Woont er ook iemand in Dordrecht eigenlijk :shifty: ?
Of heeft er gewoond?
@lydia wrote:
Woont er ook iemand in Dordrecht eigenlijk :shifty: ?
Of heeft er gewoond?
Ikke (heb gewoond), ben zelfs een geboren Schapenkop.
Heb er gewoond van mijn geboorte tot ongeveer 6e jaar.
Daarna 4 jaar Helmond, ongeveer 5 jaar H.I. Ambacht, daarna enkele jaren Zwijndrecht en vervolgens weer tot 2000 in Dordrecht.
Sindsdien in Noord-Holland.
Mijn ouders wonen er weer,dus kom er nog regelmatig. Mijn broers zijn er inmiddels wel weer weg (Zwijndrecht en Rotterdam),maar oma’s en andere familie wonen er ook nog steeds.
Waarom zoek je Dordtenaren? Woon jij er?
Dordrecht was dat niet 1 van de meest deprimerenste steden van Nederland?
@mamma van sharondenise wrote:
wat een heerlijk antwoord :mrgreen:
kom er zo nog op terug, even wat kinderen (terug) in bed stoppen.
@mamma van sharondenise wrote:
Hoe dichter bij Dordt…
Maar als het zo is,dan verbaast het me niet. Hihi…
Ik kom wel niet uit dordt, maar heb wel in de buurt gewoond en kom er weleens. Ik ben niet dol op Dordt; vind het geen leuke stad, maar misschien zijn er best leuke wijken. Ik ken ze iig niet.
@Maxime wrote:
Ik kom wel niet uit dordt, maar heb wel in de buurt gewoond en kom er weleens. Ik ben niet dol op Dordt; vind het geen leuke stad, maar misschien zijn er best leuke wijken. Ik ken ze iig niet.
Weet dat er aardig wat bij is gebouwd sinds ik er weg ben,maar alles bij elkaar genomen heb ik nooit moeite gehad om elders te gaan wonen. Het blijft een eiland. Soms leuk er weer eventjes te zijn,maar net zo leuk om weer naar huis te mogen,haha.
Zie me er (uit keuze) niet snel meer wonen met de kids.
Ik woon er naast :mrgreen:
Vind het zelf ook geen leuke stad (kom er wel graag om te winkelen :lol: ) maar zou er met geen mogelijkheid willen wonen. Al vind ik stadspolders nog wel redelijk als ik er doorheen rijdt.
Ik werk er en woon er ook redelijk dichtbij in de buurt.
Zou er niet willen wonen trouwens.
al die positieve reacties… echt je zal er maar wonen :lol: .
Zal je zien heeft Lydia net haar droomhuis daar gekocht en blijkt gewoon iedereen het een net niks plaats te vinden :o .
:mrgreen:
het winkelgebied is wel leuk vind ik :thumbup:, de wijk bij het centrum/park is ook wel aardig
Waarom zou niemand er eigenlijk willen wonen?
Ik las al dat je er kunt winkelen, dat is in ieder geval al een groot pluspunt.:mrgreen:
@mamaMarije wrote:
Zal je zien heeft Lydia net haar droomhuis daar gekocht en blijkt gewoon iedereen het een net niks plaats te vinden :o.
Ach het valt ook wel mee hoor. Ik weet dat er behoorlijk wat nieuwbouw bij is gekomen en Dordt is meer dan centrum en omliggende wijken. Met name in de buitenwijken is het vast goed en leuk wonen. Heb er genoeg familie wonen die het er erg prettig vinden. Daarnaast heb ik als ik er ben altijd wel een nostalgisch gevoel. Tijd terug mijn kids meegenomen naar het Wijzigtpark, het stadspark waar ik een groot deel van min jeugd heb doorgebracht (eerste jaren dan) en het was aardig opgeknapt.
Heb er zelf ook echt wel leuk gewoond,maar toen mijn man opperde dat niet HIJ bij mij in zou trekken,maar IK eventueel ook naar Haarlem kon komen heb ik niet heel lang na hoeven denken.
Ik was op veel gebieden ‘klaar’ met Dordt. Werk speelde ook mee, had niet veel om voor te hoeven blijven,behalve dan familie,maar zijn allemaal niet erg plaatsgebonden en hebben geen moeite met stukjes reizen.
Ik voel me hier meer thuis nu,mede omdat mijn gezin hier begonnen is.
Ben er met enige regelmaat een weekeind met de kids,maar aangezien de plek waar mijn ouders nu wonen nooit mijn thuis is geweest, voelt het ook niet direct als thuis.
ALS ik er ooit wel zou moeten wonen,dan komt het in de Stadspolders of 1 van de nieuwere wijken echt wel goed hoor.
@mamaMarije wrote:
Zal je zien heeft Lydia net haar droomhuis daar gekocht en blijkt gewoon iedereen het een net niks plaats te vinden :o.
Vanuit het prachtige Drenthe, neuh dat lijkt mij niet.
Ik zou d’r in ieder geval voor gek verklaren :mrgreen:
@Anneke wrote:
Waarom zou niemand er eigenlijk willen wonen?
Ik las al dat je er kunt winkelen, dat is in ieder geval al een groot pluspunt.:mrgreen:
Het centrum is inderdaad enorm opgeknapt! Ging er weg toen het centrum al enige tijd in puin lag (verbouwingen). Toen ik eenmaal weer terug kwam herkende ik echt niet veel meer. Het verkeersregulatieplan in het centrum is wel een klein drama,maar goed.
Vorig jaar met de kids de Sint aan zien komen in Dordt, stonden op superplekken en het was erg leuk. Dit jaar misschien weer.
Maar verder…
Denk dat als je een baan zou vinden in Dordt,echt een droombaan,dan zou ik toch eens kijken of wonen in de omgeving ook een optie is. Hoewel…buiten de durpjes is de uitwijk niet heel groot daar…
Begin wel nieuwsgierig te worden naar het hoe en waarom van de vraag.
Als stedentrip (even een weekeind) valt er best wat te doen denk ik (en dan vooral weer snel wegrijden,hihi).
De echte sint komt er dit jaar aan he. Of de echte, de nieuwe echte
Tja, je zal er maar ongeveer bijna zeker van zijn dat je het mooie Drenthe eens zal verlaten voor die plek waar niemand eigenlijk wil wonen :lol:
Had ik maar een man met een echte baan moeten kiezen :mrgreen:
Opvallend, Haarlemmers vertelde mij altijd hoe moeilijk het zou worden om contact te krijgen met Haarlemmers,omdat het zulke stugge mensen waren.
Dan hebben ze nog nooit een Dordtenaar van dichtbij gezien…
Heb me nog nooit ergens zo welkom en opgenomen gevoeld als hier.
@lydia wrote:
De echte sint komt er dit jaar aan he. Of de echte, de nieuwe echte
Tja, je zal er maar ongeveer bijna zeker van zijn dat je het mooie Drenthe eens zal verlaten voor die plek waar niemand eigenlijk wil wonen :lol:
Had ik maar een man met een echte baan moeten kiezen :mrgreen:
is het dan echt zo dat jullie er misschien heen gaan? :lol:
(ik ken het verder niet hoor, maar vond het zo grappig, die eensgezindheid in de reacties en moest echt denken ‘je zal maar van plan zijn er heen te gaan verhuizen’).