:lol:
Mijn latop is stuk dus ik tracht nu om te leren faan met, jaja, de ipad van manlief
Ik denk dat het nog even duurt voor ik gewend ben. Sorry :lol:
Moest in eens weer aan dit topic denken :
Wat een schattig filmpje! Dat vingertje steeds!
Mijn kinderen spelen ook op mijn iPad, iPhone en MacBook. Oudste heeft ook een Wii (of ik, heb m verhuist naar zijn kamer zodat hij kan spelen zonder dat ik er gek van word)
Jongste is 2 en die kan heel goed ermee omgaan (iPad/iPhone) best heel grappig! Ik vind het geen probleem als ze ermee spelen, al doen ze er voorzichtig mee. Die Z@ppelin app staat hier ook aan, rete irritant want Stijn vindt vooral de kinderliedjes leuk met dat mens.
Nou ik heb daar niet zo’n moeite mee. Eline heeft die Z@ppelin app op mijn Ipad, en daar speelt ze dus wel eens mee. Zeker niet dagelijks, en nooit langer dan max een uur, bijv bij wat langere ritjes in de auto.
ach, onze moeder (laat staan oma’s) konden het zich waarschijnlijk met geen mogelijkheid voorstellen dat ze (bijna) dagelijks op internet op een forum zouden kletsen. Dat zouden ze niet begrijpen en wellicht zelfs afkeuren.
Het digitale tijdperk kan niet meer worden teruggedraaid.
Net zoals al wij ook nog andere dingen doen dan babbalen op kok, doen onze kids ook nog andere dingen dan spelen op de ds, iad, iphone, psp, wii etc. etc. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk!
Die van mij mag dus ook op papa’s i-phone een spelletje spelen. Natuurlijk met mate. Playstation mag op zaterdag ochtend 1 a 1,5 uur, maar dat is eigenbelang (kunnen wij nog even blijven liggen).
@eisblume wrote:
Moest in eens weer aan dit topic denken:
http://www.youtube.com/embed/aXV-yaFmQNk
Als ik dit zie, vind ik het alleen maar een verarming voor dit kind, dat ze nog niet meer weet wat ze met een boekje moet doen. :snooty:
Fenna kon met 8 maanden al de beveiliging van mijn telefoon afhalen en ze speelt graag op mijn Iphone, weet ook precies hoe ze liedjes en filmpjes aan moet zetten.
Ze mag er alleen op als ze het vraagt en ik het goed vind.
Laatste maanden is ze er zelfs op uitgekeken, ze vraagt er nauwelijks meer om, alleen om de muziek van K3 en Plop die erop staan.
En ze speelt juist graag met andere dingen en leest graag boekjes.
Ik vind een Iphone, maar bijv ook de tv juist een verrijking.
De tv doet bijna niemand meer moeilijk over, maar blijkbaar zijn computers voor kinderen nog te nieuw. Tv zijn de meeste zelf ook mee opgegroeid.
Ik had vanaf mijn 4e een computer thuis en ben niet anders gewend.
Ik zie er dan ook totaal geen kwaad in, als je maar net als bij de tv een maximum tijd aanhoudt.
Fenna mag een half uur per dag Dora kijken voordat ze gaat slapen. En in het weekend bij ons in bed…
Steven wil ook steeds op mijn pc: “appools” hij wil dan appels tellen met nijntje.
Dan gaan we naar de website en spelen daar het appel spelletje. Na 3 dagen begint hij de muis door te krijgen, maar het sturen van de muis is nog best lastig. En hij leert er wel wat van: motoriek en tellen. Ik vind het eerder een verrijking.
En hij mag er ook geen uren achter zitten, maar dat wil hij zelf ook niet hij rent liever door het huis.
Tja, mijn kleine man van 2 zit soms al met onze I-pad op schoot, filmpjes te kijken. Ik vind het helemaal niet slecht, hij leert er nu al heel veel van. Alleen maar makkelijk voor als hij straks op school zit. Zag in de kleuterklas al een computer staan met kleurentoetsen (dacht ik). Het is echt het computertijdperk. Ik vind het wat anders als kinderen de hele dag spelletjes spelen, dat hoeft van mij dan weer niet!