Z@ppelin-reclame??

Mijn dochter heeft haar eigen DS en ja die heeft ze ook bij elkaar gespaard en nee ze krijgt nog geen zakgeld, maar krijgt van familie nog wel eens geld kado. Wij hebben er 10 euro bijgelegd en ze heeft een zo goed als nieuwe van marktplaats gehaald.

Overigens staat hier voor gebruik door allen ook een laptop, een wii enzovoorts…maar wat ik hier lees als mening: niets anders dan schermpjes…nee…

Ja ze speelt wel eens een uutje op de ds of hangt achter de pc of tv, maar het allerliefste wil ze kleuren, skeeleren, buiten spelen, kleien enzovoorts…

Dat wisselt zich gewoon af hoor.

Telefoon vind ik geen speelgoed, dus dat krijgt ze ook niet in handen (van mijn man dan want ik heb een model met alleen knopjes (ouderwets he :mrgreen: )

tja als een kind ouders heeft die het kunnen permiteren…

en logisch dat een kind gaat zet zeggen wij hebben lekker dit en dat…

mijn oudste heeft een DS en een WII,

Ds van zijn verjaardagsgeld gekocht,

en zelf nog zijn eigen spaargeld bijgelegd! :thumbup:

(ook omdat hij op bijzonder onderwijs is, en als hij bij zijn papa is,

ver moet reizen, en alle kindjes hebben zon ding in de taxi-bus…)

De WII heeft hij van mij gekregen,

gewoon omdat ik zo trots op hem was ivm het overlijden van mijn mams…

De jongste heeft een Mobico van t-tech, leuk en leerzaam,

tellen en figuurtjes ect…

en geen ruzie meer samen… :angel:

kleine draak pikte dat ding altijd

maar nu spelen ze met mooi weer gewoon buiten,

in de winter en met regen is het gewoon even wat afleiding…

een ipad vind ik ook te, oudste mag op mijn laptop,

maar alleen maar op zapp, en kinderspelletjes!!

TV op de kamer, de oudste is bijna 11 jaar,

en ik kan er gewoon geen toezicht op houden,

dus ik zeg nee…

Tv kijken beneden en slapen en spelen boven…

@eisblume wrote:

Mamamarije: ik vind het heel erg knap dat een jongetje van 7 al een ds bij elkaar gespaard heeft, ik vraag me dan alleen ook even af hoe? Want ik neem aan dat ie niet meer dan EUR1-2 zakgeld per week krijgt en zo’n DS kost volgens mij een half vermogen(al heb ik me er nog nooit in verdiept…)

hij krijgt idd een euro per week aan zakgeld, dus dat is op een jaar 50 euro (oké vooruit 52 :lol: ) en een ds kost 130 euro :shock: (vind ik ook achterlijk veel geld voor een spelcomputer).

Maar voor hij zakgeld kreeg zat er ook al wel het 1 en ander in zijn spaarpot (als wij vergeten de statiegeld bon in te leveren bij de boodschappen dan wordt die los ingeleverd en krijgen de kids dat… is nooit een megabedrag, maar toch… 50 cent hier, 50 cent daar telt dan toch best nog wel, dus denk dat hij al wel met 20 euro begon toen hij in zijn hoofd kreeg dat hij een nintendo wou), hij heeft voor zijn 6e verjaardag voor het eerst geld gekregen (niet van ons, maar wel van vriendin die wist dat hij een ds wilde sparen, ze had wel ons eerst gevraagd of wij dat goed vonden), met zijn rapport van opa en oma… vanaf dat hij die ds als doel heeft gesteld 3x een rapport gehad… is dan geen tientje per keer, maar ook daarbij geldt weer… 2 euro per keer tikt ook alweer aardig aan.

Keer wat klusjes (in de herfst al het blad van het gras afharken, auto helpen wassen) voor 50 cent… (dingen als tafeldekken etc is gewoon iets wat er voor iedereen bijhoort en geen klusje waar ze wat mee kunnen verdienen).

En hij heeft ook mazzel gehad… mijn schoonmoeder had ons 100 euro gegeven, maar dat wou ik niet hebben :oops: (te lang verhaal voor hier) en hebben we dus maar over de kids verdeeld… dat laatste stuk ging dus heel hard, omdat hij die 25 euro er dus bij kreeg.

Nummer 2 vindt die ds van zijn grote broer machtig interessant en heeft ook besloten daarvoor te sparen. Grote kans dat als hij met 6 jaar zakgeld krijgt hij hem ook in een jaartje bij elkaar heeft ongeveer (misschien zelfs iets eerder omdat hij die 25 euro van mijn schoonmoeder ook heeft… bij de jongste hebben we het op de rekening gezet).

@ eisblume; wij hebben niet speciaal een computer of laptop aangeschaft voor de kids, maar ze mogen wel eens op mijn oude laptop, daar zijn alle belangrijke bestanden van af, staan spelletjes op en ze mogen daarop op internet. Het feit is dat dat ding in de huiskamer staat en ik kan zien op welke site ze zijn. Dus wel een computer voor de kids, maar niet voor hen aangeschaft. Ze zitten er eigenlijk bijna nooit achter.

Hier worden geen hype dingen aangeschaft voor de kids zoals een 3DS of zo. Ze hebben wel een DS lite gehad 2 jaar terug voor Kerst. Ik had nog geen nieuwe laptop en ze spelen er regelmatig op(wel handig als je een nieuwe oplader hebt :mrgreen: ) maar zeker niet iedere dag of de hele dag. Ze moeten het ook altijd eerst vragen of het mag. Als ze er voor moeten sparen gaat het eeuwen duren; ze krijgen 50 cent voor in de spaarpot(die niet open kan) en 50 cent voor in een dingen-doe-potje waar ze iets voor mogen kopen. En mijn jongste zoon krijgt net sinds maart pas zakgeld…

Maar ook hier geldt; de telefoon is van mij en blijft van mij, klaar. Ik weet wat het heeft gekost en wat een nieuwe kost en ik vind het gewoon geen speelgoed. Ik zelf doe er niet eens een spelletje op, laat staan mijn kids.

Mijn jongste zoon is een Tijl Uilenspiegel en laat ook regelmatig zijn ds vallen(mijn dank aan beschermhoezen :pray: ) dus die krijgt geen tablet of telefoon in handen, en mijn meisje is bijna 4… ook nog te onhandig vind ik op die leeftijd. Ze hebben geen idee waar ze mee “smijten”, dus nee dank je.

We hebben een WII(die ook wel staat te verstoffen), maar die is van ons allen.

Gewoon het feit dat voor die leeftijd deze apparatuur wordt gepromoot, is in mijn ogen te zot voor woorden, wat ouders hun eigen kinderen ook laten doen of niet. En dan vinden ze het gek dat kinderen bijna niet naar buiten zijn te krijgen??? Ik weet dat ze het goed proberen te praten door een lange reistijd op deze manier makkelijker te maken(eigenlijk voor de ouders als je goed kijkt), maar “goede reden” of niet, ik vind dat deze zender het op een andere manier had moeten aan pakken.

@eisblume wrote:

Maar Lientjuh, wat is nou het verschil tussen ‘een internet ding voor kids’, dat je dus speciaal hebt aangeschaft voor je kinderen en je kind wel eens op apparatuur laten spelen, die je toch al hebt :think: (of gekocht hebt met het oog op het feit dat je kinderen er dan ook op mogen :shifty: , zoals in mijn geval)

ik heb niks speciaal aangeschaft het is gewoon mijn computer met zo een kinder internet explorer daar kunnen ze alleen mee op sites die ik heb goedgekeurd :mrgreen:

mijn zoon van nu 8 heeft ook zijn eigen wii en DSi bij elkaar gespaard. Ik ga die dure dingen niet voor hem kopen. Nu wil hij een tv op zijn kamer. Prima, maar niet van mijn geld. En we zijn beiden hartstikke trots als het hem lukt (alleen de wii mag niet op zijn kamer, die blijft beneden hihi, anders zie ik hem nooit meer). Ook zijn er ‘schermpjesafspraken’ gemaakt voor die apparaten gekocht zijn… hij wist van te voren dus dat hij maar een half uur per dag op 1 apparaat mocht. (en niet een half uur op de ene en een half uur op de andere uiteraard). Ondertussen is hij ouder, en mag hij 45 min, en in het weekend een uurtje. Maar vaak met mooier weer gaan ze helemaal niet aan.

Ik wil mijn kinderen graag opvoeden in deze tijd. En daar horen ook “schermpjes” bij. Net zo goed als er ook samen met alle buurkinderen buitenspelen bij hoort. Of lego, of lezen of knutselen of sporten of muziekles, speeltuin, pretpark, vakantie en weet ik veel wat nog meer.

Hier hebben ze beide een dsi xl. Waarom? Waarom niet! De jongste heeft er in iedergeval van geleerd om meer geconcentreerd bezig te zijn. Jongste heeft een playstation op zijn kamer en de oudste een playstation 3. In de kamer staat een wii. ( die we overigens bijna nooit gebruiken) Op mijn laptop mogen ze ook maar we denken erover om er een laptop bij te kopen. Ja speciaal voor de kinderen. Het liefst een apple. Zitten we ook niet met virussen enzo. En leren ze omgaan met een ander programma dan wat ze op school hebben.

Er gaan hier weken voorbij dat de playstation niet gebruikt word. De wii word eigenlijk nooit gebruikt. De ds vaak alleen in de auto (We rijden best veel) of op de wc :lol:

Voor zijn muziekexamen moet Max een voorblad maken op de pc. En voor zijn spreekbeurt iets met powerpoint. Dat hebben ze namelijk ook gehad met computerles. Toen ik 10 was moest ik knippen en plakken. Ook toen ik 15 was trouwens. De tijden zijn veranderd.

Toen ik 10 was maakten we 36 foto’s op vakantie. Als je twee rolletjes van 36 had dan had je veel foto’s. ( voor ons gezin dan he :wink: ) Nu maak ik op een gemiddelde vakantie dag meer foto’s dan die 2 rolletjes. En 's avonds bekijk ik ze op de laptop en gooi ik weg wat ik niet mooi vind. dat krijgen onze kinderen toch mee? Waarom ze er dan zelf ver weg van houden?

De schermpjes horen er bij tegenwoordig. En wie weet wat er over een paar jaar gewoon bij hoort. Alles met mate voor zover het in je mogelijkheid ligt. Daar is toch niets mis mee?

ach hier een kerel met het consolevirus…

we hebben dus

-xbox

-xbox 360

• nintendo gamecube
  • WII
  • playstation 1, 2 en 3

Niet alles staat aangesloten maar alles kan ook wel aangesloten worden.

Bryan mag eigenlijk wel op alles maar doet het eigenlijk nooit.

Is veelste druk met zijn bagukan enz :silenced: :lol:

favoriet is hier toch wel de xbox kinect is ook wel erg leuk :inlove:

Ik zelf heb een ipad gehad van mijn moeder… :inlove: (nou ja gehad ik had een andere tablet die wilden mijn moeder heel graag omdat die dus kleiner was)…

Maar… er staat hier dus wel een Z@ppelin app op, ook puzzel apps.

Riley begrijpt het heel goed, en sinds hij mag puzzelen met de iPad. Is hij heel erg voor uit gegaan met zijn motoriek. We boden hem wel puzzels thuis aan maar daar gooide hij mee.

Ik denk dat het veel uitmaakt of de ouders van gadgets houden. Hier dus een vader die er zelf dol op is. Er staat dus een playstation (doet ze mss 1x per 2 maanden) een Wii (ook hooguit 1x per 2 maanden) een DS (bij vlagen leuk, nu zit er geen kaartje in en kan ze er niks mee, heb haar er niet meer over gehoord) een iPad (leuke en leerzame apps, heeft ze mss 1x per week) iPhones (af en toe 5 minuutjes ofzo)

Ze weet dat deze gadgets niet van haar zijn en dat ze er erg zuinig op moet zijn. Ze heeft wel een ‘eigen’ laptop. (lees; oudje waarvan het niet erg is als ze hem helemaal in de war heeft :wink:) maar daar vraagt ze ook maar zelden om.

Ze heeft eigenlijk alles ‘tot haar beschikking’ (wel met mate uiteraard) maar ze speelt het liefst gewoon buiten hoor :wink:

Hmm ja we houden op zich wel van gadgets, maar de kids hoeven er echt nog niks mee hoor.

Hebben geen Ipad etc. en heb ook niks voor de kids op mijn mobiel staan qua spelletjes.

Laatst heeft Levi voor het eerst met de WII gespeeld, een Diego spelletje samen met papa. Dat vond hij helemaal geweldig.

Maar mijn voorkeur gaat nu nog uit naar de normale speeltjes.

Ook ivm de leeftijd van Levi :wink:

Alys speelt spelletjes op de ipad en op mijn samsung staan ook diverse apps voor haar en die weet ze haarfijn te vinden.

geen ds of zoiets.

ik heb wel op beide apparaten een val verzekering genomen… je weet maar nooit, maar ik ga die er denk ik weer afhalen, met name mijn foon kan wel wat hebben heb ik het idee :angel:

op de laptop/computer komt ze niet verder dan foto’s en filmpjes kijken.

Ik vind het ook zeker geen probleem, de tijden veranderen, maar ze hoeft niet de hele dag op dat ding te spelen. In de auto of andere wacht momentjes, als ze moe is van school en weinig anders wil, mag ze ook wel ff, ze pakt hem vaak al zelf, weet dat ze er niet mee mag rondlopen en doet dat (over het algemeen genomen) ook niet.

Mijn dochter speelt heel vaak met mijn Ipad. Er staan ook bijna alleen maar apps voor kinderen op. Ze is ook erg voorzichtig er mee en ze vraagt het ook altijd netjes. Mijn zoon kijkt op mijn Iphone waar ik bij ben een filmpje van bumba en mag ook af en toe op de Ipad. Ipad op de achterbank zou ik niet doen omdat ze dan ruzie krijgen wie er mee mag spelen. Iphone helemaal niet want mijn dochter heeft al ieen keer iemand p.o. gebeld.

Het gaat inderdaad allemaal wel heel erg snel tegenwoordig.

Ik heb ergens anders een topic geopend over kinderen van 9 die met power point hun spreekbeurt houden, en dat dat mij een naar gevoel geeft (iets met een generatiekloof enzo).

Ook ik zou wel willen dat ik het heeeeel lang buiten de deur kon houden, maar zelf had ik als kind thuis ook als eerste een computer, een cd speler, enz. Mijn vader was dol op dat soort dingen, en er dus als eerste bij.

Het is ook de tijd natuurlijk. Zelf ga je ook mee met de ontwikkelingen, en waarom zou een kind dat dan niet mogen? Je moet ze als ouder toch voorbereiden op de maatschappij, en daaruit zijn deze zaken niet meer weg te denken. Natuurlijk kun je ook zonder, ik heb zelf niet eens een mobiel, omdat ik het HAAT om altijd en overal gebeld of ge-smst te worden over nonsensdingen. En ik word bijna misselijk van al die ouders met hun mobiel aan hun hand vastgeplakt, ondertussen met een half oor of oog met de kinderen bezig.

Maar mijn kinderen zal ik het niet verbieden.

Wij hebben een WII, een Playstation 2 en ze hebben een DS. Wij hebben geen tijden ingesteld. Gevolg: ze kijken er af en toe eens een hele dag of week naar om, en daarna weer weken niet. Zo lang je een kind ook andere leuke dingen laat doen en ervaren zal hij/zij echt niet alleen maar gamen. Bij kinderen die dat wel doen is in de basis/opvoeding iets niet helemaal goed denk ik.

En duur?? Ja, dat is het zeker. Maar je kunt een kind van 4 toch leren hoe ze er zuinig mee om moeten gaan? Dus wanneer jij er het geld voor hebt, dan zie ik er verder geen probleem in.

Hoewel ik soms wel terug verlang naar de tijd dat kinderen alleen een pop en een auto hadden, en hele dagen buiten rond konden struinen. Maar ach, dat beeld is ook erg geromantiseerd door de jaren heen denk ik :wink:

@hanneke wrote:

Wij hebben een WII, een Playstation 2 en ze hebben een DS. Wij hebben geen tijden ingesteld. Gevolg: ze kijken er af en toe eens een hele dag of week naar om, en daarna weer weken niet. Zo lang je een kind ook andere leuke dingen laat doen en ervaren zal hij/zij echt niet alleen maar gamen. Bij kinderen die dat wel doen is in de basis/opvoeding iets niet helemaal goed denk ik.

dan is er met mijn oudste denk ik iets goed mis :wink:

Want als je die zijn gang laat gaan… zit hij dus de hele dag op de ds.

Oké is nu nog nieuw, maar hij lijkt in sommige dingen erg op mijn broertje… en die kon dat ook al. Die kon (en kan) echt uuuuuuuren achtereen naar de tv kijken en lekker hangen, tussendoor alleen even onderbreken voor wat drinken en eten en ach dat kan eigenlijk nog wel tegelijk ook eigenlijk :shifty: .

Toch krijgt ons oudste dezelfde opvoeding als de andere kids en nummer 2 en 3 vinden een filmpje kijken best leuk, maar het moet vooral niet te lang duren allemaal (nummer 2 kan zo langzamerhand een leuke disneyfilm wel waarderen, maar dan moet er echt echt echt weer iets actiefs gedaan worden).

Als we een tijdslimiet stellen gaat hij daarna heerlijk spelen, naar buiten en weet ik het… maar als we het aan hem laten dan gaat hij er helemaal in op.

Niet omdat andere dingen niet leuk zijn… maar gewoon omdat hij dan volledig de tijd vergeet (dit kan overigens ook met buitenspelen zijn hoor… dat wij hem binnenhalen voor het eten en hij verontwaardigd is dat hij maar zo kort buiten mocht spelen en hij dus 3 uur heeft gespeeld).

Hij weet nu gewoon waar hij aan toe is met de ds en dat is prima en vindt hij ook goed. Er zal best eens een enorme regenweek komen dat ik op dag 4 ofzo zeg: leef je uit, ga je gang en dat hij langer speelt… maar voor nu houden we het dus gewoon bij de regels die we hebben.

@~Marion~ wrote:

Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar de dames krijgen eind van de maand dan toch eindelijk een DS. Maar Marijn heeft wel al haar eigen apps op mijn telefoon… :oops:

Deze snap ik niet zo goed. Je zegt dat je het zo ‘lang mogelijk’ heb uitgesteld (kids zijn pas 4 en 6 dus vraag me af hoe lang dat is). Ik maak daaruit op dat je het liever niet had gewild ook i.v.m. die bloossmiley dat je het toch doet. En toch krijgen ze er ‘eindelijk’ een ?

Als ik iets niet wil kopen voor mijn kind (wat er nog niet is, maar stel) dan gebeurt dat dus gewoon ook niet. Kunnen ze lang of kort zeuren, mama en papa zijn de baas en nee is nee. Laat staan op al zó’n vroege leeftijd of dat ze het nog KRIJGEN ook als ze 4 jaar zijn :shock: Als ze iets willen gaan ze het lekker zelf kopen, en dan nog bepalen wij wanneer dat mag (zoals bij een NDS).

Lijkt me dus duidelijk dat geen haar op mijn hoofd eraan denkt dat ik een NDS ga kopen voor een/mijn kind van 4. Nee, mijn kinderen wachten dan maar lekker tot ze een jaar of 11/12 zijn, en dan nog mogen ze er zelf voor sparen.

@Selena wrote:

@~Marion~ wrote:
Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar de dames krijgen eind van de maand dan toch eindelijk een DS. Maar Marijn heeft wel al haar eigen apps op mijn telefoon… :oops:

Deze snap ik niet zo goed. Je zegt dat je het zo ‘lang mogelijk’ heb uitgesteld (kids zijn pas 4 en 6 dus vraag me af hoe lang dat is). Ik maak daaruit op dat je het liever niet had gewild ook i.v.m. die bloossmiley dat je het toch doet. En toch krijgen ze er ‘eindelijk’ een ?

Als ik iets niet wil kopen voor mijn kind (wat er nog niet is, maar stel) dan gebeurt dat dus gewoon ook niet. Kunnen ze lang of kort zeuren, mama en papa zijn de baas en nee is nee. Laat staan op al zó’n vroege leeftijd of dat ze het nog KRIJGEN ook als ze 4 jaar zijn :shock: Als ze iets willen gaan ze het lekker zelf kopen, en dan nog bepalen wij wanneer dat mag (zoals bij een NDS).

Lijkt me dus duidelijk dat geen haar op mijn hoofd eraan denkt dat ik een NDS ga kopen voor een/mijn kind van 4. Nee, mijn kinderen wachten dan maar lekker tot ze een jaar of 11/12 zijn, en dan nog mogen ze er zelf voor sparen.

Persoonlijk denk ik dat je dit nu zo zegt omdat je zelf geen kinderen hebt. Dan sta je namelijk heel anders tegenover bepaalde dingen. Ik wist ook zeker dat ik bepaalde dingen NOOIT zou doen, en andere dingen juist wel. Maar wanneer je kind er eenmaal is, veranderen dingen opeens :slight_smile:

het hoort gewoon bij deze tijd hoor…

ja tuurlijk… het leven gaat steeds sneller en digitaler…

Bij ons net als bij Madre…

Wij hebben een WII en Wessel heeft een DSi. De “opvoeding” zit het wat mij betreft niet in het weglaten van dingen die bij deze tijd horen… het zit 'm in het leren ermee omgaan!

Reken maar dat er vaardigheden worden aangeleerd waar hij “later” iets aan heeft.

Het is niet ïn plaats van bouwen, buiten spelen, rolschaatsen, skateboarden of voetballen. het is ernaast… In plaats van tv kijken b.v…

En waarom zou een kind wel voor een DSi moeten sparen maar niet voor een nieuwe fiets???

Wessel spaart ook, maar het is aan hem waarvoor hij dat doet en wat hji van ons wil vragen op z’n verjaardag. Het maakt mij dus niet uit of het een DSi is of een playmobiel piramide (bij wijze van spreken).

Nogmaals: tijden veranderen, speelgoed ook… en “vroeger was niet altijd beter hoor”… Het is volgens mij vooral wennen voor velen.

met alle respect; wachten tot ze 11/12 jaar zijn, gaat volgens mij zeker niet lukken. Zeker niet als je nu nog zwanger bent van het kindje dat zelf over 12 jaar moet gaan sparen. Dan zit hij/zij namelijk in de brugklas… doe dat maar eens zonder computer.

Mijn motto is:

meegaan met de tijd en de dingen die deze tijd ons biedt; waarden en normen meegeven om er goed mee om te gaan!

En de prijs van een DS hoog??? Ach… ik geloof dat ik al voor veel meer geld auto’s heb weg moeten gooien. De DSi heeft ie al sinds 1,5 jaar en er is nog he-le-maal nooit iets mee gebeurd.

Kun je ook aanleren hoor… voorzichtig omgaan met spullen. En niet alleen omdat ze duur zijn… Wessel mag ook niet gooien met z’n lego of playmobil… jaja… die heeft ie ook!!!

ik weet zelf niet eens wat een ipad, iphone of iets dergelijks inhoudt

ja weet dat het een soort van telefoon is toch???

maar nee daarmee zitten onze kids absoluut niet op de achterbank van de auto.

di ereclame was mij ook opgevallen en ik zat dus echt zo :shock:

In mijn ogen zeggen al die verbaasde blikken en meningen over een dergelijke reclame ook iets over jullie zelf dames.

het IS toch gewoon deze tijd!!! het is niet futuristisch of zo! het is gewoon de tijd waarin WIJ leven hoor…

Is het nou dat je het niet “goed” vindt of is het schocking omdat je zelf geen idee hebt wat het is en dus een beetje angst voor het nieuwe?