Woon jij toevallig in....

ja dus :?

moet ik me nu zorgen gaan maken denken jullie… :angel:

@lydia wrote:

De echte sint komt er dit jaar aan he. Of de echte, de nieuwe echte :wink:

Tja, je zal er maar ongeveer bijna zeker van zijn dat je het mooie Drenthe eens zal verlaten voor die plek waar niemand eigenlijk wil wonen :lol:

Had ik maar een man met een echte baan moeten kiezen :mrgreen:

Yep de echte Sint op TV, ik ga nog even nadenken of dat niet te druk gaat worden.

Maar, joh gaat vast allemaal goed komen als je er gaat wonen. Er wonen immers zat mensen die het wel leuk vinden (mijn halve familie).

Anders om het durpse gevoel te behouden even in de omgeving rondkijken? Hoewel ik Zwijndrecht ook niet erg hoog heb zitten hoor…

Ps. echte dordtenaren zijn nooit positief over hun stad, dat is het gevoel voor humor denk ik dan maar (heb ik zelf totaaaaal geen last van hoor :liar: ).

@lydia wrote:

ja dus :?

moet ik me nu zorgen gaan maken denken jullie… :angel:

Nee hoor. Persoonlijk zou ik wel eens in de buitenwijken gaan kijken. Dubbeldrecht,Dubbeldam, Stadspolders e.d. direct rond het centrum is het over het algemeen wat minder (aldus een schapenkop die geboren is in het centrum en haar kleutertijd overleeft heeft in Krispijn).

Anders nieuwbouw rond Zwijndrecht (tussen Zwijndrecht en H.I. Ambacht?). Ofwel H.I. Ambacht zelf? Is wel een dorpje (gelovig dorp),maar heeft best wat aangebouwd (ken een huis wat daar te koop staat,haha).

oh ik maak me ook niet zo gauw zorgen hoor.

Ik kom uit Utrecht, mijn man uit Voorschoten, we zijn wel wat gewend.

Alleen zijn we na Friesland en Drenthe het westen (of we, laat ik voor mezelf spreken :mrgreen: ) wel een beetje ontwend.

Mijn ouders wonen in U., mijn schoonmoeder nog in V., beiden hebben nogal wat zorg/aandacht/regeldingen te komende jaren nodig, dus in dat opzicht zitten we dan dichterbij.

En er gaan nu kinderen mee he…

Dus moet ik weten in welke wijk het leuk wonen is, waar goede scholen zijn, nou, dat vooral.

En ik wil weten in welke wijken er vooral geen paalrot in de fundering zit, en pffff… nou ja.

Het is nog niet 100% zeker.

H is gisteren officieel beroepen (zo heet dat) en nu hebben we volgende week een voorwaardengesprek.

maar wel zo zeker dat we het AS wel al hebben verteld :silenced:

@lydia wrote:

Tja, je zal er maar ongeveer bijna zeker van zijn dat je het mooie Drenthe eens zal verlaten voor die plek waar niemand eigenlijk wil wonen :lol:

Och arme, nou dan gaan we vanaf nu roepen dat Dordrecht een fantastische stad is om te wonen.

:hug: :lol:

Pepercity, Barendrecht, Breda, Puttershoek, Heerjansdam.

Keuze zat.

Waar kijken jullie?

@mandy_d. wrote:

Pepercity, Barendrecht, Breda, Puttershoek, Heerjansdam.

Keuze zat.

Waar kijken jullie?

Ik wil bijna drents gaan spreken :lol: laiverd, we moeten in Dordrecht zelf wonen.

H is predikant he, dan woon je in de plaats waar je gemeente staat.

En je vrouw volgt je dan braaf :angel:

Ik sta er wel achter hoor, begrijp me niet verkeerd.

pepercity??

@lydia wrote:

oh ik maak me ook niet zo gauw zorgen hoor.

Ik kom uit Utrecht, mijn man uit Voorschoten, we zijn wel wat gewend.

Alleen zijn we na Friesland en Drenthe het westen (of we, laat ik voor mezelf spreken :mrgreen: ) wel een beetje ontwend.

Mijn ouders wonen in U., mijn schoonmoeder nog in V., beiden hebben nogal wat zorg/aandacht/regeldingen te komende jaren nodig, dus in dat opzicht zitten we dan dichterbij.

En er gaan nu kinderen mee he…

Dus moet ik weten in welke wijk het leuk wonen is, waar goede scholen zijn, nou, dat vooral.

En ik wil weten in welke wijken er vooral geen paalrot in de fundering zit, en pffff… nou ja.

Het is nog niet 100% zeker.

H is gisteren officieel beroepen (zo heet dat) en nu hebben we volgende week een voorwaardengesprek.

maar wel zo zeker dat we het AS wel al hebben verteld :silenced:

Oke. Dordt heeft een aantal wijken die meerdere delen hebben. Zoals Stadspolders, Sterrenburg.

Mijn ouders wonen in Sterrenburg tegenover het winkelcentrum en als ik zo rondkijk staan daar best wat aardige woningen,maar er is een nieuwer deel van deze wijk. Zij wonen best leuk, ruime woning en redelijk sociale straat (wel veel mix van diverse culturen).

Stadspolders idem. Oud en nieuw. Ook een enorme wijk. Nichtje heeft er gewoond en zijn vast prima scholen.

Er is nog een nieuwere wijk met bijbehorende nieuwere scholen,meen dat het Dubbeldrecht heet,maar in ieder geval zit het aan Dubbeldam vast.

Waar ik persoonlijk niet zou gaan wonen. Oud-Krispijn, Crabbehof, direct aan of in Centrum (i.v.m. de speelmogelijkheden van de kids o.a.). Blije Hoek (of centrum Noordflank) waar ik zelf de laatste jaren alleen heb gewoond. Vogelenbuurt, de Staart.

De rest, kan je prima gaan kijken.

@lydia wrote:

pepercity??

Papendrecht. Maar snap je punt nu. Ken Pepercity ook niet helemaal.

@mamma van sharondenise wrote:

@lydia wrote:

Och arme, nou dan gaan we vanaf nu roepen dat Dordrecht een fantastische stad is om te wonen.

:hug: :lol:

het helpt, bijna :wink:

Ah, ben er achter. Oudelandshoek.

Er zit voor de kids genoeg in de omgeving om te doen (2x Ballorig in de buurt, leuk zwembad, schaatsbaan, merweplas bij de Biesbosch).

@Mandy, ik vind Sterrenburg zo dicht op elkaar gebouwd…

verwend meisje uit de provincie spreekt nu

Stadspolders ken ik niet.

Dubbeldam hebben we gereden maar ik zag me daar niet wonen, ik werd er ongelukkig van, maar misschien keek ik met oogkleppen op.

Ik hou dus wel van de stad, en dan wel echt stad. Ik zou wel zo’n mooi oud pandje willen, op loopafstand van die ouderwetse basisschool die ik daar zag. Maar of dat qua spelen inderdaad ideaal is… Lev klettert meteen de maas in denk ik

:?

@mandy_d. wrote:

Er zit voor de kids genoeg in de omgeving om te doen (2x Ballorig in de buurt, leuk zwembad, schaatsbaan, merweplas bij de Biesbosch).

ik zag op funda echt heel erg veel huizen te koop staan daar. Balsa en Merbau, alsof er niemand wil wonen denk ik dan :oops: :mrgreen:

Nou ja. Ik heb nog even…

@lydia wrote:

@Mandy, ik vind Sterrenburg zo dicht op elkaar gebouwd…

verwend meisje uit de provincie spreekt nu

Stadspolders ken ik niet.

Dubbeldam hebben we gereden maar ik zag me daar niet wonen, ik werd er ongelukkig van, maar misschien keek ik met oogkleppen op.

Ik hou dus wel van de stad, en dan wel echt stad. Ik zou wel zo’n mooi oud pandje willen, op loopafstand van die ouderwetse basisschool die ik daar zag. Maar of dat qua spelen inderdaad ideaal is… Lev klettert meteen de maas in denk ik

:?

Sterrenburg is idd behoorlijk volgebouwd. Stadspolders is te divers om wat van te zeggen en ik weet niet waar nu precies de grens zit tussen Stadspolders/dubbeldam of oudelandshoek,maar daar is nieuwbouw die ik nauwelijks ken (ooit 1 x bij een tante geweest, was een auto-luwe woonwijk).

In het centrum heb je natuurlijk wel hele gave oudere panden, ook best groot (wel oud en veel onderhoud nodig,naast dat het best duur is),maar voor kinderen zou ik twijfels hebben. Iets buiten het centrum kan wel,maar dan in de richting van station, niet teveel richting Krispijn.

Zelf heb ik aan de Bosboom Toussaintestaat gewoond en naar school geweest. Daar heb je wel van die oude scholen,maar kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat die wijk er in de loop der jaren niet op vooruit is gegaan. Bijv. de oude AH en andere kleine winkels zijn inmiddels bij lange na geen AH’s en gezellige bakkertjes meer. Heb nog herinneringen aan die straat,maar heeeeeel eerlijk, zou mijn kids er nu niet laten wonen.

Dat is gevoel hoor! Er zijn zat mensen met een mening over Hoofddorp…

Heb in Haarlem ook in een wijk gewoond die niet helemaal als “oke” bekend staat, heb er nooit last van gehad.

Oh, Wielwijk, zou het niet doen.

@lydia wrote:

@mandy_d. wrote:

ik zag op funda echt heel erg veel huizen te koop staan daar. Balsa en Merbau, alsof er niemand wil wonen denk ik dan :oops: :mrgreen:

Nou ja. Ik heb nog even…

Het is een grote wijk (wel volgebouwd denk ik). Misschien veel scheidingen, crisis? Moet me er eens in verdiepen.

Richting station en eventueel rondom Oranjelaan, zit je ook nog dicht bij het centrum met oudere panden (Noordendijk e.d.),maar durf niet echt een mening te geven over de wijken.

ik wil ook niet te veeleisend zijn hoor.

Nu wonen we ook in een wijk en soort huis waarvan ik altijd beweerd heb er nooit te willen wonen :wink:

Belangrijkste zijn de scholen, een prettige plek voor de kinderen en minimaal 4 slaapkamers, zodat Sal nu ook een eigen kamer kan hebben en liefst 5 want man heeft een werkkamer nodig in het huis.

Dus echt teveel wensen kan ik ook niet hebben qua wijk ben ik bang.

@lydia wrote:

@mandy_d. wrote:

Nou ja. Ik heb nog even…

Zag net wijk “De stormhoek” met nieuwe,grote woningen (voor bijna noppes), moest even inzoomen in de wijk en weet nu waarom ze niets kosten. Zet de stormhoek ook maar op het “mwah,even verderzoeken” lijstje.

wat ik me dan afvraag :think:

meestal wordt er toch voorzien in woonruimte voor jullie? Of heb je tegenwoordig eigen keuze :think: ik neem toch aan dat je in de wijk gaat wonen waar je man dienst doet…