Ooooh ik lees dit topic nu pas, beetje mosterd na de maaltijd maar als je nog het een en ander wil weten over Dordt mag je me pb-en, ik woon er namelijk al bijna mijn hele leven en heb het er best wel naar mijn zin
Alvast veel succes met verhuizen en van harte welkom in het mooie Dordrecht
Spannend hoor Lydia,
jullie hebben dus wel redelijk vlot een huis kunnen vinden?
Ik vind het zo dapper, het zou niets voor mij zijn, om zomaar even aan de andere kant van het land te gaan wonen.
:-*
@lydia wrote:
@Chrissy wrote:Ik heb 7 jaar gewerkt in Dordrecht. In de wijk Stadspolders en in dat deel stonden toch best leuke huizen. Het centrum is mooi en sfeervol en je kunt er inderdaad goed winkelen.
Ik heb nooit problemen met de Dordtenaren gehad, dat ze stug zouden zijn ofzo. Ik had er best een stapel als collega’s. Ook bij veel bedrijven geweest ivm stagebezoeken en prakijklessen. Misschien zijn de Dordtenaren iets minder open dan de gemiddelde Rotterdammer of Hagenees, maar stug, nee joh.
Wij hebben er ooit ook eens gekeken naar huizen, en er zijn inderdaad een paar wijken waar je liever niet wilt zitten. Dubbeldam vond ik juist wel leuk, doet nog heel dorps aan. Ik had net achter Dubbeldam 2 praktijkbedrijven zitten, dus kwam nogal eens door Dubbeldam.
Maar hoe dan ook, 't zal zeker wennen zijn…van Drente naar Dordt!
Is er al iets bekend over wanneer jullie dan zouden gaan?
over 2 weken krijgen we de sleutel, we hebben dus een huisen dan moet er ongeveer een maand fulltime geklust worden :shifty: dus eind maart gaan we… H gaat dan wat eerder, blijf ik nog een paar weken hier.
Maar het is al bijna joh.
Las het pas in een ander topic. Ben wel benieuwd welke wijk het is geworden. Toevallig dat huis wat je eerder al liet zien?
Ik ben er de afgelopen tijd weer een aantal keer geweest. Pas nog uit eten. Rij er soms rond en herken steeds minder. Er is veel veranderd sinds ik er weg ben.
Ik geloof dat het Wijzigtpark ook flink opgeknapt is, leuk voor de kinderen in de zomer.
Nee Mandy, niet het huis wat ik eerder liet zien
Maar het lijkt er wel heel erg op! Even breed (eh smal :mrgreen: ), uit 1910, dus een oud sfeervol huis. Voor elk kind een kamer (nou ja, die van S. is twee bij twee…) en tussen de kamers van AS en Lev zit een ruime speelzolder. Wie goed kan zoeken kan het vinden 8)
Het is in Reeland, de kinderen gaan in het centrum naar school, en dat is op loopafstand. Vlakbij park Merwestein.
@Mama van SharonDenise en die andere 2 kinderen, tja, dapper. Ik weet niet hoe dapper het is. Sommige dingen die minder leuk zijn of lijken in eerste instantie moet je gewoon doen… En dan komt het ook wel goed, daar ben ik van overtuigd. Maar ik ga het hier ontzettend missen, dat weet ik wel. Maar als ik daar te lang bij stil blijf staan dan komen we niet vooruit he
@lydia wrote:
Nee Mandy, niet het huis wat ik eerder liet zien
Maar het lijkt er wel heel erg op! Even breed (eh smal :mrgreen: ), uit 1910, dus een oud sfeervol huis. Voor elk kind een kamer (nou ja, die van S. is twee bij twee…) en tussen de kamers van AS en Lev zit een ruime speelzolder. Wie goed kan zoeken kan het vinden 8)
Het is in Reeland, de kinderen gaan in het centrum naar school, en dat is op loopafstand. Vlakbij park Merwestein.
@Mama van SharonDenise en die andere 2 kinderen, tja, dapper. Ik weet niet hoe dapper het is. Sommige dingen die minder leuk zijn of lijken in eerste instantie moet je gewoon doen… En dan komt het ook wel goed, daar ben ik van overtuigd. Maar ik ga het hier ontzettend missen, dat weet ik wel. Maar als ik daar te lang bij stil blijf staan dan komen we niet vooruit he![]()
Ah Reeland, lekker dicht bij het centrum inderdaad. Heb daar ooit nog eens een studentenkamer bekeken. Staan inderdaad veel charmante oude panden. In die buurt (stuk link er van) heb ik familie gehad,waar we veel waren. Recht ervan (andere kant van het spoor) ook.
Heel veel succes met klussen en verhuizen. Komt vast allemaal goed. Mijn visie op Dordrecht was niet zo positief,maar dat heeft meer te maken met persoonlijke ervaringen dan met de stad zelf. Ik kan me wel heeeeel goed voorstellen,dat als je van Drente naar Dordt gaat, het even een ‘cultuurslag’ is. Van rustig,naar midden in de drukte.
Veel geluk!
@lydia wrote:
@victoria wrote:@Anneke wrote:
Etc.
Ik heb al 3 provincies gehad (utrecht, friesland, drenthe) dus ik zal zien hoe de vierde me bevalt.
En het had ook Sneek kunnen zijn, of Appingedam, of Treebeek. Ik zeg maar wat…
Is ewrg gezellig om te wonen hoor , dit weekend ook veeeeeel schaats marathons en wedstrijden en de 11 dorpentocht :dance: :inlove:
hihi sorry las ons stadje voor bij komen :inlove:
Dat is een mooie buurt, gefeliciteerd!
waar woon jij zelf dan Jose? En kun je ergens nu schaatsen of is dat een domme vraag met al die rivieren om je heen?
We gaan er vandaag weer heen :mrgreen: , so wonen daar :thumbup:
Waar ik precies woon zal ik je via pb laten weten Lydia. Schaatsen kun je hier in ieder geval volop, hoewel ik het dit jaar even aan me voorbij laat gaan vanwege mijn dikke buik
@bianca81 wrote:
@lydia wrote:@victoria wrote:@Anneke wrote:
Etc.
Ik heb al 3 provincies gehad (utrecht, friesland, drenthe) dus ik zal zien hoe de vierde me bevalt.
En het had ook Sneek kunnen zijn, of Appingedam, of Treebeek. Ik zeg maar wat…
Is ewrg gezellig om te wonen hoor , dit weekend ook veeeeeel schaats marathons en wedstrijden en de 11 dorpentocht :dance: :inlove:
hihi sorry las ons stadje voor bij komen :inlove:
Ik zag het ook nu pas :lol: en ik had nog wel een huis voor je geweten :mrgreen: (het huis van mijn schoonouders staat al een tijd te koop).
En ze hebben er ook een Hema hoor :lol:
:shifty: Ik was niet nieuwsgierig dus ik heb niet op funda gekeken en dus ook geen leuk huis(je) uit 1910 gevonden met een zolder waar ik gelijk voor zou tekenen…
Gefeliciteerd!
En succes met de emigratie!
Ik heb ook gezocht en vermoedelijk gevonden en als ik me niet vergis is het echt een halve straat bij mijn beste vriendin vandaan Zij heeft het er erg naar haar zin in die buurt!
@Marite wrote:
:shifty: Ik was niet nieuwsgierig dus ik heb niet op funda gekeken en dus ook geen leuk huis(je) uit 1910 gevonden met een zolder waar ik gelijk voor zou tekenen…
Gefeliciteerd!
En succes met de emigratie!
8) ik was niet erg subtiel geloof ik.
Pumba… Haha. Dat had gekund, maar volgens mij is de gemeente daar net voorzien qua voorganger. helaas :mrgreen:
Dat zou heel goed kunnen, daar ben ik niet zo van op de hoogte. Daarvoor is de plaats ook net iets te groot en ik woon er ook niet meer natuurlijk
Van welke gemeente dan?