Wintertijd

Voor degene die het (bijna) vergeten zijn: De klok moet weer worden verzet vannacht.

We kunnen een uur langer slapen :zzz:



of stappen of lezen of tv kijken of wat je maar net wilt gaan doen :lol: :thumbup:

Ben benieuwd of wij een uur langer kunnen slapen, ik geloof dat zoonlief gewoon in zijn bioritme blijft zitten, hoe de klok ook zij. :mrgreen:

@natasja wrote:

Ben benieuwd of wij een uur langer kunnen slapen, ik geloof dat zoonlief gewoon in zijn bioritme blijft zitten, hoe de klok ook zij. :mrgreen:




Das hier ook zo hahahaha!

@Zeemeermin wrote:

@natasja wrote:
Ben benieuwd of wij een uur langer kunnen slapen, ik geloof dat zoonlief gewoon in zijn bioritme blijft zitten, hoe de klok ook zij. :mrgreen:




Dat vrees ik hier ook. Ipv 7.00 uur zal hij dan wel om 6.00 uur wakker zijn :zzz: !




En hier is het al regelmatig 6 uur… gaaaaapppp :zzz:

Maar we zullen het merken morgenochtend :lol:

jeetje wat zijn jullie kids vroeg wakker die van mij wordt 8.30 wakker :oops: :oops:



geert wilders wil trouwens af van de wintertijd

@Karin1981 wrote:

geert wilders wil trouwens af van de wintertijd
:roll:



met wat voor een reden eigenlijk?

@myrella wrote:

@Karin1981 wrote:
geert wilders wil trouwens af van de wintertijd
:roll:



met wat voor een reden eigenlijk?




Omdat het volgens hem in onderzoeken aangetoond is (en dat zal ongetwijfeld, voor elke standpunt kan je wel tig onderzoeken vinden denk ik :lol: ) dat mensen meer hebben aan dat uurtje extra licht aan het einde van de dag als dat het in de ochtend eerder licht is.

Het was dan een berekening dat volwassen mensen dan aan zoveel uur meer daglicht konden komen ook en over het algemeen actiever/allerter waren als wanneer de klok verzet werd.



Op zich zit er denk ik ook wel wat in… maar het maakt mij werkelijk niks uit… het zou misschien bij de kids wel schelen, want die zijn altijd even van de leg qua ritme, maar voor mezelf maakt het me niks uit. Buiten kom ik toch wel met 3 kinderen :wink:

Hier zijn ze dus morgen ook gewoon om 6.00 uur wakker ipv 7.00 uur.

Vorig jaar was het ook een ramp met die wintertijd; van mij mag ie afgeschaft worden, ja :thumbup: !



Morgen komen we hier allemaal even klagen over hoe vroeg we wakker waren :lol: !

ik heb halloweennacht met een van mn dochters op de scouting

na kan ik een uurtje langer slapen op een matje

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

maar normaal vind ik het wel lekker een uurtje langer slapen

hier word eline rond 9enen wakke rin het weekend en gaat ze tv kijken in der bedje

@mamaMarije wrote:

@myrella wrote:
@Karin1981 wrote:
geert wilders wil trouwens af van de wintertijd
:roll:



met wat voor een reden eigenlijk?




Omdat het volgens hem in onderzoeken aangetoond is (en dat zal ongetwijfeld, voor elke standpunt kan je wel tig onderzoeken vinden denk ik :lol: ) dat mensen meer hebben aan dat uurtje extra licht aan het einde van de dag als dat het in de ochtend eerder licht is.

Het was dan een berekening dat volwassen mensen dan aan zoveel uur meer daglicht konden komen ook en over het algemeen actiever/allerter waren als wanneer de klok verzet werd.



Op zich zit er denk ik ook wel wat in… maar het maakt mij werkelijk niks uit… het zou misschien bij de kids wel schelen, want die zijn altijd even van de leg qua ritme, maar voor mezelf maakt het me niks uit. Buiten kom ik toch wel met 3 kinderen :wink:




Maar dat is toch raar dan, want de wintertijd is de standaardtijd. En de zomertijd is de tijd die veranderd. We gaan vannacht dus terug naar de “gewone” tijd.

Hoe kan Wilders dat nou af willen schaffen?

oh? nou ga ik twijfelen :think:

ik ga het even opzoeken hoor.



volgens wiki is de wintertijd de standaard tijd.

morgen wordt lucas gedoopt.

heb ik morgen een extra uurtje om de boel netjes in de auto te krijgen!

@Fietje wrote:

morgen wordt lucas gedoopt.

heb ik morgen een extra uurtje om de boel netjes in de auto te krijgen!




Fijne dag morgen!



Wat goed, dit topic! Ik was het echt helemaal vergeten :oops:

@Fietje wrote:

morgen wordt lucas gedoopt.

heb ik morgen een extra uurtje om de boel netjes in de auto te krijgen!




altijd fijn dan een extra uurtje om te regelen.

Maar wel zorgen dat alle klokken dan vanavond vast goed staan, dat je niet morgen alsnog op de verkeerde tijd op locatie bent :wink:

Ik had de klok gisteravond al teruggezet… :oops: . Ik dacht stellig dat de klok afgelopen nacht teruggezet werd en heb dus een tijdje in de veronderstelling geleefd dat ik lekker vroeg op was…

Vind de zomer- en wintertijd echt helemaal niets.

Van mij mogen ze het afschaffen.



Het allereerste punt van de PVV waar ik het eens een keer mee eens ben. :shifty:

Van mij mogen ze het ook afschaffen.

Heb altijd even een paar dagen de tijd nodig om aan de nieuwe tijd te wennen.

van zomer naar wintertijd vind ik nooit zo erg, lekker een uurtje extra :slight_smile:

Andersom vind ik drama en mogen ze echt wel afschaffen van mij :thumbup:

Ik denk dan dat ze de zomertijd af schaffen omdat de intertijd de "echte"tijd is. Maar emt de zomertijd behaal je juist de winst omdat mensen dan hun lamp niet aan hoeven doen in de ochtend…

het ergste is smorgens naar school in het donker…

en zo vroeg weer donker…



maar voordeel lekker de openhaard aan…

en bijna sinterklaas !! :angel:



het aftellen gaat beginnen…

Dat uurtje langer slapen is zeker voor mensen die geen kinderen hebben?

Hier slapen ze gelukkig wel wat langer (meestal wakker tussen 8 - 9 uur), maar uitslapen? :hand:

Niet voor mensen met kinderen!