@mamaMarije wrote:
@mandy_d. wrote:Ik zou eigenlijk nooit denken,dat als er elders wel een pak fristi leef gedronken word,dat het mij een betere moeder maakt.
eh is dat in de richting van mij als ts bedoeld?
Want zo was het absoluut niet bedoeld namelijk dit topic.
Ik vind of voel mezelf geen betere moeder omdat ze hier amper yoki mogen drinken en anderen dat blijkbaar wel (meer) doen thuis. Er zijn hier net als in andere huizen vast genoeg dingen waar anderen :eh: bij denken… maar ik vroeg me af of het nou werkelijk zo vreemd was om het niet standaard in huis te hebben en een mee etend kindje gewoon te laten drinken wat wij hebben en dus niet dat soort dingen in huis te hebben/ halen voor dat soort afspraken.
En zelfs als iedereen het raar vond zou ik het nog niet in huis halen .
Was echt puur bedoeld als meningen peilen vanuit mij gezien dan.
Mijn post was in zijn algemeenheid bedoelt en zeker niet op een specifieke post,maar meer het gevoel wat ik (persoonlijk) steeds krijg bij dit soort vragen en de reacties.
Het stukje wat ik vet gedrukt heb,is wel een beetje wat ik aan probeer te geven.
Het komt namelijk, wellicht zonder dat je je er van bewust bent, over als een oordeel.
1 kind vraagt om Yoki, DUS dan zal hij dat thuis kennelijk wel heel veel drinken. Dat was een beetje wat mij opviel en wat mij eigenlijk wel verbaast.
Misschien vragen mijn kids bij anderen om geld,weet ik veel. Zou een kind dat bij mij doen,dan zou het geen seconde bij me opkomen,dat het kind geldproblemen heeft (zeker zeer jonge kids) of dat ze het thuis structureel tekort komen.
Euh, misschien een ander punt. Zou mijn kind ergens de vraag krijgen “Wat wil je drinken”,dan bestaat de kans dat ze 1000 dranksoorten kunnen vragen,die ze mogelijk thuis nooit krijgen of misschien niet eens ooit gedronken hebben. Dat een kind dan iets noemt wat hij of zij lekker vind, zegt (naar mijn mening) totaaaaal niet dat ze het “dus thuis kennelijk altijd maar krijgen”.
Dat gevoel/idee/verband zou ik er denk ik niet bij hebben. Het is gewoon een kind wat iets roept.
En zelfs al drinken ze thuis wel een heel pak (ik ken ze namelijk), dan nog zegt het niets over hen.
Ik ben me er WEL van bewust,dat aan de hand van antwoorden die mijn kids bij anderen geven, mensen een beeld gaan vormen over hoe het er hier allemaal aan toe gaat. Of dat beeld waar is,tja…
Persoonlijk zou ik niet snel de link leggen tussen een random antwoord van een kind (of drank-keuze) naar de leven-stijl van anderen.
Het zijn maar kinderen natuurlijk…
Het is niet rot bedoeld. Kom alleen dit soort kwesties en vragen zo vaak tegen (met daarbij de voorbeelden van hoe anderen vinden dat het goed moet zijn),dat ik daar altijd een beetje een gerelativeerd beeld bij probeer te geven. Niemand is perfect,al voelt het soms echt wel zo,dat mensen dat van zichzelf vinden (door de keuzes van anderen te benoemen als ‘zo zou ik het niet doen’ of ‘hier gebeurt dat niet’).