Ik zit net vol verwondering te kijken naar een reaclame over een Z@ppelin-reclame :shock:
Het is leuk bedoeld, maar het gaat in de reclame over een Z@ppelin-App voor op je tablet of iphone, en in de reclame zitten kinderen op de achterbank die ik geen tablet of iphone in handen zou geven hoor :naughty: Veels te jong!
Ben ik nou zo oud/ouderwets/zuinig, of is het zo dat ze op die leeftijd gewoon op die dure dingen mogen spelen??? Op deze manier wordt het wel een gemeen goed dat kinderen op die leeftijd met dat soort apparatuur omgaat en dat het gewoon mag(en ja, dan ben ik vast een z… euh ,plassert waarvan het zeker niet mag zo jong al)
Ik schat de leeftijd ongeveer op zo ongeveer omme en nabij de 3 en 7 :eh:
Ik ken de reclame niet maar onze kinderen mogen in de auto gewoon op onze telefoon spelen. Of op hun eigen ds.
En als we een tablet hebben dan mag dat ook.
Mijn broer heeft er een en als we daar zijn zitten 4 kindjes tussen 4 en 6 op dat ding.
Ik vind dat dat tegenwoordig kan.
Ik ben het helemaal met je eens!
Vind het onnodig om mijn kinderen op deze leeftijd constant met een schermpje voor hun neus te laten zitten.
Is het niet een telefoon, dan is het wel een ipad, ds, auto-dvd of de tv’s die in de winkels staan.
Maar ik ben ook zo iemand die het vreselijk irritant vind dat de mensen op straat meer bezig zijn met sms’en, dan om zich heen kijken wat er allemaal voor moois te zien is
Hier spelen beide jongens wel eens met onze iphones. Was voor mij zelfs een extra reden om er eentje te nemen… :shifty: 75% van de Apps die ik heb geïnstalleerd, zijn dan ook voor kinderen. En ja, ik heb die nieuwe van zappelin ook al Jasper speelt er vooral mee tijdens een lange WC zitting :shifty: En verder als we ergens zijn en hij moet rustig wachten- dokter, Cb etc. In de auto toevallig niet- voorlopig vermaken ze zich ook zonder- door te kleuren, met auto’s te spelen of gewoon naar buiten te kijken.
De regels zijn bij ons vrij duidelijk en ze weten heel goed dat ze ze niet mogen laten vallen oid. Heb uiteraard een bes her folie tegen krassen op het display en de iPhone zelf zit in een leren hoes.
Ik zag de reclame vanmorgen ook en mijn ogen vielen open van verbazing. Ten eerste hebben wij zoiets niet en ten tweede zou ik mijn kinderen daar nooit zomaar mee laten spelen :naughty: :naughty:
hier is het gewoon niet aan de orde, want wij hebben zelf die gadgets niet in huis :lol:
Dus er valt geen app te installeren, zou niet weten waarop en hoe .
De oudste heeft sindskort een DSi die hij zelf bij elkaar gespeeld heeft.
Daar mag hij echter niet mee in de auto spelen.
Misschien ooit als we eens een hele lange rit maken… maar voor gewone dagelijkse dingen of naar broertje half uur verder op gaat die echt niet mee.
Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar de dames krijgen eind van de maand dan toch eindelijk een DS. Maar Marijn heeft wel al haar eigen apps op mijn telefoon… :oops:
@~Marion~ wrote:
Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar de dames krijgen eind van de maand dan toch eindelijk een DS. Maar Marijn heeft wel al haar eigen apps op mijn telefoon… :oops:
Niks om je voor te schamen, toch? De een vind het een probleem of not-done, een ander heeft er minder moeite mee :mrgreen:
Hier speelt kindlief ook met de zapelin app op de ipad wel te verstaan.
Leuk en leerzaam en gezellig. Wordt voorgelezen en er wordt gezongen.
Er staan veel spellen op voor mijn zoon :inlove:
Ik vind dat soort dingen ook geen probleem. Een ds zal hier vast wel komen ooit of iets wat ze dan hebben. En dan vooral voor de autoritten, als we op visite gaan naar familiue zitten we altijd minimaal een uur in de auto, en dat vond ik vroeger ook veels te lang (weet het nog goed )
Maar wanneer het hier komt zou ik niet weten.
ik heb de reclame ook gezien, maar er niets raars bij gedacht. Weet intussen dat het voor veel mensen normaal is om kinderen al heel jong met allerlei computerachtige hippe dingen hun tijd te laten verdrijven, dus dit sloot daar naadloos op aan.
Maar ik moet wel zeggen dat het nog steeds ver van mijn bed, en dat van mijn zoon staat. Er is nog helemaal niks in mij, of in hem, dat zegt dat ie binnenkort ook maar een ds moet, of een eigen computer, of spelletjes op mijn computer of uberhaubt, iets…
Wij zijn hier nog niet veel verder dan heeel sporadisch eens een simpele site met kleuterspelletjes opzoeken en af en toe eens op youtube wat filmpjes kijken. Er is nog zo ontzettend veel leuks te ontdekken buiten de digitale wereld om, zou niet eens weten wannéér hij dan ook nog zou moeten ‘gamen’ oid.
Hier spelen de kinderen gewoon met de iPhones en iPad. We hebben er nooit een probleem van gemaakt eigenlijk, zolang ze het eerst vragen, gaan zitten, er netjes mee omgaan en het apparaat na gebruik op de juiste plaats wegleggen (en dus niet tussen de bankkussens of op de grond :evil:). Voor mij hoort het bij de tijd waarin ze opgroeien.
En nee, ze zitten niet de hele dag met schermpjes voor hun neus… In de praktijk blijkt dat iets wat gewoon toegankelijk is opeens lang niet zo interessant meer is als iets wat ze onthouden wordt. Ze spelen er even mee en grijpen daarna weer net zo makkelijk naar een puzzel, kleurboek of wat dan ook. Toen het mooi weer was hebben ze er totaal niet naar omgekeken.
Bij ons sluit het ene het andere ook niet uit.
Vaak heb ik het gevoel dat mensen die er niets mee hebben denken dat kinderen die wel ds-en, een ipad of wii hebben alleen maar continue daar mee bezig zijn.
Ze mogen op woensdag en in het weekend op de computer en verder doen ze nog heel veel andere schermloze dingen en hebben ze genoeg tijd om de leuke wereld waarin wij leven te ontdekken.
niels was laatst bij een vriendje uit z’n klas wezen spelen,en kwam huilend thuis…want…hij had geen nintendo 3Ds en ook geen crossmotor! (ja een echte,en het vriendje is dus 4!!!)
en nu is **** niet meer mijn vriendje,omdat ik dat niet heb,en toen zei **** dat ik niet stoer ben. :eh:
nou daar stond ik dan even,en wist niet wat ik moest zeggen,ik dacht alleen maar…verwend rotjoch!
Niels heeft daar ook(gelukkig) helemaaaaaaaal nog geen intresse in!
ik snap dus je gevoel over die reclame!
@annemarietje wrote:
niels was laatst bij een vriendje uit z’n klas wezen spelen,en kwam huilend thuis…want…hij had geen nintendo 3Ds en ook geen crossmotor! (ja een echte,en het vriendje is dus 4!!!)
en nu is **** niet meer mijn vriendje,omdat ik dat niet heb,en toen zei **** dat ik niet stoer ben. :eh:
nou daar stond ik dan even,en wist niet wat ik moest zeggen,ik dacht alleen maar…verwend rotjoch!
Nou dat jongetje lijkt me helemaal niet zo’n leuk jongetje, maar gewoon een verwend nest en dat heeft niets te maken met een nintendo DS of wat voor gadget dan ook

@eisblume wrote:
@annemarietje wrote:niels was laatst bij een vriendje uit z’n klas wezen spelen,en kwam huilend thuis…want…hij had geen nintendo 3Ds en ook geen crossmotor! (ja een echte,en het vriendje is dus 4!!!)
Nou dat jongetje lijkt me helemaal niet zo’n leuk jongetje, maar gewoon een verwend nest en dat heeft niets te maken met een nintendo DS of wat voor gadget dan ookdus ik snap niet zo goed waarom je dit hier als voorbeeld noemt :think: Als het niet om een nintendo zou gaan zou het wel om een bijzondere fiets of bepaalde schoenen gaan
![]()
Eens met Eisblume
Ik heb zelf nu het idee dat mijn kinderen dat soort dingen echt allemaal nog niet krijgen als ze klein zijn. Sowieso mogen ze voor een ds of wat dan ook zelf sparen. En in de auto hadden wij vroeger ook nooit dvd-schermen of ipads of telefoons of een ds of wat dan ook. Wij deden gewoon spelletjes, zoals auto’s tellen, wie het eerst een bepaald iets zag, dat soort dingen. En wij gingen elk jaar naar Frankrijk met de auto waar we zo’n 10 uur over deden denk ik zo.
Maarja, tegen de tijd dat ik kinderen heb, weet ik niet hoe het gaat. Alles wordt digitaal tegenwoordig, maar ik vind het nu in ieder geval niks dat kinderen overal maar met computers of schermen ofzo spelen.
@Noekie wrote:
Ik heb zelf nu het idee dat mijn kinderen dat soort dingen echt allemaal nog niet krijgen als ze klein zijn. Sowieso mogen ze voor een ds of wat dan ook zelf sparen.
jippie ik heb een medestander gevonden :lol:

Mensen vinden het namelijk niet raar dat onze oudste (bijna 7) nu een dsi heeft… maar ze vinden het wel raar als hij helemaal trots vertelt dat hij hem zelf bij elkaar gespaard heeft.
En ipv dat ze dan iets zeggen tegen hem in de trant van ‘wat knap dat je zo lang hebt kunnen sparen voor iets wat je graag wilde hebben’ krijgen wij de vraag waarom hij er voor moest sparen…
Hij is er zelf ontzettend trots op, het was zijn geld dat uit zijn spaarpot kwam wat hij zelf in de winkel uit heeft moeten geven… die ds is echt van hem.
En wij zijn ook trots op hem dat hij ondanks de ene na de andere in de klas die er zo maar eentje kreeg (soms niet eens met een verjaardag oid, maar ‘gewoon’ zo maar) niet heeft lopen zeuren of niks, hij was er voor aan het sparen (en dat duurt best lang met een euro zakgeld in de week :lol: ) en ging hem zelf kopen.
of het hoort bij de tijd vn nu… denk het niet het ligt er meer aan hoe denk je er zelf over en hoe ga je ermee om.
Ipad hebben we niet… willen we wel maar eerst een nieuwe auto…
Op mijn telefoon mogen ze niet komen :naughty: die is van mij…
Heel simpel je wacht maar tot je naar de hogere school gaat en dan gaan we samen een mobiel uitzoeken.
B heeft een nintendo ds voor zijn verjaardag gekregen en is hier heel zuinig mee.
Speelt ongeveer 3 uurtjes in de week op de ds.
D heeft er geen maar mag soms op die van mij (waar ik toch nooit op speel)
B heeft een tv en een dvd op zijn kamer, dit hebben we gedaan omdat hij het heerlijk vind om zich gewoon even terug te trekken en een filmpje te kijken zonder dat zijn zus er doorheen zit te blerren :inlove:
Ze mogen beide op mijn computer, ik heb een internet ding voor kids en daar vermaken ze zich maar mee :mrgreen:
Ik zie 7-jarige met een Blackberry enz enz.
Ik vind dit te gek en dat gebeurd hier dus ook niet.
Net als kleding.
Ze kunnen van mij een normale spijkerbroek bij de WE of H&M krijgen.
Willen ze als ze gaan puberen een van Diesel of weet ik veel welke merken zullen ze de rest moeten bijleggen van hun gespaarde of verdiende geld.
Willen ze dit niet dan lopen ze maar gewoon in “normale” kleding
Maar Lientjuh, wat is nou het verschil tussen ‘een internet ding voor kids’, dat je dus speciaal hebt aangeschaft voor je kinderen en je kind wel eens op apparatuur laten spelen, die je toch al hebt :think: (of gekocht hebt met het oog op het feit dat je kinderen er dan ook op mogen :shifty: , zoals in mijn geval)
Mamamarije: ik vind het heel erg knap dat een jongetje van 7 al een ds bij elkaar gespaard heeft, ik vraag me dan alleen ook even af hoe? Want ik neem aan dat ie niet meer dan EUR1-2 zakgeld per week krijgt en zo’n DS kost volgens mij een half vermogen(al heb ik me er nog nooit in verdiept…)