@Victoria, oh dat komt goed uit, ik ook niet zoals je weet. 8) Dus dat overleven we wel
@Esseke, van een bapt. gemeente. Weet niet of je dat kent?
Voor degene die naar Enschede wil… Ik vond Enschede zelf niet leuk om in te wonen, heel onpersoonlijk ook. toen zijn we verhuisd naar glanerbrug, dorpje naast enschede (en vlakbij oldenzaal) en dat bevalt mij in ieder geval veel beter. En als je echt naar de stad wil, ben je er in tien minuten met de bus of een groot kwartier fietsen. Scholen genoeg hier trouwens.
Anders pb je maar even als je meer wil weten.
@victoria wrote:
@Anneke wrote:Waarom zou niemand er eigenlijk willen wonen?
Ik las al dat je er kunt winkelen, dat is in ieder geval al een groot pluspunt.:mrgreen:
Mijn zusje werkt er en woont er redelijk in de buurt.
En volgens mijn zusje hebben Dortenaren geen humor :shifty:
zat net te denken. Grappig, zo heeft elke provincie of stad of dorp wel een bepaalde “naam”.
Amsterdammers hebben een grote bek.
Brabanders zijn gezellig, of schijnheilig.
Limburgers dom.
Rotterdammers zeggen waar het op staat.
Hagenezen zijn asociaal.
Friezen stug.
Groningers achterdochtig.
Drenten dom.
Tukkers zijn boeren.
Etc.
Ik heb al 3 provincies gehad (utrecht, friesland, drenthe) dus ik zal zien hoe de vierde me bevalt.
En het had ook Sneek kunnen zijn, of Appingedam, of Treebeek. Ik zeg maar wat…
Die mensen springen nu een gat in de lucht, met al die hits op Funda.:mrgreen:
Ons huis staat er ook op, en je kan van elke dag de statistieken bekijken.
Heb nog niet gekeken overigens, ga ik meteen doen. Ik hou wel van binnen gluren… :oops:
hahahahaha kun je ook herleiden naar vanaf welke site er is doorgelinkt? Krijgen wij er misschien ook weer wat bezoekers bij :mrgreen:
Appingedam hmmm. Dan klinken Sneek en Dordrecht me beter in de oren haha.
Alleen die vloer al… :drool: :drool:
En zelfs de gele tegeltjes passen helemaal bij het geheel! :inlove:
@lydia wrote:
@Esseke, van een bapt. gemeente. Weet niet of je dat kent?
Ja hoor, dat ken ik wel.
Wij zijn zelf Gereformeerd Vrijgemaakt.
Ik ken veel mensen die naar de Bethel in Drachten gaan.
@Ninanien wrote:
hahahahaha kun je ook herleiden naar vanaf welke site er is doorgelinkt? Krijgen wij er misschien ook weer wat bezoekers bij :mrgreen:
zeg ik ga toch even geen commerciële linkjes plaatsen zeg… :mrgreen:
@Esseke wrote:
@lydia wrote:@Esseke, van een bapt. gemeente. Weet niet of je dat kent?
Ja hoor, dat ken ik wel.
Wij zijn zelf Gereformeerd Vrijgemaakt.
Ik ken veel mensen die naar de Bethel in Drachten gaan.
dat is een klein beetje anders

Ingewikkeld uitleggen, maar je hebt vrije (zoals die in Drachten) en unie (zijn wij)
In Friesland werkte mijn man in de gemeente in Drachten. De unie-variant dus.
@lydia wrote:
@Ninanien wrote:hahahahaha kun je ook herleiden naar vanaf welke site er is doorgelinkt? Krijgen wij er misschien ook weer wat bezoekers bij :mrgreen:
hahahahahaha!
En stel je koopt het huis dan weer even de linkjes weghalen anders weet heel koklezend nederland je adres 8)
@Ninanien wrote:
@lydia wrote:@Ninanien wrote:hahahahaha kun je ook herleiden naar vanaf welke site er is doorgelinkt? Krijgen wij er misschien ook weer wat bezoekers bij :mrgreen:
hahahahahaha!
En stel je koopt het huis dan weer even de linkjes weghalen anders weet heel koklezend nederland je adres 8)
ja gezellig. Dan kunnen ze op bezoek naar die deprimerende humorloze stad om de boel een beetje op te leuken.
Nee, dit gaan we niet kopen denk ik. Ik heb nog geen baan, op H zijn salaris kopen we dit in elk geval niet. En er zijn wel andere opties maar ik weet niet of dat kan.
Altijd alle opties verkennen toch?
@lydia wrote:
@Ninanien wrote:@lydia wrote:@Ninanien wrote:hahahahaha kun je ook herleiden naar vanaf welke site er is doorgelinkt? Krijgen wij er misschien ook weer wat bezoekers bij :mrgreen:
hahahahahaha!
ja gezellig. Dan kunnen ze op bezoek naar die deprimerende humorloze stad om de boel een beetje op te leuken.
Nee, dit gaan we niet kopen denk ik. Ik heb nog geen baan, op H zijn salaris kopen we dit in elk geval niet. En er zijn wel andere opties maar ik weet niet of dat kan.
Zonde, zou zo verliefd kunnen worden op dat huis, waar het ook staat.
Vreemd dat er zo weinig Dordtenaren op kok zitten,maar anderzijds, als je leest dat wij humorloos zijn,dan zou ik me ook even afzijdig houden… :mrgreen:
Hoe dan ook, het is wel waar,althans, het type humor is niet onder de algemene definitie van humor geschaard, noch dat het een nuanceverschil heeft…
Al geldt het natuurlijk alleen voor de mensen die er vergeten zijn weg te trekken :mrgreen:
Even een frisse neus halen buiten het eiland zou een hoop mensen daar goed doen.
Wel lastig allemaal. Je hebt in Dordt nou eenmaal de keuze tussen veel wijken,waarvan een deel onder de definitie “krachtwijk” geschaard mag worden (volgens Wiki zijn Crabbehof en Wielwijk krachtwijken,maar ik mis er een paar eerlijk gezegd).
Daarnaast een aantal oudere wijken,wat dus ook veel onderhoud betekend (maar wel gave huizen hoor). En de rest is soms te nieuw naar de gemiddelde smaak.
Denk dat je in de hoek waar je nu zit te kijken of dubbeldam wel iets kan vinden,maar over de rest van de wijk en scholen kan ik niet veel zeggen natuurlijk.
Weet alleen dat het Centrum en direct er omheen soms best lastig kan zijn, ook met kinderen. Ik heb zelf de laatste jaren in het centrum gewoond, net als 1 van mijn broers. Heb mijn broer daar nauwelijks bezocht,omdat parkeren een drama is (en duur). Visite kon bij mij maar 2 uurtjes staan of de meter flink bijvullen.
Zat gisteren wel nog te denken aan het gebied rondom de schouwburg tot aan het station. Ik ken het niet,maar misschien staan daar wel juist dit soort huizen als je zoiets zoekt.
@ruud wrote:
Ow ennuh Oudelandse hoek heb ik gewoond, erg nieuwbouw ik was blij dat ik er weer weg kon. :mrgreen:
Dat is toch die wijk die auto-luw ingericht is? Kortom, starten zo nauw en huizen zo dicht op elkaar dat je auto er niet eens meer doorheen past?
Ik meen er wel eens geweest te zijn, ooit 1 x bij mijn oom en tante die er wonen,maar het is me te lang geleden.
EllenD van de oktober 2005 mama’s woont in Dordt.
Misschien kun je haar een pb sturen
@Ninanien wrote:
jij zegt het…
en ik dacht het :lol: Sneek kan je tenminste ook winkelen en Dordrecht ook volgens dit topic

@mandy_d. wrote:
@ruud wrote:Ow ennuh Oudelandse hoek heb ik gewoond, erg nieuwbouw ik was blij dat ik er weer weg kon. :mrgreen:
Dat is toch die wijk die auto-luw ingericht is? Kortom, starten zo nauw en huizen zo dicht op elkaar dat je auto er niet eens meer doorheen past?
Ik meen er wel eens geweest te zijn, ooit 1 x bij mijn oom en tante die er wonen,maar het is me te lang geleden.
Zijn woonerven idd wij hadden een fraaie drive inn woning maar ik ben niet gemaakt voor nieuwbouw. :mrgreen:
Funda is vreselijk, verslavend en frustrerend. En je moet nooit boven je budget gaan zoeken :wall:
en andersom heb ik totaal geen zin om dit huis op te ruimen, verkoopklaar te maken, in te pakken…
Ik heb 7 jaar gewerkt in Dordrecht. In de wijk Stadspolders en in dat deel stonden toch best leuke huizen. Het centrum is mooi en sfeervol en je kunt er inderdaad goed winkelen.
Ik heb nooit problemen met de Dordtenaren gehad, dat ze stug zouden zijn ofzo. Ik had er best een stapel als collega’s. Ook bij veel bedrijven geweest ivm stagebezoeken en prakijklessen. Misschien zijn de Dordtenaren iets minder open dan de gemiddelde Rotterdammer of Hagenees, maar stug, nee joh.
Wij hebben er ooit ook eens gekeken naar huizen, en er zijn inderdaad een paar wijken waar je liever niet wilt zitten. Dubbeldam vond ik juist wel leuk, doet nog heel dorps aan. Ik had net achter Dubbeldam 2 praktijkbedrijven zitten, dus kwam nogal eens door Dubbeldam.
Maar hoe dan ook, 't zal zeker wennen zijn…van Drente naar Dordt!
Is er al iets bekend over wanneer jullie dan zouden gaan?
@Chrissy wrote:
Ik heb 7 jaar gewerkt in Dordrecht. In de wijk Stadspolders en in dat deel stonden toch best leuke huizen. Het centrum is mooi en sfeervol en je kunt er inderdaad goed winkelen.
Ik heb nooit problemen met de Dordtenaren gehad, dat ze stug zouden zijn ofzo. Ik had er best een stapel als collega’s. Ook bij veel bedrijven geweest ivm stagebezoeken en prakijklessen. Misschien zijn de Dordtenaren iets minder open dan de gemiddelde Rotterdammer of Hagenees, maar stug, nee joh.
Wij hebben er ooit ook eens gekeken naar huizen, en er zijn inderdaad een paar wijken waar je liever niet wilt zitten. Dubbeldam vond ik juist wel leuk, doet nog heel dorps aan. Ik had net achter Dubbeldam 2 praktijkbedrijven zitten, dus kwam nogal eens door Dubbeldam.
Maar hoe dan ook, 't zal zeker wennen zijn…van Drente naar Dordt!
Is er al iets bekend over wanneer jullie dan zouden gaan?
over 2 weken krijgen we de sleutel, we hebben dus een huis

Maar het is al bijna joh.