Winterjas al aan?

Weerstand betekent ook wel resistentie.

Resistentie tegen de kou dus. Als je het nu al nodig vind winterjassen te gaan dragen dan moet je als het echt koud is alleen maar meer lagen dragen.

hier waren de verschillen weer groot op het schoolplein… het gros liep alleen in een t shirtje, jasjes onder de arm kwamen ze naar buiten gerend.

Vervolgens wordt 1 kindje gezegd de jas even aan te doen… dikke winterjas dus… en daarnaast een moeder op slippers en 10 meter verderop eentje op Uggs.

Je kan nu echt alles tegenkomen :lol:

jahoor, teenslippertjes met (uiteraard) blote voeten :mrgreen:

Van de week wel, maar dat was meer omdat ik geen vest kon vinden over zijn t-shirt… ('s ochtends half 7).

maar voornamelijk heeft Riley dus een vest aan over zijn shirt.

@Madre wrote:

Weerstand betekent ook wel resistentie.

Resistentie tegen de kou dus. Als je het nu al nodig vind winterjassen te gaan dragen dan moet je als het echt koud is alleen maar meer lagen dragen.

Als het in de winter zo’n 12 tot 15 graden is trek je toch ook niet je zomerjas uit de kast :think: In het zonnetje kan het in de winter best hoog oplopen maar ik vind het nu smorgens ook echt al koud hoor, sommige dagen.

Als je dan op de fiets moet…

Sorry maar ik vind het echt een ‘nergens op slaande’ reactie :oops:

Ik bekijk het trouwens wel per dag, winterjas is tevoorschijn gehaald, maar hangt daar maar :oops:

Afgelopen winter, had hij een vestje aan… met bodywarmer (nog voor de sneeuw) o.a in november, en december nog…

HIj had ook in maart alweer een vestje aan, en in april zelfs een korte broek…

@Madre wrote:

Je bouwt natuurlijk niet echt een weerstand op als je het nu al nodig vind een winterjas te dragen.

Weerstand bouw je volgens mij op door gezond te eten.

Net zoals wanneer mensen “te” schoon zijn en niet te dicht bij zieke mensen durven te komen… dan bouw je dus ook geen weerstand op.

doet me denken dat mijn oma altijd zei dat je je jas binnen uit moest doen ‘anders heb je er straks (buiten) niks meer aan’.

Vond ik altijd grote onzin… alsof die jas dan minder dik was?!! :lol:

nou vandaag was het hier zonder jas

en dan was het hier vandaag 24 graden en dan zie je nog mensen in de winterjas :shock:

@klavertje4 wrote:

en dan was het hier vandaag 24 graden en dan zie je nog mensen in de winterjas :shock:

ja… ik vind het onbegrijpelijk… Gisteren met Kaylee in de stad geweest, zonder jas, met dunne longsleeve. Stonden we een ijsje te eten naast iemand met rok, maillot, leren laarzen en een dikke jas. Dus. :lol:

Ik vind t maar knap lastig weer. Als ik naar mijn werk ga is het nog fris en s middags ineens erg warm.

Daarbij iedereen loopt te snotteren. het is niet echt gezond, want je zweet je rot en alles gaat weer uit, beetje frisse wind en ja hoor, de verkoudheid ligt weer op de loer.

Laat t maar lekker flink vriezen. Nu hoeft t van mij niet meer zomers te worden. Let the snow come! :mrgreen:

@natasja wrote:

Ik vind t maar knap lastig weer. Als ik naar mijn werk ga is het nog fris en s middags ineens erg warm.

Daarbij iedereen loopt te snotteren. het is niet echt gezond, want je zweet je rot en alles gaat weer uit, beetje frisse wind en ja hoor, de verkoudheid ligt weer op de loer.

Laat t maar lekker flink vriezen. Nu hoeft t van mij niet meer zomers te worden. Let the snow come! :mrgreen:

verkoudheid komt door een virus, niet door warm/kou/tocht/wind etc :wink:

Maar hier dus idd ook vandaag kids met winterjassen en moeders op Uggs… tussen de kids in t shirts en moeders op slippers. Ik vind het in elk geval wel een lekker gevarieerd straatbeeld zo :mrgreen:

@meisje1974 wrote:

@Madre wrote:
Je bouwt natuurlijk niet echt een weerstand op als je het nu al nodig vind een winterjas te dragen.

Weerstand bouw je volgens mij op door gezond te eten.

Net zoals wanneer mensen “te” schoon zijn en niet te dicht bij zieke mensen durven te komen… dan bouw je dus ook geen weerstand op.

En dus zich altijd helemaal inpakken terwijl dat niet nodig is :angel:

Weerstand bouw je niet alleen op door gezond te eten maar door meerdere aspecten.

hier draagt elise nu gevarieerd winterjas/zomerjas/geen jas, echt niet te peilen. ik ga wel altijd met jas weg, voornamelijk winterjas want vind het toch vrij koud 's ochtends op de fiets… maar heb nu al paar dagen gehad dat ik dus zonder jas aan ( in de fietstas :wink: ) weer naar huis ging.

Jesse heeft wel een wat dunnere winterjas aan, maar dan gewoon een dunne longsleeve eronder. Hij is simpelweg uit zijn voorjaars/zomerjas gegroeid en ik ga niet voor even weer een tussenjasje kopen… deze zal hij voor de winter ook uit zijn is nl. maatje 74 ( hij is ook niet zo dik dat hij dan nog warm genoeg zou zijn ) en dan krijgt hij in 80 een echte winterjas en dan zien we volgend jaar wel weer…

Mij is verteld.

Dat als je lang in een vest rondloopt je weerstand hoger is, dan als je snel al je winterjas tevoorschijn haalt.

Je heb dan ook minder snel koud over het algemeen.

De winterjas is hier al gedragen alleen met het weer van de afgelopen dagen heeft Y.eline een dun fleece vestje aan naar school.

Indy heeft wel een winterjas aan op de fiets maar die is behoorlijk ziek de afgelopen dagen dus wil niet teveel tocht op dr hebben :wink:

Haar gevoerde z8 vest, best dik, maar niet genoeg als het vriest denk ik heeft ze al een paar keer aan gehad, maar voor overdag nog vrij warm. Verder loopt ze nu soms zonder jas, soms in het zomervest en soms met bodywarmer daarover, het wisselt nogal nu. De winterjassen hangen nog op zolder.

Nou, deze morgen dus wel! 8)

hier hadden ze een tussenjas aan… en ikzelf de zomerjas en dan ook los… ik heb het zo snel warm :mrgreen: