelingen staan niet stil; je eigen ontwikkeling ook niet.

Overigens wil ik niet zeggen dat je die menign niet mag hebben, maar ik denk wel dat het echt anders is als je kind er eenmaal is.

Hoewel ik het. Er absoluut mee eens ben dat alles ontwikkelt in die tijd, kan ik me ook goed voorstellen dat je aadat soort. Ideeen wel gewoovasthoudt hoor.

Zo heb ik pas delaatstebjaren tv gekeken in bijzijn van de kinderen, en mijn man gegamed. Ik denvanaf dat de oudste zes a zeven was. Daar zijn wij gewoon redelijk principieel in. We hebben de kinderen ook al voorbereid op het feit dat als de baby er is, de tv uit. Blijft zolang hij op is. Heel jammer voor ze, maar tis. Iet anders.

Lekker toetsenbord, Lune.

Ja, aan sommige dingen houd je inderdaad wel vast. Net zoals ik tot nog toe de computerspelletjes onnodig vind voor jongere kinderen. Maar ik kan me wel voorstellen dat als de oudste er interesse in gaat krijgen, de jongste gelijk meegaat daarin :think:

Gab, als het het vriendje alleen om de wii te doen is dan is het misschien maar goed dat ze niet meer met elkaar spelen. Dat soort opmerkingen zou ik slecht trekken, zeg.

@Bambi wrote:

Lekker toetsenbord, Lune.

haha dacht al dat het haar hormonen waren :mrgreen: