Anique heeft vandaag voor het eerst haar tussenjas aan naar school. Het was dan ook maar 6,5 graden vanmorgen!
Tussen de middag zien we wel welke jas ze dan aankrijgt.
Deze morgen herfstwandeling gemaakt met psz, gewoon in spijkerjas met bodywarmer…
Hier vanochtend de winterjassen aan, het was 5 graden.
Ikzelf had mijn zomerjas nog aan, maar ik fiets en de kinderen zitten stil.
@Madre wrote:
Weerstand betekent ook wel resistentie.
Resistentie tegen de kou dus. Als je het nu al nodig vind winterjassen te gaan dragen dan moet je als het echt koud is alleen maar meer lagen dragen.
Hier heb ik echt geen last van hoor, als ik het koud heb, trek ik mijn winterjas aan en de kids ook. Maar als het -10 is buiten, trekken we een dikkere trui aan ipv een longsleeve en dan nog steeds dezelfde winterjas en sjaal en handschoenen. Wel een dikkere laag maar dat is logisch maar als het goed is, doet iedereen dat zo. Kouder ? Dan een extra sjaal en handschoenen.
Vind het niks te maken hebben met weerstand. ben ook niet minder snel ziek omdat ik me wapen tegen kou, ik ben even kwetsbaar.
Vandaag heeft mijn meisje voor het eerst haar winterjas aan gehad, zijn na het eten even het winkelcentrum in gegaan en vond het echt fris !
Hier nog steeds niet…
Hier dikkere vesten, maar ze wel tevoorschijn gehaald en zelf al aangehad… het was van de week 's ochtends maar 0 graden en moest krabben! Op de fiets naar psz was het echt koud!
@Madre wrote:
Hier nog steeds niet…
In de stad is het ook warmer dan hier op het platteland, kan zo 2 of 3 graden schelen. Als ik in de stad ga hardlopen, loop ik in sneller in korte broek dan hier. En Spaans bloed maakt ook vast verschil

Hier ook nog steeds de tussenjassen of de bodywarmer. De echte winterjassen liggen nog boven.
de jongste heeft nu 1x zijn winterjas aan gehad… of de winterjas ging er met de jongste vandoor :lol: (maat kleiner was precies pas en hier moet nog klein beetje ingegroeid worden zeg maar ).
Andere 2 nog niet. Ze klagen ook niet, maar willen wel handschoenen op de fiets aan :o (hebben ze ook nog niet aan gehad).
ik heb ze al klaar hangen !
maar vindt het sinds een paar dagen toch echt wel koud worden…
Ja hier wordt het ook echt frisser, dus ook voor de oudste gezwicht voor een tussenjas. We kopen de winterjassen echt heel dik (meeste in de winkels vind ik te dun) omdat ze het snel koud hebben en veel, lang buiten zijn, dus die zijn nu echt nog veel te warm.
Ze wilden hier op de fiets ook handschoenen aan maar dat mag gewoon nog niet. We hebben dun gebreide en echte dikke skihandschoenen, maar als ze nu al de dunne gaan dragen dan zijn straks die skihandschoenen niet warm genoeg meer (dat hebben we twee jr terug gehad, vorig jaar langer gewacht en niks aan de hand!).
@Karin2 wrote:
@Madre wrote:Weerstand betekent ook wel resistentie.
Resistentie tegen de kou dus. Als je het nu al nodig vind winterjassen te gaan dragen dan moet je als het echt koud is alleen maar meer lagen dragen.
Hier heb ik echt geen last van hoor, als ik het koud heb, trek ik mijn winterjas aan en de kids ook. Maar als het -10 is buiten, trekken we een dikkere trui aan ipv een longsleeve en dan nog steeds dezelfde winterjas en sjaal en handschoenen. Wel een dikkere laag maar dat is logisch maar als het goed is, doet iedereen dat zo. Kouder ? Dan een extra sjaal en handschoenen.
Vind het niks te maken hebben met weerstand. ben ook niet minder snel ziek omdat ik me wapen tegen kou, ik ben even kwetsbaar.
Hier precies hetzelfde. Ze hebben ook al een week of wat de winterjas aan en ik nog langer. Eigenlijk hoor ik al handschoenen aan te hebben, maar dat heeft te maken met de rsi in mijn polsen.
Nog steeds niet, was vandaag fris (over het platteland het bos in). maar een trui was voldoende voor mij en Lee.
Hier allemaal aan de winterjas hoor.
S morgens was het 5 gr en nu 10. Vind ik geen zomerjas weer…
hier ook allemaal aan de winterjas.
lekker warm!!
Grappig dat hier wordt gezegd dat als je te vroeg de winterjas aan trekt, de weerstand minder wordt.
Juist bij blootstelling aan kou verminderd de weerstand
de winterjassen hangen nu te drogen aan de waslijn. Zodra ze droog zijn, trekken we ze aan 8)
Ook net een maatje groter besteld voor mevrouwtje. die van vorig jaar gaat nog wel, maar houdt niet over.
Hier nog steeds vestjes met longsleeves… Maar wel al een sjaaltje om de nek. :oops:
De warme jassen zijn hier ook al. Niet hele dikke jassen, maar wel goede warme. Van die herst/winter jassen.