Wintertijd

:smiley:

Ik moest vandaag werken - kindjes waren rond 6 uur wakker maar ja daarna ook niet echt lang rustig houden op ons bed met tv erbij - want tja het was toch al een uur later.



Maar op mijn werk is menigeen in de bonen (van zichzelf al een beetje :wink: ) maar menigeen komt te vroeg zijn medicatie halen of staat te vroeg aan de deur voor de koffie of wordt te vroeg opgehaald door familie of vrienden die ook niet helemaal bij zijn.



Ben best al gaar - het idee dat het al 14 uur ipv 13 uur 8)

RIley werd om 08.30 uur (nieuwe tijd) wakkerā€¦

Ons ventje was ook een uur eerder wakkerā€¦ tsja, die kleintjes kunnen ook nog geen klok kijken he?? :lol:



Ik sta voor de klas en was eens de maandag nadat de klok verzet werd vroeg op school (moest nog eea voorbereiden).

Het was kwart voor 8, stond er ineens een moeder met kind uit de klas naast me (wij hadden toen allebei groep 3)bij mij aan de deur: Sorry, sorry, sorry, dat ze te laat waren!!! En waar was iedereen? Waren ze naar de gym ofzo?



Ik zei; je bent juist veel te vroeg!! De klok is dit weekend verzet, het is nog maar kwart voor 8.



Moeder wist niet waar ze kijken moest :oops: :oops: :oops:



:smiley:



Groetjes, Marieke

@juudje wrote:

Erg balen als je nu nachtdienst hebt, je wordt vast niet een uur langer uitbetaald :hug:






nee, inderdaad gewoon pech en zorgen dat je er volgend jaar weer inzit met de klok vooruit :wink:

ik had hem vrijdagavond al achteruitgezet. :wall: :wall:



Ik had om half 9 met mijn zus zaterdagochtend afgesproken om mij en wendy te halen en mee te nemen naar groningen.

Dus de wekker om half 8 ( voor mij nieuwe tijd) kwart over 7 werd ik wakker, keek op de klok die nog niet verzet was en dacht huh :shock: :think:



Owwwwwww neeeee het is NU zaterdagā€¦ dus gauw nog douchen, welgeteld 2 minuten, wendy werd daar wakker van die verteld hoe het zat, die lag dubbel van t lachen dus in 10 minuten haar laten aankleden haren kammen plassen en brood wat klaar lag in de tas met een pot pastaā€¦ zo hup getoeter voor de deur , mama was gearriveerdā€¦ vol geuren en kleuren vertelde wendy haar ā€œwakker worden snel in de klerenā€- avontuur bij tante Biancaā€¦



"mama we eten wel even bijjou op het werk hoor we hebben brood en pasta mee " :roll: :mrgreen:

Nooit gedacht dat ik het met een stelling van de PVV eens zou zijn :wink: , maar van mij mag de wintertijd ook wel worden afgeschaft. Ik ben er nu al futloos van en dat heb ik echt elk jaar.

Ik voel me de hele dag van slag, mn bioritme :mrgreen:



Lianne maar op de nieuwe tijd, normaal bedtijd erin gestoptā€¦

Kijken hoe ze morgenvroeg wakker wordt :angel:

Heb zelf meer last van het uurtje straks als de zomertijd weer ingaat.

OkƃĀ© onze kinderen zijn gewoon wakker geworden op ā€˜hunā€™ tijd en dus voor de klok een uur te vroeg.

En het was even rekken om tot een acceptabele etenstijd te komenā€¦ maar we hebben ze gewoon voor het eten even in bad gemikt deze keer, dan denken ze niet aan eten :lol: .



Nu nog even tv kijken en dan over een halfuur met de jongste 2 naar boven, de oudste kwartiertje later en hopen dat zij morgen weer in het schema zitten.



En wij gaan gewoon lekker op tijd naar bed en maken dan hopelijk een lekker lang nachtje en is het klaar.

in plaats van een uurtje terug, zette een vriendinnetje van me haar klok een uurtje vooruitā€¦



die liep vanmorgen twee uur op de wereld vooruit zonder dat ze het in de gaten had!! :lol: :lol: :lol: :lol:

@Willy wrote:

Dat uurtje langer slapen is zeker voor mensen die geen kinderen hebben?

Hier slapen ze gelukkig wel wat langer (meestal wakker tussen 8 - 9 uur), maar uitslapen? :hand:

Niet voor mensen met kinderen!




Dat is voor ons al uitslapenā€¦ :smiley: Wij gaan (bijna) elke dag om 6 uur op. Ook in het weekend. En dat is niet omdat we vroeg weg moeten, maar omdat we het lekker vinden om vroeg op te staan en lekker rustig aan te kunnen doen. Daarnaast komt dat ik, als ik vroeg op sta, veel meer energie heb dan wanneer ik later uit bed kom.



De wekker maakt ons wakker, Merel slaapt meestal tot een uur of half 9/9 uur :smiley: :smiley:

@beitsche wrote:

@Willy wrote:
Dat uurtje langer slapen is zeker voor mensen die geen kinderen hebben?

Hier slapen ze gelukkig wel wat langer (meestal wakker tussen 8 - 9 uur), maar uitslapen? :hand:

Niet voor mensen met kinderen!




Dat is voor ons al uitslapenā€¦ :smiley: Wij gaan (bijna) elke dag om 6 uur op. Ook in het weekend. En dat is niet omdat we vroeg weg moeten, maar omdat we het lekker vinden om vroeg op te staan en lekker rustig aan te kunnen doen. Daarnaast komt dat ik, als ik vroeg op sta, veel meer energie heb dan wanneer ik later uit bed kom.



De wekker maakt ons wakker, Merel slaapt meestal tot een uur of half 9/9 uur :smiley: :smiley:




8 uur heb ik nog nooit meegemaakt :mrgreen: Hier was het vanmorgen 5:45 terwijl we ze er echt niet vroeg in hadden liggen (20:15 uur ipv 19:15 uur).



Ik hoop dat morgen de 6 in de klok staat. De wekker gaat bij mij om 7:15, maar ik weet niet eens hoe die klinkt, want hij wordt altijd ruim voor tijd handmatig uit gezet :lol:

onze kinderen slapen gelukkig meestal wel tot 8.00 uur dus wij kunnen toch wel slapen.



vond vannacht best zwaar zo nog een uurtje langer vooral zo rond vier uur

ik krijg hem ook niet uit betaald gewoon pech

Volgens mij heeft niemand het over uitslapen gehad, iig ik heb alleen over een uurtje langer slapen gehad. :think:



Wij zijn er ook altijd op tijd uit. De hond wil ook wel uit 's ochtends. Dat doe ik dan en hub maakt ontbijt. (op zondag, de rest van de dagen eet ik na het wandelen even wat) Meestal zitten we toch rond half 9 aan tafel. Soms duiken we weer terug, soms gaan we schoonmaken en andere klusjes doen en vaak gaan we eerst richting het bos. Als we later gaan heb je weer gezinnen tijd en die jagen de dieren weg :mrgreen:

Willy schreef:



Dat uurtje langer slapen is zeker voor mensen die geen kinderen hebben? Hier slapen ze gelukkig wel wat langer (meestal wakker tussen 8 - 9 uur), maar uitslapen? Niet voor mensen met kinderen!





Willy had erover en ik reageerde erop :smiley:

5 uur :?



ben not happyā€¦ vorig jaar geen last van gehadā€¦

Nu is draak helemaal uit zijn doen,



en de oudste gelukkig niet, die moest ik net wakker makenā€¦

Stein was gister om 7.45 uur nieuwe tijd wakker. Heerlijk gewoon :mrgreen: :inlove:

@Gab wrote:

5 uur :?



ben not happyā€¦ vorig jaar geen last van gehadā€¦

Nu is draak helemaal uit zijn doen,



en de oudste gelukkig niet, die moest ik net wakker makenā€¦




Hier ook 5 uur toen de jongste kwam. Hij heeft de klok een uur de verkeerde kant op gezet geloof ik :mrgreen:

tygo was zondag morgen keurig 7 uur smorgens zomertijd wakker :wall:

ja kan hij ook niets aan doenā€¦ vanmorgen ook dus was wel beetje slikken zo smorgens vroeg in mijn vakantie

maar ach het is niet anders , kan tygo wel een uur later naar bed laten gaan maar dat helpt niet hoor

dat heb ik al eens een keer geprobeerdā€¦ toen dacht ik nou als ik hem een keertje op laat blijven dan kunnen wij misschien ook eens uitslapen

verkeerd gedacht dus,ā€¦ hij was gewone tijd wakker en ook nog eens de hele dag hieperdepieper :roll:

dus dat doen we ook al niet meer

soms hebben we het geluk dat we hem 8:30 horen en dan is hij druk aan het bouwen met de blokken of heeft hij al zijn puzzels gemaakt :mrgreen:

Dan heb ik een wonder hier denk ik wij kunnen altijd uitslapen als wij willen!



Hier ligt ze er sā€™avondā€™s gewoon om 19.00 in bed tot de andere dag tussen 9.00 en 10.00 pas wakker te worden!!!



Heerlijk nog hoor ze is een echte uitslaper!!