Woon jij toevallig in....

@mandy_d. wrote:

@lydia wrote:
@mandy_d. wrote:
Ah, ben er achter. Oudelandshoek.

Er zit voor de kids genoeg in de omgeving om te doen (2x Ballorig in de buurt, leuk zwembad, schaatsbaan, merweplas bij de Biesbosch).

ik zag op funda echt heel erg veel huizen te koop staan daar. Balsa en Merbau, alsof er niemand wil wonen denk ik dan :oops: :mrgreen:

Nou ja. Ik heb nog even…

Zag net wijk “De stormhoek” met nieuwe,grote woningen (voor bijna noppes), moest even inzoomen in de wijk en weet nu waarom ze niets kosten. Zet de stormhoek ook maar op het “mwah,even verderzoeken” lijstje.

uh leg eens uit?

@lydia wrote:

ik wil ook niet te veeleisend zijn hoor.

Nu wonen we ook in een wijk en soort huis waarvan ik altijd beweerd heb er nooit te willen wonen :wink:

Belangrijkste zijn de scholen, een prettige plek voor de kinderen en minimaal 4 slaapkamers, zodat Sal nu ook een eigen kamer kan hebben en liefst 5 want man heeft een werkkamer nodig in het huis.

Dus echt teveel wensen kan ik ook niet hebben qua wijk ben ik bang.

Weet je wat het probleem is. Ik beredeneer vanuit het idee dat mijn kinderen op zouden moeten groeien in een bepaalde wijk en dan heb ik mijn sterke voorkeuren. Heb zelf voldoende rondgelopen in bepaalde wijken om te weten dat het daar niet pluis is en dat mijn kinderen daar wel tussen moeten wonen.

Als wij in Oud-Krispijn voor de deur van een vriend stonden te wachten in de auto,dan kwamen anderen mensen in auto’s vragen of we even ons licht uit wilden doen (want geparkeerde auto met lichten aan was daar het kenmerk van drugdealers).

Toch staan er aan de randen van die wijken of in bepaalde hoeken echt hele charmante huizen.

Mocht ik er moeten gaan wonen,dan zou ik zelf in de nieuwbouw duiken. Grote wijken met veel gezinnen,ergo veel keuze uit scholen e.d.

@lydia wrote:

@mandy_d. wrote:
@lydia wrote:
@mandy_d. wrote:
Ah, ben er achter. Oudelandshoek.

Er zit voor de kids genoeg in de omgeving om te doen (2x Ballorig in de buurt, leuk zwembad, schaatsbaan, merweplas bij de Biesbosch).

ik zag op funda echt heel erg veel huizen te koop staan daar. Balsa en Merbau, alsof er niemand wil wonen denk ik dan :oops: :mrgreen:

Nou ja. Ik heb nog even…

Zag net wijk “De stormhoek” met nieuwe,grote woningen (voor bijna noppes), moest even inzoomen in de wijk en weet nu waarom ze niets kosten. Zet de stormhoek ook maar op het “mwah,even verderzoeken” lijstje.

Mijn oma heeft er heel lang gewoond, ik heb er lang rondgelopen,omdat er een vereniging zit waar mijn familie veel rondliep.

Ik denk (hoop) dat de gemiddelde normale Dordtenaar het er over eens is dat de Zeehavenlaan/buurt in Dordt (Stormhoek dus) een wijk is waar veel te verbeteren valt (om me netjes uit te drukken,misschien wonen er mensen,maar dit is mijn mening).

uh leg eens uit?

Dubbeldamseweg zuid 131 staat te koop…

goed formaat, sfeervol… die keuken vind ik zo leuk. Beetje kleine woonkamer, pijpenla, maar verder

:inlove:

@kloos wrote:

wat ik me dan afvraag :think:

meestal wordt er toch voorzien in woonruimte voor jullie? Of heb je tegenwoordig eigen keuze :think: ik neem toch aan dat je in de wijk gaat wonen waar je man dienst doet…

Kloos:

De kerk staat in het centrum.

Er naast staat een pastorie, daar woont nu de koster. Ik weet niet of we daar aanspraak op zouden kunnen maken, maar ik geloof niet dat ik graag naast de kerk zou willen wonen…

Er kan voorzien worden in woonruimte, dan huurt de kerk voor ons.

Maar aangezien predikanten toestanden hebben met pensioenen (die hebben na 40 dienstjaren van werkweken van 60 uur met hun universitaire studie echt een pensioen waarvan je dus bijna niet kunt leven, tegen de armoedegrens aan zeg maar :wall: ), wordt aangeraden zelf te kopen.

We hebben nu ook gekocht.

Je krijgt dan per maand een aanvulling op je salaris. Iets van 700 euro in de maand geloof ik, ik weet het niet eens zeker :oops: Plus dat je nog 12% inrichtingskosten hebt, en de verhuizer wordt betaald.

ow dat is wel beter lydia :thumbup:

ik weet idd van mensen die nu in hun pensioen zitten dat ze amper geld hebben om te leven, want sja zij gaven in hun leven ook altijd alles weg :shifty: dus totaal niks opgebouwd en wat dan nog…best moeilijk lijkt me dat…

wat dat betreft wel fijn dat je zelf mag kiezen…en ik zou ook nooit kiezen om naast de kerk te wonen :shifty: succes met het zoeken iig! Vind het heel erg knap als je eens in de zoveel jaar voor dit werk moet verhuizen…zou niet mijn ding zijn…

@lydia wrote:

Dubbeldamseweg zuid 131 staat te koop…

goed formaat, sfeervol… die keuken vind ik zo leuk. Beetje kleine woonkamer, pijpenla, maar verder

:inlove:

@kloos wrote:
wat ik me dan afvraag :think:

meestal wordt er toch voorzien in woonruimte voor jullie? Of heb je tegenwoordig eigen keuze :think: ik neem toch aan dat je in de wijk gaat wonen waar je man dienst doet…

Kloos:

De kerk staat in het centrum.

Er naast staat een pastorie, daar woont nu de koster. Ik weet niet of we daar aanspraak op zouden kunnen maken, maar ik geloof niet dat ik graag naast de kerk zou willen wonen…

Er kan voorzien worden in woonruimte, dan huurt de kerk voor ons.

Maar aangezien predikanten toestanden hebben met pensioenen (die hebben na 40 dienstjaren van werkweken van 60 uur met hun universitaire studie echt een pensioen waarvan je dus bijna niet kunt leven, tegen de armoedegrens aan zeg maar :wall: ), wordt aangeraden zelf te kopen.

We hebben nu ook gekocht.

Je krijgt dan per maand een aanvulling op je salaris. Iets van 700 euro in de maand geloof ik, ik weet het niet eens zeker :oops: Plus dat je nog 12% inrichtingskosten hebt, en de verhuizer wordt betaald.

Gaaf huis zeg, wijk durf ik niet direct iets over te zeggen,maar het lijkt wel prima te liggen.

Toen wij uit Rotterdam weg wilden en een huis (geen app. Dus) wilden ivm de kinderen hebben we ook in Dordrecht gekeken. Mijn familie komt er vandaan en het centrum leek me wel leuk. Ook vond ik de huizen er wel betaalbaar. Het is uiteindelijk Breda geworden, dichterbij mijn familie die nu bijna allemaal in Brabant woont.

Wij hebben nu trouwens hetzelfde dillema. Mijn vriend kan nu een hele leuke baan in Oldenzaal krijgen, maar dan moeten we binnen een jaar wel die kant op verhuizen :?

Nu willen we niet naar Oldenzaal maar dan naar Enschede. Ik vind het best moeilijk, aangezien mijn hele leven zich in het westen en zuiden afspeelt en ik daar dus niks heb.

Wie vertelt me de leuke kanten?

Goed, van Drenthe naar Zuid-Holland dus en jij vanuit Brabant naar Twente.

Ik geloof dat ik in jouw geval een dorpje in Twente zou zoeken. Twente is wel heel mooi…Enschede ken ik net niet goed genoeg.

Mijn man komt uit dordecht, kom de sint daar, goh wat leuk.

En hij heeft in stadspolders gewoond. Ik vond zijn straatje trouwens niet zo bijzonder :silenced: :mrgreen:

@lydia wrote:

Ik geloof dat ik in jouw geval een dorpje in Twente zou zoeken. Twente is wel heel mooi…Enschede ken ik net niet goed genoeg.

Wij zijn toch wel stadsmensen. En ik wil toch ook wel een keuze hebben uit meerdere scholen. Maar als iemand leuke tips heeft voor Enschede en omgeving houd ik me aanbevolen

:thumbup:

Een vriend van ons heeft een tijd recentelijk in Dordrecht gewoond en vond het als vrijgezel wat saai. Niet genoeg uitgaansmogelijkheden. Maar als gezin kijk je daar heel anders naar en kan het dus prima voldoen. Overigens zit je zo in Rotterdam of Breda, altijd leuk.

Dat huis ziet er geweldig uit!!! (behalve de gele tegeltjes in de badkamer dan…)

Succes met kijken en beslissen! :hug:

Dubeldam is ieg een van de betere/gezelligere wijken Lydia. :wink:

Ik heb geen mening over dort, maar nieuwsgierig als ik was heb ik wel even het huis opgezocht op funda :angel:

Wat een plaatje zeg :inlove: Helemaal mijn smaak, zelfs die gele tegeltjes :mrgreen:

Ow ennuh Oudelandse hoek heb ik gewoond, erg nieuwbouw ik was blij dat ik er weer weg kon. :mrgreen:

Wow! Ik vind dat echt wel een huis voor jullie hoor, veel meer Lydiaans dan waar jullie nu zitten :inlove:

Moet ik eerst een paar mensen extra lief aan

kijken. Zoiets zal het wel niet worden denk ik :wink:

Hebben ze nou de boeken in de boekenkast op kleur :shock: :lol: Gaaf! 8)

Ben een paar kilometer verderop opgegroeid (woon nu in Friesland), maar zou niet in en net om het centrum willen wonen.

Verder ben ik niet zo bekend met de namen van de wijken…sorry!

Lydia,

ik heb niet de intentie om naar Nederland te verhuizen, maar mocht ik het wel doen, dan zou dit huis wel in overweging te nemen zijn.

dit is wel een gaaf huis hoor meis !

M.i. kan dit wel jullie thuis worden… :pray: :pray:

Gerda

Van welk kerkgenootschap is je man predikant Lydia?

(gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid hoor.)

Ik ken Dordrecht verder helemaal niet, dus wat dat betreft heb je even niks aan mij…

@Anneke wrote:

Waarom zou niemand er eigenlijk willen wonen?

Ik las al dat je er kunt winkelen, dat is in ieder geval al een groot pluspunt.:mrgreen:

Mijn zusje werkt er en woont er redelijk in de buurt.

En volgens mijn zusje hebben Dortenaren geen humor :shifty: